Talán a csapatok sem számítottak rá, de Azerbajdzsánnal nem csak az utcai pályák sora folytatódott, hanem egy gárdát kivéve mindenkinél előjöttek a pattogással kapcsolatos problémák. Legkardinálisabban talán a Mercedesnél jelentkezett a hiba, de a Ferrari is szenvedett tőle, egyedül a Red Bull úszta meg. Az energiaitalosok autóját nézve a hátsó szárnyuk akkora terhelést kapott az egyenesben, mintha leakart volna szakadni.
Ha ez nem volt elég az istállók számára, az erős szél is zavaró tényező lehetett a számukra. Üde színfolt volt, de nem teljesítményben, hanem kinézetben az Alfa Romeo olasz zászlót idéző dizájnja az autón. Nem meglepő ezek után, hogy a kora délután az osztrák alakulaté lett. Fölényük az egyenesben nagyon magabiztos volt látva a többiek szenvedését, a pálya kanyargósabb részein viszont hozott rajtuk a Ferrari. Perez valamivel több, mint egy tizedes előnyt könyvelhetett el Leclerc előtt, míg Verstappen három, addig Sainz ötnél is több tizeddel volt lemaradva. Hamiltonnak sikerült Russell elé befurakodnia magát, a két ezüstnyilat Tsunoda választotta szét. Említésre méltó, de negatív szempontból Schumacher teljesítménye, aki esett kelt a szűk, utcai pályán, kis híján a falnak is csapta, valamint az Alfák gyengélkedése.
Késő délután folytatódott a program a második gyakorlással, amin rengeteg vezetői hibát láthattunk. Rögtön az elején Norris, Vettel, majd később Albon, Perez, Leclerc és Stroll is hibázott, hogy csak a nagyobbakat emeljük ki. A brit-thai pilóta a belső falnak csapta autóját, miközben a kormányon állított valamit. Az első mérvadó időt, 1:43,806-tal, szélárnyékkal ugyan, de Leclerc futotta közepeseken, majd ment egy a nélkülit is, de az két tizeddel lassabb volt. Nem esett szó az Alpine-okról, pedig a korábbi edzésen is jól mentek, Alonso ötödiknek zárt, fél óra elteltével itt is abban a pozícióban tartózkodott.
Verstappen gyengén indított, majd egy erős körrel három századdal Leclerc mögé zárkózott maga mögé tudva Perezt. Az edzés második felére a legjobbak is feltették a lágy abroncsokat. A monacói kapásból hat tizedet javult, ami egyben a nap legjobb ideje is volt. Perez két tizedes hátrányban zárt, de csapattársa előtt. Verstappen nem igazán tudta kiautózni a friss lágy gumikban rejlő tempót mexikói kollégájának hibája miatt. Alonso megelőzte honfitársát, Sainz a Ferrarival, hasonlóan a címvédőhöz nem tudta megmutatni mire képes a piros oldalfalú Pirelliken. Ijedtségre adhatott okot Leclerc motorgondja a végén, de a csapat megnyugtatta, nincs probléma az erőforrással. Hatodiknak Gasly, hetediknek Russell végzett, utóbbi három tizedet adott Hamiltonnak a 12-iken. A mezőny végén Schumacher és Latifi nevét olvashattuk, a német autójáról az edzés során egy karosszéria elem lötyögött. Az edzés utolsó 15 percében a versenybeállításokat tesztelték a pilóták.
Fotó: Facebook