A világbajnokságon szereplő csapatok most már tudják, mire vagyok képes

Rendkívül sikeres vb-szereplés áll Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője mögött 2022-ben. Ugyan az Endurance-világbajnokság leghíresebb 24 órás viadalán, Le Mans-ban technikai okok miatt kiesett csapatával a lengyel Wójcik Racing Teammel, de a másik két egynapos viadalon remekelt: Spa-Francorchampsban az 5. helyen végzett, majd a Bol D’oron az abszolút hatodik helyén zárt a Superbike kategóriában. A 21 éves versenyző elmondta, ezzel a szerepléssel megkönnyítette a jövőjét, hiszen egyértelműen bizonyította, világbajnoki szinten is lehet rá számítani.

Igazán remek idénnyel folytatódott Kovács Bálint EWC-s pályafutása. A 2022-es Endurance világbajnokságon a H-Moto Team versenyzője három 24 órás viadalon is rajthoz állt. Noha a lengyel Wójcik Racing Team erre az esztendőre fix szerződést adott Bálintnak a tartalék versenyzői feladatok ellátására, végül főszerep jutott a HUMDA Academy támogatott pilótája számára.

„Nagyon izgalmas szezonom volt, és most már visszatekintve az elmúlt idényre, kijelenthető, idén nagyot léptem előre a karrieremben. Egyrészt szerződést kaptam egy vb-csapattól, ahol aztán a világ három leghíresebb 24 órás versenyén bizonyíthattam, hogy igenis képes vagyok a világbajnokság tempóját felvenni” – fogalmazott a 21 éves motoros.
Amíg 2021-ben teljesítette a Le Mans-i 24 órás vb-futamot – ráadásul úgy, hogy a megsérült csapattárs kiesését követően ketten teljesítették a távot –, addig idén nem volt szerencséje ugyanitt. Ezúttal sajnos nem látta meg a kockás zászlót, ugyanis technikai okok miatt kénytelen volt a csapata feladni a versenyt. Bálint szerint újabb tapasztalatszerzésnek nem volt rossz a szereplés.

A belga Spa-Francorchampsban viszont minden összejött a számára. Előbb felkerült a Wójcik Racing Team Superbike csapatába, majd egészen pazar teljesítményt nyújtva az 5. helyen zárta az újabb egynapos viadalt. Erre már az egész sportág felkapta a fejét, hirtelen mindenki számára ismert lett a fiatal magyar neve.

„Nem tagadom, napokig szinte el sem hittem, mit is értünk el. Eddigi karrierem csúcsa a spa-i ötödik hely, ami egyben az idei legjobb világbajnoki eredmény is a magyar motorsportban. Ha tavaly valaki azt mondta volna, hogy idén ilyen eredményt érek el, azt azonnal aláírtam volna” – árulta el Bálint.

Jött a folytatás, és a Bol D’oron kis híján megismételte a belgiumi bravúrját. Itt a Wójcik Racing Teamnél ugyan nem tudott rajthoz állni, ám a Maco Racing Team kölcsönversenyzőjeként – az időmérőt követően kérték fel a szereplésre – újfent világra szóló sikert ért el a Superbike mezőnyben. A francia Enzo Boulom és az ausztrál Anthony West csapattársaként a hatodik helyen zárt. Soha rosszabb szereplést, és most már reménykedhetünk abban, hogy Bálint ott lesz majd az Endurance-világbajnokság következő szezonjában is az indulók között.

„Az idei Bol d’Or nem adta könnyen magát. A Maco Racing megkereste a Wójcikot, hogy kölcsön vennének erre a futamra, ráadásul a Superbike kategóriában.

A lengyelek rábólintottak, ám a bemelegítő edzésnek ekkor már vége volt, így egyrészt biztossá vált az indulásom, illetve az is, hogy a csapat Yamahájára az első felmenetelkor tudok majd először felülni. Kellett pár kilométer, mire ráéreztem a motorra, ám már a második felmenetelem vége felé olyan köridőkre voltam képes, mintha egész héten azzal motoroztam volna. A csapat nagyon elégedett volt a teljesítményemmel, és úgy érzem, immár elértem oda, hogy a privát csapatok legjobbjai közé tartozom” – fogalmazott Kovács Bálint.

A H-Moto Team versenyzőjének nevét immár megtanulta mindenki, bekerült a csapatvezetők jegyzettömbjébe, mint olyan motoros, akire bármikor maximálisan számítani lehet.

És ennél nagyobb sikert nem érhet el egy Endurance-világbajnokság mezőnyében, hiszen akármit dobott számára a sors, sikerült megoldania. És egy ilyen szezon után biztos, hogy nem tartalékversenyzői szerződés dukál.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

Végéhez ért a Honda Adventure Roads túrasorozat különleges, marokkói expedíciója, és a Honda bejelentette a következő kaland helyszínét

• Egyedülálló utazás Marokkó lenyűgöző tájain, feledhetetlen útjain és kihívásokkal teli, sivatagos részein • A Honda Adventure Roads 30 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának versenyzői segítették a túra során • Az expedíció legizgalmasabb pillanatait megörökítő videók a Honda hivatalos Youtube-csatornáján tekinthetőek meg • A 2025-ös Honda Adventure Roads túra ismét elképesztően izgalmasnak ígérkezik: […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Városi mobilitás: Új belépő szintű robogó a Yamahától

Az új Yamaha RayZR 125 a Yamaha városi mobilitási kínálatának új sztárja. A mindössze 99 kilogrammos tömegével (üzemanyaggal feltankolva és menetkészen) a RayZR igazi könnyűsúlyú, és az eddigi legkönnyebb 125 cm3-es Yamaha. A D`Elight robogónál is 3 kg- mal könnyebb. A mindössze 1298 mm-es tengelytávnak és a rövid áttételnek köszönhetően praktikus és jól manőverezhető a […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Kawasaki Versys 1000 SE (2024) teszt – A zöld óriás

Új márkát köszönthetünk tesztmotoros palettánkban a Kawasaki személyében. Ráadásul nem is kis fejszébe vágtuk fejszénket, ugyanis rögtön egy “fullextrás” ezres Versys-t kaptunk egy hosszú hétvégére az Ivanics Motor jóvoltából. Kalandjainkról videót is készítettünk, melyet ide kattintva nézhettek meg:   Történelem Idestova 14 éve találkozhatunk utainkon Versys-ekkel: egy kiforrott típusról, technológiáról beszélhetünk tehát. A 650-es modell […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom