A világbajnokságon szereplő csapatok most már tudják, mire vagyok képes

Rendkívül sikeres vb-szereplés áll Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője mögött 2022-ben. Ugyan az Endurance-világbajnokság leghíresebb 24 órás viadalán, Le Mans-ban technikai okok miatt kiesett csapatával a lengyel Wójcik Racing Teammel, de a másik két egynapos viadalon remekelt: Spa-Francorchampsban az 5. helyen végzett, majd a Bol D’oron az abszolút hatodik helyén zárt a Superbike kategóriában. A 21 éves versenyző elmondta, ezzel a szerepléssel megkönnyítette a jövőjét, hiszen egyértelműen bizonyította, világbajnoki szinten is lehet rá számítani.

Igazán remek idénnyel folytatódott Kovács Bálint EWC-s pályafutása. A 2022-es Endurance világbajnokságon a H-Moto Team versenyzője három 24 órás viadalon is rajthoz állt. Noha a lengyel Wójcik Racing Team erre az esztendőre fix szerződést adott Bálintnak a tartalék versenyzői feladatok ellátására, végül főszerep jutott a HUMDA Academy támogatott pilótája számára.

„Nagyon izgalmas szezonom volt, és most már visszatekintve az elmúlt idényre, kijelenthető, idén nagyot léptem előre a karrieremben. Egyrészt szerződést kaptam egy vb-csapattól, ahol aztán a világ három leghíresebb 24 órás versenyén bizonyíthattam, hogy igenis képes vagyok a világbajnokság tempóját felvenni” – fogalmazott a 21 éves motoros.
Amíg 2021-ben teljesítette a Le Mans-i 24 órás vb-futamot – ráadásul úgy, hogy a megsérült csapattárs kiesését követően ketten teljesítették a távot –, addig idén nem volt szerencséje ugyanitt. Ezúttal sajnos nem látta meg a kockás zászlót, ugyanis technikai okok miatt kénytelen volt a csapata feladni a versenyt. Bálint szerint újabb tapasztalatszerzésnek nem volt rossz a szereplés.

A belga Spa-Francorchampsban viszont minden összejött a számára. Előbb felkerült a Wójcik Racing Team Superbike csapatába, majd egészen pazar teljesítményt nyújtva az 5. helyen zárta az újabb egynapos viadalt. Erre már az egész sportág felkapta a fejét, hirtelen mindenki számára ismert lett a fiatal magyar neve.

„Nem tagadom, napokig szinte el sem hittem, mit is értünk el. Eddigi karrierem csúcsa a spa-i ötödik hely, ami egyben az idei legjobb világbajnoki eredmény is a magyar motorsportban. Ha tavaly valaki azt mondta volna, hogy idén ilyen eredményt érek el, azt azonnal aláírtam volna” – árulta el Bálint.

Jött a folytatás, és a Bol D’oron kis híján megismételte a belgiumi bravúrját. Itt a Wójcik Racing Teamnél ugyan nem tudott rajthoz állni, ám a Maco Racing Team kölcsönversenyzőjeként – az időmérőt követően kérték fel a szereplésre – újfent világra szóló sikert ért el a Superbike mezőnyben. A francia Enzo Boulom és az ausztrál Anthony West csapattársaként a hatodik helyen zárt. Soha rosszabb szereplést, és most már reménykedhetünk abban, hogy Bálint ott lesz majd az Endurance-világbajnokság következő szezonjában is az indulók között.

„Az idei Bol d’Or nem adta könnyen magát. A Maco Racing megkereste a Wójcikot, hogy kölcsön vennének erre a futamra, ráadásul a Superbike kategóriában.

A lengyelek rábólintottak, ám a bemelegítő edzésnek ekkor már vége volt, így egyrészt biztossá vált az indulásom, illetve az is, hogy a csapat Yamahájára az első felmenetelkor tudok majd először felülni. Kellett pár kilométer, mire ráéreztem a motorra, ám már a második felmenetelem vége felé olyan köridőkre voltam képes, mintha egész héten azzal motoroztam volna. A csapat nagyon elégedett volt a teljesítményemmel, és úgy érzem, immár elértem oda, hogy a privát csapatok legjobbjai közé tartozom” – fogalmazott Kovács Bálint.

A H-Moto Team versenyzőjének nevét immár megtanulta mindenki, bekerült a csapatvezetők jegyzettömbjébe, mint olyan motoros, akire bármikor maximálisan számítani lehet.

És ennél nagyobb sikert nem érhet el egy Endurance-világbajnokság mezőnyében, hiszen akármit dobott számára a sors, sikerült megoldania. És egy ilyen szezon után biztos, hogy nem tartalékversenyzői szerződés dukál.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

A EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM RALLY 2025-BEN IS VISSZATÉR, MÉGHOZZÁ HORVÁTORSZÁGBA

A Harley-Davidson® örömmel jelenti be, hogy a European Harley Owners Group (H.O.G.) évente megrendezésre kerülő, hatalmas érdeklődéssel várt 31. Harley Owners Group (H.O.G.) Rally-nak 2025. június 12-15. között a horvátországi Medulin ad otthont. Az Európai H.O.G. Rally minden évben más-más helyszínre költözik, ezzel is erősítve a közösség nemzetköziségét. A rendezvény résztvevői -vagyis a Harley-Davidson egyedülálló […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Yamaha XSR900 GP (2024) teszt – Múltidéző GP-motor – Motor&Verda

A 2024-es évre piacra dobták a hangvillások a csupasz XSR900-as idomos, sportmotor változatát, az XSR900 GP-t. 5 398 000 Ft-os listaára majd’ egymillió forinttal drágább, mint a naked modellé – azonban ennek megfelelően a tulajdonságaikban, felszereltségükben is jelentős különbségeket vélhetünk felfedezni. Külső Természetesen a legfeltűnőbb változás a design és az idomok tekintetében érhető tetten. A […]

Olvass tovább
Hírek Motor Utcán

Stílusát, teljesítményét és használati értékét illetően is szintet lépett Európa legnagyobb példányszámban eladott túramotorja, a Honda NT1100

A 2025-ös modellváltozat átrajzolt idomokkal és jellegzetesebb sziluettel érkezik a márkakereskedésekbe Az új, nagy erejű nappali menetfényekkel (DRL) és integrált irányjelzőkkel kiegészített fényszóró egyedi megjelenéssel ruházza fel a típust Jelentős erő- és nyomatéknövekedés a középső fordulatszám-tartományban, így még jobb teljesítményt nyújt mindenes szerepkörben Az elektronikus szabályozású SHOWA EERA™ (Showa Electronically Equipped Ride Adjustment) futómű új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom