Espargaro még két évet ad magának

Nem lesz egyszerű dolga a MotoGP versenyzőinek 2023-ban, ugyanis az eddiginél több hétvége mellett bevezették a sprintfutamokat is, ami gyakorlatilag plusz egy fél verseny lesz minden fordulóban.

Eddig is megterhelő volt a szezon a versenyzőknek, a fentiek miatt viszont már hatványozottan igaz lesz, hogy brutálisan fittnek kell lenniük minden egyes alkalommal. Aleix Espargaro tavaly harcban volt a bajnoki címért az Apriliával, és idén lép 34. életévébe, felesége és gyermekei vannak, így nem csak a motorozásra kell koncentrálnia.

Espargaro éppen ezért nem gondolja, hogy meg tudja ismételni Valentino Rossi teljesítményét: „Jelenleg nem látom magam a MotoGP-ben 2024 után. Amit Valentino csinált, (egészen 42 éves koráig versenyzett a királykategóriában) az nagyszerű teljesítmény, és én nem hiszem, hogy ehhez lenne erőm.”

„Meglátjuk, hogyan fogom érezni magam 2024-ben, bár a jelenlegi (hosszú) versenynaptárral és a sprintversenyek bevezetésével nagyon nehéz lesz a legjobbak között maradni 35 éves korunk után.

„Ez főleg mentális okok miatt van, ha megnézzük a 2023-as versenynaptár második felét, őrület lesz. Rengeteg időt töltünk majd távol az otthonunktól, és ez 25 éves kor alatt még igazából könnyű” – magyarázta az Aprilia versenyzője a lehetséges visszavonulásának okait.

„Természetesen a MotoGP nagyon megterhelő fizikálisan, de mivel profik vagyunk, jó formában kell lenni mindenkinek. A jó fizikális állapot régen nem volt annyira fontos a sportunkban, most viszont különösen magas szinten vagyunk ezen a téren, és rendkívüli módon figyelünk arra, mit eszünk, hogyan edzünk és regenerálódunk.”

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re

Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re • A 2025-ös modellévben bevezetett változtatások célja, hogy még inkább kidomborítsák a prémium színvonalú Forza robogók GT-jellegét • A zászlóshajónak tekinthető Forza 750 egyebek mellett új, nappali menetfénnyel és integrált irányjelzőkkel kiegészített fényszórót kapott • Emellett a Forza 750 használati értékét, időjárás-védelmét és […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

A EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM RALLY 2025-BEN IS VISSZATÉR, MÉGHOZZÁ HORVÁTORSZÁGBA

A Harley-Davidson® örömmel jelenti be, hogy a European Harley Owners Group (H.O.G.) évente megrendezésre kerülő, hatalmas érdeklődéssel várt 31. Harley Owners Group (H.O.G.) Rally-nak 2025. június 12-15. között a horvátországi Medulin ad otthont. Az Európai H.O.G. Rally minden évben más-más helyszínre költözik, ezzel is erősítve a közösség nemzetköziségét. A rendezvény résztvevői -vagyis a Harley-Davidson egyedülálló […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Yamaha XSR900 GP (2024) teszt – Múltidéző GP-motor – Motor&Verda

A 2024-es évre piacra dobták a hangvillások a csupasz XSR900-as idomos, sportmotor változatát, az XSR900 GP-t. 5 398 000 Ft-os listaára majd’ egymillió forinttal drágább, mint a naked modellé – azonban ennek megfelelően a tulajdonságaikban, felszereltségükben is jelentős különbségeket vélhetünk felfedezni. Külső Természetesen a legfeltűnőbb változás a design és az idomok tekintetében érhető tetten. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom