Bemutatkozik az új A-osztály

Tökéletesen kiegyensúlyozott arányokkal, aprólékos kidolgozottsággal, legújabb generációs MBUX multimédia rendszerrel és az ügyfelek igényeihez teljes mértékben igazodó motorpalettával érkezik a megújult A-osztály, amely különleges megoldásokkal szólítja meg a kompakt szegmens közönségét. Az új A-osztály Kompakt és Limuzin kivitelben is elérhető lesz.

Sportos, erőteljes külső megjelenésével az új A-osztály az erő és a dinamizmus diadalát hirdeti. A megújult hűtőrács, az átdolgozott lökhárítók, valamint az új, akár 19 colos könnyűfém keréktárcsákat is magában foglaló kerékkínálat még inkább kihangsúlyozza a modell sportos oldalát. Az új hátsó diffúzor és a megújult, szériában LED-es hátsó lámpatestek még érzelmesebb látványt nyújtanak nappal és éjszaka egyaránt. A külső színkínálat is figyelemre méltó: a metálfényezések gazdag kínálatát különböző exkluzív MANUFAKTUR árnyalatok bővítik.

Egyedi belső tér csúcstechnológiával: az exkluzív megjelenést az opcionálisan két 10,25 colos kijelzőből álló szélesvásznú műszerfal is visszatükrözi. Az egyedi belső kialakítás különleges hangulatvilágítása a futurisztikus épületek fényjátékára emlékeztet. A három turbina-alakú légbeömlő a repülés világát idézi. A megújult kormánykerék már alapáron nappabőr borítást kap, karakterében pedig tökéletesen illeszkedik az átdolgozott középkonzolhoz.

Belül is különösen sokoldalú személyre szabási lehetőségek állnak rendelkezésre: már az új A-osztály alapkivitele is kimagasló minőségű, új, háromdimenziós dombornyomású ARTICO műbőr kárpitozást kap, ami kihangsúlyozza a típus sportos oldalát. A Progressive kivitel háromféle belső színnel (fekete, bézs szürke), valamint egy új, sötét szénszálas díszítőelemmel érhető el. Az AMG Line lelkületének középpontjában a teljesítmény áll, így szálcsiszolt alumínium díszítőelemmel és vörös kontrasztvarrással hangsúlyozza ki mindezt. Az anyagfelhasználás tekintetében minden eddiginél fontosabb szerepet kapott a fenntarthatóság, így például a komfortülések középső része 100 százalékban újrahasznosított anyagból készül. Az ARTICO/MICROCUT borítású ülések esetében ez 65 százalék az ülésfelület és 85 százalék az alatta lévő részek tekintetében.

A megújult modell alapfelszereltsége jelentősen bővült: már az USB csomag és a nappabőr kormánykerék is alapáron megtalálható a az autóban. A Progressive kiviteleknél széria a LED-es fényszóró, a gerinctámasz, a Parkoló csomag és a Tükör csomag. Emellett pedig a Mercedes-Benz még egyszerűbbé tette a különböző felszereltségi csomagok kínálati logikáját, hogy csökkentse a számos egyedi opció időigényes kiválasztását.

Az új A-osztály a hardver és a szoftver területén is nagyot lépett előre: a legújabb generációs MBUX működtetése még könnyebb, a rendszer pedig tanulásra is képes. A műszercsoport és a központi kijelző holisztikus élményt kínál látványos megjelenítéssel, gyors informálódással és könnyű kezelhetőséggel. Az átdolgozott megjelenítés háromféle stílus mentén háromféle üzemmóddal és hétféle színvilággal áll rendelkezésre. Újdonság az ujjlenyomat-érzékelő (várhatóan 2023 első negyedévtől elérhető), a kapcsolódást pedig az Apple CarPlay és Android Auto vezeték nélküli támogatása mellett kiegészítő USB-C csatlakozó segíti, megnövelt töltési kapacitással.

A Hey Mercedes beszédvezérlés minden eddiginél fejlettebb és tanulásra is képes, így bizonyos parancsokat már a Hey Mercedes felszólítás nélkül is teljesíteni tud (a funkció magyar nyelven nem áll rendelkezésre).

A megújult asszisztens rendszereknek köszönhetően a sávtartás funkció vezérlése még egyszerűbb. Az új generációs Parkoló csomag támogatja a merőleges és a párhuzamos parkolást, valamint a 360 fokos kamerarendszer már 3D-s képek megjelenítésével is segíti a manőverezést.

Az új A-osztály motorkínálata is megújult. A teljes benzines kínálat elektromos rásegítést kapott és a kizárólag négyhengeres motorokból álló kínálatban széria a 7- vagy 8-fokozatú duplakuplungos automata váltó. A 48 V-os rendszeren működő mild hibrid hajtásláncok esetében az elektromos rásegítés akár 10 kW (13 lóerő) plusz teljesítményt kínál, miközben az új szíjhajtású indító-generátor (RSG) finomabb indítást és leállítást tesz lehetővé, a hatékonyság növelése mellett.

A plug-in hibrid hajtásláncok újabb lépést tesznek előre: az A 250 e modellek nagyfeszültségű akkumulátorának kapacitása megnőtt, a nagyobb energiasűrűség pedig még nagyobb hatótávot kínál. Az elektromotor teljesítménye 5 kW-tal összesen 80 kW-ra (109 lóerőre) növekedett. Gyorstöltés tekintetében pedig a széria 3,7 kW-os fedélzeti töltőt 11 kW-os töltéssel is helyettesíthetjük. Az új A-osztály plug-in hibrid változataihoz továbbra is elérhető a 22 kW-os DC töltés, amivel kb. 25 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthetjük az akkumulátort.

Az A-osztály csúcsmodelljei is megújultak: a Mercedes-AMG A 35 4MATIC és a MercedesAMG A 45 S 4MATIC+ is megkapta a modellfrissítéssel járó változásokat. Megújult megjelenésével a Limuzin változatban is elérhető 35-ös variáns még közelebb került az AMG családhoz. Az új fényszórók, az AMG-specifikus hűtőrács és az új márkajelzés az A 45-ről ismerős lökhárítók és domborítások egyértelmű AMG-arculatot kölcsönöznek az A 35-öts modellnek is. Az egyedi látványt az új keréktárcsák, a hátsó légterelő, az átdolgozott hátsó lámpák és a kerek kipufogóvégek teszik teljessé.

Belül az alapfelszereltség részét képezi az AMG Performance kormánykerék az AMG kormányvezérlőkkel, amelyek segítségével olyan AMG-specifikus beállításokat is módosíthatunk, mint például a három fokozatban állítható ESP, vagy az AMG Dynamics üzemmódválasztó. A hangulatot és az oldaltartást az AMG Performance ülés fokozhatja – szürke kárpitozással.

A Mercedes-AMG A-osztály modellek hajtáslánca is továbbfejlődött. Az A 35 a többi társához hasonlóan megkapja a 48 V-os hibrid rendszert, amely már indulástól akár 14 lóerővel fokozhatja az egyébként rendelkezésre álló 306 lóerős teljesítményt. A váltásról a duplakuplungos, 8-fokozatú AMG SPEEDSHIFT DCT váltó gondoskodik, az új első hűtő pedig még kiegyensúlyozottabb hőháztartást biztosít.

A megújult Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ piacbevezetését a korlátozott ideig elérhető AMG Street Style Edition kiadás teszi még érdekesebbé. A szürke magno fényezés és az egyedi fekete/antracit, valamint narancssárga fóliázás különösen látványossá teszi az Aerodinamikai csomagot. Az összképet pedig az olyan aprólékosan kidolgozott elemek fokozzák, mint a feketére fényezett, 19 colos keréktárcsák és a vörösre fényezett féknyergek. Belül MICROCUT mikroszálas kárpitozású AMG Performance sportülések találhatók narancssárga betétekkel. A fejtámla narancssárga címkéje rögtön nyilvánvalóvá teszi, hogy exkluzív modellel van dolgunk, hasonlóan a kormánykerék narancssárga kontrasztvarrásához és a külső fóliázás mintáját idéző belső díszítőelemekhez. A 421 lóerős modell látványát a Night csomag I és II, valamint az AMG tanksapka fokozza.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Mazda történetek – verseny a világot megváltoztató technológiákért

A biodízel hajtású Mazda2 Bio Concept autó lényegében egy „kerekekre épített laboratórium”, amely az olaj helyett alternatív energiaforrások kutatását szolgálja, hiszen a Mazda 2050-re a szén-dioxid-semlegességet kívánja elérni járművei teljes életciklusa során. Hajnalodik a Fuji International Speedway felett, ahol a Super Taikyu Series Fuji 24 órás állóképességi versenye, az ENEOS Super Taikyu Series Powered by […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom