Elkezdődött a Mercedes-AMG ONE teljes egészében kézi gyártása

Összesen mindössze 275 darab készül majd a Mercedes-AMG ONE hiperautóból. Az exkluzív, kispéldányszámú gyártás megkezdődött, így az első megrendelők már 2022 második felében átvehetik majd autójukat.

A hiperautó F1-es, hibrid hajtásláncának lelkét egy 1,6 literes, V6-os turbómotor és négy elektromotor adja, amelyet a Mercedes-AMG nagyteljesítményű hajtásláncközpontjában, az angliai Brixworth-ben építenek meg azok a szakértők, akik a Mercedes-AMG Petronas F1 versenyautók erőforrásaiért is felelnek. Az autó teljes összeszerelése pedig a brit Coventry-ben történik majd – erre a célra az AMG partnere, a Multimatic egy külön részleget hozott létre.

„A Mercedes-AMG ONE a legambiciózusabb projekt, amelyet valaha vállaltunk – a tervezéstől kezdve egészen a gyártásig. Ez újabb csúcspontot jelent a Mercedes-AMG sikeres stratégiai fejlesztésében, amely a nagyteljesítményű vezetési élmény elektrifikált jövője felé halad. Az exkluzív, kisszériás hiperautó gyártása valódi kihívást jelent. Egyrészt a modell a jelenlegi Formula 1-es hibrid technológiát szinte egy az egyben hozza a versenypályáról a közutakra és a lélegzetelállító teljesítményt kivételes hatékonysággal párosítja. Ez a fajta világelsőség pedig most valósággá válik a Mercedes-AMG affalterbachi és a brixworthi szakembereinek, valamint a Multimatic vállalatnak köszönhetően. Az egész csapat nagyon büszke arra, hogy elkezdtük az első ügyfélautók gyártását.” – mondta Philipp Schiemer, a Mercedes AMG GmbH igazgatótanácsának elnöke.

Az autó gyártása teljes mértékben kézzel történik, összesen 16 összeszerelő- és tesztállomáson. Számos lépés hasonlít a csúcsminőségű karórák előállítására: néhány alrendszert először előzetesen összeállítanak és ellenőrizik a működésüket, majd szétszerelnek és végül más rendszerekkel együtt kerülnek be a járműbe. Ez igaz például a szénszálas monocoque vázra is, amely ragasztott tetővel és levehető karosszériaelemekkel rendelkezik, amelyek könnyű és merev, ám igazán költséges anyagokból készülnek. Elsőként összeállítják a teljes külső karosszériát, majd aprólékosan ellenőrizik és finomhangolják, hogy utána a szétszerelést követően minden tökéletesen illeszkedjen a vázra.

A folyamat során a specialistáknak figyelembe kell venni a fényezést is, amely szintén hozzáadódik a végleges anyagvastagsághoz. Mivel a szénszálas anyag néhány helyen csupán 1,2 mm-es vastagságú, ez különösen nehéz és körülményes folyamat. Miután minden tökéletesen a helyére került, a karosszériát szétszerelik (beleértve az ajtókat és a motorháztetőt), majd kézzel fényeznek minden egyes járművet, ami tökéletes színilleszkedést tesz lehetővé.

A gyártás következő lépéseként a hajtásláncot és az üres karosszériát szerelik össze: az 1,6 literes, V6-os turbómotor, a nagyfeszültségű akkumulátor és az összesen négy elektromotor előzetesen már megfutotta köreit a brixworthi tesztpadokon, hogy a mérnökök megbizonyosodjanak a megfelelő működésükről és teljesítményükről – pontosan ugyanezen a folyamaton mennek keresztül a Formula 1-es erőforrások is. A Mercedes-AMG brit gyárából érkeznek a megfelelő alkatrészek: az eTurbo hibrid belső égésű motor, a konnektoros hibrid rendszer nagyfeszültségű akkumulátora, a két elektromotort magában foglaló első tengely és a vezérlőelektronika, beleértve a négy elektromotor inverterét. A munkafolyamat során az alkatrészek 75 százaléka már a helyére kerül, mielőtt a nagyfeszültségű részegységek összeszerelése megkezdődik.

A gyártás 16 állomásának általános áttekintése:

•1-4. állomás: a mechanikus alkatrészek és az alacsony feszültségű részegységek összeállítása, valamint a legfontosabb hajtáslánci alkotóelemek beszerelése.

•5-6. állomás: a nagyfeszültségű akkumulátor és a csatlakozások összeállítása, a belső égésű motor és az elektromotorok tesztelése, valamint a jármű beindítása.

•7. állomás: a belső tér megépítése.

•8. állomás: a külső karosszériaelemek összeállítása és előkészítése – az ügyfelek egyedi kéréseinek teljesítése.

•9. állomás: a külső összeszerelések folytatása.

•10. állomás: a külső karosszériaelemek összeállításának befejezése.

•11. állomás: a keréktárcsák és az alsó panelek felszerelése.

•12. állomás: a kerekek és a fényszórók beállítása.

•13. állomás: a jármű tesztpadon való ellenőrzése, minden üzemmódban.

•14. állomás: négylépéses zaj- és vibrációteszt, szükség esetén finomhangolással.

•15. állomás: monszun eső teszt.

•16. állomás: a felületek speciális vizuális vizsgálata és az alkatrészek tesztje.

Minden egyes Mercedes-AMG ONE modellen több mint 50 szakember dolgozik. Az egyes állomásokat követően alapos minőség-ellenőrzés következik, átfogó dokumentációval. Az aprólékos gyártási folyamatot az Industry 4.0 gyártási szoftver legújabb funkciói támogatják, amelyet a Mercedes-AMG Affalterbachban a motorok gyártásánál is használ. Ez biztosítja azt is, hogy a megfelelő alkatrész éppen a megfelelő időben legyen a jó helyen.

A gyártás végső fázisát a közeli tesztpályán elvégzett próbaút jelenti, ahol minden egyes Mercedes-AMG ONE modellt alaposan próbára tesz a gyári tesztpilóta. Ha az autó megkapja a végső jóváhagyást, következik a megfelelő szállítási védelem biztosítása, majd az autó lezárt teherautóban a Mercedes-AMG Affalterbachban található központjába érkezik. A járművel kapcsolatos technikai eligazítás, valamint az autó átadása is itt történik.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A vadonatúj Mazda CX-80 megérkezett a Mazda európai márkakereskedéseibe

A Mazda új zászlóshajójában a japán esztétika a belső tér kiemelkedő rugalmasságával párosul Prémium SUV-kre jellemző funkciók a Mazda modellek jellegzetesen kiemelkedő teljesítményével kombinálva A vadonatúj Mazda CX-80-at azzal a céllal alkották meg, hogy kihívást támasszon az ismert prémium márkáknak az európai piacon. A CX-60 bevezetését követően a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell, amelyet […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

AZ ÚJ PEUGEOT E-408 TESZI TELJESSÉ A PEUGEOT ELEKTROMOS PALETTÁJÁT

AZ ÚJ PEUGEOT E-408 TESZI TELJESSÉ A PEUGEOT ELEKTROMOS PALETTÁJÁT: MINDEN SZÖGBŐL ÚJSZERŰ, 100%-BAN ELEKTROMOS A PEUGEOT a 408-as teljesen elektromos verziójával tette teljessé villanyautós palettáját, miután 2022-ben már bemutatta a plug-in hibrid változatot. Az új PEUGEOT E-408 a fastback sziluett látványát ötvözi a nulla emissziójú hatékonysággal, a 157 kW/210 LE-s motor izgalmas teljesítményével, és […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

BMW Skytop: exkluzív limitált széria készül

+++ A Concorso d’Eleganza Villa d’Este idei felvonásán a BMW Concept Skytop tanulmányautó valósággal elrabolta a vezetés szerelmeseinek szívét +++ A rengeteg pozitív visszajelzés hatására a BMW úgy döntött, elkészíti az elegáns kétüléses 50 darabos limitált szériáját +++ A BMW Skytop az elmúlt évek legexkluzívabb különkiadásaként érkezik meg az utakra +++ A BMW egy exkluzív […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom