DS 9 M.Y. 23 : Új technológiák, új belsők és az ESPRIT DE VOYAGE kollekció

• A 2023-as modellévben, A DS IRIS SYSTEM érkezésével új technológiákkal frissül a DS 9.
• A kínálatban megjelenik az OPÉRA kivitel, valamint az ESPRIT DE VOYAGE Kollekció (piactól függően), amely exkluzív, világos utasteret kap.
• A DS 9 motorkínálatában két plug-in hibrid változatot találunk : E-TENSE 250 és E-TENSE 4×4 360.

Új DS IRIS SYSTEM multimédia rendszer

A DS 9 M.Y. 23 a frissített műszerpanel mellett megkapja az új DS IRIS SYSTEM multimédia rendszert. Ez a megoldás teljesen új interfészt kínál, amely személyre szabható, konfigurálható és könnyen kezelhető. Használatát a természetes beszédfelismerést támogató IRIS egészíti ki. A nagy felbontású, 12’’ méretű érintőképernyő menüje widgetekből áll, minden funkció egyetlen mozdulattal elérhető, legyen szó az online 3D navigáció, a klímaberendezés, az audioforrások és az utazáshoz kapcsolódó funkciók vezérléséről. Ez a képernyő az új digitális kamerák segítségével képes a 360°-os nézet megjelenítésére és a CarPlay és Android Auto rendszerek kezelésére Wi-Fi segítségével, vagy a 2 db USB Type C aljzattal.

Az online navigáció a legideálisabb útvonalon navigálja a vezetőt. Követi a forgalom alakulását és valós időben kalkulálja ki a legjobb útvonalat. A képernyő megjeleníti a veszélyzónákat, beleértve a traffipaxokat (az adott ország jogi szabályozásától függően), az időjárási előrejelzést, a töltőállomások helyét és árait, valamint a parkolóházakat és az elektromos töltőket is. A felszíni parkolókat illetően a DS IRIS SYSTEM megjeleníti, milyen valószínűséggel találunk helyet az adott utcában (a nagyobb városokban). Minden frissítés automatikusan történik.

A DS IRIS SYSTEM kapcsolódik a MyDS mobilalkalmazáshoz, ami lehetővé teszi, hogy okostelefonunkról elküldjük célállomásunkat az autó érintőképernyőjére, előklimatizáljuk az utasteret, beprogramozzuk a töltést, ellenőrizzük a töltöttségi szintet, továbbá azt is, hogy értesítéseket kapjunk a kötelező szerviekről, vagy távoltól vezéreljük a zárakat, a világítást, vagy a kürtöt.

Új OPÉRA felszereltségi szint

A kínálat az új OPÉRA szinttel egészül ki, amely a RIVOLI + fölé kerül.

Ez a csúcskivitel olyan technológiákat kínál szériában, mint DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztés, a 2-es szintű önvezetést nyújtó DS DRIVE ASSIST, a DS DRIVER ATTENTION MONITORING és a DS NIGHT VISION. A kényelmet a FOCAL Electra® HiFi és a DS Pack Lounge fokozza, amely a hátsó utasok számára bőrrel bevont könyöktámaszt, Lounge fejtámaszokat, az első utasülést mozgató gombot, hátsó klímavezérlést, hátsó ülésfűtést és -szellőztetést, masszázsfunkciót kínál, továbbá az elektromos tolótetőt, a fűthető első szélvédőt és a riasztórendszert is magában foglalja.

Az OPÉRA kivitel 3 belső színváltozatban választható : OPÉRA RUBINVÖRÖS, új OPÉRA GRIS PERLE (világosszürke), vagy OPÉRA BASALTE FEKETE.

Az OPÉRA kivitel üléseit, középkonzolját és műszerfalát Nappa bőr borítja, bármelyik színt választjuk is. A RUBINVÖRÖS és BASALTE FEKETE változatok exkluzív Art Leather dekorációt kapnak (speciális antikolt hatás). A DS 9 M.Y. 23 másik újdonsága, hogy az Alcantara® tetőkárpit mostantól kavicsszürke színben készül, világosabbá téve az utasteret.

ESPRIT DE VOYAGE kollekció : kivételes szaktudás

Az ESPRIT DE VOYAGE kollekció a DS 7 és DS 4 modellek után a DS 9 M.Y. 23 kínálatában is megjelenik (Magyarországon a DS 9-hez nem lesz elérhető). A nagy divatházak által inspirált, az utazás művészetét kifejező limitált szériát kifinomult, világos bőrkárpitozás jellemzi.

Az utastérben a világos színek és a fény dominálnak. Az óraszíj mintázatú üléseket gyöngyszürke Nappa bőr borítja, a középkonzol, a műszerfal és az ajtókárpitok szintén gyöngyszürke Nappa bőrborítást kapnak.

A tetőkárpit teljes egészében kavicsszürke Alcantara®, a kartámaszok gyöngyszürkék, csakúgy, mint a szőnyegek szegélyei.

A középkozon található rakodórekesz fedelét borító Nappa bőrbe a DS Automobiles mesterei a saját maguk által kifejlesztett technikával, hideg dombornyomással készítettek egyedi mintát. A párizsi óragyártóktól átvett gilosált minta, a Clou de Paris jelzi a DS DESIGN STUDIO PARIS helyét, amelyből sugarak indulnak ki, Európa térképét szimbolizálva. Ez a rajz az ESPRIT DE VOYAGE modelleken több formában is megjelenik. Ezek a vonalak visszaköszönnek a küszöbdíszítéseken, az első ajtókat díszítő fém emblémákon, valamint a lézergravírozott tükörházakon is.

A nemes anyagok az utastér többi részén is jelen vannak : a kormánykereket különleges minőségű fekete bőr borítja, a műszerfal felső részét fekete Nappa bőr, a hátsó kalaptartót fekete Alcantara®.

Kívül az E-TENSE 250 változat matt Anthra szürke 19″ CHAMBORD könnyűfém keréktárcsái jelentenek újdonságot, míg az E-TENSE 360 megőrzi 20″ MUNICH keréktárcsáit (Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsokkal).

A DS 9 M.Y. 23 ESPRIT DE VOYAGE 4-féle színben választható : Cristal Pearl, Éjkék, Platinaszürke és Perla Nera fekete.

Tölthető hibridekből álló motorkínálat akár 360 LE teljesítményig

A DS 9 M.Y. 23 két tölthető hibrid erőforrást kínál 250 és 360 LE-vel, utóbbi esetében összkerékhajtással.

A DS 9 M.Y. 23 E-TENSE 4×4 360 csúcsváltozatában egy 4 hengeres, 200 LE-s benzinmotor és két villanymotor dolgozik, amelyek közül az egyik 110 LE-s (elöl, a sebességváltóba integrálva) a másik 113 LE-s (a hátsó tengelyen), kiegészítve egy intelligens összkerékhajtás rendszerrel. A 15,6 kWh kapacitású akkumulátor egyedi vezérlést kap, hogy több energiát tudjon tárolni a vezető igényeinek megfelelően.

A DS 9 M.Y. 23 E-TENSE 4×4 360 végsebessége elektronikusan 250 km/h-nál limitált, tisztán elektromos üzemmódban 140 km/h az elérhető végsebesség. 0-ról 100 km sebességig 5,6 s alatt gyorsul fel és az 1000 méteres állórajtot 25,4 s alatt teljesíti.

ZEV üzemmódban a DS 9 M.Y. 23 E-TENSE 4×4 360 65 kilométert képes megtenni a WLTP városi ciklus szerint, vagy 62 kilométert a WLTP kombinált ciklus szerint. Az üzemanyagfogyasztás 1,5 l / 100 km 35 g / km WLTP szerinti CO2 kibocsátás mellett.

A DS 9 E-TENSE 250 200 LE-s benzinmotorját egy 80 kW (110 LE) teljesítményű villanymotor egészíti ki. A 15,6 kWh kapacitású akkumulátor akár 85 km megtételét teszi lehetővé városi ciklusban, és 75 km-t vegyes ciklusban (WLTP). A 7,4 kW -os fedélzeti töltő 2h23 alatt tölti fel az akkumulátort 0-ról 100 %-ra.

A CO2 kibocsátás mindössze 22 g/km, a homologizált fogyasztás 1,0 l / 100 km a WLTP vegyes ciklus szerint.

DS 9 M.Y. 23 a DS Automobiles összes piacán rendelhető 2023 májusától. Az Esprit de Voyage kollekció elérhetősége országfüggő, Magyarországon nem része a DS 9 M.Y. 23 kínálatának.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom