Brutális lett az új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos autója

A GranTurismo kupé a sportautókra jellemző nagy teljesítményt ötvözi a hosszú utakra is alkalmas kényelemmel, mind az erőteljes belsőégésű motorral szerelt változatban, mind pedig a leginnovatívabb, 100%-ban elektromos megoldásokkal szerelt modellverzióban. A modell új színvonalat teremt, miközben a jövőbe vezeti a szigonyos márkát, hiszen a GranTurismo a brand történelmének első 100%-ban elektromos hajtáslánccal szerelt modellje.

A külcsínt tekintve a GranTurismo formatervezése a szépség és a funkcionalitás közötti tökéletes, egyben hivalkodástól mentes egyensúlyt képviseli. Vonalai tagadhatatlanul egyediek és azonnal felismerhetők. Letisztult formavilágú karosszériája a kategória legmagasabb színvonalú autómechanikai megoldásait rejti, miközben kihangsúlyozza a kifinomult tervezési jegyeket.

A márka modelljeire jellemző klasszikus arányok a GranTurismo esetében is megmaradtak: a hosszú motorháztetőt és a központi karosszériát a négy sárvédő keresztezi, a tetővonal pedig dinamikusan süllyed, kiemelve az ikonikus szigonylogóval ellátott oszlop ívét.

A Maserati Innovation Lab technológiai fejlesztőközpontjában tervezett és a vállalat Torinóban található Mirafiori üzemében gyártott GranTurismo 100%-ban olasz, tökéletesen megtestesítve az „olasz luxusteljesítményt”, a Maserati minden modelljére jellemző koncepciót.

Az új kupét a forradalmi V6 Nettuno motorral szerelték fel, amely két változatban kapható: a Modena modellverzió a 490 lóerős, 3,0 literes V6 Nettuno Twin Turbóval szerelt; a nagy teljesítményű Trofeo változat ugyanazon a motoron alapul, 550 lóerős maximális teljesítményre fejlesztve.

Mindemellett a modell választható 100%-ban elektromos akkumulátor-alapú hajtáslánccal is: ez a GranTurismo Folgore, melynek rendszere egy 800 voltos technológián alapul, és a Formula E-ből származó legkorszerűbb műszaki megoldásokkal lett kifejlesztve. Kiváló teljesítményt nyújt, amit a három nagy kapacitású, 300 kW-os állandó mágneses motor tesz lehetővé.

Az akkumulátor névleges kapacitása 92,5 kWh, kapacitása 560 kW, így képes folyamatosan körülbelül 760 lóerőnyi meghajtást továbbítani a kerekek felé. Az akkumulátor speciális kialakításának és innovatív elrendezésének köszönhetően a jármű mindössze 1 353 mm magas, megtartva a modell sportos jellegét. Az akkumulátorcsomag „T-bone” néven ismert formája a Maserati „zéró kompromisszum” szemléletének részét képezi. Az elhelyezés lehetővé teszi, hogy az akkumulátorcsomagot ne az ülések alá kelljen beépíteni, jelentősen csökkentve ezáltal az autó H-pontját.

Ami a műszaki felépítést illeti, az új modell egy olyan innovatív projekt eredménye, amely kiterjedten alkalmaz könnyített anyagokat – mint például alumíniumot, magnéziumot –, valamint nagy teljesítményű acélt. Az ilyen, több anyag egyidejű felhasználására épülő megközelítés új gyártási folyamatok kidolgozását tette szükségessé, ami kategóriájában a legjobb súlyszintet eredményezte.

Az új GranTurismo belterében a modern vezetőfülke szintén innovatív rendszerekkel van felszerelve – beleértve a Maserati Intelligent Assistant (MIA) multimédiás rendszert, a legújabb infotainment-rendszert, a komfort kijelzőt, mely egy érintőképernyős felhasználói felületben integrálja a legfontosabb funkciókat, valamint egy digitális órát, illetve az opcionálisan elérhető Heads-up kijelzőt.

A GranTurismo a Maserati motor ikonikus hangzása által garantált teljes körű hangélményt kínál, még elektromos változatban is – köszönhetően a Maserati Innovation Lab mérnökeinek. A hangélményt a magával ragadó Sonus faber 3D hangrendszer teszi teljessé. Az olasz mesteremberek által tervezett és készített hangrendszer kétféle testre szabási szintet kínál, akár 19 hangszóróval, és akár 1 195 W-os 3D hangzást biztosítva az egyedi, különleges hangélmény érdekében. *

Piaci bevezetésekor a GranTurismo a PrimaSerie 75th Anniversary Launch Edition-ban is elérhető, amely egy exkluzív tartalommal rendelkező, korlátozott modellsorozat, amely a modell közelmúltbeli, 75. évfordulójának alkalmából született.

Sportosság, luxus és kényelem – ez az új GranTurismo, mely a fejlesztés korai szakaszaitól kezdve a vásárlói igényekre összpontosítva jött létre, lehetővé téve a Maserati számára, hogy megoldja a lehetetlennek tűnő feladatot: egyesíteni a sportteljesítményt és a kényelmet.

Az új GranTurismo új színvonalat teremt.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

Világritkaságok a Motorkiállítás 2025 – Márkák hétvégéje a Millenárison

Honda NR 750 – 300db készült belőle 1992-ben, egy különleges ovális alakú dugattyú megoldással, ezt a megoldást azóta sem használta egyetlen gyártó sem! A kiállításon megtekinthető motor még a 300 legyártott darabból is kiemelkedik, mert soha nem volt használva. 0km-es, ami rendkívül ritka, ilyenből csupán 1-2 db van a világon. Rendkívül értékessé teszi, hogy még […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Elkészült az UNIX-AMTS 2025 nyereményautója!

Idén tavasszal is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autó kerül kisorsolásra a látogatók között az UNIX-AMTS zárónapján. A sokéves tradíció és a játék feltételei változatlanok, a fődíj pedig a show történetének eddigi legfiatalabb, legerősebb és legértékesebb nyereményautója! A nemzetközi UNIX – Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az iszákos nindzsa – Nissan Qashqai 1.33 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna Plus teszt

Repül az idő… Tavalyelőtt teszteltük a harmadik generációs Nissan Qashqai benzines és hibrid változatát, 2024 második felében pedig befutott a facelift. Az E-Power hibridhajtással szerelt Qashqai tesztjét már olvashattátok itt a Motor&Verdán, az 1.33-as benzinest pedig nekem dobta a gép. A Nissan egyfelől erős évet zárt itt Magyarországon, volt idő mikor top 3-as márka volt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom