Berta Benjámin dobogós helyezésekkel zárta a 2022-es szezont Mugellóban

Berta Benjámin idén remek formában van, ezt mutatják a 2022-es szezonban elért győzelmei is. Legutóbbit néhány héttel ezelőtt Vallelungában aratta, az ottani remek teljesítményét pedig szerette volna átültetni Mugellóba is. Pénteken két szabadedzés és egy időmérő várt a tehetséges fiatalra. Az első gyakorláson köddel és nedves aszfalttal találták szembe magukat a pilóták, aminek kivétel nélkül mindenki slick abroncsokon vágott neki, emiatt több piros, illetve sárga zászlót is lengettek a sportbírók. Ez többeket kizökkentett a ritmusból, mivel így nem tudták felépíteni a saját ritmusukat.

A második edzést a kísérletezés jellemezte, végül sikerült a jó irányba elmenni az autó beállításainak tekintetében. Berta Benjámin a délutáni időmérő edzésnek már magabiztosan vágott neki végül a harmadik leggyorsabb időt futotta mindössze másfél tizedre lemaradva Bernardo Pellegrinitől. A leggyorsabbnak fő riválisa Paolo Brajnik bizonyult.

A szombati, első versenynek a harmadik rajtkockából vágott neki, sajnos egy viszonylag közepes rajtot követően visszacsúszott a negyedik helyre. Két-három körrel később vissza is szerezte az elbukott pozíciót és próbált előre „menekülve” harcolni Pellegrinivel a dobogó második fokáért. Azonban a csata hevében túlvezette az autót, aminek az abroncsok itták meg a levét, emiatt körről-körre romlott a tapadása. Ráadásul a lekörözetteket is rossz ütemben érte utol, ezek a körülmények együttesen pedig a harmadik hely elvesztéséhez vezettek. Az összetett értékelésben így nem állhatott fel a dobogóra, viszont a TopJetben és a Drexler Formel Cup-ban is harmadik lett.

Benjamin a vasárnapi zárófutamon a harmadik helyről egy kevésbé ideális rajtot követően el is vesztette pozícióját, amit próbált visszaszerezni az egyes kanyarban, majd pár száz méter megtétele után beküldték a biztonsági autót egy rajtbaleset miatt. Néhány körrel később újraindították a futamot és végül az év utolsó versenyén harmadikként intette le a kockás zászló. A Topjet és a Drexler értékelésében pedig a dobogó második fokára állhatott fel.

A pódium ceremónia után érkezett a hír, miszerint Paolo Brajnikot egy szabálytalanság miatt megbüntették. Ennek köszönhetően Benjámin az olasz kategória első helyére ugrott, összetettben pedig második lett.

„ Mugellóba úgy érkeztem meg, hogy a Drexler Formel Cup bajnoki címét már magaménak tudhattam, a Topjet FX2000 Italian Trophy megnyerésére pedig matematikai esély volt. Igaz, hogy végül nem nyertem meg a bajnokságot, mégsem vagyok csalódott. Úgy gondolom, hogy az első teljes Formula 3-as Dallarával teljesített szezonom végén egy nagyon szép eredmény ebben a nívós és népes mezőnyben az év végi második hely is. Tudjuk, hogy miben kell fejlődnünk jövőre, szóval újult erővel térünk vissza a csapattal. Apropó csapat! Szeretném megköszönni a Hoffmann Racing Teamnek az egész éves munkát és külön kiemelném a szerelőcsapat profizmusát”- Összegezte gondolatait Berta Benjamin.

Forrás: SOLUTION Racing / Háfra Zsolt

Kapcsolódó cikkek

Race

Michelisz: A maximumot kell nyújtanunk és kockáztatnunk

A Hyundai szempontjából rendkívül kaotikusan sikerült az FIA Kumho TCR World mexikói idénynyitó fordulója május elején, Michelisz Norbert mindössze 12 pontot gyűjtött az első versenyhétvégén. A bajnoki címvédő a soron következő valenciai állomás kapcsán mégis bizakodóan látja a helyzetet. „Nagyon remélem, hogy a harcban lehetünk a futamgyőzelmekért Valenciában. Papíron ez egy olyan pálya, amelyen jónak […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom