20 év után lesz újra vb-futam Spában, Kovács Bálint is rajthoz áll

Június első hétvégéjén rendezik meg az Endurance világbajnokság újabb 24 órás viadalát, mégpedig a legendás belga pályán, Spa-Francorchampsban. Mivel az aszfaltcsíkon két évtizede nem rendeztek motorversenyt, így a FIM hivatalos tesztet tartott a belga pályán, melyen Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője is részt vett. A 20 éves motoros elmondta, maximálisan felkészült a versenyre, ahol ezúttal a Superstock 1000 kategóriában áll rajthoz.

Rövidesen új fejezet íródik az eredményekben igencsak gazdag eddigi pályafutásában Kovács Bálintnak, miután a H-Moto Team élversenyzője a lengyel Wójcik Racing Team tagjaként rajthoz áll az idei Endurance-világbajnokság következő, Spa-Francorchampsban rendezendő 24 órás vb-futamán. A Spa-i 24 órás június 4-én délután egykor indul, és június 5-én, pünkösdvasárnap 13 órakor ér véget.

Miután a legendás belga pályán 20 évvel ezelőtt rendeztek utoljára motoros vb-futamot, így a múlt héten hivatalos tesztet szerveztek a versenyzők számára, melyen szinte valamennyi csapat és motoros részt vett. Bálint is részt vett a közös gyakorláson, hiszen két hét múlva ő is rajthoz áll a lengyel csapat Superstock 1000-es csapatában. A teszten is már csapattársaival – Danny Webb, Kevin Manfredi és Marek Szkopek – együtt körözött a pályán. Noha ezúttal a pálya megismerése volt a fő feladat, azért a csapat odatette magát, és a kategória első helyén végeztek.

Kovács Bálint: „Csak motoroztunk, a hangsúly a pálya megismerésén volt”

„Igazán tartalmas teszten vagyunk túl, ahol ezúttal nem a beállítások megtalálásán volt a hangsúly, hanem azon, hogy minél többet motorozva tökéletesen megismerjük a belga pályát. A gyakorlásra éppen ezért se telemetriást, se futóművest nem vitt a csapat magával. Csak motoroztunk, de természetesen az időre is elkezdtünk figyelni, mindez olyan jól sikerült, hogy a Superstock 1000-es kategóriában mi végeztünk az élen a nap végére. Hárman, Danny, Kevin és én nagyjából egyformán teljesítettünk, míg Marek kicsit elmaradt tőlünk. A hét és fél kilométeres pályán nagy szintkülönbségekkel és sok tempós kanyarral találkozhatunk, de szerencsére elég hamar fel tudtam venni a pálya ritmusát. Nagyon hasznos volt a teszt, nem véletlenül volt jelen valamennyi élcsapat. Nagyon bizakodva várjuk a versenyt, igaz, abban is reménykedünk, hogy a pálya világítása is elkészül. A szervezők megígérték, hogy mire eljön a vb-futam, minden készen lesz” – fogalmazott Kovács Bálint.

Fotó: Izsó Krisztián

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom