Csomós Mixi: Maradhat a Citroën

Tesztversenynek szánta Csomós Mixi és Nagy Attila a Szilveszter Rallyt, ahol a Citroën C3 Rally2-t és a TRT csapatát is szerették volna éles körülmények között kipróbálni. Mivel ez a verseny is a jövő évi Európa-bajnoki szereplés felkészülése volt, nem éltek a szabályok adta lehetőséggel, hogy 34 mm-es turbószűkítővel versenyezzenek, maradtak az FIA versenyeken homológ 32-es mellett.

Az autó ennek ellenére szenzációs volt, amit a belső kamerás felvételen is hallhattunk. A srácok nem csak menet közben dicsérték a Citroënt, de minden alkalommal fülig érő szájjal szálltak ki belőle. Sőt, miután az első gyorsaságin megérintették a szalagkorlátot, azt is letesztelhették, hogy a TRT csapata milyen gyorsan cserél futóművet.

A szurkolók ezúttal is fantasztikusak voltak, a csapat pedig egymillió forintot gyűjtött Szilágyi Ricsi gyógykezelésére.

„Nagyon boldogok vagyunk – mosolygott Mixi. – Már a teszten is tetszett a Citroën, de most sokkal több lehetőségünk volt kipróbálni. A Rally2-es autók között nincs nagy különbség, de azért mindegyik más egy picit.

A Citroënben tetszett a differenciálmű működése és hogy a motor egy kicsit nyomatékosabb. A difi beállítások miatt jobban ment keresztbe, aminek gondolom a nézők örültek, de mi sem bántuk Atival.

Az első gyorsasági vége felé volt két terelő, amiből a második jobban tört, rövid lett a féktáv, kettesben ráhúztam a kéziféket és hozzáértünk a szalagkorláthoz. Minimális hiba volt, de a jobb hátsó futóművet cserélni kellett.

Rengeteg szurkoló volt a pályán és a bokszunkban is, hihetetlen jó érzés volt versenyezni előttük. Ha a futómű sérüléssel veszített időt és a két lassító érintés miatt kapott büntetést levesszük, akkor sem tudtunk volna nyerni. Abszolútban negyedikek lettünk, de sokkal fontosabb volt a tapasztalatszerzés. Nagyon boldogok vagyunk és nagyon szívesen versenyeznénk jövőre a Citroënnel és a TRT csapattal is.“

Nagy Attila is hasonlóan pozitív tapasztalatokról számolt be, illetve azt is elárulta, hogyan zajlott pontosan az a második lassító érintés.

„Nagyon jó és hasznos verseny volt. Az autó és a csapat is szenzációs. Profi kiszolgálást kaptunk. Ez egy buliverseny, de így is megtapasztalhattuk, milyen az, amikor nekünk csak a versenyzéssel kell foglalkoznunk, a csapat intéz mindent. Nekünk Mixivel csak annyi dolgunk volt, hogy a rajt előtt beültünk az autóba, a cél után kiszálltunk, átöltöztünk, és jöhettünk is haza.

Meglepő volt, hogy mennyire lazán, a verseny részeként kezelték azt is, amikor kiütöttük a futóművet. Több beállítást is kipróbáltunk, a verseny végére a csapat is jobban ráérzett arra, hogy mire van szükségünk.

Az utolsó gyorsaságira annyira belelendültünk, hogy Mixi kipróbálta, átfér-e a Citroën negyedikben a lassítón. Most már tudjuk, hogy azon nem.

A szurkolók most is óriásiak voltak, Tagai Tamás (a TRT vezetője) legnagyobb problémája az volt, hogy hogyan fogunk kijutni a bokszunkból, annyira tele volt szurkolókkal. De ezt is megoldottuk.

A verseny után a rendezőtől kaptunk lehetőséget egy hetedik gyorsaságira, amire elárvereztük a navigátorülést, a befojt összeget pedig Szilágyi Ricsi gyógykezelésére ajánlottuk fel. Álmunkban sem gondoltuk volna, hogy egymillió forintot tudunk összegyűjteni.

Szalay Gergő 500 ezer forintot ajánlott fel, ő ült Mixi mellett. Luczó János szintén 500 ezer forinttal járult hozzá az akciónkhoz. Ő nem kért cserébe semmit, de természetesen a nagylelkűségét nem hagyhattuk annyiban, és jövőre egy murvatesztre várjuk őt is.

Örülünk, hogy ekkora összeggel járulhattunk hozzá egy sporttársunk gyógyulásához. Mindenkinek boldog új évet kívánunk. Találkozunk jövőre!“

Csomós Miklós és Nagy Attila együttműködő partnerei:

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

Fotók: Csomós Miklós-Nagy Attila Facebook oldal

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Egy beérett technológia hanyatlása? – Peugeot 508 SW 1.5 HDI Allure teszt

Ritkaságszámba megy, amikor dízel tesztautót kapunk, így éltünk is a lehetőséggel, hogy egy kicsit közelebbről megvizsgáltuk azt, hogy 2024-ben egyáltalán van-e létjogosultsága az ilyen motorral szerelt személyautóknak. Az erről szóló videónkat a cikk alatti linken megtalálod. Külső Kinek mi, de a Peugeot történelme során nem a hatásvadász megjelenéséről volt híres, pár modell kivételével jellemzően inkább […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

Brutális teljesítménnyel és aktív aerodinamikával mutatkozik be Le Mans-ban a Ford utcai versenyautója, a Mustang GTD

A magnézium keréktárcsákat, aktív aerodinamikát és első légterelő elemeket tartalmazó új Performance csomag fontos szerepet játszik majd a nürburgringi 7 perc alatti köridő 1 teljesítésében A Mustang GTD vezetőközpontú utasterében nagyméretű, 3D-nyomtatással gyártott, kormány mögött váltófülek, alapáras Recaro ülések és alul lapított karimájú kormánykerék található A teljesítményorientált Mustang GTD átkonfigurálható központi kijelzője egyedi grafikai elemeket […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Tim Gábor a harmadik hétvége után a bajnokság második helyén

2024-ben Tim Gábor hétszeres bajnok és a GFS Racing Team nagy fába vágta a fejszéjét. Egy Lotus Cup Europe-on induló kupás autóval neveztek be az ESET Cup bajnokságba, ahol egyértelműen a mezőny leggyengébb autójával kísérlik meg a lehetetlent, megnyerni a GTX kategória bajnoki címét. Az első három forduló után Tim Gábor a kategória értékelés második […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom