BMW S1000XR használtteszt – a nagytesó, aki tényleg üt

Korábban már olvashattátok az F900 XR tesztet, és azt a motort akkor a kitesónak neveztem el. Most pedig volt alkalmam az S1000 XR-t is kipróbálni, ebből pedig kiderül miért is volt jogos az elnevezés.

A BMW 2014-ben mutatta be az S1000 XR-t, ami 2015-től egészen mostanáig a piacon is van. Azóta már volt modellfrissítés is, azonban az elv nem változott. A bajorok fogták az S1000 RR motorját és belepakolták egy túragépbe. Így született meg az S1000 XR, amit én nem is túramotornak, hanem inkább egy kényelmes sportmotornak neveznék, de szerintem, aki próbálta, ugyan így volt vele.

Bár az F900 XR egy új modell volt, az S1000 XR pedig egy 2018-as változat, ami nem a legújabb generáció, ennek ellenére így is össze lehet hasonlítani a két gépet.

A legnagyobb különbség egyértelműen az erő, hiszen itt egy 180 lóerős motorról van szó (az F900 XR esetében ez 105 lóerő), viszont a nagyobb motorerőhöz nagyobb test is társult, ami nagyobb súlyt is jelent, és ez számomra már nem volt túl ideális. Az F 900 XR-el a manőverezés lassú tempónál nekem sokkal könnyebb volt (de ez nyilván testalkat függő, illetve szokás kérdése is). A hatalmas erő viszont elképesztően szórakoztató, a sisak alatt végig mosolyog az ember, amikor minden gázadásra jön fel a motor eleje, akár előzés közben, akár kanyarból kifelé, és kb. 180 km/h-ig elképesztően intenzív a gyorsulás, de ezek mellett nagyon észnél kell lenni, mert gyorsan bele tudja vinni az embert a rosszba. A motor végsebessége 250 km/h-ában van limitálva – ez az adat, illetve a kényelem az a két dolog, ami visszarángat minket abba a tudatba, hogy nem egy szupersport motoron ülünk.

A futómű és a fék nagyon egyben van. Itt nagy különbséget nem találtam az F-hez képest, talán ugyanazt lehetne elmondani itt is: kényelmes, tűpontos, könnyen kezelhető. Talán ezekre lehet azt mondani, hogy az utóbbi időben a BMW nem tud mellényúlni.

Amiben viszont van különbség az a gyorsváltó. Az F900 XR-nél erre panaszkodtam, ahogy több BMW modellnél is. Az S1000 XR gyorsváltóját viszont már inkább érzem a magaménak, de valami még mindig nem az igazi, ennek ellenére azt mondom, hogy ezen a modellen számomra sokkal jobb és kezelhetőbb, de lehet csak egyszerűen a vezetési stílusomhoz passzol jobban.

Talán életem egyik legnehezebb döntése lenne, ha az F 900XR és az S1000 XR közül kellene választani. Ha a logikát követném, akkor a kistesót választanám, mivel számomra komfortosabb, ennek ellenére az S1000 XR lenne az a motor, ahol hajlandó lennék belesétálni abba a “hibába”, hogy az izgalmat válasszam. Úgy gondolom meg lehet szokni és csak a tapasztalaton múlik, hogy ki mennyire gyorsan tud alkalmazkodni hozzá, viszont a nagyobb tempós közlekedés kárpótol mindenért ennél a motornál.

Írta: Hencze Erik

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

Friss európai választékát, elektromos tanulmánymotorjait és vadonatúj, nagy teljesítményű V3-as erőforrásának prototípusát is bemutatja a 2025-ös Milánói Motorkiállításon a Honda

• Az EV Fun Concept és az EV Urban Concept tanulmánymodell érkezése azt jelzi, hogy az elektromos átállás folyamatának újabb mérföldkövéhez érkezett a Honda • A márka tovább bővíti választékát, és feltartóztathatatlanul halad célkitűzése felé, miszerint 2030-ig nem kevesebb, mint 30 vadonatúj, nemzetközi piacra szánt elektromos motorkerékpár mutat be • A vadonatúj CUV e: a […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Triumph Street Triple 765 RS (2024) teszt – Élmény a köbön – Motor&Verda

Triumph Street Triple motorokkal 2007 óta találkozhatunk utainkon, azonban az évek során rengeteg változáson ment keresztül e típus. A 2019-es év pedig különösen fontos az angol márka életében, ugyanis ekkortól már a fent említett modell szolgáltatja a MotoGP középső kategóriájának, a Moto2-nek a versenygépeket. Ennek ismeretében izgatottan és magas elvárásokkal vártam a lehetőséget, hogy nyeregbe […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Ergonomikusabb, korszerűbb a CMX család, ami jövőre egy új taggal bővül

• Bemutatkozik a gyári custom verzió, a CMX1100 Special Edition Rebel • CMX1100 Rebel és CMX500 Rebel: kényelmesebb ülés- és kormánypozíció • A CMX1100 Rebel estében továbbfejlesztették az erőforrást az alsó és középső fordulatszám-tartományban • Új színek, új stílus jelenik meg a termékcsaládban A Honda örömmel mutatja be a 2025. évi modellkínálatának legújabb megújult tagjait […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom