Elektromos motorkerékpárokkal erősíti portfólióját a Peugeot

A Peugeot Motocycles és a DAB Motors idén júniusban aláírt, stratégiai együttműködési megállapodása új korszakot nyit nem csak a francia, de az egész európai motorkerékpár-iparban, és egy vadonatúj szegmensben biztosít helyet és kompetenciát a Peugeot számára.

Amikor Simon Dabadie 2018-ban, a délnyugat-franciaországi Bayonne városában megalapította cégét, a DAB Motors manufaktúrát, az ország másik csücskében, a Sochaux közvetlen közelében fekvő Mandeure-ben százhuszadik születésnapját ünnepelte a Peugeot Motocycles, a világ legöregebb, máig működő motorkerékpár-gyártója. Hosszú története alatt számos innováció fűződött a Peugeot nevéhez, és ennél a DAB Motors sem törekedett kevesebbre.

A mikrovállalkozás a tömeggyártás és az egyedi custom motorépítés közötti, szűk rést akarta betölteni. Az első években – a sportruházati gyártók online konfigurátorai által ihletett módon – teljes mértékben testre szabható, mégis homologizált, azaz Európa összes országában legálisan forgalomba állítható, kisszériás gyártású motorkerékpárjával hívta fel a figyelmet.

2021-ben jött a következő lépcsőfok: egy tisztán elektromos motorkerékpár, amely minimalista esztétikumával, ötletes részletmegoldásaival és szeretnivaló racionalitásával azonnal lenyűgözte a szaksajtót. Hogy csak néhány részletet említsünk: az áttetsző burájú, 3D kialakítású hátsó lámpatestet az autóipari dizájn ihlette, az üzemanyagtartálynak látszó elem valójában egy okostelefon-töltővel ellátott tárolórekesz. Hagyományos műszerfal helyett ennek a tankimitációnak a kormányhoz közel eső részére vetíti ki a menetadatokat egy projektor, indítókulcsként pedig a felhasználó mobiltelefonja szolgál.

Az újságíróknak ezek után egyetlen kérdése volt a DAB Motors Concept-E motorkerékpárral kapcsolatban: mikor kerül sorozatgyártásba? A választ most, a Peugeot Motorcycles és a DAB Motors között létrejött stratégiai megállapodás aláírásakor adták meg: a Peugeot ugyanis jelentős befektetéssel többségi tulajdonrészt szerzett a DAB-ban, és a közeljövőben megkezdi mandeure-i üzemének felkészítését a Concept-E szériaváltozatának a gyártására.

Ez a lépés nem csak az akkumulátoros elektromos motorkerékpárok gyártásával egészíti ki a Peugeot Motocycles szerteágazó kompetenciáinak sorát. A DAB Motors ugyanis butiktermékeivel a prémiumpiacon szerzett magának nevet és elismertséget: ahogy első típusát, az LM-S 500 scramblert, úgy a Concept-E városi supermotót is élvonalbeli beszállítók (Öhlins, Kayaba, Pirelli, Brembo stb.) minőségi alkatrészeiből építette, és különös figyelmet szentelt a formai részletek kidolgozásának.

Az együttműködés hullámain így személygépkocsijai után motorkerékpárjaival is mélyebbre evezhet a felsőbb kategóriás szegmensekbe a Peugeot, ezzel új piaci lehetőségeket teremtve innovatív termékkoncepciói – mint például a 2022-es EICMA szakkiállítás sztárja, az XP400 offroad óriásrobogó – számára. A DAB Motors elektromos hajtástechnológiák terén szerzett tapasztalata a Peugeot saját villanymotoros fejlesztéseinek, így az e-Streetzone robogónak a tökéletesítésében is kulcsszerepet játszhat.

Az együttműködés a másik irányban is gyümölcsözőnek ígérkezik: a költséghatékony, nagy volumenű gyártás lehetővé teszi, hogy a DAB Motors – immár a Peugeot Motocycles égisze alatt – folytassa diszruptív tevékenységét, és újabb forradalmi jelentőségű, korszakalkotó koncepciókkal nyűgözze le a motorosok világát.

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports SHOWA EERA™ DCT teszt – A szavannák királynője

1988-ban kezdődött az Africa Twin-ek színes, állandó újításokkal tarkított története. A közútra szánt modellek alapjául egy többszörös Párizs-Dakar győztes motor, az NXR750 szolgált. A recept pedig bevált, hiszen évtizedek elteltével is éppoly népszerű a felhasználók körében. Az elmúlt 35 év alatt rengeteg cikk, valamint teszt készült a szavannák koronázatlan királynőjéről. Az én írásom különlegessége abban […]

Olvass tovább
GP összefoglalók Moto GP Motor

Bezzecchi nyert, Bagnaia bukott

Jorge Martin fordult elsőként az első kanyarban, mögötte Francesco Bagnaia és Marco Bezzecchi haladt, azonban az éllovas hibázott, és visszaesett harmadiknak a két ducatis vetélytársa mögé. Bezzecchi átvette a vezetést, és elkezdte kiépíteni előnyét a többiekkel szemben. Hátrébb Marc Marquez, Fabio Quartararo és Joan Mir sorminta alakult ki. A KTM-mel Brad Binder a sprinthez hasonlóan […]

Olvass tovább
GP összefoglalók Moto GP Motor

Bezzecchi a pole-ban Martin előtt

Az indiai időmérő előtt a két KTM és Alex Marquez tűnt a legesélyesebbnek a Q2-es továbbjutásra. Az első percek után el is kezdődtek a gyorskörök, Brad Binder oda is tett egy 1:44.761-es időt, ami a hétvége legjobb ideje volt. Elsőre a második helyet Raul Fernandez bérelte ki, ő volt a másik versenyző, aki 1:45 alá […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom