Espargaro még két évet ad magának

Nem lesz egyszerű dolga a MotoGP versenyzőinek 2023-ban, ugyanis az eddiginél több hétvége mellett bevezették a sprintfutamokat is, ami gyakorlatilag plusz egy fél verseny lesz minden fordulóban.

Eddig is megterhelő volt a szezon a versenyzőknek, a fentiek miatt viszont már hatványozottan igaz lesz, hogy brutálisan fittnek kell lenniük minden egyes alkalommal. Aleix Espargaro tavaly harcban volt a bajnoki címért az Apriliával, és idén lép 34. életévébe, felesége és gyermekei vannak, így nem csak a motorozásra kell koncentrálnia.

Espargaro éppen ezért nem gondolja, hogy meg tudja ismételni Valentino Rossi teljesítményét: „Jelenleg nem látom magam a MotoGP-ben 2024 után. Amit Valentino csinált, (egészen 42 éves koráig versenyzett a királykategóriában) az nagyszerű teljesítmény, és én nem hiszem, hogy ehhez lenne erőm.”

„Meglátjuk, hogyan fogom érezni magam 2024-ben, bár a jelenlegi (hosszú) versenynaptárral és a sprintversenyek bevezetésével nagyon nehéz lesz a legjobbak között maradni 35 éves korunk után.

„Ez főleg mentális okok miatt van, ha megnézzük a 2023-as versenynaptár második felét, őrület lesz. Rengeteg időt töltünk majd távol az otthonunktól, és ez 25 éves kor alatt még igazából könnyű” – magyarázta az Aprilia versenyzője a lehetséges visszavonulásának okait.

„Természetesen a MotoGP nagyon megterhelő fizikálisan, de mivel profik vagyunk, jó formában kell lenni mindenkinek. A jó fizikális állapot régen nem volt annyira fontos a sportunkban, most viszont különösen magas szinten vagyunk ezen a téren, és rendkívüli módon figyelünk arra, mit eszünk, hogyan edzünk és regenerálódunk.”

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Motor Motorsport

Kovács Bálint a Maco Racing Team pilótájaként áll rajthoz az idei EWC-n

A H-Moto Team pilótája pályafutása egyik legaktívabb szezonja előtt áll 2023-ban: a német IDM-ben a BMW gyári pilótájaként áll majd rajthoz a Superbike-ban, míg az endurance-világbajnokság futamain a szlovák Maco Racing Team pilótájaként a királykategóriában. A 21 éves gyorsasági motoros nem titkolt célja a csapattal együtt, hogy idén odaérjen a dobogóra. ovács Bálint pár hete […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

A 2023-as motorok bemutatásával nyitja meg a 120. jubileumi évét a Harley-Davidson

Az egész évben ünnepelt legendás 120 éves Harley Davidson, idén a 2023-as modellek bemutatásával kezdi meg a jubileumi évet. A CVO™ Road Glide® Limited Anniversary modellel nyitja a sort, valamint további hat limitált kiadású exkluzív típussal, melyek mind a 120. jubileumi színnel, fényezéssel és kiegészítőkkel érkeznek. A világ legikonikusabb motorkerékpár-gyártója leleplezi a megújult Harley-Davidson Breakout® […]

Olvass tovább
GP érdekességek Moto GP Motor

Ki bukott a legtöbbet 2022-ben a MotoGP-ben?

Évről évre az egyik legérdekesebb statisztika, amit most kielemzünk. Melyik kategóriában, kik és hányat buktak a 2022-es szezonban a versenyhétvégék összes eseményét együttvéve? Lássuk is! 1106 esést könyvelhettünk el a MotoGP három géposztályában. Az elmúlt években csupán 2017-ben történt több bukás, mint idén, akkor 1126-szor dobták el a motorokat a versenyzők. A legtöbb esés (428) […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom