A BMW két mesterhármassal indította a 2023-as évet

A bajor prémiummárka modelljei az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars 2023” olvasói szavazásán és a What Car? brit autós szakmagazin „Car of the Year 2023” díjkiosztóján is háromszoros diadalt arattak, amelyekkel töretlenül folytatódott tovább a gyártó tavalyi évben is kimagasló, nemzetközi győzelmi sorozata.

A BMW Németországban és Nagy-Britanniában is mesterhármassal indította a 2023-as évet. Az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars 2023” olvasói szavazásán a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 xDrive30 modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 16,8 – 18,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) a kompakt SUV modellek mezőnyében, a BMW 2-es Coupé a kompakt autók között (a tavalyi diadal után idén ismét), a BMW 3-as sorozat pedig a középkategóriában győzedelmeskedett. A második mesterhármast a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 luxuslimuzin, a BMW 4-es Coupé és a BMW 4-es Cabrio triumvirátusa zsebelte be a What Car? brit autós szakmagazin „Car of the Year 2023” díjkiosztóján.

Az auto, motor und sport német autós szakmagazin olvasói szavazásán 13 kategória és egy különálló „importautó” lista összesen 422 jelöltje versenyzett a voksokért – többen, mint a megmérettetés negyvenhét éves történetében eddig bármikor. A jelöltekre több mint 100 000 olvasó adta le szavazatát.

A kategóriák győztesei a Stuttgartban megrendezett gálaünnepségen vehették át az elismeréseket. A BMW iX1 és a BMW 2-es Coupé trófeáját Stefan Floeck, a MINI és a kompakt kategóriájú BMW modellek gyártósoraiért felelős részleg vezető alelnöke vette át. A BMW iX1 az olvasói szavazatok 8,4 százalékát kapta meg, megelőzve ezzel a belsőégésű erőforrással hajtott BMW X1 modellt is, amelyre az német autós szakmagazin olvasóinak 8,3 százaléka voksolt. A kompakt méretű Sports Activity Vehicle modell így egyértelműen és magabiztosan uralta kategóriáját. A BMW 2-es Coupé a szavazatok 13,2 százalékával, míg a BMW 3-as sorozat az összes voks 13,3 százalékával végzett az élen. Utóbbi trófeáját Markus Flasch, a Rolls-Royce, illetve a luxuskategóriájú és középkategóriájú BMW modellek gyártósoraiért felelős részleg vezető alelnöke vette át.

A BMW i7 újabb technológiai elismerést zsebelt be, a BMW 4-es sorozat megőrizte vezető pozícióját

A BMW modellek hamisítatlan vezetési élményének, kifejező formanyelvének és úttörő technológiáinak köszönhetően a bajor prémiummárka aktuális modellpalettájának további három képviselője is diadalt aratott, ezúttal a What Car? brit autós szakmagazin „Car of the Year 2023” díjkiosztóján. Az új BMW i7 xDrive60 modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,4 – 19,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) által bezsebelt elismerések közül kiemelkedik a magazin hőn áhított technológiai trófeája, amelyet a luxuslimuzin a hátsó üléssorban kínált innovatív szórakoztatórendszerrel érdemelt ki. A tisztán elektromos meghajtású zászlóshajó opcionális extrafelszereltségként megrendelhető, 31,3” képernyő-átmérőjű BMW Theatre Screen panorámakijelzője egyedülálló moziélményt varázsol a hátsó üléssorba és az egész iparágat új területre vezeti. A What Car? magazin szakmai zsűrije emellett az új BMW i7 luxusminőségű utasterét, kivételesen nagy tisztán elektromos hatótávolságát és páratlan menetdinamikai adottságait is méltatta.

A BMW 4-es Coupé és a BMW 4-es Cabrio is egy-egy fényesen ragyogó trófeát vehetett át. A prémium középkategória keménytetős kétajtósa immár harmadszor nyerte el az év kupéjának járó „Coupe of the Year” díjat, többek között kiváló utazásminőségi kvalitásainak és bőséges helykínálatának köszönhetően. A BMW 4-es Cabrio eközben az év kabriójaként ismételte meg tavalyi sikerét. A „Convertible of the Year” díjat odaítélő zsűrit nem csupán a négyüléses modell exkluzív utastere, de tökéletes hétköznapi használhatósága is lenyűgözte.

Az Auto Zeitung német autós szakmagazin „Auto Trophy” elismerése négy okot is adott az ünneplése 2022 végén

Az elismert megmérettetéseken aratott győzelmi sorozatok tekintetében a BMW idén ott folytatta, ahol tavaly év végén abbahagyta. 2022-ben a bajor prémiumgyártó modelljei szegmenstől függetlenül sikert sikerre halmoztak, a rajongók és a szakértők körében egyaránt – Németországban és nemzetközi szinten is. Az Auto Zeitung német autós szakmagazin tavaly év végi, harmincötödik olvasói szavazásán például a BMW négy alkalommal is elhódította az „Auto Trophy” elismerést. A 32 kategóriában induló jelöltekre a nyomtatott magazin és az autozeitung.de weboldal több mint 16 600 olvasója adta le szavazatát.

A BMW-t az olvasók 22,7 százaléka a legjobb márkának választotta meg, amellyel a bajor prémiumgyártó megismételte tavalyi győzelmét, 10 százalékkal utasítva maga mögé a második helyezettet. Az olvasók osztatlan rajongását élvező középkategóriában a 3-as BMW sorozatban hatodik alkalommal diadalmaskodott, ezúttal a szavazatok 24,5 százalékával aratva kényelmes győzelmet. A BMW X5 a 60 000 euró fölötti SUV modellek között ismételte meg tavalyi sikerét, a voksok 15,5 százalékát zsebelve be. A negyedik trófeát az új BMW iX1 guríthatta be a garázsba, amely az 50 000 euró fölötti elektromos SUV modellek mezőnyében, a szavazatok 24,6 százalékával aratott győzelmet.

Nemzetközi sikertörténet: a tisztán elektromos meghajtású BMW i modellek

Ahogyan az új BMW iX1, úgy világpremierje után az új BMW i7 sem várt sokáig a nemzetközi sikerre. A világ első tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinja Franciaországban elnyerte az „Automobile” díjat, Nagy-Britanniában a modellt a Driving Electric magazin a legjobb luxusautónak választotta, az Egyesült Államokban pedig a „2022 Electrifies Luxury” kitüntetéssel ismerték el. Kínában a National Business Daily napilap a BMW i7 modellt „a legkívánatosabb tisztán elektromos meghajtású luxus zászlóshajónak” nevezte.

A BMW i divízió többi tisztán elektromos meghajtású modellje is minden korábbinál nagyobb nemzetközi sikert aratott tavaly. Nagy-Britanniában a BMW iX számos elismerést besöpört, így többek között az év autójának járó „Car of the Year” díjakat, a What Car? autós szakmagazin „Electric Car” díjait, a nők által megválasztott év autójának járó „Women’s Car of the Year” díjat és a „Top Gear Electric” kitüntetéseket is. Olaszországban a BMW iX M60 modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,9 – 24,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) a Top Gear autós szakmagazin „Cars of the Year” szavazásán aratott kategóriagyőzelmet. Kínában a BMW iX modellt a népszerű sohu.com weboldal a „2022 SCA Sino Mid-Sized/Large-and-Medium Sized Electric SUV of the Year” díjjal ismerte el.

Sőt mi több, a Top Gear brit televíziós műsor a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot „Lifetime Achievement” díjjal tüntette ki, a BMW i4 tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé modellt pedig a „Best Electric Executive Car” címmel ismerte el. A BMW i4 megannyi brit elismerése között találhatók továbbá a „Fleet News” és az „Auto Express New Car” díjak is. A modell példaértékű menetkomfortja Franciaországban is lenyűgözte a szakértőket: a Kilometres Enterprise magazin a „Business Electric Roadster 2022” díjjal, az autós és motorkerékpáros médiumokat egyesítő AMAM pedig a „Best long distance car of the year 2022” elismeréssel méltatta az autót.

Az új BMW 2-es Coupé világszerte besöpörte a díjakat

2022-ben az új BMW 2-es Coupé is nagysikerű trófeavadásznak bizonyult. A modell garázsában az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok közös olvasói szavazásán elnyert „Arany Kormánykerék” díj csillog a legfényesebben. A BMW M240i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,1 – 8,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 185 – 200 gramm / km) negyvenhét induló között hódította el a kitüntetést, a szakértőkből álló zsűri által végzett teszteken a teljes kompakt kategóriát maga mögé utasítva.

A kompakt kétajtós új kiadása a brit autós újságírókat is lenyűgözte. Az új BMW 2-es Coupé modellt az Auto Express magazin a 2022-es év kupéjaként ismerte el, a The Car Expert magazin pedig az év legjobb teljesítményre optimalizált újdonságaként méltatta. A BMW M240i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,8 – 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 177 – 192 gramm / km) a Carbuyer magazin szavazásán a 2023-as esztendő legjobb sportautója lett, miközben a Carwow a „Mat Watson’s Buy It” díjjal tüntette ki. Az Egyesült Államokban a Newsweek magazin a hátsókerék-meghajtású csúcsmodellt az év legjobb kisautójának kiáltotta ki, a bajor prémiumgyártót pedig a 2022-es év legjobb modellpalettájának járó elismeréssel díjazta.

Az új BMW 3-as sorozat rekordot rekordra halmoz

2022-ben a BMW 3-as sorozat továbbgondolt formanyelvvel, kibővített alapfelszereltséggel és digitális járművezérlő innovációkkal írta tovább több évtizedes sikertörténetét. Az iparági mércét adó modell töretlenül növekvő népszerűsége a limuzin és a Touring karosszériaváltozatot méltató számtalan díjban is megmutatkozott. Az Auto Bild autós szakmagazin az új 3-as BMW-t a középkategória legjobb cégautójának választotta, míg az Auto Straßenverkehr magazin a BMW 3-as Touring modellt az év családi autójának nevezte.

Nagy-Britanniában a BMW 3-as sorozatot a „Company Car Today CT 100” díjjal, a „Great British Fleet” díjjal és a „Business Car” díjjal tüntették ki. A What Car? brit autós szakmagazin a BMW 330e limuzint (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,3 – 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 16,0 – 17,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 30 – 40 gramm / km) az „Executive Car of the Year” és a „Best Hybrid Executive Car” díjakkal méltatta. A BMW 3-as sorozat Franciaországban is az „Automobile” díjak nyertesei között szerepelt, az auto, motor und sport német autós szakmagazin kínai kiadásában megrendezett „Best Cars 2022” szavazáson pedig kategóriagyőzelmet ünnepelt.

A BMW M modellek a világ minden táján a dobogó legfelső fokára gurulnak fel

2022-ben a BMW M GmbH teljesítményre optimalizált modelljei és nagyteljesítményű sportautói világszerte számos díjat, kitüntetést és elismerést hódítottak el. Németországban például a BMW M3 sportmodellt az AutoBild Sportscar szakmagazin a legjobb limuzinnak, Nagy-Britanniában pedig a The Car Expert szakmagazin a legjobb teljesítményre optimalizált autónak nevezte. A BMW M3 Competition limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 223 – 224 gramm / km) a sport auto német autós szakmagazin olvasói szavazásán gurult fel a sorozatgyártásban kínált, 100 000 euró alatti limuzinok és kombik dobogójának tetejére. Itt a BMW M5 Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 11,1 – 11,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 253 – 259 gramm / km) is kategóriagyőzelmet ünnepelt, a sorozatgyártásban kínált, 100 000 euró fölötti modellek mezőnyében. A BMW M GmbH a 75 000 euró alatti modellek között is diadalmaskodott, a BMW M340i xDrive modellel (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,8 – 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 177 – 192 gramm / km) a főszerepben.

A brit Autocar magazin a BMW M5 CS különkiadást a 2022-es év legjobb autójaként „Five-Star Car” díjjal ismerte el. Eközben a Top Gear autós szakmagazin olasz kiadása a BMW Z4 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,9 – 8,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 179 – 184 gramm / km) modellt tüntette ki a roadster kategória év autójának járó „Car of the Year” elismeréssel.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Világpremier Cannes-ban: a Naomi Campbell ihlette BMW XM Mystique Allure

+++ A BMW és a brit szupermodell közötti kreatív együttműködés legújabb gyümölcse egy különleges egyediség +++ A kimagasló teljesítmény és a haute couture találkozása +++ Világpremier a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon +++ A BMW sorozatban harmadik alkalommal áll hivatalos autóipari partnerként a világ egyik legnívósabb filmfesztiválja mellett +++ Látványos filmpremierek, vörös szőnyegen felvonuló világsztárok és egy […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Tim Gábor szerencsés kategória győzelemet szerzett a Red Bull Ringen

Balaton Park Circuiten mutatkozott be Tim Gábor az ESET GT Sprint bajnokságban, ahol két kategória második helyet szerzett és a 20 fős GT mezőny 9. és 10. helyét szerezte meg. A második fordulóra a Red Bull Ringen került sor, nagyobb mezőnnyel. Egy kategória győzelemmel és egy harmadik hellyel a bajnokság élére állt a magyar pilóta. […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Magyar Országos Rallye Bajnokság – Aszfalton folytatják Turán Friciék

Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán Frigyes és Zsiros Gábor. A háromnapos versenynek, amelyet a Bükkben és Borsod-Abaúj Zemplén vármegye útjain rendeznek, több mint 120 páros vág neki. A Rallye1 mezőnye legutóbb négy évvel ezelőtt versenyzett ebben a térségben. Az ORB1 kategóriában 43, az ORB2-ben 31, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom