Fantasztikus Verstappen pole, Mercedes blama

Zsinórban harmadszor indulhat az élről a Red Bull Ringen a holland versenyző, de ez most nagyon kicsin múlt. A címvédő a végén énekelte ki Leclerc szájából a sajtot, míg a Mercedes pocsék Q3-at zárt.

Nagy széllökések mellett indult meg a Forma 1 Osztrák Nagydíjának időmérő edzése. Az előrejelzések Ferrari-Red Bull csatát jósoltak az első helyért, és már a Q1 is ezt mutatta. Verstappen, Sainz és Leclerc is állt az élen, végül utóbbi húzta be az első felvonást. A továbbjutásért viszont nagy harc folyt. Norris annak ellenére, hogy kihagyott egy teljes szabadedzést nyolcadiknak futott be, míg Ricciardónak csak a csalódást keltő 16-ik pozíció jutott. Több köridőt is elvettek köztük Sainzét és Vettelét, utóbbi ezzel az utolsó helyen zárt. Búcsúzott még Stroll, Zhou és Latifi.

A Q2 az első kifutások után a Mercedesről szólt, Hamilton 1:05,475-ös időt repesztett megelőzve Verstappent és Russellt. Mögöttük következett a két Ferrari és a két Haas, miközben Perez gyorskörét törölték. A mexikói nagyon komolyan kapart a végén, és végül behozta a Red Bullt a hatodik helyre, a brit bajnokot csak holland és monacói versenyzőtársa előzte meg. Norris viszont nem ment jól, nem bízott a fékekben, és ez meg is látszott a köridején, 15-iknek intették le. Örülhetett a két Haas és az Alpine is az élmenő hármas mellett. Nagy kieső nem volt, Gasly kilenc ezreddel maradt el a tizedik Schumachertől.

A Q3-at Verstappen kezdte a legjobban 1:05,092-vel, Leclerc szorosan a nyomában volt, Sainz és Perez már kisebb lemaradásban követte őket. Nem meglepő Russell ötödik helye, viszont a hatodikon nem Hamilton nevével folytatódott a sor. A brit nagy tempót vitt be a hetes kanyarba, kisodródott a kavicságyba és a gumifalba csapódott. A brit saját lábán hagyta el a helyszínt. A piros zászlós megszakítást követően folytatódott volna a körözés, de Russell a másik Mercedesszel szintén odacsapta a gépet, így két is fél perc maradt a pilóták számára. A brit ezüstnyilas esetét kivizsgálják, mivel keresztben hagyta el a pályát, és ment vissza a bokszba. A maradék időt kihasználták a versenyzők, és egy remek tűzijáték kerekedett a végére. A monacói átvette a vezetést, miközben Sainz alig valamivel teljesített nála gyengébb időt. Verstappen viszont robbantott a végén, egy parádés utolsó szektorral megszerezte pályafutása 16-ik pole-ját. Pereznek ezúttal nem ment, csak negyedik lett, Russell a bukása ellenére megtartotta az ötödik helyet, míg Ocon a hatodiknak örülhetett. Magnussen megverte Schumachert a hetedik pozícióért, Alonso csak kilencedik lett a mért kört teljesíteni nem tudó Hamilton előtt.

Fotó: Getty Images/RedBull Content Pool

Kapcsolódó cikkek

SsangYong Rexton Premium 4WD teszt-Jámbor óriás

Nem sokkal a Tivoli Grand után a márka zászlóshajója, a Rexton is nálunk járt egy teszthét erejéig, így árnyalt képet kaphattunk, mire is képes a koreai gyártó. Talán nem túlzás azt állítani, hogy Rexton maga a SsangYong. Igen, vannak régebbi modellek, mint a Korando, amelyet, már a ’80-as években is gyártottak vagy a Musso pick-up, […]

Olvass tovább

Itthon is megkezdődött a Mercedes-Benz EQS SUV értékesítése

Az EQS SUV a Mercedes-Benz első teljesen elektromos hajtású luxus-SUV modellje, amelynek piacbevezetése most három változattal indul. Az EQS 450+ és az EQS 450 4MATIC 360, az EQS 580 4MATIC pedig 558 lóerőt kínál. A modell bruttó magyarországi alapára 51.686.000 forinttól indul, az álló helyzetből csupán 4,6 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló csúcsváltozat alapára pedig […]

Olvass tovább

Tizedik hely ide, megforgás oda, Verstappen győzni tudott

Nem okozott problémát a címvédőnek az ötödik soros rajt. Egy jó taktikával és gumikezeléssel meglepett mindenkit, és először nyert a Hungaroringen. A második helyre nagy hajrában Hamilton érkezett meg, míg a pole-ból induló Russell a harmadik, még dobogós helyet szerezte meg. Száraz pályás gumikon indult el a mezőny a 37-ik Magyar Nagydíjon, de lógott az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom