Bastianini nyert Bagnaia előtt, Quartararót Marquez ütötte ki

Francesco Bagnaia, Brad Binder és Jack Miller kapták jól el a rajtot, valamint Marc Marquez, aki a top 6-ig jött előre. Ő is lett a főszereplő, de nem épp pozitív kontextusban. Marc Marquez megcsúszó motorja kiütötte a bajnoki éllovas Fabio Quartararót, majd pár kanyarral később Nakagami is Marquez motorjában esett el, és mindketten kiálltak a versenyből.

A harmadik körben Bagnaia, Binder, Miller, Bastianini, Aleix Espargaro és a két Pramac Ducati vezette a sort. Bastianini volt a leggyorsabb az első néhány versenyző közül, és Bindert, majd Millert is átugrotta. Elkezdődhetett a csata az élen Bastianini és Bagnaia között. Jack Miller tempója esett vissza, és körökön belül három pozíciót is veszített: Bastianini után Binder és Aleix Espargaro is elmentek mellett, így hátrakerült ötödiknek a két Pramac Ducati elé.

A nap vesztese Quartararo, akit 10 pontra közelített meg Bagnaia, ami gyakorlatilag semmi 5 futammal a vége előtt

Bastianini meg is előzte Bagnaiát pár kanyar erejéig, de hibázott, és visszaesett másodiknak Brad Binder elé. A két versenyző között az élen megmerevedtek a frontvonalak, hátrébb viszont Luca Marini kapaszkodott fel a 8. helyre, és Alex Marquez is sokat jött előre a rajtpozíciójához képest, aki a 10. volt.

Az utolsó hét körre érve Bagnaia vezetett Bastianini, Binder, Aleix Espargaro, Miller, Martin, Zarco és Luca Marini előtt. Bagnaia és Bastianini között 5-8 tized között ugrált a különbség, de öt körrel a vége előtt már nagyon közel kerültek egymáshoz, így sok esély volt egy újabb összecsapásra kettejük között.

Az utolsó három körben beindultak az események: Aleix Espargaro átvette a harmadik helyet Bindertől, elől pedig Bastianini már csak 2 tizedre volt Bagnaiától. Bastianini az utolsó körben ment el Bagnaia mellett, és meg is tudta tartani a vezetést. Ő nyerte tehát a futamot Bagnaia és Aleix Espargaro előtt. Binder, Miller, Martin, Marini, Zarco, Rins és Bezzecchi tette teljessé a top 10-et.

További eredmények itt.

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Motorsport Nagyvilág

A Ducati elkezdte a MotoE motorok gyártását a 2023-as világbajnoki szezonra

Valamivel több mint egy évvel az első Misano-i teszt után, megkezdődött a „V21L” prototípusok gyártása. Decemberben indult a motorok összeszerelése, hogy a 2023-as FIM Enel MotoE világbajnoki kategória számára szükséges 23 gép február közepére elkészüljön. A versenyeken részt vevő 18 motorkerékpár mellett a Ducati öt tartalék géppel látja el a szervezőket. Minden prototípust a Ducati […]

Olvass tovább
Motor Motorsport

Kovács Bálint a Maco Racing Team pilótájaként áll rajthoz az idei EWC-n

A H-Moto Team pilótája pályafutása egyik legaktívabb szezonja előtt áll 2023-ban: a német IDM-ben a BMW gyári pilótájaként áll majd rajthoz a Superbike-ban, míg az endurance-világbajnokság futamain a szlovák Maco Racing Team pilótájaként a királykategóriában. A 21 éves gyorsasági motoros nem titkolt célja a csapattal együtt, hogy idén odaérjen a dobogóra. ovács Bálint pár hete […]

Olvass tovább
GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Espargaro még két évet ad magának

Nem lesz egyszerű dolga a MotoGP versenyzőinek 2023-ban, ugyanis az eddiginél több hétvége mellett bevezették a sprintfutamokat is, ami gyakorlatilag plusz egy fél verseny lesz minden fordulóban. Eddig is megterhelő volt a szezon a versenyzőknek, a fentiek miatt viszont már hatványozottan igaz lesz, hogy brutálisan fittnek kell lenniük minden egyes alkalommal. Aleix Espargaro tavaly harcban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom