Ferrari dominancia pénteken

Szinte biztosra vehető, hogy egy Scuderia indulhat majd vasárnap az első helyről Monzában hazai közönség előtt megváltozott festésben, de ettől függetlenül lehetnek még meglepetések a holnapi időmérőn. Nem a pénteki remek szereplés az oka mindennek, hanem hogy többen is: Hamilton, Sainz, Perez és Verstappen is büntetésekkel néz szembe motorkomponensek cseréje miatt. A holland éllovast vélhetően csak öt hellyel, míg a többieket tizenötnél többel sorolják majd hátrébb.

Az első gyakorlás szokás szerint a pálya feltérképezésével zajlott, a kemény és közepes abroncsok kerültek fel, majd a végén a gyorskörök miatt a lágyak is. Az edzést két pilóta, Vettel és Schumacher volt kénytelen kihagyni. Előbbi helyére De Vries ült be, míg utóbbi Giovinazzinak adta át a helyét. A leggyorsabb kört végül Leclerc teljesítette, csapattársa zárt mögötte, a harmadik pedig Russell lett. Még Hamilton is Verstappen előtt zárt, noha ennek nem a Red Bull gyengébb teljesítménye volt az oka. A hollandot mért körén Norris feltartotta, ezt használták ki a többiek. Az energiaitalosok másik versenyzője gondokkal küzdött, a hátsó szárnyával kapcsolatos problémák hátráltatták a felkészülést. Jól muzsikált viszont a két Alpine, és a tempójuk is jó volt, a hatodik -hetedik helyen intették le őket, míg a top 10-et Tsunoda Bottas és Ricciardo zsebelték be.

A késő délutáni edzésre viszont változott a kép. Leginkább a sárga oldalfalú Pirellik kerültek elő a gyakorlás első felében. A csendet Bottas törte meg, aki a lágyakon a Red Bullok és Ferrarik mögé az ötödik pozícióba ugrott. A többiek kénytelenek voltak várni gyorsköreikkel, Schumacher autója a Roggia-sikán után megállt. Piros zászlót lengettek be, de gyorsan eltüntették a német Haasát. Az időmérős szimulációk folytatódtak, aminek a végén Sainz bizonyult a legjobbnak, 1:21,664-es kört rakott össze, míg a mögötte záró Verstappen másfél tizedes hátrányban volt. Az első rajtkocka várományosa ezúttal csak harmadik lett, de így is kényelmes előnyben volt a többiekkel szemben. Beigazolódni látszik, hogy a Mercedes motorral hajtott autóknak kevés beleszólása lesz a győzelembe, Norris a negyediken már közel hét tizedes lemaradásban volt, a mögötte végző Russel, majd Perezt közrefogva Hamilton is hét -nyolc tizedet kaptak. A mexikói gyenge formája sajnos az év második felében már nem meglepő. A két Alpine újfent a top10-ben láthatta meg a kockás zászlót, míg Albon épphogy befért a legjobbak közé. Folytatás holnap 13-kor a harmadik szabadedzéssel.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Verdák

A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, a SKODA Octavia lett az év eddigi legnépszerűbb modellje a forgalomba helyezéseket tekintve. Összesen 2180 darabbal a SKODA Octavia lett a legkelendőbb […]

Olvass tovább
Race Verdák

Le Mans 2023: „Az évszázad versenyére” készül a címvédő TOYOTA GAZOO Racing

Történelmi Le Mans vár a TOYOTA GAZOO Racing csapatára: a Toyota az elmúlt években a Rally Világbajnokság és a Dakar mellett a Hosszútávú Világbajnokságot is domináló versenyistállója kiveszi a részét a legendás Le Mans 24 órás újabb fejezetéből, melynek során a Hypercar mezőny rekordszámú versenyzővel, teltház előtt lép majd pályára a világ leghíresebb hosszútávú versenyének […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX

A Lexus abban bízik, hogy a Toyota Yaris Cross alapjaira épült, de kifinomultságban a nagyobb Lexusokat idéző LBX lesz a legnagyobb darabszámban értékesített modellje 2024-től Európában. A név a „Lexus Breakthrough Crossover” kifejezés rövidítése, amelyben a „breakthrough” (áttörés) szó nem csak a várt nagy értékesítési darabszámra (évi 25 ezer darab Európában), és a magas, 70 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom