Fantasztikus Verstappen pole, Mercedes blama

Zsinórban harmadszor indulhat az élről a Red Bull Ringen a holland versenyző, de ez most nagyon kicsin múlt. A címvédő a végén énekelte ki Leclerc szájából a sajtot, míg a Mercedes pocsék Q3-at zárt.

Nagy széllökések mellett indult meg a Forma 1 Osztrák Nagydíjának időmérő edzése. Az előrejelzések Ferrari-Red Bull csatát jósoltak az első helyért, és már a Q1 is ezt mutatta. Verstappen, Sainz és Leclerc is állt az élen, végül utóbbi húzta be az első felvonást. A továbbjutásért viszont nagy harc folyt. Norris annak ellenére, hogy kihagyott egy teljes szabadedzést nyolcadiknak futott be, míg Ricciardónak csak a csalódást keltő 16-ik pozíció jutott. Több köridőt is elvettek köztük Sainzét és Vettelét, utóbbi ezzel az utolsó helyen zárt. Búcsúzott még Stroll, Zhou és Latifi.

A Q2 az első kifutások után a Mercedesről szólt, Hamilton 1:05,475-ös időt repesztett megelőzve Verstappent és Russellt. Mögöttük következett a két Ferrari és a két Haas, miközben Perez gyorskörét törölték. A mexikói nagyon komolyan kapart a végén, és végül behozta a Red Bullt a hatodik helyre, a brit bajnokot csak holland és monacói versenyzőtársa előzte meg. Norris viszont nem ment jól, nem bízott a fékekben, és ez meg is látszott a köridején, 15-iknek intették le. Örülhetett a két Haas és az Alpine is az élmenő hármas mellett. Nagy kieső nem volt, Gasly kilenc ezreddel maradt el a tizedik Schumachertől.

A Q3-at Verstappen kezdte a legjobban 1:05,092-vel, Leclerc szorosan a nyomában volt, Sainz és Perez már kisebb lemaradásban követte őket. Nem meglepő Russell ötödik helye, viszont a hatodikon nem Hamilton nevével folytatódott a sor. A brit nagy tempót vitt be a hetes kanyarba, kisodródott a kavicságyba és a gumifalba csapódott. A brit saját lábán hagyta el a helyszínt. A piros zászlós megszakítást követően folytatódott volna a körözés, de Russell a másik Mercedesszel szintén odacsapta a gépet, így két is fél perc maradt a pilóták számára. A brit ezüstnyilas esetét kivizsgálják, mivel keresztben hagyta el a pályát, és ment vissza a bokszba. A maradék időt kihasználták a versenyzők, és egy remek tűzijáték kerekedett a végére. A monacói átvette a vezetést, miközben Sainz alig valamivel teljesített nála gyengébb időt. Verstappen viszont robbantott a végén, egy parádés utolsó szektorral megszerezte pályafutása 16-ik pole-ját. Pereznek ezúttal nem ment, csak negyedik lett, Russell a bukása ellenére megtartotta az ötödik helyet, míg Ocon a hatodiknak örülhetett. Magnussen megverte Schumachert a hetedik pozícióért, Alonso csak kilencedik lett a mért kört teljesíteni nem tudó Hamilton előtt.

Fotó: Getty Images/RedBull Content Pool

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A V4Grid nemzetközi konzorcium projektje támogatást nyert az Európai Interreg Central Europe programban

Az innovatív nemzetközi V4Grid projekt közel 2,4 millió eurós támogatást kapott az Interreg Central Europe programban. Ezt az ambiciózus kezdeményezést egy 11 partnerből álló konzorcium viszi véghez, amely különböző iparági szereplőket tömörít magába, úgy mint: energetika, autóipar, töltőberendezés gyártó, jog, szoftver fejlesztő, mesterséges intelligencia fejlesztő, akadémiai illetve K+F területek képviselői Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról és Szlovákiából. […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új MINI John Cooper Works a nürburgringi 24-órás futamon debütál a nemzetközi világpremier előtt

A MINI és a motorsport rajongói egyként várják az új MINI John Cooper Works debütálását. A nóvum első ízben a világ egyik legkeményebb hosszútávú megmérettetésén mutatja meg magát: a nürburgringi 24-órás futamon, amelyen a pilóták és a csapatok a sebesség, a rátermettség és a megbízhatóság egész napos, kimerítő csatájában hódítják meg a legendás Nürburgring Nordschleife […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Megfizethető minikupén és belépő szintű hot hatchen dolgozik a Toyota

A négy méternél rövidebb S-FR a Toyota könnyű, élvezetesen vezethető, hátsókerék-meghajtású sportautóinak (2000GT, Celica, MR2, GT86) szellemi örököseként mutatkozott be a 2015-ös Tokiói Autószalonon. Az apró, 2+2 üléses kupétanulmányról azt állította a Toyota, hogy az agilis mozgás, a sportos vezethetőség és a karakteres megjelenés a fő erőssége, a küldetése pedig az, hogy egy új generációval […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom