Bajnokokat avattak a Balaton Park Circuit első hivatalos versenyhétvégéjén, a #FirstLap Cupon

A Forma–4 CEZ mezőnyében a leintés után a versenybírók döntése megváltoztatta a futam végeredményét, így a sorozat bajnoki címe is gazdát cserélt. És a GT/TC kategória, valamint a Swift Europe Cup versenyei is borzolták a kedélyeket.

A vasárnap délelőtti színvonal az ebédet követően sem gyengült a Balaton Park Circuiten rendezett #FirstLap Cupon. A nap második felét a GT/TC kategória kezdte. A gördülő rajt során Tim Gábor remekül helyezkedett a Lotusszal, és a harmadik helyről az élre állt. Nem sokáig élvezhette az első pozíciót, az egész hétvégén brillírozó Petr Cizek hamar visszaelőzte, majd Hatvani Bálint is elment mellette. Cizek gyorsan elhúzott az élen, körönként 7-8 tized másodpercet adva a mezőnynek. Hatvani higgadtan autózott a második helyen, azonban egyszer csak lelassult, és a boxba hajtott. Utóbb kiderült, a gázpedállal akadtak technikai problémái, és ugyan a csapat szerelői pár perc alatt orvosolták a problémát, Hatvani Bálint versenyének ezzel lőttek. Közben Tim Gábor nem unatkozott a pályán, Vít Smejkal és Sebastian Kolakowski támadásait is visszaverte. Végül pár perccel a vége előtt Kolakowski autójában elszállt a motor, és annak ellenére, hogy az autót gyorsan elvontatták a pályáról, már nem maradt idő elengedni a mezőnyt, így a Safety Car mögött értek be a versenyzők. Petr Cizek zárt az élen, mögötte Tim Gábor és Vít Smejkal futottak be a második-harmadik helyen.

“A Lotusszal nem nehéz rajtolni, mert erősebb, mint a TCR-es autók, ellenben semi-slick gumikkal mentem. Tegnap este megfogadtam, hogy ma bármi lesz, a rajt után elsőként fogok fordulni, hogy legalább egy fél kört hadd vezessek. Jó volt az autó, köszönöm a csapatnak a szervizelést. Ha ez volt idén az utolsó versenyem, akkor ez egy szép lezárás volt” – összegezte tapasztalatait Tim Gábor.

A GT/TC kategória után ismét az F4-eseké volt a főszerep. Az első szezonját élő FIA Forma–4 CEZ bajnokságban az utolsó futam előtt 8 pont különbség volt az összetettben az első helyet elfoglaló Reno Francot és a második Ethan Ischer között. Délelőtt folyamán Ischer indult az első helyről, ám rettenetesen sikerült a rajtja, végül negyedikként zárt. A délutáni futamon is a pole-ból startolt, mellőle pedig fő riválisa, Francot. A rajt megint nem volt zökkenőmentes, ezúttal a negyedik kockából induló Max Karhan fulladt le, de szerencsére nem történt baleset. A széria egyetlen magyar indulója, Michl Olivér viszont kihasználta a káoszt, és az ötödik helyről rajtolva megelőzte az előző futam győztesét is, és egy ideig a harmadik helyen vezetett, de a verseny során visszacsúszott a középmezőnybe.

Az élen kialakult az Ischer-Francot-Sauter hármasfogat, az idegek pedig pattanásig feszültek, hiszen mindenki tudta, hogy ha Ischer az élen marad, és Francot elveszíti a második helyet, azzal a bajnoki címet is elbukja. Így Ischernek egy dolga volt azon kívül, hogy hibátlanul menjen az élen: szurkolnia kellett Sauternek, hogy valahogyan előzze meg Francot-t. Az utolsó előtti körben azonban Sauter a technikás szakaszon megpróbálta körbeautózni a hollandot, és összeértek, a svájci pedig kicsúszott a fűre. A leintést követően a versenyigazgatóság azonnal jelezte, hogy vizsgálják az esetet, így az eredményhirdetéskor még nem lehetett tudni, hogy ki a széria első bajnoka.

Végül nem sokkal délután 3 előtt megszületett a döntés, a versenybírók 5 másodperces büntetést róttak ki Reno Francot-ra, aki így a harmadik helyre csúszott vissza. Ezzel a Forma–4 közép-európai zónájának első bajnoka a svájci Ethan Ischer lett!

“Nagyon boldog vagyok, hiszen nekem is ez volt az első bajnoki címem egy rendes sorozatban. Nyertem már rookie kategóriában, de ez az első igazi bajnoki címem. Egész évben kemény csatát vívtunk hárman, remélem a jövőben egy magasabb kategóriában is harcolhatok együtt Renóval és Michaellel. Nagyon szívesen versenyeznék még itt, remélem, hogy lesz rá lehetőségem akár F3-ban vagy F2-ben” – foglalta össze az érzéseit Ethan Ischer. A svájci pilóta elmondta, 99 százalék, hogy a döntés végleges, mert elég egyértelmű volt az eset, nem valószínű, hogy fellebbezés esetén változna az eredmény.

A #FirstLap Cupot a Swift Europe Cup idei utolsó futama zárta. Az élről a nemzetközi bajnoki címre messze legesélyesebb Christoph Zellhofer remekül indult, ám a száguldás nem tartott sokáig, mert az első kanyarban Fabian Dybionka kicsúszott, és az autó nem tudott a saját lábán kimászni a sóderágyból. A mentés alatt a Safety Car mögött körözött a mezőny, az újraindítást követően pedig Zellhofert előbb Fabian Ohrfandl, aztán Csermely Móric is megelőzte. Az első két futamot megnyerő Aleks Sówkával azonban senki sem bírt, a nyolcadik helyről rajtoló lengyel a második helyen ért célba. A dobogó harmadik fokára Csermely Móric állhatott fel. Christoph Zellhofer a negyedik helyen ért célba, ezzel pedig ő lett a Swift Cup Europe 2023-as szezonjának nemzetközi bajnoka.

“Nagyon boldog vagyok a bajnoki cím miatt, különösen azért, mert egy nehéz szezonon vagyunk túl. Ha megnézzük az első öt versenyzőt, láthatjuk, hogy mindenki nagyon gyors, minden versenyen kevésen múlt, hogy éppen ki áll dobogóra. Éppen ezért nagy büszkeség az első helyezés, mert nem adták ingyen, keményen megdolgoztam érte. Az utolsó előtti versenyhétvége Salzburgban, a saját otthonomban nagyon jól sikerült, mind a három futamot sikerült megnyernem. Így a Balaton Park Circuit-en – amin ahhoz képest, hogy egy új pálya, nagyon jó volt versenyezni – már a biztosra mentünk a csapatommal” –mesélte a Swift Cup Europe bajnoka.

Az 1.6-os kategóriában Csuti Zoltán győzött, aki elmondta, hogy nagyon nehéz versenyen van túl. “Az első két versenyen nem jött ki a lépés, mindig lemaradtam az első helyről, de most az utolsó futamon összejött minden, jó tempót tudtam autózni. Jól védekeztem, bár az utolsó körben végig lökhárítón jöttünk, szerencsére a mögöttem jövő hibázott, és el tudtam lógni. Most vezettem először a pályán, nagyon tetszett, vannak trükkös részek, egyelőre azt gondolom, jól ráéreztem a pályára” – foglalta össze a hétvégéjét Csuti Zoltán.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Még több hely és még nagyobb vezetési élmény: az új ötajtós MINI Cooper S

Az ötajtós MINI Cooper kimagasló funkcionalitásával, innovatív vezetést támogató rendszereivel és hamisítatlan formanyelvével nyűgözi le a vezetés szerelmeseit. A modell összetéveszthetetlen megjelenését az egyedülálló Multitone Roof színátmenetes tetőfényezés és a Favoured Trim felszereltségi szint exkluzív stílusjegyei hangsúlyozzák tovább, miközben a vérpezsdítő vezetési élményről 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotor gondoskodik. Az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A legfejlettebb vezetőtámogató technológia kerül a Lexusokba

A Toyota-csoport prémiummárkája lehet az egyik első, nem kínai érdekeltségű autóipari szereplő, amely megkapja a RoboSense Technology Co., Ltd által fejlesztett, új generációs lézeres szenzortechnológiát. A kifinomult vezetőtámogató és magas szintű önvezető funkciókat lehetővé tevő LiDAR rendszerek a Lexus új generációs akkumulátoros elektromos típusaiban debütálnak. A LiDAR (Light Detection and Ranging, fény alapú érzékelés és […]

Olvass tovább
Nagyvilág Verdák

Sportos teljesítmény a villanyautók korában

Linda Jackson, a Peugeot nemzetközi igazgatója ismertette, hogy a villanyautók korszakában milyennek szeretné látni a Peugeot személyautók által nyújtott vezetési élményt. Paradigmaváltás zajlik az autóiparban, s természetesen hasonló folyamat megy végbe a Peugeot-nál is. A francia márka elkötelezett a környezet védelme iránt, ezért tervei szerint 2030 után Európában már kizárólag tisztán elektromos hajtású autókat forgalmaz […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom