A Triumph TE-1 elektromos motorkerékpár projekt elkészült prototípus formájában is

A Triumph cég elektromos motorkerékpár prototípusának elkészültével most kezdődik a TE-1 projekt teljes körű éles tesztelési szakasza. A következő hat hónap során a bemutatógép a Triumph legmodernebb létesítményeiben egy széleskörű éles tesztelési programon fog részt venni, beleértve a közúton és pályán történő tesztelést, amelynek célja, hogy iránymutatást adjon a prototípus végleges beállításához és kalibrálásához.

  • A Triumph Motorcycles TE-1 prototípusának bemutatása a projekt együttműködési fázisának végét jelenti, amely lehetővé teszi, hogy az élvonalbeli elektromos motorkerékpár megkezdhesse éles tesztelését.
  • A Triumph Motorcycles, a Williams Advanced Engineering (WAE), az Integral Powertrain és a WMG közötti együttműködést azért hozták létre, hogy úttörő fejlesztéseket valósítsanak meg az elektromos motorkerékpárok speciális mérnöki tervezésében és az innovatív integrált technológia tervezésében.
  • A WAE által kifejlesztett, teljesen új, új generációs, könnyű akkumulátor és e-hajtáslánc rendszer új mércét állít az elektromos motorkerékpár teljesítménye, hatékonysága és hatótávolsága elé.
  • A fejlett cella- és modulspecifikáció optimális egyensúlyt teremt az akkumulátor teljesítménye és energiája között.
  • A WAE által kifejlesztett, iparágvezető technológia teljesen új akkumulátor-kezelő szoftvert, integrált járművezérlő egységet és kompakt DC-DC átalakítót tartalmaz.
  • A motor előnyei közé tartozik a hosszabb ideig tartó nagyobb teljesítmény, az akkumulátor töltöttségétől független kiemelkedő teljesítmény, a gyorsabb töltés és a továbbfejlesztett vázhelyzetnek köszönhetően optimalizált kerékpárkezelés.

A Triumph Motorcycles, a Williams Advanced Engineering (WAE), az Integral Powertrain Ltd. és a Warwicki Egyetem WMG közötti egyedülálló együttműködés, amelyet az Innovate UK-n keresztül a zéró károsanyag-kibocsátású járművekért felelős hivatal finanszírozott, azzal a céllal jött létre, hogy úttörő fejlesztéseket hozzon létre az elektromos motorkerékpárok speciális mérnöki tervezésében és az innovatív integrált technológiai tervezésben.

A TE-1 projekt együttműködési szakaszának hivatalos lezárását jelzi, hogy az elkészült demonstrátor már teljesen készen áll a projekt következő, Triumph által vezetett szakaszának – az éles tesztelési programnak – a megkezdésére, amely első alkalommal integrálja a projektpartnerek munkafolyamatainak legújabb és végleges innovációit.

A WAE akkumulátorcsomag az optimális tömegközéppont érdekében külön cellakezelést, járművezérlő egységet, DCDC átalakítót, integrált hűtést, töltőportot és stílusos karbon borítást tartalmaz. Ez a teljesen új, WAE által kifejlesztett hajtáslánc új mércét állít fel az elektromos kerékpárok teljesítménye terén, kategóriájában vezető teljesítményt, hatékonyságot, töltési időt és hatótávolságot biztosítva.

A TE-1 könnyű, úttörő akkumulátor-rendszeréért teljes mértékben felelős WAE olyan holisztikus fejlesztési megközelítést alkalmazott, amely lehetővé teszi a motorosok számára, hogy hosszabb ideig használhassák az elektromos energiát, és az akkumulátor töltöttségétől függetlenül kiemelkedő teljesítményt nyújtson, a gyors töltési idő mellett.

A teljesen új akkumulátor csúcsteljesítménye 170 kW, folyamatos teljesítménye 90 kW, kapacitása 15 kWh. Ez lehetővé teszi, hogy a motorkerékpár 130 kW csúcsteljesítményt és 80 kW folyamatos teljesítményt nyújtson. Az osztályelső rendszerhűtés a teljesítmény és az energia optimális egyensúlyával kombinálva azt jelenti, hogy a TE-1 hosszabb ideig képes nagyobb elektromos teljesítményt nyújtani a motorosnak, és az akkumulátor töltöttségétől függetlenül kiemelkedő teljesítményt nyújt. A 360 voltos rendszer 20 perc alatti gyorstöltési időt is lehetővé tesz (0-80%), ami piacvezető céltávolsággal párosul.

A WAE optimalizálta az akkumulátor-modul elrendezését, hogy kiegyensúlyozza a tömeget és a prototípus vázán belüli elhelyezést, figyelembe véve a súlypontot, a helyet, valamint a hajtáslánchoz és a töltési megközelítéshez való viszonyt. A tömeg és a csomagolás minimalizálása érdekében egy új, egyedi járművezérlő egységet integráltak az akkumulátorcsomagba.

A projekt e szakaszának legfontosabb eredményei közé tartoznak a jelenlegi referenciaértékeket és az Egyesült Királyság Autóipari Tanácsa által 2025-re kitűzött célokat meghaladó teszteredmények, amelyek nagy lehetőségeket kínálnak az elektromos motorkerékpárok teljesítményének jövőbeli fejlesztéséhez.

A TE-1 projekt általános célkitűzése az elektromos motorkerékpár-képesség fejlesztésére összpontosított, hogy hozzájáruljon a Triumph jövőbeli elektromos motorkerékpár-kínálatához, előmozdítsa az innovációt, a képességeket és az új szellemi tulajdont, valamint növelje a brit ipar és formatervezés hitelességét és profilját.

Az éles tesztelési fázis befejeztével, amely várhatóan 2022 nyarán fejeződik be, a prototípus bemutatójárművet a végleges karosszériaelemekkel frissítik, hogy készen álljon az aktív pályabemutatóra. Ekkor teszik közzé a végleges specifikációkat és a tesztek eredményeit, valamint a TE-1 projektcélok elérésére vonatkozó betekintést és kulcsfontosságú tényeket, beleértve a végleges akkumulátor- és hatótávolság-teljesítményt is.

“Igazán izgalmas volt látni a Triumph TE-1 projekt 3. fázisa során elért haladást, a végleges prototípus motorkerékpár most már valós tesztelésre kerül. A Triumphnál minden érintett büszke arra, hogy részese lehetett ennek az innovatív brit együttműködésnek. Személy szerint nagyon örülök a partnereinkkel már elért eredményeknek, és a lehetséges elektromos jövő izgalmas előretekintésének” – mondta Nick Bloor, a Triumph vezérigazgatója. “Alig várjuk, hogy a TE-1 bemutató prototípuson végzett ambiciózus és innovatív munkát az éles tesztelési fázisban folytassuk, és az eredményeket megosszuk a Triumph rajongóival szerte a világon.””

Miután 2021 márciusában befejeződött a program 2. fázisa, amely egy teljesen tesztelt akkumulátort szállított, a WAE most befejezte a 3. fázis munkálatait, amely a projekt néhány kritikus átjáróját tartalmazta. Számos hardveres és szoftveres megoldás támogatása mellett; különösen a Triumph motorkerékpár-vezérlő szoftverének integrálása, hogy az összhangban működjön a WAE vezérlőjével és akkumulátor-kezelő rendszerével, a csapat továbbfejlesztette a mechanikai és elektromos megoldások integrációját; optimalizálta az akkumulátor elrendezését a tömeg és a vázon belüli elhelyezés egyensúlyának megteremtése érdekében.

A bemutató motorkerékpár jelenleg az akkumulátor szintjének végső hitelesítésén és kalibrálásán esik át, hogy a teljesítményeredmények megfeleljenek a kategória legjobb teljesítmény- és energiasűrűségének, és a motoros számára biztosítsák, hogy alacsony töltöttségi szinteken sem szenved kompromisszumot a teljesítmény.

“Hosszú tesztelési időszakot követően izgatottak vagyunk, hogy végre egy fizikai kerékpáron is láthatjuk munkánk eredményeit. A Triumph csapatával együttműködve tovább feszegettük az akkumulátortechnológia határait, mindig szem előtt tartva a versenyzőt” – mondta Dyrr Ardash, a Williams Advanced Engineering stratégiai partnerségekért felelős vezetője. “Mivel az akkumulátort az alapoktól kezdve terveztük, a formatervezés nem szenvedett csorbát, és képesek voltunk maximalizálni az élvonalbeli technológiában rejlő lehetőségeket, mind a teljesítményt, mind a fontos hatótávolságot kínálva”.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

A EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM RALLY 2025-BEN IS VISSZATÉR, MÉGHOZZÁ HORVÁTORSZÁGBA

A Harley-Davidson® örömmel jelenti be, hogy a European Harley Owners Group (H.O.G.) évente megrendezésre kerülő, hatalmas érdeklődéssel várt 31. Harley Owners Group (H.O.G.) Rally-nak 2025. június 12-15. között a horvátországi Medulin ad otthont. Az Európai H.O.G. Rally minden évben más-más helyszínre költözik, ezzel is erősítve a közösség nemzetköziségét. A rendezvény résztvevői -vagyis a Harley-Davidson egyedülálló […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Yamaha XSR900 GP (2024) teszt – Múltidéző GP-motor – Motor&Verda

A 2024-es évre piacra dobták a hangvillások a csupasz XSR900-as idomos, sportmotor változatát, az XSR900 GP-t. 5 398 000 Ft-os listaára majd’ egymillió forinttal drágább, mint a naked modellé – azonban ennek megfelelően a tulajdonságaikban, felszereltségükben is jelentős különbségeket vélhetünk felfedezni. Külső Természetesen a legfeltűnőbb változás a design és az idomok tekintetében érhető tetten. A […]

Olvass tovább
Hírek Motor Utcán

Stílusát, teljesítményét és használati értékét illetően is szintet lépett Európa legnagyobb példányszámban eladott túramotorja, a Honda NT1100

A 2025-ös modellváltozat átrajzolt idomokkal és jellegzetesebb sziluettel érkezik a márkakereskedésekbe Az új, nagy erejű nappali menetfényekkel (DRL) és integrált irányjelzőkkel kiegészített fényszóró egyedi megjelenéssel ruházza fel a típust Jelentős erő- és nyomatéknövekedés a középső fordulatszám-tartományban, így még jobb teljesítményt nyújt mindenes szerepkörben Az elektronikus szabályozású SHOWA EERA™ (Showa Electronically Equipped Ride Adjustment) futómű új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom