Erősebb és aerodinamikusabb lett az új Porsche 911 GT3 R versenyautó

A Porsche bemutatta az új 911 GT3 R-t. Az autó jövő év elején debütálhat versenyeken. A 992-es generáción alapuló ügyfélversenyautó fejlesztése 2019-ben kezdődött, a Porsche a vezethetőség javítására, a kezelhetőség racionalizálására és az üzemeltetési költségek csökkentésére összpontosított.

A Porsche számos fejlesztésének célja, hogy a versenyautót a versenyzők szélesebb köre számára könnyebben vezethetővé tegye. Ezek közé tartozik az új felfüggesztés, amely pontosabbá teszi a kormányzást és csökkenti a hátsó gumik kopását. A KW lengéscsillapítók ötféle beállítási lehetőséget kínálnak.

Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros felfüggesztés emellett lehetővé teszi, hogy az autónak megemelt alváza legyen, ami segíti a levegő áramlását a hátsó diffúzorhoz anélkül, hogy jelentősen növelné a légellenállást. A hátsó szárny mostantól hattyúnyakú rögzítéssel rendelkezik, ami tovább javítja az autó aerodinamikáját. A kezelhetőséget és a gumikopást segíti a tengelytáv meghosszabbítása: a Porsche a hátsó kerekeket hátrébb helyezte, így a tengelytáv 2 459 milliméterről 2 507 mm-re nőtt.

A Porsche új ügyfélversenyautóját egy 4,2 literes, szívó, hathengeres boxermotor hajtja,. A motor akár 565 lóerő leadására is képes, amely egy szekvenciális, hatfokozatú, váltólapátokkal ellátott, sebességváltón keresztül halad, amelyet a Porsche a 911 GT3 Cup versenyautóból származtatott.

A Porsche 5,5 fokkal előredöntötte a motort, hogy elegendő helyet biztosítson a futómű alatti diffúzornak, ami arra kényszerítette a vállalatot, hogy áthelyezzen néhány segédmotor-alkatrészt. Ez segített javítani az autó súlyegyensúlyán.

Belül a Porsche megfelel az FIA újonnan kifejlesztett ütközésvédelmi előírásainak azáltal, hogy az üléseket közelebb helyezte az autó közepéhez. Ez lehetővé tette a cég számára, hogy javítsa a versenyautó védőburkolatát is. Az állítható pedálok és a kormánykerék ellensúlyozta a rögzített üléspozíciót. A hatpontos versenyzői öv továbbfejlesztett kapcsai segítenek körülbelül egy másodpercet megtakarítani a vezetőcserék során.

A Porsche 911 GT3 R a jövő évi GT3-as szezon kezdetére lesz készen a versenyzésre, amely a jövő januári Rolex 24 at Daytonában veszi kezdetét. Az autó 567 210 dollárba fog kerülni, és csak a Porsche Motorsport North Americán keresztül vásárolható meg az Egyesült Államokban és Kanadában élő ügyfelek számára. Az FIA-val történt változásoknak köszönhetően az autó először indulhat a Le Mans-i 24 órás versenyen.

Kapcsolódó cikkek

A ŠKODA bemutatta a fenntartható mobilitás felé vezető útitervét

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható előállítása és üzemeltetése áll a középpontban, a kapcsolódó beszállítói láncolatokat is beleértve. Ennek megvalósítása érdekében a ŠKODA továbbra is elkötelezett például […]

Olvass tovább

A Nissan megkezdi vadonatúj modelljének, a teljesen elektromos Townstarnak európai gyártását

Miközben a megújuló energia rajongói világszerte az EV világnapot ünneplik, a Nissan bejelenti a 100%-ban elektromos Townstar gyártását. A jármű új, intelligens energiafelhasználással és akkumulátor-hűtéssel optimalizált elektromos hajtásláncot tartalmaz, amely a kategóriájában kiemelkedő, akár 300 km-es hatótávolságot biztosít. Alig néhány nappal az EV Világnap megünneplése után a Nissan bejelentette, hogy megkezdi a teljesen új és […]

Olvass tovább

2023-ban visszatér a V-Strom 650 Adventure Tourer és újdonságokkal érkezik a Burgman 400

A Suzuki motorkerékpár termékcsaládjában a 2023-as modellek megjelenésének folytatásaként több rendkívül sokoldalú és stílusos motorkerékpár is megjelenik. A kifinomult és praktikus Burgman 400 robogó tökéletes a mindennapi stílusos ingázáshoz, a sokoldalú V-Strom 650 pedig egy jól felszerelt, intelligens tervezésű kalandtúra középkategóriás motorkerékpár. Mind a Burgman, mind a V-Strom 650 valós teljesítményt, kategóriájában vezető építési minőséget […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom