Az új Harley-Davidson Nightster új fejezetet nyit a Sportster motorok történetében

A 2022-es Harley-Davidson Nightster új fejezetet nyit a Harley-Davidson Sportster motorok történetében – nagy előrelépés teljesítményben és megjelenésben, ugyanakkor még mindig egy kiváló kezdőmotor és belépési lehetőség a márkához. A teljesen új motor a klasszikus Sportster modellek sziluetjét kombinálja a teljesítmény orientált új Revolution Max 975T erőforrással, valamint a vezetést segítő elektronikai rendszerekkel. A 2022-es Nightster modell újra írja a Sportster motorok történetét a mai motoros generáció számára.

“A Nightster a kifejezés és a felfedezés eszköze, amelyet már a megjelenése is alátámaszt”- mondta Jochen Zeitz, Harley-Davidson elnök, vezérigazgató. “Az immár 65 éves Sportster örökségen belül a Nightster a kreativitás és a személyre szabhatóság megtestesítője, amely kiváló eszköz az átépítéshez és meglévő vagy új motorosaink megjelenéshez.”

Új Revolution Max 975T blokk

A 2022-es Nightster modell szívében egy új Revolution Max 975T blokk dolgozik. Vízhűtéses, 60-fokos V-blokk egyenletes teljesítmény leadással és maximális nyomatékkal a közép tartományig. A szívócsonk hossza és kialakítása a légszűrőben felgyorsuló levegővel a maximalis teljesítmény leadásra lett hangolva a blokk teljes fordulattartományában. A hengerfej dupla vezérműtengelyes és a változó szelepvezérléssel a szívórészt a motor teljesítményéhez hangolták.

Revolution Max 975T blokk adatai

  • Hengerűrtartalom 975cc
  • 89HP (66 kW) @7500 RPM
  • 70 ft. lbs. (95 Nm) nyomaték @ 5000 RPM fordulaton
  • 97mm furat x 66mm löket
  • Kompresszió 12:1

A hidraulikus szelepállításnak köszönhetően csendes járású a blokk és a karbantartási költségek is kevesebbek, csakúgy mint a szervízintervallumok. A kiegyensúlyozó tengelyek a vibrációt csökkentik és hozzájárulnak a kényelmes vezetéshez és a jármű stabilitásához. A tengelyek kialakításánál arra figyeltek, hogy azért a szükséges vibráció megmaradjon a blokk járásánál.

Kiváló irányíthatóság

A Nightster modell jól irányítható, könnyű váza és középtartományra hangolt teljesítmény leadása az ideális motor a városi motorozáshoz és a kanyargós mellékutakon. A középre szerelt lábtartók és az alacsony kormány a vezetőt egy kényelmes testtartásba helyezi. Az ülésmagasság 705mm. Az alacsony ülésmagasságnak és a keskeny formának köszönhetően a legtöbb motorosnak megnyugtatóan leér a lába megálláskor.

A Revolution Max 975T blokk a Nightster váz meghatározó eleme középen, ugyanakkor nagyban csökkenti a motorkerékpár tömegét és hozzájárul az erős vázszerkezethez. A váznyúlvány könnyű alumíniumból készül. A lengővilla heggesztett csövekből formázott és szorosan csatlakozik a dupla hátsó lengéscsillapítókhoz.

Az első villa 41mm-es SHOWA dupla szelepelésű becsúszószárakkal szerelt a jobb kezelhetőség érdekében és kiválóan alkalmazkodnak a gumik aszfalton tartásához. A hátsó futómű dupla lengéscsillapítói csavart rugókkal szereltek és állítható az előfeszítésük.

Vezetést segítő biztonsági rendszerek

A Nightster modellt a Harley-Davidson több vezetést segítő biztonsági rendszerrel szerelte fel, a motorkerékpár teljesítményéhez hangolva a jobb gyorsulásért, lassításért és fékezésért. A rendszerek elektronikusan figyelik a váz mozgását, elektronikus fékezés érzékelőkkel és motorvezérléssel. A három fő elem:

Blokkolásgátló fékrendszer (ABS) figyeli a kerekek tapadását és fékezés esetén megakadályozza azok blokkolását, így segítve a biztonságos lassítást, főleg váratlan helyzetekben. Az ABS az első és hátsó keréken egymástól függetlenül működik és kontrolálja a fékezés erejét.

Kipörgésgátló rendszer (TCS) azért lett kifejlesztve, hogy a hátsó kerék kipörgését megakadályozza. A TCS nagyban segíti a vezetést például nedves útszakaszon, beláthatatlan útfelületen vagy laza talajon. A motoros minden vezetési módban inaktiválhatja a TCS-t álló helyzetben és járó motornál.

zadás vezérlő rendszer (DSCS) érzékeli a hátsó kerék túlfordulását egy adott gázkar pozicióhoz mérten, ilyenkor elveszi a gázt meggátolva ezzel a kipörgést a jobb tapadás érdekében. A legtöbb esetben ez hirtelen visszaváltásnál, vagy túl nagy gázadásnál jelentkezik csúszós, vizes útfelületen.

Választható vezetési beállítások

A Nightster modell előre beállított vezetési módjai elektronikusan kontrolálják a motor teljesítményét és a rendszer élességét beállítástól függően. Minden vezetési mód bizonyos mértékben állítja a teljesítmény leadást, motorféket, az ABS és a TCS mértékét. A vezető a jobb kezénél lévő MODE gombbal tudja a beállításokat aktiválni járó vagy álló motornál egyaránt, néhány kivétellel. Egy különleges ikon jelenik meg a kijelzőn mindegyik aktivált módnak megfelelően.

Utcai mód: A napi normal használathoz ajánlott, mivel az utcai mód optimális beállítást ad minden helyzetben. Kevesebb a gázreakció és a Sport módhoz képest érzékenyebb az ABS és a TCS beavatkozás is.

Sport mód: A Sport Mód maximalizálja a motor teljesítményét és a vezetési élményt. Ezzel a beállítással kihozható a motorban lévő dinamika, direktebb lesz a teljesítményleadás is. A TCS a legalacsonyabb élességen dolgozik és a motorfék ereje is csökken.

Eső mód: Ez a vezetési mód az esős, csúszos utakra a legmegfelelőbb és kellő biztonságérzeted ad a motorosnak. A gázreakció és a nyomaték elvétele miatt korlátozva van a kigyorsítás, a motorfék kevesebb és az ABS és TCS a legnagyobb érzékenységűre van állítva.

A 11.7 literes könnyű műanyag üzemanyagtartály az ülés alatt található, a tradicionális tank helyére pedig a légszűrő került. A tanknyílás az ülés felemelésével érthető el. Az üzemanyag középső elhelyezése optimális levegő mennyiséget ad a motornak, valamint a tank tömegének középre és alulra helyezésével hozzájárul a motor jobb vezethetőségéhez és könnyebben is emelhető fel a kitámasztóról.

A Nightster™ kormányemelőjén 4.0” átmérőjű digitális és analóg sebességmérő jól látható multi-funkcionális LCD kijelzővel. Minden lámpa LED-es a stílusért és teljesítményért, ugyanakkor feltünővé és moderné is teszi a többi motor mellett. A Daymaker® LED fényszóró minden helyzetben homogén fényt biztosít és kiváló láthatóságot ad.

Fiatalos megjelenés klasszikus formával

Teljesen új forma a Nightster modellen, a kerekektől kezdve a karcsú, alacsony és erőteljes megjelenésig, megtartva ugyanakkor a klasszikus Sportster stílusjegyeket, a kétoldali hátsó lengéscsillapítokat és a légszűrőház formáját, ami az ikonikus Sportster mogyoró tankját idézi.

A kerek légbeömlő, a szóló ülés, a levágott végű sárvédők és a döntött fejidom mind a régi Sportster modelleket idézi, ahogy az ülés alá került üzemanyagtartály is a régi Sportster modellek olajtartályához hasonlít. A Revolution Max blokk a motor középpontja, kígyozó leömlőkkel és különleges bevonatú fényes fekete alkatrészekkel. A vízhűtő alatt lévő takaró elem az akkumulátort rejti el és szerepe van abban is, hogy a hűtő ne legyen olyan feltünő. A felnik fényes fekete színűek. Fényes fekete, ezüst és piros fényezések választhatóak. Az ezüst és piros színek ugyanakkor csak a légszűrőre kerülnek, az első és hátsó sárvédők, valamint a szélterelő minden esetben fényes fekete marad.

Az eredeti Harley-Davison kiegészítők és alkatrészek között több termék is választható a Nightster motor egyedivé, kényelmesebbé vagy stílusosabbá varázslásához.

A Nightster modell világszerte 2022 Áprilisában kerül a hivatalos Harley-Davidson kereskedésekbe. Eladási ára 12321.-€ (Fényes fekete) és 12551.-€ (más színekben) minden adó és járulékok nélkül.

Kapcsolódó cikkek

Fabio Di Giannantonio élete első pole-ját szerezte

Nehéz körülmények fogadtak a versenyzőket Mugellóban az időmérő edzésen, ugyanis szemerkélt az eső. A legtöbben átmeneti esőgumival kezdtek, de idővel a slickek is előkerültek. A Q1-ben meglepetésre Marc Marquez is végig jó tempót futott, de nagyobb csodálkozást váltott ki, amikor a legjobb időt Fabio Di Giannantonio futotta. Ők ketten mentek tovább a Q2-be a legjobbak […]

Olvass tovább

Fél évszázad motokrossz-legendáit ünnepli a Honda

Az idei év nemcsak az új, 2023-as CRF450R bemutatkozása okán fontos mérföldkő a Honda történetében, hanem azért is, mert pontosan 50 éve gördült le a gyártósorról a japán vállalat első krosszmotorja, melyet nem versenycsapatoknak, hanem magánvásárlóknak készített. Azóta számtalan CR, illetve CRF típuskóddal jelölt off-road modellt dobott piacra a márka, s bizony egytől egyig a […]

Olvass tovább

20 év után lesz újra vb-futam Spában, Kovács Bálint is rajthoz áll

Június első hétvégéjén rendezik meg az Endurance világbajnokság újabb 24 órás viadalát, mégpedig a legendás belga pályán, Spa-Francorchampsban. Mivel az aszfaltcsíkon két évtizede nem rendeztek motorversenyt, így a FIM hivatalos tesztet tartott a belga pályán, melyen Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője is részt vett. A 20 éves motoros elmondta, maximálisan felkészült a versenyre, ahol […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom