2023-ban sem lesz MotoGP futam Hajdúnánáson

Német sajtóértesülések szerint a magyar szervezők már közölték a gyorsasági vb-t szervező Dornával, hogy jövőre nem tudják megrendezni a versenyt. A német Motorsport-magazin.com úgy tudja, megváltozott a kivitelező, és a magyar kormány a kritikus gazdasági helyzet miatt sokkal kevesebb pénzt fordítana a beruházásra a tervezettnél.

A projekt még a szükséges területek megszerzése körül tart, a tényleges munka 2023 első fele előtt nem kezdődhet el Hajdúnánáson, míg a befejezés biztosan nem történik meg 2024 közepe előtt, mindez természetesen azt jelenti, hogy leghamarabb két év múlva tudnák fogadni a MotoGP mezőnyét.

Sőt, állítólag már képbe került a Hungaroring is, mint a GP-futam helyszíne. A Forma-1-et 1986 óta vendégül látó pályát enyhén át kellene építeni, hogy motorversenyek megtartására is alkalmas legyen, de még mindig nagyságrendekkel olcsóbb lenne ez a megoldás, mint nulláról vadonatúj pályát építeni.

A Dorna 2019 elején jelentette be, hogy 2022-től 2026-ig szóló megállapodást kötött a magyar féllel MotoGP-nagydíjak megrendezéséről egy 150 millió eurós beruházással épülő komplexumon, ám már az idei kezdésből sem lett semmi, és még tovább csúszik a megvalósítás.

A Hungaroring egyébként – módosítással – szinte biztosan járható út lenne, ugyanis korábban már kétszer fogadta a gyorsasági motoros vb-t, 1990-ben és 1992-ben.

Volt egy másik próbálkozás is, immár közel 15 éve, de a 2009-es, Balatonringre szánt verseny sem jött össze soha, a Balaton északi részére tervezett pálya sosem épült meg.

Forrás: arena4 network

Kapcsolódó cikkek

Sikertörténet hat felvonásban: 40 éves az Opel Corsa

2022-ben az Opel több évfordulót is ünnepel: a márka éppen 160 éve kínál elérhető innovációkat mindenkinek, ugyanakkor egyik legsikeresebb modellje, a Corsa is 40 éves, a magyarországi első Opel Astra pedig nem rég ünnepelte a harmincadikat. 1982-es bemutatásakor az Opel Corsa forradalmasította a kisautók kategóriáját, ugyanakkor mai, immár hatodik generációjával keresettebbnek számít, mint valaha. Tavaly, […]

Olvass tovább

Új színt kapott a Ducati Streetfighter V2

A Ducati központ stílusért felelős egysége metálzöld színt álmodott a Streetfighter V2 letisztult, éles vonalaihoz, kiemelve a motorkerékpár egyedi karakterét. A matt felület tökéletesen illeszkedik a mechanikus részek kromatikus kontextusához, míg a fémes erezet nagyon tiszta kontrasztot ad a különböző felületeknek. A Streetfighter V2 azoknak készül, akik olyan motorkerékpárt keresnek, amely egyesíti a Panigale V2 […]

Olvass tovább

Elkezdődött a Mercedes-AMG ONE teljes egészében kézi gyártása

Összesen mindössze 275 darab készül majd a Mercedes-AMG ONE hiperautóból. Az exkluzív, kispéldányszámú gyártás megkezdődött, így az első megrendelők már 2022 második felében átvehetik majd autójukat. A hiperautó F1-es, hibrid hajtásláncának lelkét egy 1,6 literes, V6-os turbómotor és négy elektromotor adja, amelyet a Mercedes-AMG nagyteljesítményű hajtásláncközpontjában, az angliai Brixworth-ben építenek meg azok a szakértők, akik […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom