Fantasztikus Verstappen pole, Mercedes blama

Zsinórban harmadszor indulhat az élről a Red Bull Ringen a holland versenyző, de ez most nagyon kicsin múlt. A címvédő a végén énekelte ki Leclerc szájából a sajtot, míg a Mercedes pocsék Q3-at zárt.

Nagy széllökések mellett indult meg a Forma 1 Osztrák Nagydíjának időmérő edzése. Az előrejelzések Ferrari-Red Bull csatát jósoltak az első helyért, és már a Q1 is ezt mutatta. Verstappen, Sainz és Leclerc is állt az élen, végül utóbbi húzta be az első felvonást. A továbbjutásért viszont nagy harc folyt. Norris annak ellenére, hogy kihagyott egy teljes szabadedzést nyolcadiknak futott be, míg Ricciardónak csak a csalódást keltő 16-ik pozíció jutott. Több köridőt is elvettek köztük Sainzét és Vettelét, utóbbi ezzel az utolsó helyen zárt. Búcsúzott még Stroll, Zhou és Latifi.

A Q2 az első kifutások után a Mercedesről szólt, Hamilton 1:05,475-ös időt repesztett megelőzve Verstappent és Russellt. Mögöttük következett a két Ferrari és a két Haas, miközben Perez gyorskörét törölték. A mexikói nagyon komolyan kapart a végén, és végül behozta a Red Bullt a hatodik helyre, a brit bajnokot csak holland és monacói versenyzőtársa előzte meg. Norris viszont nem ment jól, nem bízott a fékekben, és ez meg is látszott a köridején, 15-iknek intették le. Örülhetett a két Haas és az Alpine is az élmenő hármas mellett. Nagy kieső nem volt, Gasly kilenc ezreddel maradt el a tizedik Schumachertől.

A Q3-at Verstappen kezdte a legjobban 1:05,092-vel, Leclerc szorosan a nyomában volt, Sainz és Perez már kisebb lemaradásban követte őket. Nem meglepő Russell ötödik helye, viszont a hatodikon nem Hamilton nevével folytatódott a sor. A brit nagy tempót vitt be a hetes kanyarba, kisodródott a kavicságyba és a gumifalba csapódott. A brit saját lábán hagyta el a helyszínt. A piros zászlós megszakítást követően folytatódott volna a körözés, de Russell a másik Mercedesszel szintén odacsapta a gépet, így két is fél perc maradt a pilóták számára. A brit ezüstnyilas esetét kivizsgálják, mivel keresztben hagyta el a pályát, és ment vissza a bokszba. A maradék időt kihasználták a versenyzők, és egy remek tűzijáték kerekedett a végére. A monacói átvette a vezetést, miközben Sainz alig valamivel teljesített nála gyengébb időt. Verstappen viszont robbantott a végén, egy parádés utolsó szektorral megszerezte pályafutása 16-ik pole-ját. Pereznek ezúttal nem ment, csak negyedik lett, Russell a bukása ellenére megtartotta az ötödik helyet, míg Ocon a hatodiknak örülhetett. Magnussen megverte Schumachert a hetedik pozícióért, Alonso csak kilencedik lett a mért kört teljesíteni nem tudó Hamilton előtt.

Fotó: Getty Images/RedBull Content Pool

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető

A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 és a mild-hibrid technológiával felvértezett belsőégésű erőforrásokkal szerelt modellváltozatok után 2023 novemberétől a portfólió az új BMW 530e limuzinnal és az új BMW 550e xDrive limuzinnal bővül. Az új BMW 5-ös limuzin modellpalettáján a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák immár teljes egészében megtalálhatók. 2023 novemberétől, mindössze néhány héttel a tisztán elektromos […]

Olvass tovább
Race Verdák

Jöhet a hab a tortán – Spanyolországban a Révész Racing

A hétvégén szezonbeli utolsó versenyhétvégéjét rendezik a kamion Európa-bajnokságnak Spanyolországban. Legutóbb Franciaországban a Révész Racing magyar pilótája, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt által is támogatott Kiss Norbert megszerezte ötödik EB címét, a csapatversenyben pedig harmadszor diadalmaskodott a Révész Racing. Így aztán Jaramába már tét nélkül utazhat a magyar csapat. Harc már csak a második […]

Olvass tovább
Race Verdák

Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2

Japán legészakibb szigetének északi része lenyűgöző helyszín a ralizás számára. De Latvala számára az emlékek kissé fájdalmasak voltak az idei visszatérés előtt, mivel mindkét alkalommal, amikor korábban Obihiróban versenyzett, balesetet szenvedett. 2006-ban a szériaautók osztályának élén haladt, amikor felborult, és visszacsúszott a sorrendben, majd egy évvel később, már a csúcskategóriában egy Ford Focus RS WRC-vel […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom