Először győzött Sainz egy eszméletlen futamon

Összefoglalni sem egyszerű, amit a mai versenyen láttunk. A hatalmas Zhou-balesetet követően másodjára a spanyol már jól kapta el a rajtot, de a diadalához kellett az Ocon miatt behívott biztonsági autó is. Leclerc vesztett ezen nagyot, aki a használt gumikon a negyedik helyig esett vissza.

Bizakodva vártuk az F1-es futam Brit Nagydíjának rajtját, de ami következett olyat már régen láttunk. Többen baleseteztek az első kanyar bejáratánál, a legnagyobbat Zhou. A kínai autója a feje tetejére állt, és megállíthatatlanul csúszott bele a gumifalba, majd azon átbucskázva állt meg. Közel fél órát követően kaptuk az első híreket, hogy jól van. Hasonló eset talán Alonsóval történt még a 2016-os Ausztrál Nagydíjon. Az incidenst sem Russell, sem Albon, sem Ocon és Tsunoda sem úszta meg. A thai pilótát is kórházba szállították, de róla is pozitív híreket kaptunk. Kicsi a jelentősége, de a brit mercedeses így a top 5-ös sorozatát elbukta.

A második rajt is állórajt volt, és az eredeti sorrendben startoltak el a pilóták. A spanyol jól kapta el a rajtot, kitette a könyökét, visszatartotta a holland támadását és megtartotta az első helyet. Perez lehetett volna a nevető harmadik, de összeért Leclerckel és sérült az első szárnya, amit cseréltek, a mexikói így az utolsó helyre esett vissza. Norris viszont szemfüles volt, elment Hamiltonnak, és néhány kör erejéig maga mögött tudta tartani a hétszeres világbajnokot.

Sainz-ot az élen nyomás alatt tartotta Verstappen, aminek meg is lett az eredménye, a spanyol hibázott, és a Red Bull versenyzője elment mellette. Eközben Leclerc folyamatosan zárkózott a harmadik pozícióban sőt, előzési távolságba is került. Ekkor jelentett a címvédő hibát és kerékcserét kért, a Ferrari 55-se az egyenesben kikerülte őt, és monacói riválisa is ráesett. Hiába volt azonban a kiállás, a tabella éllovasának autója sérült, de mérnöke arra kérte, folytassa a versenyt.

A Scuderia párosa között közben ment a szóbeli adok-kapok, hogy ki a gyorsabb, de a pályán Sainz volt előrébb. Az olaszok megelőzve egy összeérést kihívták a spanyolt, de a monacói tempója sem volt biztató. Hamilton körről-körre esett Leclercre, ezért csapata kihívta őt is cserélni a bokszba. A 16-os versenyző ezek után kollégája mögé a harmadik pozícióba esett vissza, miközben a brit bajnok vezette a hazai futamát. A 34-ik körben hozták ki az élről, miközben a Ferrari szokásához híven helycserét kért pilótái között, így Leclerc vezetett. Miközben Hamilton folyamatosan lopta a távolságot Sainzhoz képest, egy nem várt esemény jött. Ocon autója a célegyenesben megállt, ezért beküldték a biztonsági autót. A monacóin kívül szinte mindenki cserélt, és lágyakra váltott, köztük a mögötte autózó két riválisa is.

Ez meg is alapozta a verseny hátralévő részét, eszméletlen futamot kaptunk. Sainz viszonylag könnyen, gumielőnyből elment Leclerc mellett, viszont a monacói nagyot küzdött a többiekkel. Perez kívülre terelte őt, Hamilton kapott az alkalmon és elment mellettük. A mexikói nem adta magát kanyarokon keresztül, nyúzta a brit bajnokot, majd megelőzte őt, miközben Leclerc is áthámozta magát rajta. A 16-os és a 44-es csatája is emlékezetes volt, a kemény keverékeken folyamatosan verte vissza a lágy gumival érkező mercedeses támadásokat, de a tempó különbséggel nem tudott mit kezdeni, és megadta magát Hamiltonnak. Alonso erőből kevés volt, maradt az ötödik helyen, aki mögött Norris közeledett. A hetedik pozícióért is óriási harc ment, ami Verstappen javára dőlt el, de Schumacher sem lehet boldogtalan, hiszen első F1-es pontjait szerezte, ezzel történelmet írt. Vettel is nagyot mentett a mezőny végéről, míg a tízest a másik Haasszal Magnussen zárta.

Fotó: Ferrari Facebook

Kapcsolódó cikkek

SsangYong Rexton Premium 4WD teszt-Jámbor óriás

Nem sokkal a Tivoli Grand után a márka zászlóshajója, a Rexton is nálunk járt egy teszthét erejéig, így árnyalt képet kaphattunk, mire is képes a koreai gyártó. Talán nem túlzás azt állítani, hogy Rexton maga a SsangYong. Igen, vannak régebbi modellek, mint a Korando, amelyet, már a ’80-as években is gyártottak vagy a Musso pick-up, […]

Olvass tovább

Itthon is megkezdődött a Mercedes-Benz EQS SUV értékesítése

Az EQS SUV a Mercedes-Benz első teljesen elektromos hajtású luxus-SUV modellje, amelynek piacbevezetése most három változattal indul. Az EQS 450+ és az EQS 450 4MATIC 360, az EQS 580 4MATIC pedig 558 lóerőt kínál. A modell bruttó magyarországi alapára 51.686.000 forinttól indul, az álló helyzetből csupán 4,6 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló csúcsváltozat alapára pedig […]

Olvass tovább

Tizedik hely ide, megforgás oda, Verstappen győzni tudott

Nem okozott problémát a címvédőnek az ötödik soros rajt. Egy jó taktikával és gumikezeléssel meglepett mindenkit, és először nyert a Hungaroringen. A második helyre nagy hajrában Hamilton érkezett meg, míg a pole-ból induló Russell a harmadik, még dobogós helyet szerezte meg. Száraz pályás gumikon indult el a mezőny a 37-ik Magyar Nagydíjon, de lógott az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom