DS 9 M.Y. 23 : Új technológiák, új belsők és az ESPRIT DE VOYAGE kollekció

• A 2023-as modellévben, A DS IRIS SYSTEM érkezésével új technológiákkal frissül a DS 9.
• A kínálatban megjelenik az OPÉRA kivitel, valamint az ESPRIT DE VOYAGE Kollekció (piactól függően), amely exkluzív, világos utasteret kap.
• A DS 9 motorkínálatában két plug-in hibrid változatot találunk : E-TENSE 250 és E-TENSE 4×4 360.

Új DS IRIS SYSTEM multimédia rendszer

A DS 9 M.Y. 23 a frissített műszerpanel mellett megkapja az új DS IRIS SYSTEM multimédia rendszert. Ez a megoldás teljesen új interfészt kínál, amely személyre szabható, konfigurálható és könnyen kezelhető. Használatát a természetes beszédfelismerést támogató IRIS egészíti ki. A nagy felbontású, 12’’ méretű érintőképernyő menüje widgetekből áll, minden funkció egyetlen mozdulattal elérhető, legyen szó az online 3D navigáció, a klímaberendezés, az audioforrások és az utazáshoz kapcsolódó funkciók vezérléséről. Ez a képernyő az új digitális kamerák segítségével képes a 360°-os nézet megjelenítésére és a CarPlay és Android Auto rendszerek kezelésére Wi-Fi segítségével, vagy a 2 db USB Type C aljzattal.

Az online navigáció a legideálisabb útvonalon navigálja a vezetőt. Követi a forgalom alakulását és valós időben kalkulálja ki a legjobb útvonalat. A képernyő megjeleníti a veszélyzónákat, beleértve a traffipaxokat (az adott ország jogi szabályozásától függően), az időjárási előrejelzést, a töltőállomások helyét és árait, valamint a parkolóházakat és az elektromos töltőket is. A felszíni parkolókat illetően a DS IRIS SYSTEM megjeleníti, milyen valószínűséggel találunk helyet az adott utcában (a nagyobb városokban). Minden frissítés automatikusan történik.

A DS IRIS SYSTEM kapcsolódik a MyDS mobilalkalmazáshoz, ami lehetővé teszi, hogy okostelefonunkról elküldjük célállomásunkat az autó érintőképernyőjére, előklimatizáljuk az utasteret, beprogramozzuk a töltést, ellenőrizzük a töltöttségi szintet, továbbá azt is, hogy értesítéseket kapjunk a kötelező szerviekről, vagy távoltól vezéreljük a zárakat, a világítást, vagy a kürtöt.

Új OPÉRA felszereltségi szint

A kínálat az új OPÉRA szinttel egészül ki, amely a RIVOLI + fölé kerül.

Ez a csúcskivitel olyan technológiákat kínál szériában, mint DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztés, a 2-es szintű önvezetést nyújtó DS DRIVE ASSIST, a DS DRIVER ATTENTION MONITORING és a DS NIGHT VISION. A kényelmet a FOCAL Electra® HiFi és a DS Pack Lounge fokozza, amely a hátsó utasok számára bőrrel bevont könyöktámaszt, Lounge fejtámaszokat, az első utasülést mozgató gombot, hátsó klímavezérlést, hátsó ülésfűtést és -szellőztetést, masszázsfunkciót kínál, továbbá az elektromos tolótetőt, a fűthető első szélvédőt és a riasztórendszert is magában foglalja.

Az OPÉRA kivitel 3 belső színváltozatban választható : OPÉRA RUBINVÖRÖS, új OPÉRA GRIS PERLE (világosszürke), vagy OPÉRA BASALTE FEKETE.

Az OPÉRA kivitel üléseit, középkonzolját és műszerfalát Nappa bőr borítja, bármelyik színt választjuk is. A RUBINVÖRÖS és BASALTE FEKETE változatok exkluzív Art Leather dekorációt kapnak (speciális antikolt hatás). A DS 9 M.Y. 23 másik újdonsága, hogy az Alcantara® tetőkárpit mostantól kavicsszürke színben készül, világosabbá téve az utasteret.

ESPRIT DE VOYAGE kollekció : kivételes szaktudás

Az ESPRIT DE VOYAGE kollekció a DS 7 és DS 4 modellek után a DS 9 M.Y. 23 kínálatában is megjelenik (Magyarországon a DS 9-hez nem lesz elérhető). A nagy divatházak által inspirált, az utazás művészetét kifejező limitált szériát kifinomult, világos bőrkárpitozás jellemzi.

Az utastérben a világos színek és a fény dominálnak. Az óraszíj mintázatú üléseket gyöngyszürke Nappa bőr borítja, a középkonzol, a műszerfal és az ajtókárpitok szintén gyöngyszürke Nappa bőrborítást kapnak.

A tetőkárpit teljes egészében kavicsszürke Alcantara®, a kartámaszok gyöngyszürkék, csakúgy, mint a szőnyegek szegélyei.

A középkozon található rakodórekesz fedelét borító Nappa bőrbe a DS Automobiles mesterei a saját maguk által kifejlesztett technikával, hideg dombornyomással készítettek egyedi mintát. A párizsi óragyártóktól átvett gilosált minta, a Clou de Paris jelzi a DS DESIGN STUDIO PARIS helyét, amelyből sugarak indulnak ki, Európa térképét szimbolizálva. Ez a rajz az ESPRIT DE VOYAGE modelleken több formában is megjelenik. Ezek a vonalak visszaköszönnek a küszöbdíszítéseken, az első ajtókat díszítő fém emblémákon, valamint a lézergravírozott tükörházakon is.

A nemes anyagok az utastér többi részén is jelen vannak : a kormánykereket különleges minőségű fekete bőr borítja, a műszerfal felső részét fekete Nappa bőr, a hátsó kalaptartót fekete Alcantara®.

Kívül az E-TENSE 250 változat matt Anthra szürke 19″ CHAMBORD könnyűfém keréktárcsái jelentenek újdonságot, míg az E-TENSE 360 megőrzi 20″ MUNICH keréktárcsáit (Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsokkal).

A DS 9 M.Y. 23 ESPRIT DE VOYAGE 4-féle színben választható : Cristal Pearl, Éjkék, Platinaszürke és Perla Nera fekete.

Tölthető hibridekből álló motorkínálat akár 360 LE teljesítményig

A DS 9 M.Y. 23 két tölthető hibrid erőforrást kínál 250 és 360 LE-vel, utóbbi esetében összkerékhajtással.

A DS 9 M.Y. 23 E-TENSE 4×4 360 csúcsváltozatában egy 4 hengeres, 200 LE-s benzinmotor és két villanymotor dolgozik, amelyek közül az egyik 110 LE-s (elöl, a sebességváltóba integrálva) a másik 113 LE-s (a hátsó tengelyen), kiegészítve egy intelligens összkerékhajtás rendszerrel. A 15,6 kWh kapacitású akkumulátor egyedi vezérlést kap, hogy több energiát tudjon tárolni a vezető igényeinek megfelelően.

A DS 9 M.Y. 23 E-TENSE 4×4 360 végsebessége elektronikusan 250 km/h-nál limitált, tisztán elektromos üzemmódban 140 km/h az elérhető végsebesség. 0-ról 100 km sebességig 5,6 s alatt gyorsul fel és az 1000 méteres állórajtot 25,4 s alatt teljesíti.

ZEV üzemmódban a DS 9 M.Y. 23 E-TENSE 4×4 360 65 kilométert képes megtenni a WLTP városi ciklus szerint, vagy 62 kilométert a WLTP kombinált ciklus szerint. Az üzemanyagfogyasztás 1,5 l / 100 km 35 g / km WLTP szerinti CO2 kibocsátás mellett.

A DS 9 E-TENSE 250 200 LE-s benzinmotorját egy 80 kW (110 LE) teljesítményű villanymotor egészíti ki. A 15,6 kWh kapacitású akkumulátor akár 85 km megtételét teszi lehetővé városi ciklusban, és 75 km-t vegyes ciklusban (WLTP). A 7,4 kW -os fedélzeti töltő 2h23 alatt tölti fel az akkumulátort 0-ról 100 %-ra.

A CO2 kibocsátás mindössze 22 g/km, a homologizált fogyasztás 1,0 l / 100 km a WLTP vegyes ciklus szerint.

DS 9 M.Y. 23 a DS Automobiles összes piacán rendelhető 2023 májusától. Az Esprit de Voyage kollekció elérhetősége országfüggő, Magyarországon nem része a DS 9 M.Y. 23 kínálatának.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új Fiat Topolino a városi közlekedés villamosításának legelragadóbb eszköze

Az új Fiat Topolino attól a történelmi modelltől kölcsönözte jól csengő nevét, amely annak idején lefektette a városi közlekedés alapjait; a modern utód ugyanerre készül a fenntartható városi mobilitás terén. A városi használatra szánt Topolino a legfiatalabb ügyfelekhez is eljuttatja a mobilitás szabadságát A FIAT bejelentette, hogy Topolino néven hozza forgalomba új, fenntartható városi mobilitási […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Megnyitotta egyedülálló múzeumát a Toyota Gazoo Racing Europe

Idén májustól a Toyota nemzetközi motorsportban való részvételét 1973-tól napjainkig bemutató, eredeti versenyautókból álló gyűjteménye látogathatóvá vált a nagyközönség számára. A kiállítás a Toyota Gazoo Racing Europe kölni központjának két szélcsatornájának egyike alatt található. A Toyota Motorsport Múzeum május 11-én nyitotta meg kapuit, pontosan egy hónappal azelőtt, hogy a gyári csapat részt vesz a legendás […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Megjelent az új Yamaha Ténéré 700 World Rally

Tegnap délelőtt jelentette be a Yamaha, hogy hamarosan megérkezik a szalonokba a népszerű Ténéré 700 legújabb változata, a továbbfejlesztett Ténéré 700 World Rally. Ez a kifejezetten terepezésre készült modell számos ponton eltér az alapkiviteltől, beleértve az egyedi fényezést és a spéci felfüggesztést is. Már messziről látszik, hogy a raliváltozat pillekönnyű Akrapovič kipufogót kapott a gyári […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom