A H-Moto Team 21 éves versenyzője remek főpróbát tartott Rijekában

A H-Moto Team 21 éves versenyzője tényleg legyőzhetetlenné válik a Ducatija nyergében. A Hungaroringen aratott magyar bajnoki futamgyőzelem, valamint a mogyoródi pályán elért abszolút körrekord után ezúttal az Alpok Adria Bajnokság Superbike kategóriájában remekelt: a horvátországi versenyhétvégén egy második helyezést követően megnyerte a vasárnapi futamot.

Úgy tűnik, most már nem múlhat el hétvége Kovács Bálint siker nélkül. A H-Moto Team 21 éves motorosa két hete a Hungaroringen állt rajthoz a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa IV. fordulójában, és amellett, hogy megnyerte az Open 1000-es kategóriát, megfutotta a leggyorsabb kört – 1.49:428 –, amit magyar versenyző valaha elért a mogyoródi aszfaltcsíkon.

Az elmúlt hétvégén Rijekába érkezett az Alpok Adria Bajnokság mezőnye: Kovács Bálint, aki a HUMDA Academy támogatott pilótája, az MW Performance gárdájának Ducatijával a harmadik versenyén is szép sikert aratott. Az idén elsősorban az EWC-re, azaz az Endurance-világbajnokságra koncentráló Bálint újfent bizonyította, hogy jelenleg ő a legjobb magyar versenyző a királykategóriában, ugyanis a rijekai versenyhétvégén előbb a negyedik helyet szerezte meg a rajtrácson, majd a szombati viadalt a második helyen zárta. Vasárnapra aztán minden összeállt, és magabiztos győzelmet aratott a Superbike kategóriában.

„Csütörtökön, egy hivatalos tesztnapon vettünk részt a horvát pályán, ami nagyon fontos volt, hiszen utoljára két esztendeje motoroztam itt, ráadásul a Ducati beállításait is meg kellett találnunk. A nap végére jó alappal rendelkeztünk, ami a köridőkön is meglátszódott, hiszen a szabadedzéseket sikerült megnyernem, míg az időmérőn egy elektronikai hiba miatt végül a negyedik helyet tudtam megszerezni a rajtrácson. A szerelők csodát tettek a futamig a Ducatival, úgy tűnt a felvezető körben, hogy minden rendben lesz. Aztán amikor felálltunk a rajtrácsra, ismét előjött a hiba, de ekkor már nem volt mit tenni, így gyorsváltó, kipörgésgátló és motorfék nélkül kellett végigmennem a versenyen.

Hatalmasat csatáztam a második helyért, amit végül a célegyenesben történt előzésemnek köszönhetően két ezredes előnnyel sikerült megszereznem. Vasárnap végre hibátlan motorral állhattam fel a rajthoz, és csepegő esőben végig magabiztosan vezetve sikerült a futamot megnyernem. Ez a jó szereplés kellő önbizalmat ad a világbajnoki szerepléshez” – fogalmazott Kovács Bálint, aki szeptember 16. és 18. között áll rajthoz legközelebb az EWC 24 órás futamán, Bol d’Orban.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Bemutatkozik a Honda EM1 e

Az EM1 e: a Honda első európai elektromos kétkerekűje. Bemutatkozásával új időszak veszi kezdetét a márka történetében, ugyanis – a tervek szerint – 2025-ig további 10, vagy ennél több elektromos motorkerékpár bevezetését tervezi a vállalat az öreg kontinensen. Az újdonság leleplezésével újabb fontos lépést tesz a Honda céljának megvalósítása felé, miszerint 2040-ig teljes motorkerékpár-kínálatát szeretné […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki SV650 – Múltidéző V2

Ebben az évben elsőnek a Suzuki igencsak népszerű, neo-retro, középsúlyú SV-650-ét próbálhattam ki. Ez a frissített modell három színsémában érhető el: Glass Sparkle Black, Solid Iron Grey és Metallic Reflective Blue. Nekem az utóbbi, Metallic Reflective BLue-hoz volt szerencsém és nagyon megtetszett a szolid, de mégis szemet vonzó szín. A roadstert a japán márka ugyan […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Suzuki SV650 (2023) teszt – Páratlan páros

Egy kis történelem A Suzuki SV modellek története közel 25 évre nyúlik vissza, ugyanis 1999-ben gurult le a gyártósorról az első példány. Bevált recepten ne változtass – vallja a Suzuki. Egy rövidebb időintervallumot leszámítva – amikor is a Gladius váltotta az SV650-t a 2010-es években – valóban a jól megszokott megnevezéssel, formával találkozhatunk. Ténylegesen csak […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom