20 év után lesz újra vb-futam Spában, Kovács Bálint is rajthoz áll

Június első hétvégéjén rendezik meg az Endurance világbajnokság újabb 24 órás viadalát, mégpedig a legendás belga pályán, Spa-Francorchampsban. Mivel az aszfaltcsíkon két évtizede nem rendeztek motorversenyt, így a FIM hivatalos tesztet tartott a belga pályán, melyen Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője is részt vett. A 20 éves motoros elmondta, maximálisan felkészült a versenyre, ahol ezúttal a Superstock 1000 kategóriában áll rajthoz.

Rövidesen új fejezet íródik az eredményekben igencsak gazdag eddigi pályafutásában Kovács Bálintnak, miután a H-Moto Team élversenyzője a lengyel Wójcik Racing Team tagjaként rajthoz áll az idei Endurance-világbajnokság következő, Spa-Francorchampsban rendezendő 24 órás vb-futamán. A Spa-i 24 órás június 4-én délután egykor indul, és június 5-én, pünkösdvasárnap 13 órakor ér véget.

Miután a legendás belga pályán 20 évvel ezelőtt rendeztek utoljára motoros vb-futamot, így a múlt héten hivatalos tesztet szerveztek a versenyzők számára, melyen szinte valamennyi csapat és motoros részt vett. Bálint is részt vett a közös gyakorláson, hiszen két hét múlva ő is rajthoz áll a lengyel csapat Superstock 1000-es csapatában. A teszten is már csapattársaival – Danny Webb, Kevin Manfredi és Marek Szkopek – együtt körözött a pályán. Noha ezúttal a pálya megismerése volt a fő feladat, azért a csapat odatette magát, és a kategória első helyén végeztek.

Kovács Bálint: „Csak motoroztunk, a hangsúly a pálya megismerésén volt”

„Igazán tartalmas teszten vagyunk túl, ahol ezúttal nem a beállítások megtalálásán volt a hangsúly, hanem azon, hogy minél többet motorozva tökéletesen megismerjük a belga pályát. A gyakorlásra éppen ezért se telemetriást, se futóművest nem vitt a csapat magával. Csak motoroztunk, de természetesen az időre is elkezdtünk figyelni, mindez olyan jól sikerült, hogy a Superstock 1000-es kategóriában mi végeztünk az élen a nap végére. Hárman, Danny, Kevin és én nagyjából egyformán teljesítettünk, míg Marek kicsit elmaradt tőlünk. A hét és fél kilométeres pályán nagy szintkülönbségekkel és sok tempós kanyarral találkozhatunk, de szerencsére elég hamar fel tudtam venni a pálya ritmusát. Nagyon hasznos volt a teszt, nem véletlenül volt jelen valamennyi élcsapat. Nagyon bizakodva várjuk a versenyt, igaz, abban is reménykedünk, hogy a pálya világítása is elkészül. A szervezők megígérték, hogy mire eljön a vb-futam, minden készen lesz” – fogalmazott Kovács Bálint.

Fotó: Izsó Krisztián

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

Végéhez ért a Honda Adventure Roads túrasorozat különleges, marokkói expedíciója, és a Honda bejelentette a következő kaland helyszínét

• Egyedülálló utazás Marokkó lenyűgöző tájain, feledhetetlen útjain és kihívásokkal teli, sivatagos részein • A Honda Adventure Roads 30 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának versenyzői segítették a túra során • Az expedíció legizgalmasabb pillanatait megörökítő videók a Honda hivatalos Youtube-csatornáján tekinthetőek meg • A 2025-ös Honda Adventure Roads túra ismét elképesztően izgalmasnak ígérkezik: […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Városi mobilitás: Új belépő szintű robogó a Yamahától

Az új Yamaha RayZR 125 a Yamaha városi mobilitási kínálatának új sztárja. A mindössze 99 kilogrammos tömegével (üzemanyaggal feltankolva és menetkészen) a RayZR igazi könnyűsúlyú, és az eddigi legkönnyebb 125 cm3-es Yamaha. A D`Elight robogónál is 3 kg- mal könnyebb. A mindössze 1298 mm-es tengelytávnak és a rövid áttételnek köszönhetően praktikus és jól manőverezhető a […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Kawasaki Versys 1000 SE (2024) teszt – A zöld óriás

Új márkát köszönthetünk tesztmotoros palettánkban a Kawasaki személyében. Ráadásul nem is kis fejszébe vágtuk fejszénket, ugyanis rögtön egy “fullextrás” ezres Versys-t kaptunk egy hosszú hétvégére az Ivanics Motor jóvoltából. Kalandjainkról videót is készítettünk, melyet ide kattintva nézhettek meg:   Történelem Idestova 14 éve találkozhatunk utainkon Versys-ekkel: egy kiforrott típusról, technológiáról beszélhetünk tehát. A 650-es modell […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom