Délelőtt Perez, délutén Leclerc volt a gyorsabb

Talán a csapatok sem számítottak rá, de Azerbajdzsánnal nem csak az utcai pályák sora folytatódott, hanem egy gárdát kivéve mindenkinél előjöttek a pattogással kapcsolatos problémák. Legkardinálisabban talán a Mercedesnél jelentkezett a hiba, de a Ferrari is szenvedett tőle, egyedül a Red Bull úszta meg. Az energiaitalosok autóját nézve a hátsó szárnyuk akkora terhelést kapott az egyenesben, mintha leakart volna szakadni.

Ha ez nem volt elég az istállók számára, az erős szél is zavaró tényező lehetett a számukra. Üde színfolt volt, de nem teljesítményben, hanem kinézetben az Alfa Romeo olasz zászlót idéző dizájnja az autón. Nem meglepő ezek után, hogy a kora délután az osztrák alakulaté lett. Fölényük az egyenesben nagyon magabiztos volt látva a többiek szenvedését, a pálya kanyargósabb részein viszont hozott rajtuk a Ferrari. Perez valamivel több, mint egy tizedes előnyt könyvelhetett el Leclerc előtt, míg Verstappen három, addig Sainz ötnél is több tizeddel volt lemaradva. Hamiltonnak sikerült Russell elé befurakodnia magát, a két ezüstnyilat Tsunoda választotta szét. Említésre méltó, de negatív szempontból Schumacher teljesítménye, aki esett kelt a szűk, utcai pályán, kis híján a falnak is csapta, valamint az Alfák gyengélkedése.

Késő délután folytatódott a program a második gyakorlással, amin rengeteg vezetői hibát láthattunk. Rögtön az elején Norris, Vettel, majd később Albon, Perez, Leclerc és Stroll is hibázott, hogy csak a nagyobbakat emeljük ki. A brit-thai pilóta a belső falnak csapta autóját, miközben a kormányon állított valamit. Az első mérvadó időt, 1:43,806-tal, szélárnyékkal ugyan, de Leclerc futotta közepeseken, majd ment egy a nélkülit is, de az két tizeddel lassabb volt. Nem esett szó az Alpine-okról, pedig a korábbi edzésen is jól mentek, Alonso ötödiknek zárt, fél óra elteltével itt is abban a pozícióban tartózkodott.

Verstappen gyengén indított, majd egy erős körrel három századdal Leclerc mögé zárkózott maga mögé tudva Perezt. Az edzés második felére a legjobbak is feltették a lágy abroncsokat. A monacói kapásból hat tizedet javult, ami egyben a nap legjobb ideje is volt. Perez két tizedes hátrányban zárt, de csapattársa előtt. Verstappen nem igazán tudta kiautózni a friss lágy gumikban rejlő tempót mexikói kollégájának hibája miatt. Alonso megelőzte honfitársát, Sainz a Ferrarival, hasonlóan a címvédőhöz nem tudta megmutatni mire képes a piros oldalfalú Pirelliken. Ijedtségre adhatott okot Leclerc motorgondja a végén, de a csapat megnyugtatta, nincs probléma az erőforrással. Hatodiknak Gasly, hetediknek Russell végzett, utóbbi három tizedet adott Hamiltonnak a 12-iken. A mezőny végén Schumacher és Latifi nevét olvashattuk, a német autójáról az edzés során egy karosszéria elem lötyögött. Az edzés utolsó 15 percében a versenybeállításokat tesztelték a pilóták.

Fotó: Facebook

 

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

AZ ÚJ PEUGEOT E-208 GTi: MÉG TÖBB ÉLMÉNY, MÉG INKÁBB GTi!

A PEUGEOT ma a legendás Le Mans-i 24 órás verseny helyszínén mutatta be a nagyközönségnek új E-208 GTi modelljét. A különleges eseményen Alain FAVEY, a PEUGEOT vezérigazgatója, Jean-Marc FINOT, a Stellantis Motorsport vezérigazgatója és Matthias HOSSANN, a PEUGEOT formatervezési vezetője, valamint Paul Di RESTA, a Peugeot TotalEnergies Team pilótája is megjelent a PEUGEOT szurkolói zónájában, […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az újragondolt ikon: A Nissan LEAF karcsú aerodinamikai dizájnnal, lenyűgöző hatótávolsággal és csúcstechnológiával tér vissza

• A vadonatúj Nissan LEAF a következő lépés a Nissan elektromos járművek felé vezető útján, a világ első tömegpiaci elektromos autójának örökségére építve • A letisztult, aerodinamikus és tágas crossover dizájn kétféle akkumulátor-opcióval érhető el, akár 604 km-es (WLTP) hatótávot kínálva, magabiztos vezetést biztosítva mindennapi és hosszabb utazásokhoz is • Teljesen összekapcsolt mobilitási élményt nyújt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom