Erősebb és aerodinamikusabb lett az új Porsche 911 GT3 R versenyautó

A Porsche bemutatta az új 911 GT3 R-t. Az autó jövő év elején debütálhat versenyeken. A 992-es generáción alapuló ügyfélversenyautó fejlesztése 2019-ben kezdődött, a Porsche a vezethetőség javítására, a kezelhetőség racionalizálására és az üzemeltetési költségek csökkentésére összpontosított.

A Porsche számos fejlesztésének célja, hogy a versenyautót a versenyzők szélesebb köre számára könnyebben vezethetővé tegye. Ezek közé tartozik az új felfüggesztés, amely pontosabbá teszi a kormányzást és csökkenti a hátsó gumik kopását. A KW lengéscsillapítók ötféle beállítási lehetőséget kínálnak.

Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros felfüggesztés emellett lehetővé teszi, hogy az autónak megemelt alváza legyen, ami segíti a levegő áramlását a hátsó diffúzorhoz anélkül, hogy jelentősen növelné a légellenállást. A hátsó szárny mostantól hattyúnyakú rögzítéssel rendelkezik, ami tovább javítja az autó aerodinamikáját. A kezelhetőséget és a gumikopást segíti a tengelytáv meghosszabbítása: a Porsche a hátsó kerekeket hátrébb helyezte, így a tengelytáv 2 459 milliméterről 2 507 mm-re nőtt.

A Porsche új ügyfélversenyautóját egy 4,2 literes, szívó, hathengeres boxermotor hajtja,. A motor akár 565 lóerő leadására is képes, amely egy szekvenciális, hatfokozatú, váltólapátokkal ellátott, sebességváltón keresztül halad, amelyet a Porsche a 911 GT3 Cup versenyautóból származtatott.

A Porsche 5,5 fokkal előredöntötte a motort, hogy elegendő helyet biztosítson a futómű alatti diffúzornak, ami arra kényszerítette a vállalatot, hogy áthelyezzen néhány segédmotor-alkatrészt. Ez segített javítani az autó súlyegyensúlyán.

Belül a Porsche megfelel az FIA újonnan kifejlesztett ütközésvédelmi előírásainak azáltal, hogy az üléseket közelebb helyezte az autó közepéhez. Ez lehetővé tette a cég számára, hogy javítsa a versenyautó védőburkolatát is. Az állítható pedálok és a kormánykerék ellensúlyozta a rögzített üléspozíciót. A hatpontos versenyzői öv továbbfejlesztett kapcsai segítenek körülbelül egy másodpercet megtakarítani a vezetőcserék során.

A Porsche 911 GT3 R a jövő évi GT3-as szezon kezdetére lesz készen a versenyzésre, amely a jövő januári Rolex 24 at Daytonában veszi kezdetét. Az autó 567 210 dollárba fog kerülni, és csak a Porsche Motorsport North Americán keresztül vásárolható meg az Egyesült Államokban és Kanadában élő ügyfelek számára. Az FIA-val történt változásoknak köszönhetően az autó először indulhat a Le Mans-i 24 órás versenyen.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

Ugly Kid Joe, Tankcsapda, AK26, godfater. és rengeteg motoros érkezik 2024. június 27-29. között a Műegyetem rakpartra, a Budapest Open Road Days-re

A kaliforniai Ugly Kid Joe lép fel június 28-án, pénteken Budapest legnagyobb belvárosi fesztiválja, a Budapest Open Road Days nagyszínpadán, a Műegyetem rakparton. Az amerikai rockzenekar koncertje előtt Tátrai Tibusz szupergrupja, a godfater. új lemezét mutatja be a motoros, családi és zenei fesztiválon. A 35 éves Tankcsapda június 29-én a Budapest Open Road Days-en adja […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Honda a Milánói divathéten mutatja be fenntartható, környeztebarát járműtervezési koncepcióját

• A Honda – a SUSTAINA-C Concept és Pocket Concept mellett – a Honda SH125i Vetróval szemlélteti a fenntartható járműgyártás terén elért eredményeit • Az új alapanyag és az egyedi, festékmentes felületkezelés csökkenti az előállítás CO2-kibocsátását, valamint egyedi megjelenéssel ruházza fel a járműveket • A modellek remekül szemléltetik a Honda „Triple Action to Zero” stratégiáját, […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Mazda legtágasabb Európai SUV-ja, a vadonatúj Mazda CX-80 2024. április 18-án mutatkozik be

Három üléssor, mely akár hét utasnak is helyet biztosít Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva A Mazda 2024. április 18-án, csütörtökön 12.00 órakor mutatja be a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80-at. A CX-60 után a CX-80 a második modell, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek – ez a modell a Mazda legtágasabb autója az európai […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom