Espargaro még két évet ad magának

Nem lesz egyszerű dolga a MotoGP versenyzőinek 2023-ban, ugyanis az eddiginél több hétvége mellett bevezették a sprintfutamokat is, ami gyakorlatilag plusz egy fél verseny lesz minden fordulóban.

Eddig is megterhelő volt a szezon a versenyzőknek, a fentiek miatt viszont már hatványozottan igaz lesz, hogy brutálisan fittnek kell lenniük minden egyes alkalommal. Aleix Espargaro tavaly harcban volt a bajnoki címért az Apriliával, és idén lép 34. életévébe, felesége és gyermekei vannak, így nem csak a motorozásra kell koncentrálnia.

Espargaro éppen ezért nem gondolja, hogy meg tudja ismételni Valentino Rossi teljesítményét: „Jelenleg nem látom magam a MotoGP-ben 2024 után. Amit Valentino csinált, (egészen 42 éves koráig versenyzett a királykategóriában) az nagyszerű teljesítmény, és én nem hiszem, hogy ehhez lenne erőm.”

„Meglátjuk, hogyan fogom érezni magam 2024-ben, bár a jelenlegi (hosszú) versenynaptárral és a sprintversenyek bevezetésével nagyon nehéz lesz a legjobbak között maradni 35 éves korunk után.

„Ez főleg mentális okok miatt van, ha megnézzük a 2023-as versenynaptár második felét, őrület lesz. Rengeteg időt töltünk majd távol az otthonunktól, és ez 25 éves kor alatt még igazából könnyű” – magyarázta az Aprilia versenyzője a lehetséges visszavonulásának okait.

„Természetesen a MotoGP nagyon megterhelő fizikálisan, de mivel profik vagyunk, jó formában kell lenni mindenkinek. A jó fizikális állapot régen nem volt annyira fontos a sportunkban, most viszont különösen magas szinten vagyunk ezen a téren, és rendkívüli módon figyelünk arra, mit eszünk, hogyan edzünk és regenerálódunk.”

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

A HARLEY-DAVIDSON® 2025-ÖS MODELLJEI ELÉRHETŐEK A HIVATALOS KERESKEDÉSEKBEN

MILWAUKEE (2025. január 2.) – A Harley-Davidson® bemutatta a 2025-ös motorpaletta első modelljeit a H-D.com weboldalon, amelyek már megvásárolhatók a hivatalos Harley-Davidson® márkakereskedésekben világszerte. Új szolgáltatás került bevezetésre, a Harley-Davidson® Factory Custom Paint & Graphics, amely exkluzív festési és grafikai dizájnokat kínál egyes modellekhez. A 2025-ös motorok további újdonságait, köztük a limitált szériás Custom Vehicle […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Suzuki Avenis 125 (2024) teszt – Kis robogó, nagyvárosi kalandokra – Motor&Verda

Robogózni jó dolog! Praktikus, gyors, olcsó és pofonegyszerű… nagyvárosban pedig főleg nyerő választás! 2024-es szezonunk lezárásaként egy nyolcadliteres robogót tesztelhettünk, a Suzuki Avenis 125 személyében. Ha a videós bemutatóra is kíváncsiak vagytok, kattintsatok a lenti képre!  Kicsi kerekek és szuper lámpák Egy dolog biztos: az Avenis kitűnik a tömegből. Extrém külsejével, fiatalos-sportos dizájnjával azonnal felkelti […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Honda NX500 (2024) teszt – Praktikus társ, bármerre jársz – Motor&Verda

A Honda mérnökei a 2024-es évre megújult külsővel és elnevezéssel ruházták fel a korábbról CB500X-ként ismert kétkerekűt. Az NX500 alapjait tekintve azért továbbra is az elődeire hajaz, erőforrását, felfüggesztését és fékeit nem, vagy csak nagyon minimálisan módosították. A design-nál pedig talán egyetlen fontosabb változás érhető tetten, az új színes, 5 colos TFT kijelző – mely […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom