A Gender Racing Team megküzdött a vörös bikával

A hétvégén rendezték Spielbergben, a Red Bull Ringen az FIA CEZ Zone Trophy, az ESET Cup, a Drexler Formel Cup és az MNASZ Autós Gyorsasági OB versenyhétvégéjét. Az ismét az F3-as Dallara-val rajthoz álló Gender Racing-nek Szabó Nikolassal a volán mögött alaposan meg kellett küzdenie a vörös bikával a kimondottan erős mezőnyben.

Talán a bajnoki sorozat legszebb és legillusztrisabb helyszínén versenyzett a Gender Racing a hétvégén. A csapat ismét az idei, eredeti tervek szerinti F3-as Dallara-val állt rajthoz a különleges osztrák pályán. Ugyan sajnos a technika ördögét még nem teljesen sikerült kiűzni a versenygépből, de összességében nagyon jól kezd összeállni a technika és a hétvégén folyamatosan javultak a köridők Szabó Nikolas neve mellett.

Nikolas is egyre jobban kezdett összeszokni az autóval és a pályával, amelyen korábban autózott már a Formula Renault-val. Talán az is sokban hozzájárult a hétvége jó tempójához, hogy versenyzőnk több futamot is nyert itt, a Red Bull Ringen, abban a szimulátorbajnokságban, amelyben szintén sikerrel versenyez. A szabadedzéseket kevésbé sikerült kihasználni, de Nikolas a szombati időmérőn már a hatodik sorba kvalifikálta magát  és a köridők is közelítettek a mérvadó ellenfelekéhez. Az első futamon versenyzőnk kiváló rajtot vett, aztán az első kanyarokban egy figyelmetlen ellenféllel történt viaskodás miatt vesztett pár pozíciót.

A futam vége felé is akadt némi izgalom, amikor a célegyenes ráfordító kanyarjában egy autó megpördült előtte és komoly lélekjelenlét kellett hozzá, hogy autótörés nélkül megússza az esetet. Végül az abszolút értékelés kilencedik, a kategória nyolcadik helyén befutva, még a magyar bajnoki értékelés harmadik helyével is vigasztalódhatott.

A vasárnapi versenynap néha esős időjárással riogatott, de végül az időmérő és a verseny is száraz körülmények között zajlott. Az időmérőre még tovább sikerült finomítania a csapatnak a beállításokon, Nikolas tovább gyorsult és az ellenfeleket még jobban megközelítve az ötödik sorból várhatta a második futamot, de egy bosszantó üzemanyagellátási hiba miatt ki kellett hagynia a futamot.

Ennek ellenére versenyzőnk pozitívan értékelte a hétvégét:

„Nagyon örülök, hogy itt a Red Bull Ringen is versenyezhettem az F3-assal. Külön öröm, hogy tulajdonképpen igazából ezen a pályán tudtam megtenni az első igazán éles köröket a felújítás óta. Sajnos néhány bosszantó technikai hiba ismét hátráltatott minket, de ezt leszámítva nagyon hálás vagyok a csapatnak, hogy ilyen jó összhangban tudtunk dolgozni, tudtunk folyamatosan fejlődni és gyorsulni a hétvége folyamán. Végre egy-két részeredménnyel megmutathattuk, hogy számolnia kell velünk az ellenfeleknek, hogy szorosan ott vagyunk az élmezőnyben! A következő versenyhétvégéken folyamatosan építkezünk és gyorsulunk majd tovább. Már most nagyon várom a horvátországi versenyhétvégét!”

A fenti bajnoki sorozatok következő fordulójára július utolsó hétvégéjén kerül majd sor a szintén izgalmas kihívásokat kínáló horvát versenypályán, Grobnikban.

Kapcsolódó cikkek

Race Verdák

Mikor lemegy a sisakrostély, már csak én vagyok és a pálya – INTERJÚ Vékony Szintiával

Hol van már az a korszak, mikor a kislányok még babáztak és szégyenlősek voltak. A mai fiatalok teljesen más rugóra járnak, és van, aki a gyerekjátékokat többszáz lóerős versenyautókra cserélte, hogy aztán egy szép napon valóra váltsa a magyar autósport szurkolók legdédelgetettebb álmát. Merthogy interjúnk alanya, a tizenöt esztendős Szintia nem mást tűzött ki a […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom