A Hondát választotta partneréül az Isuzu, hogy kifejlessze és gyártsa 2027-ben érkező, üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárműveinek üzemanyagcella-rendszerét

Az Isuzu Motors Limited és a Honda Motor Co., Ltd. képviselői a mai napon bejelentették, hogy a két vállalat között együttműködési megállapodás jött létre, melynek értelmében a Honda fejleszti ki, majd gyártja az Isuzu 2027-ben bevezetni tervezett üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárműveinek üzemanyagcella-rendszerét.

Az Isuzu és a Honda hiszi, hogy a hidrogénalapú, szén-dioxid-kibocsátás nélkül működő hajtásláncok segíthetnek karbonsemlegessé tenni a nagy távokon közlekedő, hosszan használt nehéz-tehergépjárműveket, melyeknél fontos a gyors újratankolás.

Mióta 2020 januárjában aláírtak egy – a nehéz-tehergépjárművek hajtásláncként alkalmazott üzemanyagcella-rendszerének fejlesztésére vonatkozó – megállapodást, a két vállalat nagyot lépett előre az alapvető műszaki megoldások kidolgozásában, biztosítva az üzemanyagcellák kompatibilitását, a nehéz-tehergépjárműveket és a gépjármű-irányítási technológiákat. A cégek már a jelen pénzügyi év vége előtt, azaz 2024. március 31-ig szeretnék megkezdeni a tanulmánymodell közúti, bemutatójellegű próbáit. Teljes mértékben kihasználva a közös munka során szerzett tapasztalatot és tudást, a két vállalat folytatja a termékek fejlesztését, hogy teljesítményüket és egyéb képességeiket illetően is megfeleljenek a nehéz-tehergépjárművekkel szemben támasztott követelményeknek, illetve a vásárlói elvárásoknak.

Az együttműködő felek természetesen saját erősségeiket is kihasználják majd, hogy felgyorsítsák a tiszta, halk, kis rezgésű, üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárművek fejlesztését. Az üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárművek révén a teljes járműiparnak, tehát szállítmányozócégek sokaságának is lehetősége nyílik majd, hogy elmozduljon a tiszta energiák felé, és még tudatosabban használja fel a hidrogént.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Világelsőség: szinkronban driftelt két önvezető Toyota

Szintet léptek a Toyota autonóm mobilitási fejlesztései: a vállalat technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető jármű határtartományon való mozgását. A Toyota Research Institute (TRI) és a Stanford egyetem immár csaknem hét éve működik együtt egy olyan projektben, amely az autóvezetés, a közlekedés biztonságosabbá tételét tűzte ki céljául. Speciális fókuszuk az önvezető […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Hivatalosan is új szakágvezető a hazai rallysport élén

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség egyik legtradicionálisabb, legnépesebb és legnépszerűbb szakágában, a Rallysportban július 09. és 23. között állt idő rendelkezésére a szakágban nevezői licenccel rendelkező MNASZ tagok számára, hogy a szövetség Rally Sport Bizottsága élére új vezetőt jelöljenek. A mai napon kiadott hivatalos tájékoztatás szerint a szakágban a jelölés időpontjában, 83 tagszervezet rendelkezett szavazati […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Még több hely és még nagyobb vezetési élmény: az új ötajtós MINI Cooper S

Az ötajtós MINI Cooper kimagasló funkcionalitásával, innovatív vezetést támogató rendszereivel és hamisítatlan formanyelvével nyűgözi le a vezetés szerelmeseit. A modell összetéveszthetetlen megjelenését az egyedülálló Multitone Roof színátmenetes tetőfényezés és a Favoured Trim felszereltségi szint exkluzív stílusjegyei hangsúlyozzák tovább, miközben a vérpezsdítő vezetési élményről 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotor gondoskodik. Az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom