Fantasztikus Verstappen pole, Mercedes blama

Zsinórban harmadszor indulhat az élről a Red Bull Ringen a holland versenyző, de ez most nagyon kicsin múlt. A címvédő a végén énekelte ki Leclerc szájából a sajtot, míg a Mercedes pocsék Q3-at zárt.

Nagy széllökések mellett indult meg a Forma 1 Osztrák Nagydíjának időmérő edzése. Az előrejelzések Ferrari-Red Bull csatát jósoltak az első helyért, és már a Q1 is ezt mutatta. Verstappen, Sainz és Leclerc is állt az élen, végül utóbbi húzta be az első felvonást. A továbbjutásért viszont nagy harc folyt. Norris annak ellenére, hogy kihagyott egy teljes szabadedzést nyolcadiknak futott be, míg Ricciardónak csak a csalódást keltő 16-ik pozíció jutott. Több köridőt is elvettek köztük Sainzét és Vettelét, utóbbi ezzel az utolsó helyen zárt. Búcsúzott még Stroll, Zhou és Latifi.

A Q2 az első kifutások után a Mercedesről szólt, Hamilton 1:05,475-ös időt repesztett megelőzve Verstappent és Russellt. Mögöttük következett a két Ferrari és a két Haas, miközben Perez gyorskörét törölték. A mexikói nagyon komolyan kapart a végén, és végül behozta a Red Bullt a hatodik helyre, a brit bajnokot csak holland és monacói versenyzőtársa előzte meg. Norris viszont nem ment jól, nem bízott a fékekben, és ez meg is látszott a köridején, 15-iknek intették le. Örülhetett a két Haas és az Alpine is az élmenő hármas mellett. Nagy kieső nem volt, Gasly kilenc ezreddel maradt el a tizedik Schumachertől.

A Q3-at Verstappen kezdte a legjobban 1:05,092-vel, Leclerc szorosan a nyomában volt, Sainz és Perez már kisebb lemaradásban követte őket. Nem meglepő Russell ötödik helye, viszont a hatodikon nem Hamilton nevével folytatódott a sor. A brit nagy tempót vitt be a hetes kanyarba, kisodródott a kavicságyba és a gumifalba csapódott. A brit saját lábán hagyta el a helyszínt. A piros zászlós megszakítást követően folytatódott volna a körözés, de Russell a másik Mercedesszel szintén odacsapta a gépet, így két is fél perc maradt a pilóták számára. A brit ezüstnyilas esetét kivizsgálják, mivel keresztben hagyta el a pályát, és ment vissza a bokszba. A maradék időt kihasználták a versenyzők, és egy remek tűzijáték kerekedett a végére. A monacói átvette a vezetést, miközben Sainz alig valamivel teljesített nála gyengébb időt. Verstappen viszont robbantott a végén, egy parádés utolsó szektorral megszerezte pályafutása 16-ik pole-ját. Pereznek ezúttal nem ment, csak negyedik lett, Russell a bukása ellenére megtartotta az ötödik helyet, míg Ocon a hatodiknak örülhetett. Magnussen megverte Schumachert a hetedik pozícióért, Alonso csak kilencedik lett a mért kört teljesíteni nem tudó Hamilton előtt.

Fotó: Getty Images/RedBull Content Pool

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A január 10. – 19. között megrendezésre kerülő Brüsszeli Autószalonon debütál Európában a vadonatúj, akkumulátoros elektromos Toyota Urban Cruiser

A Toyota multitechnológiás stratégiájának lényege, hogy modelljeiben az autóvásárlók számára az ő személyes igényeiknek megfelelő környezetbarát meghajtások széles tárházát kínálja, a lágy hibrid elektromos hajtástól az öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos meghajtáson át a hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtásig. A környezettudatosság szinonimájának is tekintett vállalat európai értékesítéseiben a fő csapást jelenleg az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BRÜSSZELI AUTÓSZALONON BEMUTATKOZOTT A VADONATÚJ MAZDA6E: AHOL A JAPÁN KÉZMŰVESSÉG AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁST FORMÁLJA

A Mazda ma leleplezte a vadonatúj Mazda6e-t a Brüsszeli Autószalonon. Ez a gyorsan tölthető, ötajtós hatchback a Mazda kínálatának legújabb, tisztán elektromos hajtású tagja. Teljesítmény és hatótávolság a vezető igényeire szabva A Mazda6e kétféle hajtásláncot kínál a különböző vezetési igényeknek megfelelően. A Mazda6e1 68,8 kWh-s akkumulátorral van felszerelve, amely akár 479 km2 hatótávolságot biztosít. A […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Amerikából jöttem-Kia Sorento 193 CRDi AWD teszt

A koreai márka felfrissítette a legnagyobb, hagyományos hajtásláncú szabadidő-autóját. A cím nem a véletlen műve: a tengerentúlon nagyon kedvelt a testes SUV. Okosak a koreaiak. Ennek az egyik megnyilvánulása, hogy a Kiánál és a Hyundai-nál, a lemezek alatt lévő azonos technikát, teljesen más ruhába csomagolják. Így eltérő karaktereket kapnak az autók és nem vesznek el […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom