Ferrari dominancia pénteken

Szinte biztosra vehető, hogy egy Scuderia indulhat majd vasárnap az első helyről Monzában hazai közönség előtt megváltozott festésben, de ettől függetlenül lehetnek még meglepetések a holnapi időmérőn. Nem a pénteki remek szereplés az oka mindennek, hanem hogy többen is: Hamilton, Sainz, Perez és Verstappen is büntetésekkel néz szembe motorkomponensek cseréje miatt. A holland éllovast vélhetően csak öt hellyel, míg a többieket tizenötnél többel sorolják majd hátrébb.

Az első gyakorlás szokás szerint a pálya feltérképezésével zajlott, a kemény és közepes abroncsok kerültek fel, majd a végén a gyorskörök miatt a lágyak is. Az edzést két pilóta, Vettel és Schumacher volt kénytelen kihagyni. Előbbi helyére De Vries ült be, míg utóbbi Giovinazzinak adta át a helyét. A leggyorsabb kört végül Leclerc teljesítette, csapattársa zárt mögötte, a harmadik pedig Russell lett. Még Hamilton is Verstappen előtt zárt, noha ennek nem a Red Bull gyengébb teljesítménye volt az oka. A hollandot mért körén Norris feltartotta, ezt használták ki a többiek. Az energiaitalosok másik versenyzője gondokkal küzdött, a hátsó szárnyával kapcsolatos problémák hátráltatták a felkészülést. Jól muzsikált viszont a két Alpine, és a tempójuk is jó volt, a hatodik -hetedik helyen intették le őket, míg a top 10-et Tsunoda Bottas és Ricciardo zsebelték be.

A késő délutáni edzésre viszont változott a kép. Leginkább a sárga oldalfalú Pirellik kerültek elő a gyakorlás első felében. A csendet Bottas törte meg, aki a lágyakon a Red Bullok és Ferrarik mögé az ötödik pozícióba ugrott. A többiek kénytelenek voltak várni gyorsköreikkel, Schumacher autója a Roggia-sikán után megállt. Piros zászlót lengettek be, de gyorsan eltüntették a német Haasát. Az időmérős szimulációk folytatódtak, aminek a végén Sainz bizonyult a legjobbnak, 1:21,664-es kört rakott össze, míg a mögötte záró Verstappen másfél tizedes hátrányban volt. Az első rajtkocka várományosa ezúttal csak harmadik lett, de így is kényelmes előnyben volt a többiekkel szemben. Beigazolódni látszik, hogy a Mercedes motorral hajtott autóknak kevés beleszólása lesz a győzelembe, Norris a negyediken már közel hét tizedes lemaradásban volt, a mögötte végző Russel, majd Perezt közrefogva Hamilton is hét -nyolc tizedet kaptak. A mexikói gyenge formája sajnos az év második felében már nem meglepő. A két Alpine újfent a top10-ben láthatta meg a kockás zászlót, míg Albon épphogy befért a legjobbak közé. Folytatás holnap 13-kor a harmadik szabadedzéssel.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Mindentudás egyeteme – Nissan X-Trail N-Trek e-Power e-4orce teszt

A Qashqai mellett az X-Trail a legfontosabb modellje a Nissannak. 25. éve gyártják a japánok, jelenleg a negyedik generáció faceliftjénél járunk. A ráncfelvarrás előtti verziót a Motor&Verda női kontingense tesztelte. Most nekem jutott a feladat, hogy bemutassam Nektek az Európában kapható legnagyobb Nissan terepjárót. Nem csak nevében terepjáró az X-Trail, valahol félúton van a SUV-ok […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Három év után megújul a Toyota Corolla Cross

Európában 2022 októbere óta kapható a Corolla Cross, a Toyota tágas alsó-középkategóriás szabadidőjárműve. Az azóta megújult C-HR és a RAV4 közé besorolt crossover most átfogó modellfrissítésen esett át, amely a modernebb megjelenés mellett kényelmesebb utazási élményt is ígér. A méhsejtmintázatú hűtőmaszk nem csak fiatalosabb, de a motor hűtését is elősegíti. A magasabb felszereltségű kivitelek adaptív […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Elnöki DS N°8

• Az ELNÖKI DS N°8 a kézműves francia szakértelem egyedülálló megnyilvánulása. A járművet a Francia Köztársaság elnöki hivatala részére biztosítottuk, megelőzve a DS Automobiles új zászlóshajójának, a DS N°8-nak a 2025 szeptemberére időzített piaci bevezetését. • A francia államfő, Emmanuel Macron az ELNÖKI DS N°8 utasaként vett részt az 1945. május 8-i fegyverletétel emlékére rendezett […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom