A Gender Racing Team megküzdött a vörös bikával

A hétvégén rendezték Spielbergben, a Red Bull Ringen az FIA CEZ Zone Trophy, az ESET Cup, a Drexler Formel Cup és az MNASZ Autós Gyorsasági OB versenyhétvégéjét. Az ismét az F3-as Dallara-val rajthoz álló Gender Racing-nek Szabó Nikolassal a volán mögött alaposan meg kellett küzdenie a vörös bikával a kimondottan erős mezőnyben.

Talán a bajnoki sorozat legszebb és legillusztrisabb helyszínén versenyzett a Gender Racing a hétvégén. A csapat ismét az idei, eredeti tervek szerinti F3-as Dallara-val állt rajthoz a különleges osztrák pályán. Ugyan sajnos a technika ördögét még nem teljesen sikerült kiűzni a versenygépből, de összességében nagyon jól kezd összeállni a technika és a hétvégén folyamatosan javultak a köridők Szabó Nikolas neve mellett.

Nikolas is egyre jobban kezdett összeszokni az autóval és a pályával, amelyen korábban autózott már a Formula Renault-val. Talán az is sokban hozzájárult a hétvége jó tempójához, hogy versenyzőnk több futamot is nyert itt, a Red Bull Ringen, abban a szimulátorbajnokságban, amelyben szintén sikerrel versenyez. A szabadedzéseket kevésbé sikerült kihasználni, de Nikolas a szombati időmérőn már a hatodik sorba kvalifikálta magát  és a köridők is közelítettek a mérvadó ellenfelekéhez. Az első futamon versenyzőnk kiváló rajtot vett, aztán az első kanyarokban egy figyelmetlen ellenféllel történt viaskodás miatt vesztett pár pozíciót.

A futam vége felé is akadt némi izgalom, amikor a célegyenes ráfordító kanyarjában egy autó megpördült előtte és komoly lélekjelenlét kellett hozzá, hogy autótörés nélkül megússza az esetet. Végül az abszolút értékelés kilencedik, a kategória nyolcadik helyén befutva, még a magyar bajnoki értékelés harmadik helyével is vigasztalódhatott.

A vasárnapi versenynap néha esős időjárással riogatott, de végül az időmérő és a verseny is száraz körülmények között zajlott. Az időmérőre még tovább sikerült finomítania a csapatnak a beállításokon, Nikolas tovább gyorsult és az ellenfeleket még jobban megközelítve az ötödik sorból várhatta a második futamot, de egy bosszantó üzemanyagellátási hiba miatt ki kellett hagynia a futamot.

Ennek ellenére versenyzőnk pozitívan értékelte a hétvégét:

„Nagyon örülök, hogy itt a Red Bull Ringen is versenyezhettem az F3-assal. Külön öröm, hogy tulajdonképpen igazából ezen a pályán tudtam megtenni az első igazán éles köröket a felújítás óta. Sajnos néhány bosszantó technikai hiba ismét hátráltatott minket, de ezt leszámítva nagyon hálás vagyok a csapatnak, hogy ilyen jó összhangban tudtunk dolgozni, tudtunk folyamatosan fejlődni és gyorsulni a hétvége folyamán. Végre egy-két részeredménnyel megmutathattuk, hogy számolnia kell velünk az ellenfeleknek, hogy szorosan ott vagyunk az élmezőnyben! A következő versenyhétvégéken folyamatosan építkezünk és gyorsulunk majd tovább. Már most nagyon várom a horvátországi versenyhétvégét!”

A fenti bajnoki sorozatok következő fordulójára július utolsó hétvégéjén kerül majd sor a szintén izgalmas kihívásokat kínáló horvát versenypályán, Grobnikban.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A Grand Automotive lett Chery márka magyarországi importőre

A Chery Automobile, Kína negyedik legnagyobb autógyártója és a legnagyobb kínai személyautó-exportőr, hivatalosan is megérkezik a Chery márkájával a magyar piacra. A Chery márka hazai vezérképviseletére a Grand Automotive vállalatot választotta, amely ezzel újabb márkával bővíti portfólióját. „Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a dinamikusan fejlődő Chery csoport bennünket választott magyarországi partneréül. A Chery-csoporthoz tartozó Omoda […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Michelisz Norbert szerint sokat fejlődött a Hyundai Elantra N TCR

Bő egy héttel a mexikói idénynyitó előtt Michelisz Norbert elmondta, hogy az előszezoni tesztidőszakban leginkább a Hyundai Elantra N TCR gyengeségein dolgoztak. A világbajnoki címvédő hozzátette, szerinte jó irányba tettek lépéseket és az autó gyengeségeit sikerült kijavítani. „Nagyon hálás vagyok a Hyundai Motorsportnak és a BRC Hyundai N Squadra Corse-nak, hogy egy újabb szezonban dolgozhatunk […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Nyugdíjazzák a szedánt, ami megteremtette a Lexus legendáját?

A Lexus tegnap le leplezte a vadonatúj ES limuzint, amelyet csak új globális zászlóshajójaként emleget. Emiatt sokakban megszólalt a vészcsengő: vajon elképzelhető, hogy feleslegessé vált, és távozik a kínálatból a Lexus LS, a világ egyik legkifinomultabb luxusautója? Amikor 1989-ben, hatévnyi, megfeszített tempójú, soha nem látott intenzitású fejlesztést követően megjelent a Lexus LS, az egyszerre jelentette […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom