Bemutatkozik a Honda EM1 e

Az EM1 e: a Honda első európai elektromos kétkerekűje. Bemutatkozásával új időszak veszi kezdetét a márka történetében, ugyanis – a tervek szerint – 2025-ig további 10, vagy ennél több elektromos motorkerékpár bevezetését tervezi a vállalat az öreg kontinensen. Az újdonság leleplezésével újabb fontos lépést tesz a Honda céljának megvalósítása felé, miszerint 2040-ig teljes motorkerékpár-kínálatát szeretné karbon semlegessé tenni.

Az EM betűszó az Electric Moped, azaz elektromos segédmotorkerékpár kifejezést takarja, maga a típus pedig azon fiataloknak készül, akik könnyen kezelhető, szórakoztató, károsanyag-kibocsátás nélkül haladó közlekedési eszközt keresnek maguknak városi környezetbe.

Kompakt, könnyen használható és tiszta üzemű a friss, fiatalos stílusában fogant EM1 e:, mindazonáltal számos hagyományos műszaki megoldást is felvonultat. Ilyen például az erős, alul elvezetett váz, az első teleszkópvilla, a kétoldali hátsó rugóstag, az első tárcsa-, illetve a hátsó dobfék – ezek mind a klasszikus robogókat idézik. Újdonság viszont a hátsó kerékbe épített agymotor, valamint a Honda által fejlesztett Mobile Power Pack e: akkumulátorcsomag, ami – a könnyű tölthetőség érdekében – bármikor könnyedén kivehető, és a gyártó által biztosított berendezéssel akár otthon is feltölthető.

Az EM1 e: rendkívül gazdagon felszerelt modell. Egyebek mellett digitális műszeregység, prémium minőségérzetet szavatoló kapcsolókonzol, hosszú, nagy méretű lábtartó, ülés alatti tárolórekesz és USB töltőaljzat teszi vonzóvá. A tervezők nem feledkeztek meg az utas lábtartójáról sem, sőt csomagtartó konzol és parkolást megkönnyítő oldaltámasz is szerepel a felszereltség listán. A hatótávolság 41,3 km, míg a végsebességet 45 km/órában határozták meg a Honda mérnökei. Az értékesítési folyamat ugyancsak újszerű. Legnagyobb előnye, hogy a vásárlóknak nem kell az akkumulátorcsomag leadásával, illetve újrahasznosításával törődnie, ezeket ugyanis – országtól függően – lízingelhetik vagy kölcsönözhetik is.

Ez azt jelenti, hogy a vásárlók az EM1 e: teljes élettartama során abban a megnyugtató tudatban motorozhatnak, hogy a Honda Mobile Power Pack e: akkumulátorcsomag visszaforgatása megoldott. A 2023-as modellévű EM1 e: az alábbi színekben lesz elérhető: Pearl Sunbeam White (gyöngyházfehér), Digital Silver Metallic (ezüstmetál), Matte Ballistic Black Metallic (fekete).
Az EM1 e: hajtásáról 50 V-os, Honda Mobile Power Pack e: névre keresztelt akkumulátorcsomag gondoskodik, amelynek tervezésekor hosszú élettartamra, megbízhatóságra és kiváló minőségre törekedtek a vállalat szakemberei.

Egy töltéssel 41,3 km t tehet meg az EM1 e: vezetője, sőt ha ECON üzemmódba kapcsol, akár a 48 km-t is elérheti a távolság, a Honda saját mérései szerint. Az akkumulátorcsomag fejlesztésénél különösen nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy időjárási viszonyoktól függetlenül mindig a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa, így a szélsőséges hőmérséklet és páratartalom, valamint az erős rázkódás és rezgés sem befolyásolja működését.

Miként neve is sugallja, a cserélhető Honda Mobile Power Pack e: könnyedén kivehető a motorból, tehát otthon is kényelmesen tölthető. A művelet roppant egyszerű: a felhasználó kiveszi az akkumulátort, hazaviszi, csatlakoztatja a léghűtéses, hűtőventilátorral ellátott, 100-240 V-os házi töltőhöz, és élvezi a – 270 W-os teljesítménynek köszönhető – rövid töltési időt.

Maga a töltőberendezés csak 5,3 kg, a töltöttségi szintről pedig négy LED visszajelző lámpa tájékoztat. A Honda Mobile Power Pack e: akkumulátorcsomag tömege nagyjából 10 kg, így könnyedén hordozható, különösképpen, hogy fület is elhelyeztek rajta. A teljesen lemerült akkumulátor maximális feltöltéséhez nagyjából 6 óra szükséges, 25%-ról 75%-ra viszont mindössze 2,7 óra (160 perc) alatt feltölthető az egység. Akárcsak a Honda többi terméke, a Honda Mobile Power Pack e: akkumulátorcsomag is elképesztően tartós, a Honda saját tesztjei alapján akár 2500 alkalommal is újratölthető anélkül, hogy számottevően csökkenne kapacitása.

A kerékbe épített agymotor névleges teljesítménye 0,58 kW (0,79 LE), de akár 1,7 kW (2,312 LE) leadására is képes. ECON üzemmódban a vezérlő elektronika 0,86 kW-ra (1,17 LE-re) korlátozza a leadott teljesítményt. Az EM1 e: legnagyobb sebessége 45 km/óra, és mászóképességére sem lehet panasz, tekintve, hogy 75 kg-os terhelésnél 10˚-os lejtő leküzdése sem okozhat problémát számára. ECON üzemmódban lágyabbá válnak a gázreakciók és valamelyest csökken a végsebesség, ugyanakkor a megtehető távolság kb. 48 km-re gyarapszik. A karcsú és kompakt EM1 e: stílusa eltér belső égésű motorral felszerelt testvéreitől – orr-részét kifinomult, természetes vonalak határozzák meg, míg hátulja inkább szögletes.

A 12 V-os akkumulátor nem csak a fedélzeti elektronikát látja el elektromossággal, a minden elemében LED-es világítási rendszert is táplálja. A letisztult, könnyen leolvasható digitális műszeregység minden fontos információt megjelenít, beleértve az akkumulátor töltöttségi szintjét is. Az ülés alatti tárolórekesz befogadóképessége 3,3 liter, az idom bal oldalán kialakított zsebben pedig könnyedén elfér egy félliteres ásványvizes palack. Ráadásként a jobb oldalra USB töltőaljzatot szereltek, amellyel mobileszközeiket, például telefonjukat tölthetik a felhasználók. Hogy a lehető legmagasabb legyen a használati érték, kis kampót helyeztek el az ülés előtt. Ide például táskát, zacskót akaszthat a tulajdonos.

A kapaszkodóként is szolgáló csomagtartó konzol ugyancsak az alapfelszereltség része, miként az utaslábtartó is, ami felhajtva lágyan belesimul az idomba. A 35 literes túradoboz és a felszereléséhez szükséges, speciális tartókonzol extraként rendelhető meg a modellhez. Az EM1 e: számtalan jövőbe mutató, innovatív alkatrészt sorakoztat fel, de a szakavatott szem klasszikus részegységeket is felfedezhet. Közéjük tartozik a kifejezetten hatékony, könnyed kezelhetőséget és kiváló menetkomfortot biztosító, kis tömegű futómű is, ami még magabiztosabbá teszi a pilótát. Kimagasló képességei dacára az EM1 e: rendkívül kompakt szerkezet, hossza csupán 1860 mm, és ülőlapja is csak 740 mm-re esik a talajtól.

Szabad hasmagassága 135 mm, és a tömegadat is káprázatos: akkumulátorral együtt is csak 95 kg-ot nyom az EM1 e:.
Az alul elvezetett váz tartós acélból készül, elöl 31 mm-es teleszkópokból összeállított villa kapcsolódik hozzá, míg hátul kétoldali rugóstagok gondoskodnak a lenyűgöző menetkomfortról. A villaszög 27°, az utánfutás 77 mm, a tengelytáv 1300 mm.

Hogy a lehető legjobb legyen a tapadás, az első abroncs 90/90 R12, a hátsó 100/90 R10 méretű és korszerűek a kerekek is, ugyanis az első alumíniumöntvényből, a hátsó pedig acél és alumínium felhasználásával készül. A 190 mm-es, egydugattyús féknyereggel társított első tárcsára, illetve 110 mm-es klasszikus dobfékre épülő, kombinált fékrendszer (CBS, Combined Brake System) lineárisan felépülő fékerővel és könnyű kezelhetőséggel járul hozzá a biztonságos motorozásokhoz.

Amennyiben a vezető a hátsó féket használja, a CBS vezérlőrendszere önműködően elosztja a fékerőt az első és a hátsó fék között.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Az ISUZU bemutatja az első elektromos D-MAX pickupot

Az ISUZU Motors Limited bemutatja a vállalat első elektromos járművét (a továbbiakban: BEV), a D-MAX egytonnás pickup teherautót. A modell első nyilvános bemutatására a 45. Bangkok International Motor Show-n kerül sor, amelyet március 27. és április 7. között tartanak Thaiföldön. A D-MAX BEV-t úgy fejlesztették ki, hogy kielégítse a haszon- és személygépjárművekkel szemben támasztott változatos […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Magabiztos győzelem az első tereprallye futamon

A Desert Express 300 kétnapos versenye bizony nem kímélte a versenyzőket, a nyitott autókba beáramló homoktömeg nehezítette a látást, volt, akinek szíja szakadt el, csonkállványa tört ki, és sokaknak az üzemanyaggal is zsonglőrködnie kellett. Az FIA Közép-Európai Zóna (CEZ) Terep-rally Bajnokság és a Magyar Terep-Rallye Országos Bajnokság nyitófutamán a versenyzők 400 kilométeres össztávon mérettették meg […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Tim Gábor GT autóban versenyzik tovább

Az utóbbi két évet a Clio Cup Europe bajnokságban töltötte Tim Gábor, hétszeres bajnok vanyarci pilóta. Ugyan nem tudott teljes szezont futni – 2022-ben, valamint 2023-ban két-két versenyhétvégén indult közösségi adományozásnak köszönhetően – mégis rengeteg tapasztalatot szerzett. Az idei évben már teljes szezonra készül, sőt, kategóriát is vált. A FIA Közép-Európa Kupában indul, a legnagyobbak […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom