A H-Moto Team 21 éves versenyzője remek főpróbát tartott Rijekában

A H-Moto Team 21 éves versenyzője tényleg legyőzhetetlenné válik a Ducatija nyergében. A Hungaroringen aratott magyar bajnoki futamgyőzelem, valamint a mogyoródi pályán elért abszolút körrekord után ezúttal az Alpok Adria Bajnokság Superbike kategóriájában remekelt: a horvátországi versenyhétvégén egy második helyezést követően megnyerte a vasárnapi futamot.

Úgy tűnik, most már nem múlhat el hétvége Kovács Bálint siker nélkül. A H-Moto Team 21 éves motorosa két hete a Hungaroringen állt rajthoz a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa IV. fordulójában, és amellett, hogy megnyerte az Open 1000-es kategóriát, megfutotta a leggyorsabb kört – 1.49:428 –, amit magyar versenyző valaha elért a mogyoródi aszfaltcsíkon.

Az elmúlt hétvégén Rijekába érkezett az Alpok Adria Bajnokság mezőnye: Kovács Bálint, aki a HUMDA Academy támogatott pilótája, az MW Performance gárdájának Ducatijával a harmadik versenyén is szép sikert aratott. Az idén elsősorban az EWC-re, azaz az Endurance-világbajnokságra koncentráló Bálint újfent bizonyította, hogy jelenleg ő a legjobb magyar versenyző a királykategóriában, ugyanis a rijekai versenyhétvégén előbb a negyedik helyet szerezte meg a rajtrácson, majd a szombati viadalt a második helyen zárta. Vasárnapra aztán minden összeállt, és magabiztos győzelmet aratott a Superbike kategóriában.

„Csütörtökön, egy hivatalos tesztnapon vettünk részt a horvát pályán, ami nagyon fontos volt, hiszen utoljára két esztendeje motoroztam itt, ráadásul a Ducati beállításait is meg kellett találnunk. A nap végére jó alappal rendelkeztünk, ami a köridőkön is meglátszódott, hiszen a szabadedzéseket sikerült megnyernem, míg az időmérőn egy elektronikai hiba miatt végül a negyedik helyet tudtam megszerezni a rajtrácson. A szerelők csodát tettek a futamig a Ducatival, úgy tűnt a felvezető körben, hogy minden rendben lesz. Aztán amikor felálltunk a rajtrácsra, ismét előjött a hiba, de ekkor már nem volt mit tenni, így gyorsváltó, kipörgésgátló és motorfék nélkül kellett végigmennem a versenyen.

Hatalmasat csatáztam a második helyért, amit végül a célegyenesben történt előzésemnek köszönhetően két ezredes előnnyel sikerült megszereznem. Vasárnap végre hibátlan motorral állhattam fel a rajthoz, és csepegő esőben végig magabiztosan vezetve sikerült a futamot megnyernem. Ez a jó szereplés kellő önbizalmat ad a világbajnoki szerepléshez” – fogalmazott Kovács Bálint, aki szeptember 16. és 18. között áll rajthoz legközelebb az EWC 24 órás futamán, Bol d’Orban.

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Voge 900 DSX (2024) teszt – Komfort és kütyürengeteg Kínából – Motor&Verda

A Voge 900 DSX kedvező árával hívja fel magára figyelmünket, és a motorra pattanva sem nyújt csalódást. A kínaiakhoz híven pedig rengeteg kütyüvel, 21. századi megoldással is találkozhatunk ezen a túraendurón.  Egyre népszerűbb és keresettebb lesz e modell hazánkban is, nem véletlenül! 3 770 000 Ft-os alapáron kínálják a 900 DSX-et, mely már önmagában véve […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

A Törökországban épített „Bunker Imprint” a 2024. évi Honda Customs győztese

• A 2024. évi Honda Customs verseny rekordot döntött, hiszen 9 európai ország 16 motorját mutatták be a www.hondacustoms.com weboldalon és a biarrzitzi Wheels and Waves fesztiválon • Az idei megmérettetés középpontjában a CL500 és CL250 * állt • A török „Bunker Imprint”, a kortárs stílusban fogant, ámde retró stílusjegyeket is felvonultató café racere, az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motorsport

DINARIC RALLY 2024 – Egy hét Maraton Dervadelin Tamással

Idén szeptember 08-14 között már 5. alkalommal rendezik meg a Dinaric Rallyt, amely hat nap alatt 1300 kilométernyi kőkemény terepet jár be. A kis európai Dakaron magyar versenyzőnek is szurkolhatunk, hiszen a Laller Racing Dakar Team versenyzője, Dervadelin Tamás már visszajáró vendégnek számít. A verseny központi helyszíne Horvátország, azon belül Knin városka, ahol a rajtot […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom