Csomós Miklós és Nagy Attila visszatérnek a Barum Rallyra

A HUMDA Academy versenyzőpárosa 2018-ban és 2019-ben is versenyezett már a cseh aszfaltos pályákon. A kétkerék-hajtású kategóriában akkor gyorsasági szakaszt is nyertek. Idén azonban a Skoda Fabia R5-tel és a Hankook versenyabroncsokkal új kihívások elé néznek.

A Barum Rally Közép-Európa egyik leghíresebb és legnagyobb versenye. 1971-ben rendezték meg először, idén pedig már 52. alkalommal rajtolhat el rajta a mezőny. Az igen erős cseh motorsport számára minden évben igazi ünnep, és a legtöbb hazai rallyversenyző erre a viadalra készül a legjobban. Éppen ezért hatalmas rang megnyerni, akár hazai, akár külföldi versenyző számára. A legnagyobb magyar sikert Ferjáncz Attila és dr Tandari János érték el, 1987-ben, amikor Audi Coupé Quattróval megnyerték a Barum Rallyt.

A verseny központja Zlínben található, amelyet 1949 és 1989 között Gottwaldovnak hívtak. A város egyik legmeghatározóbb alakja Tomas Bata volt, aki többek között cipőgyárat is alapított Zlínben. Az ő nevéhez fűződik az üzem mellett található 77,5 méter magas felhőkarcoló, amelynek az egyik liftjében rendezte be az irodáját, hogy az egyes részlegeket könnyebben meglátogathassa. Az üvegliftből a mai napig is jól látszik a Barum Rally tradicionális péntek esti prológja.

Bár Csomós Miklós és Nagy Attila idén indulnak először a rally-Európa-bajnokságon, a Barum Rallyn van némi tapasztalatuk, hiszen 2018-ban és 2019-ben is rajthoz álltak egy Peugeot 208 R2-vel. Az első versenyükön a harmadik szakaszt megnyerték a kétkerék-hajtású mezőnyben, ám utána baleset miatt kiestek.

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző páros a korábbi tapasztalatait felhasználva szeretne idén minél jobb eredményt elérni, de továbbra is az a legfontosabb számukra, hogy első szezonjukban tapasztalatot szerezzenek, jövőre pedig még jobb eséllyel indulhassanak.

„A pályákat valóban ismerjük, ’18-ban sok fűnyírásunk is volt, azt nem szeretném megismételni – nevetett Csomós Miklós. – Atival szeretjük a Barum Rallyt, de nem mondhatnám, hogy az a két verseny az elsőkerék-hajtású autóval olyan nagy előny lenne, hiszen a pályákon nincs tapasztalatunk R5-ös autóval, ezért az itinert is újra kell írnunk.

A mezőny nagyon erős, sok hazai versenyző indul, akik szeretnének bizonyítani, de az Európa-bajnokságon minden verseny ilyen. Viszont lesz egy cseh ellenfelünk, Dominik Stritesky, aki szintén Skoda Fabiával és Hankook gumival indul. Nagyon erős fiatal versenyző, jó összehasonlítási alap lesz.

Mindent egybevetve, most is a 8–10. hely köré várom magunkat. Idén az a célunk, hogy minden versenyen végigmenjünk, minél több tapasztalatot szerezzünk, úgyhogy most is ez lebeg a szemünk előtt.“

A verseny előtt volt egy kisebb riadalom a GR Motorsport párosánál, hiszen Mixi a ZEG Rally Show-n egy kicsit átalakította az autót.

„Szerencsére nem volt nagy a kár, inkább a takarítás vett el nagyobb időt, mert még az ülés alatt is minden tiszta iszap volt – mondta Csomós. – Édesapán öt–hat napot dolgozott rajta, amit ezúton is köszönök neki.

Kérdés volt, hogy tudunk-e venni gépháztetőt, de végül megérkezett a Skoda Motorsporttól. A vízhűtő és a jobb első féltengely azonban nem, azt Ferencz Krisztiántól kaptunk a versenyre, amit nagyon köszönök neki.“

A Barum Rally nem csak a versenyzők, hanem a szurkolók körében is nagyon népszerű.

„Ne is mondd, ’18-ban is rengetegen szurkoltak nekünk kint, most biztos még több magyar lesz a pálya szélén. Nagyon jól esik a biztatásuk és az egész csapat nevében mondhatom, hogy hálásak vagyunk érte.“

Csomós Mixi és Nagy Attila rally Európa-bajnoki szereplésének együttműködő partnerei:

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Zrt., HUMDA Academy.

A Barum Rally programja

augusztus 26. péntek

07:30 Shakedown (Žlutava) 4,57 km

20:45 GY1 Zlín, 9,57 km

augusztus 27. szombat

08:28 Szerviz A – Otrokovice – 15 perc

09:31 SS2 Březová 1, 12,73 km

10:39 SS3 Držková 1, 24,32 km

11:32 SS4 Semetín 1, 11,51 km

13:47 Szerviz B – Otrokovice – 30 perc

15:05 SS5 Březová 2, 12,73 km

16:13 SS6 Držková 2, 24,32 km

17:06 SS7 Semetín 2, 11,51 km

18:31 Flexi Szerviz C – Otrokovice – 45 perc

augusztus 28. vasárnap

07:59 Szerviz D – Otrokovice – 15 perc

09:07 SS8 Bunč 1, 15,20 km

10:05 SS9 Maják 1, 13,20 km

11:08 SS10 Pindula 1, 19,54 km

12:24 Szerviz E – Otrokovice – 30 perc

13:47 SS11 Bunč 2, 15,20 km

14:45 SS12 Maják 2, 13,20 km

16:08 SS13 Pindula 2, [Powerstage] 19,54 km

 

Első napi gyorsasági táv: 106,69 km

Második napi gyorsasági táv 95,88 km

Gyorsasági táv összesen: 202,57 km

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Szerelemre hangolva: Alfa Romeo Junior

Kevés olyan autómárka van, mint az Alfa Romeo, amely egyben életstílust is kölcsönöz használójának. Több mint száztíz éves története során megannyi típussal rukkolt elő ez a márka, és mindegyik az utánozhatatlanul könnyed olasz életérzést közvetíti. Az alfások mind egy nagy olasz család. Ennek a családnak a legfiatalabb tagja a Junior nevet viseli: vonalvezetése, teljesítménye magával […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Tim Gábor folytatná a GT versenyzést, de nehéz a helyzete

A vanyarci – hétszeres bajnok – autóversenyző 2024-ben karrierjének új lépcsőfokára lépett. Tim Gábor a márkakupás versenyzést a GT autózásra váltotta. Gokartos, Suzuki Kupás és Skoda Octavia Cup bajnoki sikerek után lehetősége nyílt arra, hogy fellépjen a “nagyok” közé, azaz a nagytúraautók kategóriájába. A 2024-es szezonban az Eset Cup Series sorozat GTX kategóriájának harmadik helyét […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A járt utak elhagyására csábít a Lexus NX Overtrail

A Lexus NX SUV új változata azoknak szól, akik a megszokottól eltérő kalandokra vágynak: a környezettudatos japán luxusautómárka legkedveltebb európai modelljének különleges kivitele formavilágával a „kifinomult kalandor” életérzést sugallja, miközben nyugodt, higgadt egyszerre letisztult és fényűző utasteret kínál, bárhová is vezessen az utazás. Az NX Overtrail tökéletes példája annak, hogyan ér el a Lexus újabb […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom