A magyarországi régió viszi a hátán a Toyota európai eladásait

Felismerve a térségben rejlő potenciált, a Toyota Motor Europe 2022. április elsejével közös irányítás alá vonta négy közép-európai piacát: Csehországot, Lengyelországot, Magyarországot és Szlovákiát. A varsói központtal létrehozott Toyota Central Europe 2023-ban töltötte be fennállásának első teljes évét, az értékesítési eredmények pedig fényesen igazolták a döntést: a TCE tavaly a személyautók és a könnyű haszonjárművek terén egyaránt a kontinens legnagyobb egységes Toyota-piacának bizonyult.

A visegrádi országokban 152 822 darab Toyota személygépkocsi talált gazdára tavaly; ez a márka teljes európai forgalmának csaknem 14 százaléka. Hogy milyen erős a közép-európai régió, jól szemlélteti, hogy a második legnagyobb piacán, Nagy-Britanniában 14 százalékkal kevesebb (131 109 db) Toyota személyautót értékesítettek. Franciaország a harmadik (127 045 db), Olaszország csak a negyedik (111 641 db) helyen végzett a házon belüli versenyben.

A Toyota Central Europe elismerésre méltó 18 százalékkal növelte eladásait 2023 során, miközben a márka Európa egészét tekintve 7%-os erősödést ért el. A négy országban összesen 15,1 százalékos piaci részesedést értek el a Toyota személyautók.

Ez a siker természetesen büszkeségre ad okot minden érintett számára, ennél azonban jóval nagyobb a piacvezető szerep jelentősége. A térség különösen erős pozíciója nem csupán a kiszállítások tervezésében és a gyártás lekötésében érvényesíthető, de akár a jövőbeli modellek kialakításában is. Az érintett országokban élő ügyfelek számára mindez azt jelenti, hogy könnyebben juthatnak hozzá kívánt Toyota személyautójukhoz, amelyek ráadásul minden eddiginél szorosabban igazodnak a térség specifikus elvárásaihoz.

Ami a Toyota Professional értékesítését illeti, a régió itt is vezeti az európai piacot: a négy országban összesen több mint 22 500 könnyű haszonjármű talált gazdára 2023 során. Ez csaknem ötezer példánnyal több, mint egy évvel korábban, és az Európában eladott összes Toyota haszonjármű 16 százalékát teszi ki, ami a piacrész 5 százalékpontos emelkedését jelenti egyetlen év leforgása alatt.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Reflektorfényben a Debrecenben sorozatgyártásba kerülő BMW iX3 modell prototípusa

A NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártása 2025 végén veszi kezdetét. A BMW modellek új nemzedékének első képviselője BMW iX3 típusnéven lát napvilágot. E Sports Activity Vehicle modellt – amelynek előfutárát a gyártó a BMW Vision Neue Klasse X tanulmányautó képében már tavaly bemutatta – a BMW debreceni gyára készíti majd – a BMW Group nemzetközi gyártási […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom