Ducati Monster SP 2023.

A 2021-ben bemutatott Monster a Ducati minden esszenciáját testesíti meg, a legkompaktabb, a legtisztább és legkönnyebb formájában. A recept maradt az eredeti 1993-ból: végy egy sportos motort, amely tökéletes a közútra, kombináld egy szuperbike-ból származó vázzal, ez minden, amire szükség van a mindennapi vezetési élményhez.

A Monster szíve a Testastretta 11°-os motor, egy 111 LE-s, folyadékhűtéses, 4 szelepes dezmodromikus szelepvezérléssel. A Panigale V4 ihlette első vázrész egy rendkívül könnyű és kompakt alumínium váz, amely közvetlenül a hengerfejekhez csatlakozik.

Ez annak a receptnek a modern újraértelmezése, amellyel a Ducati elindította a csupasz motor szegmenst, és továbbra is rabul ejti a Monster rajongók új generációit. A most megjelenő Monster SP bemutatásával a Ducati újabb lépést tesz a modell evolúciójában, mert ezt a változatot kiváló minőségű alkatrészek sorozata jellemzi, amelyek még könnyebbé, hatékonyabbá és sportosabbá teszik, ugyanakkor esztétikai szempontból agresszívebbé is.

A Monster SP sportos karaktere azonnal szembetűnik a Ducati Lenovo Team Desmosedici GP 2022-es színeit tükröző fényezésről, az Öhlins NIX30 villa arany eloxálásáról és a szabványos Termignoni hangtompítókról. Különleges részletekből sincs hiány, ilyen a hátsó piros ülés borítás, a Monster SP felirat az ülés idomon vagy a Ducati név az üzemanyagtartályon, ami a Panigale V4 grafikáját idézi. Ez a Monster változat jobb fékteljesítményt, kisebb tömeget, jobb kanyarodási képességet és nagyobb pontosságot kínál. Az Öhlins állítható első villája 0,6 kg-mal könnyebb, mint a Monster és Monster + típusoké, javítja a menetkomfortot és növeli a hasmagasságot, a lehető legnagyobb dőlésszög elérése érdekében.

A felfüggesztési elemek sportosabb hangolásúak, ami javítja a Monster SP dinamikus kigyorsításait kanyargós utakon, valamint versenypályán is érezhető a különbség. A fékrendszer 320 mm-es első féktárcsákból, Brembo Stylema féknyeregekből (0,5 kg-mal könnyebb, mint a normál Monster féktárcsái) áll, amelyek könnyebbé teszik a megállást a Monster SP-vel. Az elöl kisebb tömegtehetetlenségnek köszönhetően a motor is agilisabb, a további súlycsökkentést lítium-ion akkumulátor használatával is segítették. A szabványos változathoz képest, amely ebben a járműkategóriában már eleve etalonnak számított a könnyebb alkatrészekkel, további 2 kg-ot takarítottak meg.

A Monster SP sport célú használatának lehetőségét tovább növeli a kormány lengéscsillapító, amely javítja a stabilitást gyorsításkor és kanyarodáskor. Ehhez a gyárilag szerelt Pirelli Diablo Rosso IV abroncsok is hozzátesznek, hiszen ez az abroncs a gyártó zászlóshajója a sportos közúti közlekedéshez. Ami az elektronikát illeti, az összes vezetési módot és így az összes elektronikus kezelőszervet újrakalibrálták, hogy teljes mértékben kihasználják a végrehajtott változtatásokban rejlő lehetőségeket. Az új esős vezetési mód nagyobb biztonságot nyújt nedves utakon.

Az elektronikus berendezések tekintetében a Monster eleve vezető szerepet tölt be, hiszen az alapfelszereltséghez tartozik a kanyar ABS, a Ducati Traction Control és a Ducati Wheelie Control. Minden elektronikus segédeszköz személyre szabható, és még egy kiegészítő a sportos karakter kiemeléséhez a Launch Control, amely villámgyors elindulást tesz lehetővé. A Sport, Touring és Wet motor vezérlési sémákkal a Monster SP karaktere a vezetési stílushoz és az útviszonyokhoz igazítható.

Nagyon egyszerűen kezelhető a kormányon lévő gombokkal és a 4,3″-es színes TFT-kijelzőn megjelenő ikonokkal, ami a Panigale V4 ihlette versenygrafikát idézi, nagy fordulatszámmérővel és egy információs kijelzővel a bal oldalon, ami a sebességváltó fokozat kijelzését is magában foglalja. A Ducati Monster SP az év végén kerül forgalomba, természetesen csökkentett teljesítményű változatban is elérhető lesz az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők számára.

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom