A H-Moto Team 21 éves versenyzője remek főpróbát tartott Rijekában

A H-Moto Team 21 éves versenyzője tényleg legyőzhetetlenné válik a Ducatija nyergében. A Hungaroringen aratott magyar bajnoki futamgyőzelem, valamint a mogyoródi pályán elért abszolút körrekord után ezúttal az Alpok Adria Bajnokság Superbike kategóriájában remekelt: a horvátországi versenyhétvégén egy második helyezést követően megnyerte a vasárnapi futamot.

Úgy tűnik, most már nem múlhat el hétvége Kovács Bálint siker nélkül. A H-Moto Team 21 éves motorosa két hete a Hungaroringen állt rajthoz a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa IV. fordulójában, és amellett, hogy megnyerte az Open 1000-es kategóriát, megfutotta a leggyorsabb kört – 1.49:428 –, amit magyar versenyző valaha elért a mogyoródi aszfaltcsíkon.

Az elmúlt hétvégén Rijekába érkezett az Alpok Adria Bajnokság mezőnye: Kovács Bálint, aki a HUMDA Academy támogatott pilótája, az MW Performance gárdájának Ducatijával a harmadik versenyén is szép sikert aratott. Az idén elsősorban az EWC-re, azaz az Endurance-világbajnokságra koncentráló Bálint újfent bizonyította, hogy jelenleg ő a legjobb magyar versenyző a királykategóriában, ugyanis a rijekai versenyhétvégén előbb a negyedik helyet szerezte meg a rajtrácson, majd a szombati viadalt a második helyen zárta. Vasárnapra aztán minden összeállt, és magabiztos győzelmet aratott a Superbike kategóriában.

„Csütörtökön, egy hivatalos tesztnapon vettünk részt a horvát pályán, ami nagyon fontos volt, hiszen utoljára két esztendeje motoroztam itt, ráadásul a Ducati beállításait is meg kellett találnunk. A nap végére jó alappal rendelkeztünk, ami a köridőkön is meglátszódott, hiszen a szabadedzéseket sikerült megnyernem, míg az időmérőn egy elektronikai hiba miatt végül a negyedik helyet tudtam megszerezni a rajtrácson. A szerelők csodát tettek a futamig a Ducatival, úgy tűnt a felvezető körben, hogy minden rendben lesz. Aztán amikor felálltunk a rajtrácsra, ismét előjött a hiba, de ekkor már nem volt mit tenni, így gyorsváltó, kipörgésgátló és motorfék nélkül kellett végigmennem a versenyen.

Hatalmasat csatáztam a második helyért, amit végül a célegyenesben történt előzésemnek köszönhetően két ezredes előnnyel sikerült megszereznem. Vasárnap végre hibátlan motorral állhattam fel a rajthoz, és csepegő esőben végig magabiztosan vezetve sikerült a futamot megnyernem. Ez a jó szereplés kellő önbizalmat ad a világbajnoki szerepléshez” – fogalmazott Kovács Bálint, aki szeptember 16. és 18. között áll rajthoz legközelebb az EWC 24 órás futamán, Bol d’Orban.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

A HARLEY-DAVIDSON® 2025-ÖS MODELLJEI ELÉRHETŐEK A HIVATALOS KERESKEDÉSEKBEN

MILWAUKEE (2025. január 2.) – A Harley-Davidson® bemutatta a 2025-ös motorpaletta első modelljeit a H-D.com weboldalon, amelyek már megvásárolhatók a hivatalos Harley-Davidson® márkakereskedésekben világszerte. Új szolgáltatás került bevezetésre, a Harley-Davidson® Factory Custom Paint & Graphics, amely exkluzív festési és grafikai dizájnokat kínál egyes modellekhez. A 2025-ös motorok további újdonságait, köztük a limitált szériás Custom Vehicle […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Suzuki Avenis 125 (2024) teszt – Kis robogó, nagyvárosi kalandokra – Motor&Verda

Robogózni jó dolog! Praktikus, gyors, olcsó és pofonegyszerű… nagyvárosban pedig főleg nyerő választás! 2024-es szezonunk lezárásaként egy nyolcadliteres robogót tesztelhettünk, a Suzuki Avenis 125 személyében. Ha a videós bemutatóra is kíváncsiak vagytok, kattintsatok a lenti képre!  Kicsi kerekek és szuper lámpák Egy dolog biztos: az Avenis kitűnik a tömegből. Extrém külsejével, fiatalos-sportos dizájnjával azonnal felkelti […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Honda NX500 (2024) teszt – Praktikus társ, bármerre jársz – Motor&Verda

A Honda mérnökei a 2024-es évre megújult külsővel és elnevezéssel ruházták fel a korábbról CB500X-ként ismert kétkerekűt. Az NX500 alapjait tekintve azért továbbra is az elődeire hajaz, erőforrását, felfüggesztését és fékeit nem, vagy csak nagyon minimálisan módosították. A design-nál pedig talán egyetlen fontosabb változás érhető tetten, az új színes, 5 colos TFT kijelző – mely […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom