Esőben verhetetlen volt Sainz, első pole-ját szerezte

A spanyol ferraris mindenkit, talán magát is meglepve behúzta a Brit Nagydíj időmérőjének első helyét. Hiába autózott jól Verstappen is az esőben és mentett nagyot, az első sor maradt neki. Latifi csodát nem, de egy Q3-at összehozott a Williamsnek.

Az eső hét perccel korábban, de megérkezett a silverstone-i pályára, így nedves pályán vágtak neki a kvalifikációnak a pilóták. Az első komolyabb időt Verstappen autózta 1:45-tel, válasz Leclerctől jött, majd az ő idejüket javította meg Russell. A holland a tőle megszokott módon reagált, és csakúgy intereken, mint a többiek 1:39-cel kezdődő kört produkált. Erre nem volt válasza a Q1-ben senkinek, viszont a bejutó helyekért nagy csata ment. Oda-vissza előzgették egymást a versenyzők, és csak az utolsó pillanatban dőlt el a továbbjutók sorsa. Nagy meglepetésre Latifi kipiszkálta Albont a 15-ösből, először megverve őt idén. A két Aston Martin nem tudott megbirkózni a körülményekkel, ahogy Magnussen és Schumacher sem.

A Q2-re sem igen hagyott alább az eső, sőt, de a pilóták továbbra sem váltottak köztes esős gumikról. A vezetést Verstappen ragadta magához, Hamilton és Leclerc mögötte közel fél másodperces hátrányban voltak. Az első próbálkozások az utolsónak is bizonyultak, nem hagyott alább a csapadék, így óriási meglepetésre Latifi továbbment. Bottasnak nem jött ki jól az időzítés, így búcsúzott, csakúgy mint a két Alpha Tauri, ezúttal nem ugrották meg a lécet. Ocon és Ricciardo is idő előtt befejezte az időmérőt, utóbbi esetében sajnos nem volt meglepetés.

A zárásra sem változott semmi, nedves körülmények között folytatták, ellenben sok izgalom volt. Leclerc az élre állt, miközben Verstappen megpördült, de irányba állt a kocsival, és az ideje sem volt rossz. Ámulva láthattuk aztán Zhou idejét, amivel az elsőre állt, majd jött Alonso, aki nála is jobbat futott. A nagyok megunták a várakozást és újra kihajtottak. A címvédő óriási körrel az élre állt, mögötte egymásnak adogatták a kilincset a többiek. Nehezen volt követhető, hogy Hamilton, Leclerc vagy Russell volt az első sorok valamelyikében. Aztán jött Sainz és kétszer is óriásit javítva behúzta az első helyet, Verstappen „csak” második lett, míg Leclerc a harmadiknak hozta be a Ferrarit. Perez tette a kötelezőt a negyedikkel, míg Hamilton és Norris hazai közönség előtt a harmadik sort tette teljessé. Alonso végül a hetedikre csúszott vissza, és Russell is csak nyolcadiknak zárt. Zhou és Latifi is erőn felül teljesített a top 10-es eredményükkel.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

AZ ÚJ PEUGEOT E-208 GTi: MÉG TÖBB ÉLMÉNY, MÉG INKÁBB GTi!

A PEUGEOT ma a legendás Le Mans-i 24 órás verseny helyszínén mutatta be a nagyközönségnek új E-208 GTi modelljét. A különleges eseményen Alain FAVEY, a PEUGEOT vezérigazgatója, Jean-Marc FINOT, a Stellantis Motorsport vezérigazgatója és Matthias HOSSANN, a PEUGEOT formatervezési vezetője, valamint Paul Di RESTA, a Peugeot TotalEnergies Team pilótája is megjelent a PEUGEOT szurkolói zónájában, […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az újragondolt ikon: A Nissan LEAF karcsú aerodinamikai dizájnnal, lenyűgöző hatótávolsággal és csúcstechnológiával tér vissza

• A vadonatúj Nissan LEAF a következő lépés a Nissan elektromos járművek felé vezető útján, a világ első tömegpiaci elektromos autójának örökségére építve • A letisztult, aerodinamikus és tágas crossover dizájn kétféle akkumulátor-opcióval érhető el, akár 604 km-es (WLTP) hatótávot kínálva, magabiztos vezetést biztosítva mindennapi és hosszabb utazásokhoz is • Teljesen összekapcsolt mobilitási élményt nyújt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom