A Gender Racing Team megküzdött a vörös bikával

A hétvégén rendezték Spielbergben, a Red Bull Ringen az FIA CEZ Zone Trophy, az ESET Cup, a Drexler Formel Cup és az MNASZ Autós Gyorsasági OB versenyhétvégéjét. Az ismét az F3-as Dallara-val rajthoz álló Gender Racing-nek Szabó Nikolassal a volán mögött alaposan meg kellett küzdenie a vörös bikával a kimondottan erős mezőnyben.

Talán a bajnoki sorozat legszebb és legillusztrisabb helyszínén versenyzett a Gender Racing a hétvégén. A csapat ismét az idei, eredeti tervek szerinti F3-as Dallara-val állt rajthoz a különleges osztrák pályán. Ugyan sajnos a technika ördögét még nem teljesen sikerült kiűzni a versenygépből, de összességében nagyon jól kezd összeállni a technika és a hétvégén folyamatosan javultak a köridők Szabó Nikolas neve mellett.

Nikolas is egyre jobban kezdett összeszokni az autóval és a pályával, amelyen korábban autózott már a Formula Renault-val. Talán az is sokban hozzájárult a hétvége jó tempójához, hogy versenyzőnk több futamot is nyert itt, a Red Bull Ringen, abban a szimulátorbajnokságban, amelyben szintén sikerrel versenyez. A szabadedzéseket kevésbé sikerült kihasználni, de Nikolas a szombati időmérőn már a hatodik sorba kvalifikálta magát  és a köridők is közelítettek a mérvadó ellenfelekéhez. Az első futamon versenyzőnk kiváló rajtot vett, aztán az első kanyarokban egy figyelmetlen ellenféllel történt viaskodás miatt vesztett pár pozíciót.

A futam vége felé is akadt némi izgalom, amikor a célegyenes ráfordító kanyarjában egy autó megpördült előtte és komoly lélekjelenlét kellett hozzá, hogy autótörés nélkül megússza az esetet. Végül az abszolút értékelés kilencedik, a kategória nyolcadik helyén befutva, még a magyar bajnoki értékelés harmadik helyével is vigasztalódhatott.

A vasárnapi versenynap néha esős időjárással riogatott, de végül az időmérő és a verseny is száraz körülmények között zajlott. Az időmérőre még tovább sikerült finomítania a csapatnak a beállításokon, Nikolas tovább gyorsult és az ellenfeleket még jobban megközelítve az ötödik sorból várhatta a második futamot, de egy bosszantó üzemanyagellátási hiba miatt ki kellett hagynia a futamot.

Ennek ellenére versenyzőnk pozitívan értékelte a hétvégét:

„Nagyon örülök, hogy itt a Red Bull Ringen is versenyezhettem az F3-assal. Külön öröm, hogy tulajdonképpen igazából ezen a pályán tudtam megtenni az első igazán éles köröket a felújítás óta. Sajnos néhány bosszantó technikai hiba ismét hátráltatott minket, de ezt leszámítva nagyon hálás vagyok a csapatnak, hogy ilyen jó összhangban tudtunk dolgozni, tudtunk folyamatosan fejlődni és gyorsulni a hétvége folyamán. Végre egy-két részeredménnyel megmutathattuk, hogy számolnia kell velünk az ellenfeleknek, hogy szorosan ott vagyunk az élmezőnyben! A következő versenyhétvégéken folyamatosan építkezünk és gyorsulunk majd tovább. Már most nagyon várom a horvátországi versenyhétvégét!”

A fenti bajnoki sorozatok következő fordulójára július utolsó hétvégéjén kerül majd sor a szintén izgalmas kihívásokat kínáló horvát versenypályán, Grobnikban.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új CUPRA Born VZ modelljével továbbra is lendületben a CUPRA

CUPRA Born VZ fokozott menetteljesítményekkel: 240 kilowatt teljesítmény, 545 newtonméter forgatónyomaték, 0-100 km/h gyorsulás mindössze 5,7 másodperc alatt és 200 kilométer/óra végsebesség. Sportosabb beltér alapfelszerelésként új CUP Bucket ülésekkel és rekuperáció-kapcsolóbillentyűkkel szerelt kormánykerékkel. Még dinamikusabb menettulajdonságok a kedvezőbb fékvisszajelzéseknek, a robusztusabb felfüggesztéseknek, illetve az érzékenyebb kormányzásnak és pedáloknak köszönhetően. Továbbfejlesztett külső dizájn két új, 20 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom