Bagnaia nyert és nagy lépést tett a vb-cím felé

23 pontos előnnyel mehet Francesco Bagnaia Valenciába. Ez azt jelenti, hogy Quartararónak mindenképpen nyernie kell Valenciában, ha meg világbajnok akar lenni. Na de nézzük a verseny eseményeit.

Bagnaia óriásit rajtolt, Jorge Martin mögött a második helyen fordult az első kanyarok után. Őket Enea Bastianini, Marc Marquez, Fabio Quartararo, Joan Mir, Franco Morbidelli és Alex Rins követte. Látszólag Bastianini gyorsabb volt Bagnaia mögött, de az egyéni vb-címet szem előtt tartva egyelőre nem ment el jövő évi csapattársa mellett.

Az élmezőnyből Marc Marqueznek nem volt meg a tempója, Quartararo tudott elmenni mellette, és elindulhatott a harmadik helyen motorozó Bastianini után. A harmadik vb-esélyes, Aleix Espargaro az utolsó pontszerző helyeken küzdött, csapattársa, Maverick Vinales is a 19. pozícióban motorozott, így ez sem az Aprilia hétvégéje a verseny első fele alapján.

A 7. körben Jorge Martin senkitől sem zavartatva dobta el a motort az első helyről, így mindenki előrelépett egy pozíciót. Bagnaia átvette a vezetést Bastianini, Quartararo és Bezzecchi előtt. Abban az esetben, ha Bezzecchi megelőzi Quartararót, akkor Bagnaia a világbajnok, és óriási szívességet tesz az olasznak.

A VR46 motorosa  közeledett is Quartararo felé, de igazából olyan dolog történt, amire senki sem számított: Bastianini előzte meg ugyanis Bagnaiát az élen. Nagyjából két harmadnál Bastianini, Bagnaia, Quartararo, Bezzecchi, Rins, Marc Marquez, Mir, Binder, Miller és Zarco volt az első tíz sorrendje.

Quartararo maradt Bagnaia egyedüli kihívója Valenciára

Bagnaia végül visszajött Bastianini elé, viszont az utolsó 5 körben már mindkettőjüknek inkább hátra kellett figyelni, mert Quartararo közeledett feléjük a harmadik helyen. Bezzecchi tisztes távolságból követte a Yamaha versenyzőjét. Kicsit hátrébb Joan Mirnek voltak problémái, mert folyamatosan esett vissza, majd ki is állt a versenyből. Pedig nem volt rossz versenye a suzukisnak, a top 5-ös pozícióért küzdött.

Bagnaia végül nyert Bastianini és Quartararo előtt. Bezzecchi hozta a negyedik helyet, Rins, Miller, Marc Marquez, Binder, Zarco, és Morbidelli volt az első 10-es sorrendje. Morbidellit vizsgálták Aleix Espargaro előzése miatt, így ő még egy helyet előreléphet. Az viszont eldőlt, hogy Aleix Espargaro és Enea Bastianini sem lesz világbajnok 2022-ben. November 6-án dől el a bajnokság Quartararo és Bagnaia között.

További eredmények itt.

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Triumph Street Triple 765 RS (2024) teszt – Élmény a köbön – Motor&Verda

Triumph Street Triple motorokkal 2007 óta találkozhatunk utainkon, azonban az évek során rengeteg változáson ment keresztül e típus. A 2019-es év pedig különösen fontos az angol márka életében, ugyanis ekkortól már a fent említett modell szolgáltatja a MotoGP középső kategóriájának, a Moto2-nek a versenygépeket. Ennek ismeretében izgatottan és magas elvárásokkal vártam a lehetőséget, hogy nyeregbe […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Ergonomikusabb, korszerűbb a CMX család, ami jövőre egy új taggal bővül

• Bemutatkozik a gyári custom verzió, a CMX1100 Special Edition Rebel • CMX1100 Rebel és CMX500 Rebel: kényelmesebb ülés- és kormánypozíció • A CMX1100 Rebel estében továbbfejlesztették az erőforrást az alsó és középső fordulatszám-tartományban • Új színek, új stílus jelenik meg a termékcsaládban A Honda örömmel mutatja be a 2025. évi modellkínálatának legújabb megújult tagjait […]

Olvass tovább
Hírek Motor Utcán

A Triumph Motorcycles új Speed ​​Twin 900-at dob ​​piacra 2025-re

A Triumph Speed ​​Twin 900-at 2025-re jelentős frissítésen esett át, beleértve a jelentős stílusfrissítést, a továbbfejlesztett vázat és az extra technológiát. A sokkal modernebb érzetet és erőfeszítés nélküli mozgékonyságot biztosító új Speed ​​Twin 900 most fordított első villákkal és a hozzáillő sportos sár- és villavédőkkel rendelkezik. Hátul az új alumínium lengőkart és a hátul állítható […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom