2023-ban sem lesz MotoGP futam Hajdúnánáson

Német sajtóértesülések szerint a magyar szervezők már közölték a gyorsasági vb-t szervező Dornával, hogy jövőre nem tudják megrendezni a versenyt. A német Motorsport-magazin.com úgy tudja, megváltozott a kivitelező, és a magyar kormány a kritikus gazdasági helyzet miatt sokkal kevesebb pénzt fordítana a beruházásra a tervezettnél.

A projekt még a szükséges területek megszerzése körül tart, a tényleges munka 2023 első fele előtt nem kezdődhet el Hajdúnánáson, míg a befejezés biztosan nem történik meg 2024 közepe előtt, mindez természetesen azt jelenti, hogy leghamarabb két év múlva tudnák fogadni a MotoGP mezőnyét.

Sőt, állítólag már képbe került a Hungaroring is, mint a GP-futam helyszíne. A Forma-1-et 1986 óta vendégül látó pályát enyhén át kellene építeni, hogy motorversenyek megtartására is alkalmas legyen, de még mindig nagyságrendekkel olcsóbb lenne ez a megoldás, mint nulláról vadonatúj pályát építeni.

A Dorna 2019 elején jelentette be, hogy 2022-től 2026-ig szóló megállapodást kötött a magyar féllel MotoGP-nagydíjak megrendezéséről egy 150 millió eurós beruházással épülő komplexumon, ám már az idei kezdésből sem lett semmi, és még tovább csúszik a megvalósítás.

A Hungaroring egyébként – módosítással – szinte biztosan járható út lenne, ugyanis korábban már kétszer fogadta a gyorsasági motoros vb-t, 1990-ben és 1992-ben.

Volt egy másik próbálkozás is, immár közel 15 éve, de a 2009-es, Balatonringre szánt verseny sem jött össze soha, a Balaton északi részére tervezett pálya sosem épült meg.

Forrás: arena4 network

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Race

Brutális teljesítménnyel és aktív aerodinamikával mutatkozik be Le Mans-ban a Ford utcai versenyautója, a Mustang GTD

A magnézium keréktárcsákat, aktív aerodinamikát és első légterelő elemeket tartalmazó új Performance csomag fontos szerepet játszik majd a nürburgringi 7 perc alatti köridő 1 teljesítésében A Mustang GTD vezetőközpontú utasterében nagyméretű, 3D-nyomtatással gyártott, kormány mögött váltófülek, alapáras Recaro ülések és alul lapított karimájú kormánykerék található A teljesítményorientált Mustang GTD átkonfigurálható központi kijelzője egyedi grafikai elemeket […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Tim Gábor a harmadik hétvége után a bajnokság második helyén

2024-ben Tim Gábor hétszeres bajnok és a GFS Racing Team nagy fába vágta a fejszéjét. Egy Lotus Cup Europe-on induló kupás autóval neveztek be az ESET Cup bajnokságba, ahol egyértelműen a mezőny leggyengébb autójával kísérlik meg a lehetetlent, megnyerni a GTX kategória bajnoki címét. Az első három forduló után Tim Gábor a kategória értékelés második […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Nem kevesebb, mint 16 átépített CL-lel érkezik a 2024-es Wheels and Waves fesztiválra a Honda

• 9 ország motorépítői álmodták újra a Honda világszerte népszerű ikonját, a CL500-at és egy kistestvérét, a CL250-et, így 16 egyedi CL mutatkozhat be a különleges rendezvényen • Az építők a Honda múltbéli – igen jellegzetes – témáit és színeit elevenítették fel • A motorok Belgiumból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Portugáliából, Spanyolországból és […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom