Esőben verhetetlen volt Sainz, első pole-ját szerezte

A spanyol ferraris mindenkit, talán magát is meglepve behúzta a Brit Nagydíj időmérőjének első helyét. Hiába autózott jól Verstappen is az esőben és mentett nagyot, az első sor maradt neki. Latifi csodát nem, de egy Q3-at összehozott a Williamsnek.

Az eső hét perccel korábban, de megérkezett a silverstone-i pályára, így nedves pályán vágtak neki a kvalifikációnak a pilóták. Az első komolyabb időt Verstappen autózta 1:45-tel, válasz Leclerctől jött, majd az ő idejüket javította meg Russell. A holland a tőle megszokott módon reagált, és csakúgy intereken, mint a többiek 1:39-cel kezdődő kört produkált. Erre nem volt válasza a Q1-ben senkinek, viszont a bejutó helyekért nagy csata ment. Oda-vissza előzgették egymást a versenyzők, és csak az utolsó pillanatban dőlt el a továbbjutók sorsa. Nagy meglepetésre Latifi kipiszkálta Albont a 15-ösből, először megverve őt idén. A két Aston Martin nem tudott megbirkózni a körülményekkel, ahogy Magnussen és Schumacher sem.

A Q2-re sem igen hagyott alább az eső, sőt, de a pilóták továbbra sem váltottak köztes esős gumikról. A vezetést Verstappen ragadta magához, Hamilton és Leclerc mögötte közel fél másodperces hátrányban voltak. Az első próbálkozások az utolsónak is bizonyultak, nem hagyott alább a csapadék, így óriási meglepetésre Latifi továbbment. Bottasnak nem jött ki jól az időzítés, így búcsúzott, csakúgy mint a két Alpha Tauri, ezúttal nem ugrották meg a lécet. Ocon és Ricciardo is idő előtt befejezte az időmérőt, utóbbi esetében sajnos nem volt meglepetés.

A zárásra sem változott semmi, nedves körülmények között folytatták, ellenben sok izgalom volt. Leclerc az élre állt, miközben Verstappen megpördült, de irányba állt a kocsival, és az ideje sem volt rossz. Ámulva láthattuk aztán Zhou idejét, amivel az elsőre állt, majd jött Alonso, aki nála is jobbat futott. A nagyok megunták a várakozást és újra kihajtottak. A címvédő óriási körrel az élre állt, mögötte egymásnak adogatták a kilincset a többiek. Nehezen volt követhető, hogy Hamilton, Leclerc vagy Russell volt az első sorok valamelyikében. Aztán jött Sainz és kétszer is óriásit javítva behúzta az első helyet, Verstappen „csak” második lett, míg Leclerc a harmadiknak hozta be a Ferrarit. Perez tette a kötelezőt a negyedikkel, míg Hamilton és Norris hazai közönség előtt a harmadik sort tette teljessé. Alonso végül a hetedikre csúszott vissza, és Russell is csak nyolcadiknak zárt. Zhou és Latifi is erőn felül teljesített a top 10-es eredményükkel.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom