Bemutatkozik az új A-osztály

Tökéletesen kiegyensúlyozott arányokkal, aprólékos kidolgozottsággal, legújabb generációs MBUX multimédia rendszerrel és az ügyfelek igényeihez teljes mértékben igazodó motorpalettával érkezik a megújult A-osztály, amely különleges megoldásokkal szólítja meg a kompakt szegmens közönségét. Az új A-osztály Kompakt és Limuzin kivitelben is elérhető lesz.

Sportos, erőteljes külső megjelenésével az új A-osztály az erő és a dinamizmus diadalát hirdeti. A megújult hűtőrács, az átdolgozott lökhárítók, valamint az új, akár 19 colos könnyűfém keréktárcsákat is magában foglaló kerékkínálat még inkább kihangsúlyozza a modell sportos oldalát. Az új hátsó diffúzor és a megújult, szériában LED-es hátsó lámpatestek még érzelmesebb látványt nyújtanak nappal és éjszaka egyaránt. A külső színkínálat is figyelemre méltó: a metálfényezések gazdag kínálatát különböző exkluzív MANUFAKTUR árnyalatok bővítik.

Egyedi belső tér csúcstechnológiával: az exkluzív megjelenést az opcionálisan két 10,25 colos kijelzőből álló szélesvásznú műszerfal is visszatükrözi. Az egyedi belső kialakítás különleges hangulatvilágítása a futurisztikus épületek fényjátékára emlékeztet. A három turbina-alakú légbeömlő a repülés világát idézi. A megújult kormánykerék már alapáron nappabőr borítást kap, karakterében pedig tökéletesen illeszkedik az átdolgozott középkonzolhoz.

Belül is különösen sokoldalú személyre szabási lehetőségek állnak rendelkezésre: már az új A-osztály alapkivitele is kimagasló minőségű, új, háromdimenziós dombornyomású ARTICO műbőr kárpitozást kap, ami kihangsúlyozza a típus sportos oldalát. A Progressive kivitel háromféle belső színnel (fekete, bézs szürke), valamint egy új, sötét szénszálas díszítőelemmel érhető el. Az AMG Line lelkületének középpontjában a teljesítmény áll, így szálcsiszolt alumínium díszítőelemmel és vörös kontrasztvarrással hangsúlyozza ki mindezt. Az anyagfelhasználás tekintetében minden eddiginél fontosabb szerepet kapott a fenntarthatóság, így például a komfortülések középső része 100 százalékban újrahasznosított anyagból készül. Az ARTICO/MICROCUT borítású ülések esetében ez 65 százalék az ülésfelület és 85 százalék az alatta lévő részek tekintetében.

A megújult modell alapfelszereltsége jelentősen bővült: már az USB csomag és a nappabőr kormánykerék is alapáron megtalálható a az autóban. A Progressive kiviteleknél széria a LED-es fényszóró, a gerinctámasz, a Parkoló csomag és a Tükör csomag. Emellett pedig a Mercedes-Benz még egyszerűbbé tette a különböző felszereltségi csomagok kínálati logikáját, hogy csökkentse a számos egyedi opció időigényes kiválasztását.

Az új A-osztály a hardver és a szoftver területén is nagyot lépett előre: a legújabb generációs MBUX működtetése még könnyebb, a rendszer pedig tanulásra is képes. A műszercsoport és a központi kijelző holisztikus élményt kínál látványos megjelenítéssel, gyors informálódással és könnyű kezelhetőséggel. Az átdolgozott megjelenítés háromféle stílus mentén háromféle üzemmóddal és hétféle színvilággal áll rendelkezésre. Újdonság az ujjlenyomat-érzékelő (várhatóan 2023 első negyedévtől elérhető), a kapcsolódást pedig az Apple CarPlay és Android Auto vezeték nélküli támogatása mellett kiegészítő USB-C csatlakozó segíti, megnövelt töltési kapacitással.

A Hey Mercedes beszédvezérlés minden eddiginél fejlettebb és tanulásra is képes, így bizonyos parancsokat már a Hey Mercedes felszólítás nélkül is teljesíteni tud (a funkció magyar nyelven nem áll rendelkezésre).

A megújult asszisztens rendszereknek köszönhetően a sávtartás funkció vezérlése még egyszerűbb. Az új generációs Parkoló csomag támogatja a merőleges és a párhuzamos parkolást, valamint a 360 fokos kamerarendszer már 3D-s képek megjelenítésével is segíti a manőverezést.

Az új A-osztály motorkínálata is megújult. A teljes benzines kínálat elektromos rásegítést kapott és a kizárólag négyhengeres motorokból álló kínálatban széria a 7- vagy 8-fokozatú duplakuplungos automata váltó. A 48 V-os rendszeren működő mild hibrid hajtásláncok esetében az elektromos rásegítés akár 10 kW (13 lóerő) plusz teljesítményt kínál, miközben az új szíjhajtású indító-generátor (RSG) finomabb indítást és leállítást tesz lehetővé, a hatékonyság növelése mellett.

A plug-in hibrid hajtásláncok újabb lépést tesznek előre: az A 250 e modellek nagyfeszültségű akkumulátorának kapacitása megnőtt, a nagyobb energiasűrűség pedig még nagyobb hatótávot kínál. Az elektromotor teljesítménye 5 kW-tal összesen 80 kW-ra (109 lóerőre) növekedett. Gyorstöltés tekintetében pedig a széria 3,7 kW-os fedélzeti töltőt 11 kW-os töltéssel is helyettesíthetjük. Az új A-osztály plug-in hibrid változataihoz továbbra is elérhető a 22 kW-os DC töltés, amivel kb. 25 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthetjük az akkumulátort.

Az A-osztály csúcsmodelljei is megújultak: a Mercedes-AMG A 35 4MATIC és a MercedesAMG A 45 S 4MATIC+ is megkapta a modellfrissítéssel járó változásokat. Megújult megjelenésével a Limuzin változatban is elérhető 35-ös variáns még közelebb került az AMG családhoz. Az új fényszórók, az AMG-specifikus hűtőrács és az új márkajelzés az A 45-ről ismerős lökhárítók és domborítások egyértelmű AMG-arculatot kölcsönöznek az A 35-öts modellnek is. Az egyedi látványt az új keréktárcsák, a hátsó légterelő, az átdolgozott hátsó lámpák és a kerek kipufogóvégek teszik teljessé.

Belül az alapfelszereltség részét képezi az AMG Performance kormánykerék az AMG kormányvezérlőkkel, amelyek segítségével olyan AMG-specifikus beállításokat is módosíthatunk, mint például a három fokozatban állítható ESP, vagy az AMG Dynamics üzemmódválasztó. A hangulatot és az oldaltartást az AMG Performance ülés fokozhatja – szürke kárpitozással.

A Mercedes-AMG A-osztály modellek hajtáslánca is továbbfejlődött. Az A 35 a többi társához hasonlóan megkapja a 48 V-os hibrid rendszert, amely már indulástól akár 14 lóerővel fokozhatja az egyébként rendelkezésre álló 306 lóerős teljesítményt. A váltásról a duplakuplungos, 8-fokozatú AMG SPEEDSHIFT DCT váltó gondoskodik, az új első hűtő pedig még kiegyensúlyozottabb hőháztartást biztosít.

A megújult Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ piacbevezetését a korlátozott ideig elérhető AMG Street Style Edition kiadás teszi még érdekesebbé. A szürke magno fényezés és az egyedi fekete/antracit, valamint narancssárga fóliázás különösen látványossá teszi az Aerodinamikai csomagot. Az összképet pedig az olyan aprólékosan kidolgozott elemek fokozzák, mint a feketére fényezett, 19 colos keréktárcsák és a vörösre fényezett féknyergek. Belül MICROCUT mikroszálas kárpitozású AMG Performance sportülések találhatók narancssárga betétekkel. A fejtámla narancssárga címkéje rögtön nyilvánvalóvá teszi, hogy exkluzív modellel van dolgunk, hasonlóan a kormánykerék narancssárga kontrasztvarrásához és a külső fóliázás mintáját idéző belső díszítőelemekhez. A 421 lóerős modell látványát a Night csomag I és II, valamint az AMG tanksapka fokozza.

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Izgalmas év vár 2025-ben a Nissanra: visszatér a Micra elektromos autóként, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia a Qashqaiban

• A Micra név visszatér egy stílusos, városi elektromos autó formájában • A forradalmi LEAF harmadik generációja letisztult dizájnjával hódít • A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb működést, jobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál • A harmadik generációs JUKE 2026-ban teljesen elektromos autóként mutatkozik be Párizs, 2025 március 26. – A Nissan folytatja elektromos offenzíváját […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom