A DS Automobiles a teljesítmény jegyében képviselteti magát a RÉTROMOBILE kiállításon

A DS Automobiles 4 nagy teljesítményű modellt állít ki Párizsban, a 2023-as Rétromobile kiállításon.
• A L’Aventure DS standon a DS E-TENSE PERFORMANCE és a DS 9 E-TENSE 4×4 360 társaságában egy SM PROTOTYPE (1973) és egy DS 21 INJECTION ÉLECTRONIQUE (1970) is megtekinthető lesz.
• A márka örökségének részét képező modellek (DS és SM) klubjai szintén jelen lesznek ezen, a rajongók számára kihagyhatatlan találkozón.

A DS Automobiles a teljesítmény jegyében jelenik meg a 2023-as Rétromobile kiállításon. 4 modell kap helyet a standon, két „technológiai laboratórium” és két szériamodell, amelyek mind a teljesítményt testesítik meg.

SM PROTOTYPE (1973)

Ennek a prototípusnak a kifejlesztése során azt vizsgálták, hogyan vihető át a nagy teljesítmény az első kerekekre, és hogyan érhető el nagyfokú kanyarstabilitás magas sebesség mellett. Vezérlőszervek és mérőműszerek segítségével az SM PROTOTYPE képes a karosszéria stabilizálására, valamint olyan paraméterek megváltoztatására mint a tömegközéppont, a felfüggesztés rugalmassága, vagy a karosszéria dőlése. Ez a 340 LE-s tanulmányautó az SM-re épített versenyautók kifejlesztéséhez nyújtott alapot.
• 2 ajtós, 2 személyes coupé, rövidített hátsó rész
• 3,0 literes Maserati motor, 4 vezérműtengellyel, 3 db ikerkarburátorral, hengerenként 4 szeleppel. Teljesítmény: 340 lóerő
• Hidraulikus felfüggesztés elöl-hátul
• Hossz : 4,35 m – Szélesség : 1,71 m – Magasság : 1,10 m (álló helyzetben) – Tömeg : 1 169 kg
• Végsebesség : 285 km/h

DS E-TENSE PERFORMANCE (2022)

A DS E-TENSE PERFORMANCE egy nagy teljesítményű laboratórium, amelyet a DS PERFORMANCE azt követően tervezett, hogy két alkalommal is elnyerte mind a csapat-, mind az egyéni bajnoki címeket a Formula E-ben. Első tesztperiódusa során a DS E-TENSE PERFORMANCE több, mint 3000 km-t tett meg és igazoltan 2 másodperc alatt gyorsult fel 0-ról 100 km/h-s sebességre. Hajtáslánca két villanymotorból áll, melyek kumulált teljesítménye 600 kW (250 kW elöl és 350 hátul), azaz 815 LE a gyorsítás és a rekuperáció során is. Nyomatéka 8000 Nm. A közvetlenül a DS PERFORMANCE Formula E fejlesztéséből érkező két villanymotor kivételes teljesítményre képes.
• 2 ajtós, 2 személyes coupé.
• Villanymotorok 340 LE (elöl) és 475 LE (hátul) teljesítménnyel.
• Kumulált teljesítmény : 815 lóerő.
• Hossz : 4,70 m – Szélesség : 1,95 m – Magasság : 1,28 m – Tömeg : 1 250 kg.
• Végsebesség : 250 km/h.

DS 21 PALLAS INJECTION ÉLECTRONIQUE (1970)

Az elmúlt évszázad autógyártásának egyik referenciájaként a DS már az 1955-ös párizsi bemutatója során mítoszt teremtett. Forradalmi koncepciójával olyan technológiai megoldásokat hozott, mint a hidropneumatikus felfüggesztés, a szervókormány, a hidraulikus rásegítésű sebességváltó, a szervófék első féktárcsákkal, valamint a keréktárcsa középtengelyében elhelyezett kormányzási csuklópontok. Az előszőr 75 LE-s motorral bemutatkozó DS az idők során egyre erősebb lett. 1969-ben az első elektronikus befecskendezéssel szerelt francia autóként már 139 LE teljesítményt nyújtott. 2175 cm3-es motorja 185 km/h végsebességhez segítette.
• 4 ajtós, 5 személyes limuzin
• 2,2 literes, elektronikus befecskendezővel szerelt motor. Teljesítmény: 139 LE
• Hidraulikus felfüggesztés elöl-hátul
• Hoszz : 4,80 m – Szélesség : 1,79 m – Magasság : 1,47 m (álló helyzetben) – Tömeg : 1 170 kg
• Végsebesség : 185 km/h

DS 9 E-TENSE 4×4 360 (2022)

A DS 9 exkluzív belső tere a DS Automobiles Párizsban dolgozó « Színek és Anyagok » csapatának és kárpitosmestereinek szakértelmét tükrözi. A DS PERFORMANCE műhelyében készülő DS 9 E-TENSE 4×4 360 változat a DS Automobiles technológiájának legjavát nyújtja. 200 LE-s PureTech benzinmotorjához 2 villanymotor kapcsolódik (elöl 81 kW, 110 LE / hátul 83 kW, 113 LE), valamit beállításai is egyediek. A DS 9 E-TENSE 4×4 360 menetteljesítménye elsőrangú (0-ról 100 km/h sebességre 5,6 s alatt gyorsul fel).
• 4 ajtós, 5 személyes limuzin
• Tölthető hibrid 1 598 cm3-es, 200 LE-s benzinmotorral és két villanymotorral (110 LE elöl és 113 LE hátul)
• Rendszerteljesítmény : 360 LE
• Kamera által vezérelt felfüggesztés : DS ACTIVE SCAN SUSPENSION
• Hossz : 4,93 m – Szélesség : 1,93 m – Magasság : 1,46 m – Tömeg : 1 931 kg
• Végsebesség : 250 km/h

A DS Automobiles megszületése óta kiépített kapcsolatok keretében négy, a DS-szel és az SM-mel foglalkozó klub lesz jelen a DS Márka társaságában a Rétromobile kiállítás teljes időtartama alatt : Euro SM Club, DS-ID Club de France, ParIDS és Amicale des Clubs DS.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Az ISUZU bemutatja az első elektromos D-MAX pickupot

Az ISUZU Motors Limited bemutatja a vállalat első elektromos járművét (a továbbiakban: BEV), a D-MAX egytonnás pickup teherautót. A modell első nyilvános bemutatására a 45. Bangkok International Motor Show-n kerül sor, amelyet március 27. és április 7. között tartanak Thaiföldön. A D-MAX BEV-t úgy fejlesztették ki, hogy kielégítse a haszon- és személygépjárművekkel szemben támasztott változatos […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Magabiztos győzelem az első tereprallye futamon

A Desert Express 300 kétnapos versenye bizony nem kímélte a versenyzőket, a nyitott autókba beáramló homoktömeg nehezítette a látást, volt, akinek szíja szakadt el, csonkállványa tört ki, és sokaknak az üzemanyaggal is zsonglőrködnie kellett. Az FIA Közép-Európai Zóna (CEZ) Terep-rally Bajnokság és a Magyar Terep-Rallye Országos Bajnokság nyitófutamán a versenyzők 400 kilométeres össztávon mérettették meg […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autózás minimuma – Suzuki Ignis 1.2 Dualjet GL+ teszt

A Swifthez hasonlóan a Suzuki másik kisautójának, az Ignisnek a neve is beleivódott a magyar nép lelkébe. Sok magyar családnak ez volt a következő lépés az egyes Swift után. Az autósport-rajongók is a szívükbe zárhatták, hiszen a kétezres években a sárga festésű Ignisek a magyar rallypályákat is meghódították. 2008-ban a japánok leállították a klasszik Ignis […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom