A nemzetközi piacokon és elektrifikációban is erősített a Peugeot

Meghatározó események követték egymást a Peugeot életében 2023 során. Miközben Európában a tőle megszokott, erős teljesítménnyel igyekszik visszaszerezni korábbi pozícióit a márka, egyre nagyobb súlyt képviselnek eladásaiban a nemzetközi piacok, új típusaival pedig eddig megközelíthetetlen szegmensek felé nyit a gyártó.

Világszerte 1 124 268 könnyű gépjárművet – személyautót és kisáruszállítót – értékesített 2023-ban a Peugeot. Habár ez az érték még mindig csak közelíti a 2020-as eladásokat, hatalmas előrelépést jelent az egész autóipar számára súlyos megtorpanást hozó 2022-es évhez képest, amikor is a hirtelen megugró üzemanyag- és energiaárak mellett félvezetőhiány is sújtotta az autógyártást. A 2022-höz viszonyított, egy év alatt elért 6 százalékos növekedés önmagában is ígéretes – meghaladja például a 2020/2021 közötti fellendülés mértékét –, ám ennél is fontosabb talán, hogy a Peugeot eladásain belül egyre nagyobb arányban képviseltetik magukat az Európán kívüli piacok.

Nemzetközi piacok és Európa

Míg 2020-ban a márka teljes forgalmának 18,2 százalékát tették ki ezek a régiók, ez az arány azóta folyamatosan emelkedik: 2021-ben 23,7%, 2022-ban 27,4%, 2023-ban pedig már 28,2% volt – négy év alatt pontosan 10 százalékponttal emelkedett a nemzetközi piacok súlya! A márka erősödő globalizációja egyrészt csökkenti a márka függését az európai kereslet ingadozásaitól, másrészt javítja a kutatás-fejlesztési és gyártási tevékenységek költséghatékonyságát. A közel-keleti és észak-afrikai piacokon 3,3, Latin-Amerikában 2,8 százalékos piaci részesedéssel bír a márka. Törökországban és Brazíliában a legjobb tíz között szerepel a Peugeot, Argentínában a Peugeot 208 az egész piac második legkeresettebb típusa, míg Chilében a Peugeot 308 a legnépszerűbb alsó-középkategóriás ferdehátú modell.

Európa jelenleg az eladások 72,2 százalékáért felel, ezért ma még az itt elért eredmények határozzák meg a vállalat teljesítményét. A 2022-es általános nehézségek után csak szépíteni tudott a Peugeot, és bár 6%-kal növelte eladásait, 2021-hez viszonyítva még mindig alacsonyabb az értékesítés volumene.

Az eladások regionális megoszlása 2023-ban (db)

2023 2021 Δ%
Európa 811 722 943 805 -13,99%
Közel-Kelet és Afrika 135 065 109 876 22,92%
Latin-Amerika 103 660 83 429 24,25%
Kína, India és Délkelet-Ázsia 60 597 66 452 -8,81%
Észak-Amerika 13 224 11 289 17,14%

Európai sikermodellek

Ezzel együtt jelentős sikereket könyvelhetett el a márka, hiszen két olyan szegmensben is abszolút első helyen áll a Peugeot, amelyek hosszú távon kiemelkedő növekedési potenciállal bírnak. Az egyik a tisztán elektromos városi modellek (B és B-SUV) kategóriája, ahol a Peugeot e-208 és e-2008 uralja az eladásokat (az e-208 önmagában is a legkeresettebb modell a B-szegmensben).

A modellpáros sikeréhez feltétlenül hozzájárult, hogy a 2022-es modellév után 2023-ra ismét átdolgozta ezek hajtásláncát a Peugeot. A nagyobb motorteljesítményhez megnövelt hatótávolság társul; ezzel párhuzamosan általános modellfrissítésnek is alávetette városi típusait a Peugeot. A másik sikerpiac az akkumulátoros elektromos könnyű haszonjárműveké, ahol a Peugeot e-Partner, e-Expert és e-Boxer jár elöl jó példával. Itt 2024-ben további erősödésre lehet számítani, miután 2023 végén mindhárom modell fontos, a mindennapi használati értéket nagyban javító – a hajtásláncot, illetve a kezelőfelületet érintő – frissítésen esett át.

Ami a további sikermodelleket illeti, a Peugeot 208 (ICE és BEV együtt) Európa három legnépszerűbb kisautója közé tartozik, a Peugeot 2008 a harmadik legkeresettebb B-SUV a kontinensen. A Peugeot 308 PHEV és 408 PHEV a legkeresettebb alsó-középkategóriás plug-in hibrid modellek (az előbbi a ferdehátú, az utóbbi a szedán karosszériaváltozatok), a Peugeot Partner/Rifter modellpáros pedig Európa első számú kompakt furgonja, illetve modul egyterűje volt 2023-ban.

A Peugeot legnépszerűbb globális típusai 2023-ban (db)

2023 2022 Δ%
Peugeot 208 300 640 299 131 0,50%
Peugeot 2008 204 773 185 425 10,43%
Peugeot 3008 133 772 145 627 -8,14%
Peugeot Partner/Rifter 121 560 95 290 27,57%
Peugeot 308 106 826 99 373 7,50%
Peugeot 408/408X 55 962 22 234 151,70%
Peugeot 5008 55 815 49 806 12,06%

2024-es kilátások

A Peugeot növekedésének két kulcsterülete – a nemzetközi piacok erősítésén túlmenően – az elektrifikáció további erősítése, valamint a prémium szegmensek felé való közeledés. Az előbbi terén kiemelkedően jól teljesít a márka, 2023 során Európában az eladott autók 18 százaléka (azaz minden tizenegy eladott autóból kettő) részben vagy teljesen villamosított hajtáslánccal került forgalomba. Ami az érzékelhető és szolgáltatási minőség fokozását illeti, a Peugeot a 408 bevezetésével megtett, első lépés után tovább közeledik a prémiumrégiókhoz a harmadik generációs Peugeot e-3008 forgalomba hozatalával. Ez utóbbi arra a vadonatúj STLA Medium platformra épül, amely nem csak új generációs elektromos architektúrájával nyit új fejezetet a márka modelltörténetében, hanem a hozzá kapcsolódóan megvalósítható kommunikációs és biztonsági szolgáltatások, valamint fenntarthatósági fejlesztések terén is újraértelmezi az autóipari lehetőségeket.

A Peugeot 10 legnagyobb nemzeti piaca 2023-ban (db)

  • Franciaország 305 295
  • Olaszország 91 319
  • Egyesült Királyság 88 467
  • Törökország 78 632
  • Spanyolország 75 625
  • Németország 55 251
  • Argentína 41 931
  • Belgium és Luxemburg 39 586
  • Kína 37 003
  • Brazília 34 920

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Reflektorfényben a Debrecenben sorozatgyártásba kerülő BMW iX3 modell prototípusa

A NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártása 2025 végén veszi kezdetét. A BMW modellek új nemzedékének első képviselője BMW iX3 típusnéven lát napvilágot. E Sports Activity Vehicle modellt – amelynek előfutárát a gyártó a BMW Vision Neue Klasse X tanulmányautó képében már tavaly bemutatta – a BMW debreceni gyára készíti majd – a BMW Group nemzetközi gyártási […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom