Erősebb és aerodinamikusabb lett az új Porsche 911 GT3 R versenyautó

A Porsche bemutatta az új 911 GT3 R-t. Az autó jövő év elején debütálhat versenyeken. A 992-es generáción alapuló ügyfélversenyautó fejlesztése 2019-ben kezdődött, a Porsche a vezethetőség javítására, a kezelhetőség racionalizálására és az üzemeltetési költségek csökkentésére összpontosított.

A Porsche számos fejlesztésének célja, hogy a versenyautót a versenyzők szélesebb köre számára könnyebben vezethetővé tegye. Ezek közé tartozik az új felfüggesztés, amely pontosabbá teszi a kormányzást és csökkenti a hátsó gumik kopását. A KW lengéscsillapítók ötféle beállítási lehetőséget kínálnak.

Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros felfüggesztés emellett lehetővé teszi, hogy az autónak megemelt alváza legyen, ami segíti a levegő áramlását a hátsó diffúzorhoz anélkül, hogy jelentősen növelné a légellenállást. A hátsó szárny mostantól hattyúnyakú rögzítéssel rendelkezik, ami tovább javítja az autó aerodinamikáját. A kezelhetőséget és a gumikopást segíti a tengelytáv meghosszabbítása: a Porsche a hátsó kerekeket hátrébb helyezte, így a tengelytáv 2 459 milliméterről 2 507 mm-re nőtt.

A Porsche új ügyfélversenyautóját egy 4,2 literes, szívó, hathengeres boxermotor hajtja,. A motor akár 565 lóerő leadására is képes, amely egy szekvenciális, hatfokozatú, váltólapátokkal ellátott, sebességváltón keresztül halad, amelyet a Porsche a 911 GT3 Cup versenyautóból származtatott.

A Porsche 5,5 fokkal előredöntötte a motort, hogy elegendő helyet biztosítson a futómű alatti diffúzornak, ami arra kényszerítette a vállalatot, hogy áthelyezzen néhány segédmotor-alkatrészt. Ez segített javítani az autó súlyegyensúlyán.

Belül a Porsche megfelel az FIA újonnan kifejlesztett ütközésvédelmi előírásainak azáltal, hogy az üléseket közelebb helyezte az autó közepéhez. Ez lehetővé tette a cég számára, hogy javítsa a versenyautó védőburkolatát is. Az állítható pedálok és a kormánykerék ellensúlyozta a rögzített üléspozíciót. A hatpontos versenyzői öv továbbfejlesztett kapcsai segítenek körülbelül egy másodpercet megtakarítani a vezetőcserék során.

A Porsche 911 GT3 R a jövő évi GT3-as szezon kezdetére lesz készen a versenyzésre, amely a jövő januári Rolex 24 at Daytonában veszi kezdetét. Az autó 567 210 dollárba fog kerülni, és csak a Porsche Motorsport North Americán keresztül vásárolható meg az Egyesült Államokban és Kanadában élő ügyfelek számára. Az FIA-val történt változásoknak köszönhetően az autó először indulhat a Le Mans-i 24 órás versenyen.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Különleges négykerékhajtással érkezik az akkumulátoros elektromos Lexus SUV

A hamarosan a márkakereskedésekbe is megérkező vadonatúj Lexus RZ a második akkumulátoros elektromos modell az Európában évek óta 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus kínálatában, egyben az első olyan modell, amelyet a környezettudatos japán luxusautógyártó dedikáltan akkumulátoros elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezére épül. A modellben bemutatkozó különleges, az első és a hátsó e-Axle egységek […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Ezzel a tanulmánnyal emlékezik meg a Porsche a sportautózás elmúlt 75 évéről

Ha Porsche, akkor egyértelműen mindenkinek a kiváló sportkocsik ugranak be. Ráadásul ez nem egy újkeletű sztori, hiszen már 75 éve annak, hogy bemutatkozott a 356 Roadster, melyről a gyártó most egy különleges tanulmánnyal emlékezik meg. A Porsche már hosszú évtizedekkel ezelőtt megalapozta a nevét a sportkocsik világában. Viszont azt nagyon kevesen tudják, hogy az igazi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Nagy autó – kis testben: a Peugeot 106 története

Húsz évvel ezelőtt ért véget egy korszak – pontosabban egy korszakalkotó modell gyártása – a Peugeot-nál. A 106-os több mint tíz éven át tartotta fogva az európai kisautó-vásárlók szívét, karaktere pedig még ugyanannyi ideig határozta meg a márka arculatát. Az 1990-es évek Európájában fénykorukat élték a kisautók. A márkák egymásra licitálva mutatták be modern típusaikat: […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom