Erősebb és aerodinamikusabb lett az új Porsche 911 GT3 R versenyautó

A Porsche bemutatta az új 911 GT3 R-t. Az autó jövő év elején debütálhat versenyeken. A 992-es generáción alapuló ügyfélversenyautó fejlesztése 2019-ben kezdődött, a Porsche a vezethetőség javítására, a kezelhetőség racionalizálására és az üzemeltetési költségek csökkentésére összpontosított.

A Porsche számos fejlesztésének célja, hogy a versenyautót a versenyzők szélesebb köre számára könnyebben vezethetővé tegye. Ezek közé tartozik az új felfüggesztés, amely pontosabbá teszi a kormányzást és csökkenti a hátsó gumik kopását. A KW lengéscsillapítók ötféle beállítási lehetőséget kínálnak.

Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros felfüggesztés emellett lehetővé teszi, hogy az autónak megemelt alváza legyen, ami segíti a levegő áramlását a hátsó diffúzorhoz anélkül, hogy jelentősen növelné a légellenállást. A hátsó szárny mostantól hattyúnyakú rögzítéssel rendelkezik, ami tovább javítja az autó aerodinamikáját. A kezelhetőséget és a gumikopást segíti a tengelytáv meghosszabbítása: a Porsche a hátsó kerekeket hátrébb helyezte, így a tengelytáv 2 459 milliméterről 2 507 mm-re nőtt.

A Porsche új ügyfélversenyautóját egy 4,2 literes, szívó, hathengeres boxermotor hajtja,. A motor akár 565 lóerő leadására is képes, amely egy szekvenciális, hatfokozatú, váltólapátokkal ellátott, sebességváltón keresztül halad, amelyet a Porsche a 911 GT3 Cup versenyautóból származtatott.

A Porsche 5,5 fokkal előredöntötte a motort, hogy elegendő helyet biztosítson a futómű alatti diffúzornak, ami arra kényszerítette a vállalatot, hogy áthelyezzen néhány segédmotor-alkatrészt. Ez segített javítani az autó súlyegyensúlyán.

Belül a Porsche megfelel az FIA újonnan kifejlesztett ütközésvédelmi előírásainak azáltal, hogy az üléseket közelebb helyezte az autó közepéhez. Ez lehetővé tette a cég számára, hogy javítsa a versenyautó védőburkolatát is. Az állítható pedálok és a kormánykerék ellensúlyozta a rögzített üléspozíciót. A hatpontos versenyzői öv továbbfejlesztett kapcsai segítenek körülbelül egy másodpercet megtakarítani a vezetőcserék során.

A Porsche 911 GT3 R a jövő évi GT3-as szezon kezdetére lesz készen a versenyzésre, amely a jövő januári Rolex 24 at Daytonában veszi kezdetét. Az autó 567 210 dollárba fog kerülni, és csak a Porsche Motorsport North Americán keresztül vásárolható meg az Egyesült Államokban és Kanadában élő ügyfelek számára. Az FIA-val történt változásoknak köszönhetően az autó először indulhat a Le Mans-i 24 órás versenyen.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Race

Továbbra is Hyundai – Michelisz a TCR World Tourban versenyez idén is

2025. április 22-én bejelentésre került, hogy az FIA Kumho TCR World Tour sorozatban száll harcba az újabb világbajnoki elsőségért Michelisz Norbert. A címvédő magyar versenyző továbbra is a Hyundai Motorsport kötelékében, a BRC Racing Team színeiben áll rajthoz az idei szezonban. A TCR World Tour 2023-as indulása óta Michelisz Norbert mindkét idényt világbajnokként zárta, a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A BMW Art Cars kollekció dubaji meglepetésvendége az Andy Warhol ihlette BMW M1 modell

Az április 18-20. között nyitva álló Art Dubai művészeti kiállítás exkluzív BMW Art Talk eseménye a művészi társalkotások és megrendelések jövőbeni szerepét járja körül. A 2025-ös Art Dubai művészeti kiállítás április 18-20. között várja látogatóit az ötcsillagos Madinat Jumeirah üdülőközpontban, ahol az esemény hosszútávú partnereként a bajor prémiumgyártó a BMW Art Cars kollekció negyedik guruló […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

Dupla pontszerzéssel zárta az Imola 6 órást a Toyota Gazoo Racing

A 18 Hypercarból álló mezőnyben a szombati időmérőn szoros verseny alakult ki, és erős csapatmunkát igényelt a toyotásoktól, hogy mindkét GR010 Hybrid a rajtrács elejéről indulhasson. Hirakawa Rió lenyűgöző teljesítménye negyedik rajthelyet, vagyis egy második sorból való indulást hozott a 8-as autó legénysége (Hirakawa, Sébastien Buemi, Brendon Hartley) számára. Azon is látszott, hogy mindent kihoztak […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom