Bagnaia nyert és nagy lépést tett a vb-cím felé

23 pontos előnnyel mehet Francesco Bagnaia Valenciába. Ez azt jelenti, hogy Quartararónak mindenképpen nyernie kell Valenciában, ha meg világbajnok akar lenni. Na de nézzük a verseny eseményeit.

Bagnaia óriásit rajtolt, Jorge Martin mögött a második helyen fordult az első kanyarok után. Őket Enea Bastianini, Marc Marquez, Fabio Quartararo, Joan Mir, Franco Morbidelli és Alex Rins követte. Látszólag Bastianini gyorsabb volt Bagnaia mögött, de az egyéni vb-címet szem előtt tartva egyelőre nem ment el jövő évi csapattársa mellett.

Az élmezőnyből Marc Marqueznek nem volt meg a tempója, Quartararo tudott elmenni mellette, és elindulhatott a harmadik helyen motorozó Bastianini után. A harmadik vb-esélyes, Aleix Espargaro az utolsó pontszerző helyeken küzdött, csapattársa, Maverick Vinales is a 19. pozícióban motorozott, így ez sem az Aprilia hétvégéje a verseny első fele alapján.

A 7. körben Jorge Martin senkitől sem zavartatva dobta el a motort az első helyről, így mindenki előrelépett egy pozíciót. Bagnaia átvette a vezetést Bastianini, Quartararo és Bezzecchi előtt. Abban az esetben, ha Bezzecchi megelőzi Quartararót, akkor Bagnaia a világbajnok, és óriási szívességet tesz az olasznak.

A VR46 motorosa  közeledett is Quartararo felé, de igazából olyan dolog történt, amire senki sem számított: Bastianini előzte meg ugyanis Bagnaiát az élen. Nagyjából két harmadnál Bastianini, Bagnaia, Quartararo, Bezzecchi, Rins, Marc Marquez, Mir, Binder, Miller és Zarco volt az első tíz sorrendje.

Quartararo maradt Bagnaia egyedüli kihívója Valenciára

Bagnaia végül visszajött Bastianini elé, viszont az utolsó 5 körben már mindkettőjüknek inkább hátra kellett figyelni, mert Quartararo közeledett feléjük a harmadik helyen. Bezzecchi tisztes távolságból követte a Yamaha versenyzőjét. Kicsit hátrébb Joan Mirnek voltak problémái, mert folyamatosan esett vissza, majd ki is állt a versenyből. Pedig nem volt rossz versenye a suzukisnak, a top 5-ös pozícióért küzdött.

Bagnaia végül nyert Bastianini és Quartararo előtt. Bezzecchi hozta a negyedik helyet, Rins, Miller, Marc Marquez, Binder, Zarco, és Morbidelli volt az első 10-es sorrendje. Morbidellit vizsgálták Aleix Espargaro előzése miatt, így ő még egy helyet előreléphet. Az viszont eldőlt, hogy Aleix Espargaro és Enea Bastianini sem lesz világbajnok 2022-ben. November 6-án dől el a bajnokság Quartararo és Bagnaia között.

További eredmények itt.

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

A Harley-Davidson bemutatja az új, limitált kiadású Fat Boy® Gray Ghost modellt

A Harley-Davidson bemutatja a lenyűgöző új Fat Boy® Gray Ghost modellt, amely az Icons Motorcycle Collection ötödik különleges darabja. A limitált példányszámú különkiadás a legendás Fat Boy megjelenésének 35. évfordulóját ünnepli – egy olyan motorkerékpárét, amely mára valódi kulturális ikonná vált, és az utak egyik legismertebb szereplője. A Fat Boy Gray Ghost a motortervezés egyik […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Nagymotoros megjelenéssel folytatja pályafutását, és egy Honda-újdonságot is tartogat a vásárlóknak, az idén már 26 éve forgalmazott CB125F

• Az Alapjárat-leállító Rendszert elsőként alkalmazza hagyományos, lábbal kapcsolható váltóval felszerelt motorkerékpárnál a Honda • A vadonatúj, 4,2”-os, Honda RoadSync okostelefon-kapcsolatra képes, TFT-műszeregység és a kormányon elhelyezett, igen hasznos USB-C-aljzat prémium szintre emeli a felszereltséget • Átrajzolt formavilág, modern világítási rendszer és még jellegzetesebb sziluett • A továbbfejlesztett, 125 cm3-es „enhanced Smart Power” (eSP) erőforrás […]

Olvass tovább
Motor Teszt

Triumph Trident 660 (2025) teszt – A design, az erő és a komfort triumvirátusa – Motor&Verda

Ha valaha is álmodoztál egy olyan motorról, ami egyszerre stílusos, kényelmes, és a mosolyod fülig ér a sisak alatt, akkor a Triumph Trident 660 neked készült. A 2025-ös modellévre a britek ráadásul rengeteg újdonsággal vértezték fel a Tridentet, mely így most még vonzóbb választásnak tűnhet. Ez a csupaszmotor nemcsak a városi közlekedésben áll helyt, hanem […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom