BMW S1000XR használtteszt – a nagytesó, aki tényleg üt

Korábban már olvashattátok az F900 XR tesztet, és azt a motort akkor a kitesónak neveztem el. Most pedig volt alkalmam az S1000 XR-t is kipróbálni, ebből pedig kiderül miért is volt jogos az elnevezés.

A BMW 2014-ben mutatta be az S1000 XR-t, ami 2015-től egészen mostanáig a piacon is van. Azóta már volt modellfrissítés is, azonban az elv nem változott. A bajorok fogták az S1000 RR motorját és belepakolták egy túragépbe. Így született meg az S1000 XR, amit én nem is túramotornak, hanem inkább egy kényelmes sportmotornak neveznék, de szerintem, aki próbálta, ugyan így volt vele.

Bár az F900 XR egy új modell volt, az S1000 XR pedig egy 2018-as változat, ami nem a legújabb generáció, ennek ellenére így is össze lehet hasonlítani a két gépet.

A legnagyobb különbség egyértelműen az erő, hiszen itt egy 180 lóerős motorról van szó (az F900 XR esetében ez 105 lóerő), viszont a nagyobb motorerőhöz nagyobb test is társult, ami nagyobb súlyt is jelent, és ez számomra már nem volt túl ideális. Az F 900 XR-el a manőverezés lassú tempónál nekem sokkal könnyebb volt (de ez nyilván testalkat függő, illetve szokás kérdése is). A hatalmas erő viszont elképesztően szórakoztató, a sisak alatt végig mosolyog az ember, amikor minden gázadásra jön fel a motor eleje, akár előzés közben, akár kanyarból kifelé, és kb. 180 km/h-ig elképesztően intenzív a gyorsulás, de ezek mellett nagyon észnél kell lenni, mert gyorsan bele tudja vinni az embert a rosszba. A motor végsebessége 250 km/h-ában van limitálva – ez az adat, illetve a kényelem az a két dolog, ami visszarángat minket abba a tudatba, hogy nem egy szupersport motoron ülünk.

A futómű és a fék nagyon egyben van. Itt nagy különbséget nem találtam az F-hez képest, talán ugyanazt lehetne elmondani itt is: kényelmes, tűpontos, könnyen kezelhető. Talán ezekre lehet azt mondani, hogy az utóbbi időben a BMW nem tud mellényúlni.

Amiben viszont van különbség az a gyorsváltó. Az F900 XR-nél erre panaszkodtam, ahogy több BMW modellnél is. Az S1000 XR gyorsváltóját viszont már inkább érzem a magaménak, de valami még mindig nem az igazi, ennek ellenére azt mondom, hogy ezen a modellen számomra sokkal jobb és kezelhetőbb, de lehet csak egyszerűen a vezetési stílusomhoz passzol jobban.

Talán életem egyik legnehezebb döntése lenne, ha az F 900XR és az S1000 XR közül kellene választani. Ha a logikát követném, akkor a kistesót választanám, mivel számomra komfortosabb, ennek ellenére az S1000 XR lenne az a motor, ahol hajlandó lennék belesétálni abba a “hibába”, hogy az izgalmat válasszam. Úgy gondolom meg lehet szokni és csak a tapasztalaton múlik, hogy ki mennyire gyorsan tud alkalmazkodni hozzá, viszont a nagyobb tempós közlekedés kárpótol mindenért ennél a motornál.

Írta: Hencze Erik

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom