Csomós Mixi: Maradhat a Citroën

Tesztversenynek szánta Csomós Mixi és Nagy Attila a Szilveszter Rallyt, ahol a Citroën C3 Rally2-t és a TRT csapatát is szerették volna éles körülmények között kipróbálni. Mivel ez a verseny is a jövő évi Európa-bajnoki szereplés felkészülése volt, nem éltek a szabályok adta lehetőséggel, hogy 34 mm-es turbószűkítővel versenyezzenek, maradtak az FIA versenyeken homológ 32-es mellett.

Az autó ennek ellenére szenzációs volt, amit a belső kamerás felvételen is hallhattunk. A srácok nem csak menet közben dicsérték a Citroënt, de minden alkalommal fülig érő szájjal szálltak ki belőle. Sőt, miután az első gyorsaságin megérintették a szalagkorlátot, azt is letesztelhették, hogy a TRT csapata milyen gyorsan cserél futóművet.

A szurkolók ezúttal is fantasztikusak voltak, a csapat pedig egymillió forintot gyűjtött Szilágyi Ricsi gyógykezelésére.

„Nagyon boldogok vagyunk – mosolygott Mixi. – Már a teszten is tetszett a Citroën, de most sokkal több lehetőségünk volt kipróbálni. A Rally2-es autók között nincs nagy különbség, de azért mindegyik más egy picit.

A Citroënben tetszett a differenciálmű működése és hogy a motor egy kicsit nyomatékosabb. A difi beállítások miatt jobban ment keresztbe, aminek gondolom a nézők örültek, de mi sem bántuk Atival.

Az első gyorsasági vége felé volt két terelő, amiből a második jobban tört, rövid lett a féktáv, kettesben ráhúztam a kéziféket és hozzáértünk a szalagkorláthoz. Minimális hiba volt, de a jobb hátsó futóművet cserélni kellett.

Rengeteg szurkoló volt a pályán és a bokszunkban is, hihetetlen jó érzés volt versenyezni előttük. Ha a futómű sérüléssel veszített időt és a két lassító érintés miatt kapott büntetést levesszük, akkor sem tudtunk volna nyerni. Abszolútban negyedikek lettünk, de sokkal fontosabb volt a tapasztalatszerzés. Nagyon boldogok vagyunk és nagyon szívesen versenyeznénk jövőre a Citroënnel és a TRT csapattal is.“

Nagy Attila is hasonlóan pozitív tapasztalatokról számolt be, illetve azt is elárulta, hogyan zajlott pontosan az a második lassító érintés.

„Nagyon jó és hasznos verseny volt. Az autó és a csapat is szenzációs. Profi kiszolgálást kaptunk. Ez egy buliverseny, de így is megtapasztalhattuk, milyen az, amikor nekünk csak a versenyzéssel kell foglalkoznunk, a csapat intéz mindent. Nekünk Mixivel csak annyi dolgunk volt, hogy a rajt előtt beültünk az autóba, a cél után kiszálltunk, átöltöztünk, és jöhettünk is haza.

Meglepő volt, hogy mennyire lazán, a verseny részeként kezelték azt is, amikor kiütöttük a futóművet. Több beállítást is kipróbáltunk, a verseny végére a csapat is jobban ráérzett arra, hogy mire van szükségünk.

Az utolsó gyorsaságira annyira belelendültünk, hogy Mixi kipróbálta, átfér-e a Citroën negyedikben a lassítón. Most már tudjuk, hogy azon nem.

A szurkolók most is óriásiak voltak, Tagai Tamás (a TRT vezetője) legnagyobb problémája az volt, hogy hogyan fogunk kijutni a bokszunkból, annyira tele volt szurkolókkal. De ezt is megoldottuk.

A verseny után a rendezőtől kaptunk lehetőséget egy hetedik gyorsaságira, amire elárvereztük a navigátorülést, a befojt összeget pedig Szilágyi Ricsi gyógykezelésére ajánlottuk fel. Álmunkban sem gondoltuk volna, hogy egymillió forintot tudunk összegyűjteni.

Szalay Gergő 500 ezer forintot ajánlott fel, ő ült Mixi mellett. Luczó János szintén 500 ezer forinttal járult hozzá az akciónkhoz. Ő nem kért cserébe semmit, de természetesen a nagylelkűségét nem hagyhattuk annyiban, és jövőre egy murvatesztre várjuk őt is.

Örülünk, hogy ekkora összeggel járulhattunk hozzá egy sporttársunk gyógyulásához. Mindenkinek boldog új évet kívánunk. Találkozunk jövőre!“

Csomós Miklós és Nagy Attila együttműködő partnerei:

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

Fotók: Csomós Miklós-Nagy Attila Facebook oldal

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A DS AUTOMOBILES FELFEDI KÖVEKEZŐ MODELLJE NEVÉT ÉS BELSŐ HANGULATÁT

• A DS Automobiles következő kreációjának neve DS N°8. • Ez az elnevezés új stratégiát takar, melynek keretében egy olyan, 100%-ban elektromos modell mutatkozik be, amely határozottan a luxus világába tartozik. • A DS N°8 felfedi műszerfala dizájnját. DS N°8 : a DS Automobiles új generációja Néhány héttel zászlóshajójának leleplezése előtt a DS Automobiles új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom