A 2021-ben bemutatott Monster a Ducati minden esszenciáját testesíti meg, a legkompaktabb, a legtisztább és legkönnyebb formájában. A recept maradt az eredeti 1993-ból: végy egy sportos motort, amely tökéletes a közútra, kombináld egy szuperbike-ból származó vázzal, ez minden, amire szükség van a mindennapi vezetési élményhez.
A Monster szíve a Testastretta 11°-os motor, egy 111 LE-s, folyadékhűtéses, 4 szelepes dezmodromikus szelepvezérléssel. A Panigale V4 ihlette első vázrész egy rendkívül könnyű és kompakt alumínium váz, amely közvetlenül a hengerfejekhez csatlakozik.
Ez annak a receptnek a modern újraértelmezése, amellyel a Ducati elindította a csupasz motor szegmenst, és továbbra is rabul ejti a Monster rajongók új generációit. A most megjelenő Monster SP bemutatásával a Ducati újabb lépést tesz a modell evolúciójában, mert ezt a változatot kiváló minőségű alkatrészek sorozata jellemzi, amelyek még könnyebbé, hatékonyabbá és sportosabbá teszik, ugyanakkor esztétikai szempontból agresszívebbé is.
A Monster SP sportos karaktere azonnal szembetűnik a Ducati Lenovo Team Desmosedici GP 2022-es színeit tükröző fényezésről, az Öhlins NIX30 villa arany eloxálásáról és a szabványos Termignoni hangtompítókról. Különleges részletekből sincs hiány, ilyen a hátsó piros ülés borítás, a Monster SP felirat az ülés idomon vagy a Ducati név az üzemanyagtartályon, ami a Panigale V4 grafikáját idézi. Ez a Monster változat jobb fékteljesítményt, kisebb tömeget, jobb kanyarodási képességet és nagyobb pontosságot kínál. Az Öhlins állítható első villája 0,6 kg-mal könnyebb, mint a Monster és Monster + típusoké, javítja a menetkomfortot és növeli a hasmagasságot, a lehető legnagyobb dőlésszög elérése érdekében.
A felfüggesztési elemek sportosabb hangolásúak, ami javítja a Monster SP dinamikus kigyorsításait kanyargós utakon, valamint versenypályán is érezhető a különbség. A fékrendszer 320 mm-es első féktárcsákból, Brembo Stylema féknyeregekből (0,5 kg-mal könnyebb, mint a normál Monster féktárcsái) áll, amelyek könnyebbé teszik a megállást a Monster SP-vel. Az elöl kisebb tömegtehetetlenségnek köszönhetően a motor is agilisabb, a további súlycsökkentést lítium-ion akkumulátor használatával is segítették. A szabványos változathoz képest, amely ebben a járműkategóriában már eleve etalonnak számított a könnyebb alkatrészekkel, további 2 kg-ot takarítottak meg.
A Monster SP sport célú használatának lehetőségét tovább növeli a kormány lengéscsillapító, amely javítja a stabilitást gyorsításkor és kanyarodáskor. Ehhez a gyárilag szerelt Pirelli Diablo Rosso IV abroncsok is hozzátesznek, hiszen ez az abroncs a gyártó zászlóshajója a sportos közúti közlekedéshez. Ami az elektronikát illeti, az összes vezetési módot és így az összes elektronikus kezelőszervet újrakalibrálták, hogy teljes mértékben kihasználják a végrehajtott változtatásokban rejlő lehetőségeket. Az új esős vezetési mód nagyobb biztonságot nyújt nedves utakon.
Az elektronikus berendezések tekintetében a Monster eleve vezető szerepet tölt be, hiszen az alapfelszereltséghez tartozik a kanyar ABS, a Ducati Traction Control és a Ducati Wheelie Control. Minden elektronikus segédeszköz személyre szabható, és még egy kiegészítő a sportos karakter kiemeléséhez a Launch Control, amely villámgyors elindulást tesz lehetővé. A Sport, Touring és Wet motor vezérlési sémákkal a Monster SP karaktere a vezetési stílushoz és az útviszonyokhoz igazítható.
Nagyon egyszerűen kezelhető a kormányon lévő gombokkal és a 4,3″-es színes TFT-kijelzőn megjelenő ikonokkal, ami a Panigale V4 ihlette versenygrafikát idézi, nagy fordulatszámmérővel és egy információs kijelzővel a bal oldalon, ami a sebességváltó fokozat kijelzését is magában foglalja. A Ducati Monster SP az év végén kerül forgalomba, természetesen csökkentett teljesítményű változatban is elérhető lesz az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők számára.