Délelőtt Perez, délutén Leclerc volt a gyorsabb

Talán a csapatok sem számítottak rá, de Azerbajdzsánnal nem csak az utcai pályák sora folytatódott, hanem egy gárdát kivéve mindenkinél előjöttek a pattogással kapcsolatos problémák. Legkardinálisabban talán a Mercedesnél jelentkezett a hiba, de a Ferrari is szenvedett tőle, egyedül a Red Bull úszta meg. Az energiaitalosok autóját nézve a hátsó szárnyuk akkora terhelést kapott az egyenesben, mintha leakart volna szakadni.

Ha ez nem volt elég az istállók számára, az erős szél is zavaró tényező lehetett a számukra. Üde színfolt volt, de nem teljesítményben, hanem kinézetben az Alfa Romeo olasz zászlót idéző dizájnja az autón. Nem meglepő ezek után, hogy a kora délután az osztrák alakulaté lett. Fölényük az egyenesben nagyon magabiztos volt látva a többiek szenvedését, a pálya kanyargósabb részein viszont hozott rajtuk a Ferrari. Perez valamivel több, mint egy tizedes előnyt könyvelhetett el Leclerc előtt, míg Verstappen három, addig Sainz ötnél is több tizeddel volt lemaradva. Hamiltonnak sikerült Russell elé befurakodnia magát, a két ezüstnyilat Tsunoda választotta szét. Említésre méltó, de negatív szempontból Schumacher teljesítménye, aki esett kelt a szűk, utcai pályán, kis híján a falnak is csapta, valamint az Alfák gyengélkedése.

Késő délután folytatódott a program a második gyakorlással, amin rengeteg vezetői hibát láthattunk. Rögtön az elején Norris, Vettel, majd később Albon, Perez, Leclerc és Stroll is hibázott, hogy csak a nagyobbakat emeljük ki. A brit-thai pilóta a belső falnak csapta autóját, miközben a kormányon állított valamit. Az első mérvadó időt, 1:43,806-tal, szélárnyékkal ugyan, de Leclerc futotta közepeseken, majd ment egy a nélkülit is, de az két tizeddel lassabb volt. Nem esett szó az Alpine-okról, pedig a korábbi edzésen is jól mentek, Alonso ötödiknek zárt, fél óra elteltével itt is abban a pozícióban tartózkodott.

Verstappen gyengén indított, majd egy erős körrel három századdal Leclerc mögé zárkózott maga mögé tudva Perezt. Az edzés második felére a legjobbak is feltették a lágy abroncsokat. A monacói kapásból hat tizedet javult, ami egyben a nap legjobb ideje is volt. Perez két tizedes hátrányban zárt, de csapattársa előtt. Verstappen nem igazán tudta kiautózni a friss lágy gumikban rejlő tempót mexikói kollégájának hibája miatt. Alonso megelőzte honfitársát, Sainz a Ferrarival, hasonlóan a címvédőhöz nem tudta megmutatni mire képes a piros oldalfalú Pirelliken. Ijedtségre adhatott okot Leclerc motorgondja a végén, de a csapat megnyugtatta, nincs probléma az erőforrással. Hatodiknak Gasly, hetediknek Russell végzett, utóbbi három tizedet adott Hamiltonnak a 12-iken. A mezőny végén Schumacher és Latifi nevét olvashattuk, a német autójáról az edzés során egy karosszéria elem lötyögött. Az edzés utolsó 15 percében a versenybeállításokat tesztelték a pilóták.

Fotó: Facebook

 

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A DS AUTOMOBILES FELFEDI KÖVEKEZŐ MODELLJE NEVÉT ÉS BELSŐ HANGULATÁT

• A DS Automobiles következő kreációjának neve DS N°8. • Ez az elnevezés új stratégiát takar, melynek keretében egy olyan, 100%-ban elektromos modell mutatkozik be, amely határozottan a luxus világába tartozik. • A DS N°8 felfedi műszerfala dizájnját. DS N°8 : a DS Automobiles új generációja Néhány héttel zászlóshajójának leleplezése előtt a DS Automobiles új […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Már rendelhető Magyarországon az új Opel Grandland

Az induló ár hibrid hajtással 12.490.000 forint Az Opel új zászlóshajója januárban érkezik a márkakereskedésekbe Rendelhető teljesen elektromos változat 17.990.000 forinttól és plug-in hibrid 15.990.000 forintos induló áron Budapest/ A teljesen új alapokra épülő Opel Grandland megérkezett Magyarországra. A márka legújabb és legnagyobb szabadidő autóját június közepén Budapesten már megmutattuk. Azóta néhány teszt is megjelent […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom