A Triumph TE-1 elektromos motorkerékpár projekt elkészült prototípus formájában is

A Triumph cég elektromos motorkerékpár prototípusának elkészültével most kezdődik a TE-1 projekt teljes körű éles tesztelési szakasza. A következő hat hónap során a bemutatógép a Triumph legmodernebb létesítményeiben egy széleskörű éles tesztelési programon fog részt venni, beleértve a közúton és pályán történő tesztelést, amelynek célja, hogy iránymutatást adjon a prototípus végleges beállításához és kalibrálásához.

  • A Triumph Motorcycles TE-1 prototípusának bemutatása a projekt együttműködési fázisának végét jelenti, amely lehetővé teszi, hogy az élvonalbeli elektromos motorkerékpár megkezdhesse éles tesztelését.
  • A Triumph Motorcycles, a Williams Advanced Engineering (WAE), az Integral Powertrain és a WMG közötti együttműködést azért hozták létre, hogy úttörő fejlesztéseket valósítsanak meg az elektromos motorkerékpárok speciális mérnöki tervezésében és az innovatív integrált technológia tervezésében.
  • A WAE által kifejlesztett, teljesen új, új generációs, könnyű akkumulátor és e-hajtáslánc rendszer új mércét állít az elektromos motorkerékpár teljesítménye, hatékonysága és hatótávolsága elé.
  • A fejlett cella- és modulspecifikáció optimális egyensúlyt teremt az akkumulátor teljesítménye és energiája között.
  • A WAE által kifejlesztett, iparágvezető technológia teljesen új akkumulátor-kezelő szoftvert, integrált járművezérlő egységet és kompakt DC-DC átalakítót tartalmaz.
  • A motor előnyei közé tartozik a hosszabb ideig tartó nagyobb teljesítmény, az akkumulátor töltöttségétől független kiemelkedő teljesítmény, a gyorsabb töltés és a továbbfejlesztett vázhelyzetnek köszönhetően optimalizált kerékpárkezelés.

A Triumph Motorcycles, a Williams Advanced Engineering (WAE), az Integral Powertrain Ltd. és a Warwicki Egyetem WMG közötti egyedülálló együttműködés, amelyet az Innovate UK-n keresztül a zéró károsanyag-kibocsátású járművekért felelős hivatal finanszírozott, azzal a céllal jött létre, hogy úttörő fejlesztéseket hozzon létre az elektromos motorkerékpárok speciális mérnöki tervezésében és az innovatív integrált technológiai tervezésben.

A TE-1 projekt együttműködési szakaszának hivatalos lezárását jelzi, hogy az elkészült demonstrátor már teljesen készen áll a projekt következő, Triumph által vezetett szakaszának – az éles tesztelési programnak – a megkezdésére, amely első alkalommal integrálja a projektpartnerek munkafolyamatainak legújabb és végleges innovációit.

A WAE akkumulátorcsomag az optimális tömegközéppont érdekében külön cellakezelést, járművezérlő egységet, DCDC átalakítót, integrált hűtést, töltőportot és stílusos karbon borítást tartalmaz. Ez a teljesen új, WAE által kifejlesztett hajtáslánc új mércét állít fel az elektromos kerékpárok teljesítménye terén, kategóriájában vezető teljesítményt, hatékonyságot, töltési időt és hatótávolságot biztosítva.

A TE-1 könnyű, úttörő akkumulátor-rendszeréért teljes mértékben felelős WAE olyan holisztikus fejlesztési megközelítést alkalmazott, amely lehetővé teszi a motorosok számára, hogy hosszabb ideig használhassák az elektromos energiát, és az akkumulátor töltöttségétől függetlenül kiemelkedő teljesítményt nyújtson, a gyors töltési idő mellett.

A teljesen új akkumulátor csúcsteljesítménye 170 kW, folyamatos teljesítménye 90 kW, kapacitása 15 kWh. Ez lehetővé teszi, hogy a motorkerékpár 130 kW csúcsteljesítményt és 80 kW folyamatos teljesítményt nyújtson. Az osztályelső rendszerhűtés a teljesítmény és az energia optimális egyensúlyával kombinálva azt jelenti, hogy a TE-1 hosszabb ideig képes nagyobb elektromos teljesítményt nyújtani a motorosnak, és az akkumulátor töltöttségétől függetlenül kiemelkedő teljesítményt nyújt. A 360 voltos rendszer 20 perc alatti gyorstöltési időt is lehetővé tesz (0-80%), ami piacvezető céltávolsággal párosul.

A WAE optimalizálta az akkumulátor-modul elrendezését, hogy kiegyensúlyozza a tömeget és a prototípus vázán belüli elhelyezést, figyelembe véve a súlypontot, a helyet, valamint a hajtáslánchoz és a töltési megközelítéshez való viszonyt. A tömeg és a csomagolás minimalizálása érdekében egy új, egyedi járművezérlő egységet integráltak az akkumulátorcsomagba.

A projekt e szakaszának legfontosabb eredményei közé tartoznak a jelenlegi referenciaértékeket és az Egyesült Királyság Autóipari Tanácsa által 2025-re kitűzött célokat meghaladó teszteredmények, amelyek nagy lehetőségeket kínálnak az elektromos motorkerékpárok teljesítményének jövőbeli fejlesztéséhez.

A TE-1 projekt általános célkitűzése az elektromos motorkerékpár-képesség fejlesztésére összpontosított, hogy hozzájáruljon a Triumph jövőbeli elektromos motorkerékpár-kínálatához, előmozdítsa az innovációt, a képességeket és az új szellemi tulajdont, valamint növelje a brit ipar és formatervezés hitelességét és profilját.

Az éles tesztelési fázis befejeztével, amely várhatóan 2022 nyarán fejeződik be, a prototípus bemutatójárművet a végleges karosszériaelemekkel frissítik, hogy készen álljon az aktív pályabemutatóra. Ekkor teszik közzé a végleges specifikációkat és a tesztek eredményeit, valamint a TE-1 projektcélok elérésére vonatkozó betekintést és kulcsfontosságú tényeket, beleértve a végleges akkumulátor- és hatótávolság-teljesítményt is.

“Igazán izgalmas volt látni a Triumph TE-1 projekt 3. fázisa során elért haladást, a végleges prototípus motorkerékpár most már valós tesztelésre kerül. A Triumphnál minden érintett büszke arra, hogy részese lehetett ennek az innovatív brit együttműködésnek. Személy szerint nagyon örülök a partnereinkkel már elért eredményeknek, és a lehetséges elektromos jövő izgalmas előretekintésének” – mondta Nick Bloor, a Triumph vezérigazgatója. “Alig várjuk, hogy a TE-1 bemutató prototípuson végzett ambiciózus és innovatív munkát az éles tesztelési fázisban folytassuk, és az eredményeket megosszuk a Triumph rajongóival szerte a világon.””

Miután 2021 márciusában befejeződött a program 2. fázisa, amely egy teljesen tesztelt akkumulátort szállított, a WAE most befejezte a 3. fázis munkálatait, amely a projekt néhány kritikus átjáróját tartalmazta. Számos hardveres és szoftveres megoldás támogatása mellett; különösen a Triumph motorkerékpár-vezérlő szoftverének integrálása, hogy az összhangban működjön a WAE vezérlőjével és akkumulátor-kezelő rendszerével, a csapat továbbfejlesztette a mechanikai és elektromos megoldások integrációját; optimalizálta az akkumulátor elrendezését a tömeg és a vázon belüli elhelyezés egyensúlyának megteremtése érdekében.

A bemutató motorkerékpár jelenleg az akkumulátor szintjének végső hitelesítésén és kalibrálásán esik át, hogy a teljesítményeredmények megfeleljenek a kategória legjobb teljesítmény- és energiasűrűségének, és a motoros számára biztosítsák, hogy alacsony töltöttségi szinteken sem szenved kompromisszumot a teljesítmény.

“Hosszú tesztelési időszakot követően izgatottak vagyunk, hogy végre egy fizikai kerékpáron is láthatjuk munkánk eredményeit. A Triumph csapatával együttműködve tovább feszegettük az akkumulátortechnológia határait, mindig szem előtt tartva a versenyzőt” – mondta Dyrr Ardash, a Williams Advanced Engineering stratégiai partnerségekért felelős vezetője. “Mivel az akkumulátort az alapoktól kezdve terveztük, a formatervezés nem szenvedett csorbát, és képesek voltunk maximalizálni az élvonalbeli technológiában rejlő lehetőségeket, mind a teljesítményt, mind a fontos hatótávolságot kínálva”.

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom