A BMW Motorrad összeállt Kanada legjobb motorépítőivel

Ahogy korábban másutt is, a BMW Motorrad Kanada legizgalmasabb motorkerékpárépítőivel szövetkezett, hogy három különleges példát hozzon létre a gyártó R 18-asából.

„A vízió, a kivitelezés és a munka minősége nagyon lenyűgöző volt, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy egyes építők milyen fiatalok” – mondta Roland Stocker, aki szorosan részt vett a sorozatgyártású motorkerékpár megalkotásában. “Nagyon elégedett voltam az eredménnyel.”

Az R 18-at 1802 köbcentiméteres motor hajtja, amely a legerősebb kéthengeres boxer, amelyet valaha sorozatgyártású motorkerékpárra szereltek. A gyártó úgy véli, hogy a klasszikus ihletésű dizájnnal kombinálva tökéletes vászon a testreszabók számára. És nehéz tagadni, ha látod, mit találtak ki az építők.

Az alkotók, Jay Donovan a brit kolumbiai Victoria államból, Augment Motorworks Torontóból, Ontario, és a Konquer Motorcycles a Kelownából, Brit Kolumbiából.

Jay Donovan R 18 Future Cafe-nak hívja kerékpárját, és úgy írják le, mint egy igazi kézműves fémgyártási tanulmányát. A tervezés azzal kezdődött, hogy a kipufogót felfelé és a hengerfej fölé, valamint egyenes háttámlára irányították, és az ülés alatt végződött. A benzintartályt teljesen újratervezték, a felső rész csupasz, polírozott alumíniumból készült, az első és a hátsó sárvédőket pedig feketére vágták és bevonták, hogy elegáns megjelenést biztosítsanak.

Az Augment Motorworks eközben az R 18 Tattooed Chopper nevet adta kreációjának. A projektet Nick Acosta vezette, akit a klasszikus amerikai chopperek ihlettek, és finom, tetoválás ihlette festéssel párosul egy sissy bár, egy kézzel faragott fényszórótartó, mini majomtartó kormány, koktél shaker kipufogója és egyedi ülés.

A Konquer Motorcycle végül elkészítette az R 18 Diamond Custom-t, amelynek tervezését Rob Thiessen irányította. A kerékpár leírása szerint egy gyári egyedi dragster, amely a bronz fém fényezést és a csíkozást módosított első és hátsó sárvédőkkel kombinálja. Az egyedi ülés gyémánt motívumot tartalmaz, és az egész megjelenést hosszúnak és alacsonynak tervezték. Aranyra festett BMW kerekek és elektronikusan állítható kipufogó teszik teljessé a megjelenést.

„Ezek a projektek megmutatják, mennyire fontos olyan motorkerékpárokat létrehozni, amelyek kreativitásra ösztönöznek, és jó alapot jelentenek a tulajdonosok és az építők számára egyaránt” – mondta Stocker.

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom