Ferrari dominancia pénteken

Szinte biztosra vehető, hogy egy Scuderia indulhat majd vasárnap az első helyről Monzában hazai közönség előtt megváltozott festésben, de ettől függetlenül lehetnek még meglepetések a holnapi időmérőn. Nem a pénteki remek szereplés az oka mindennek, hanem hogy többen is: Hamilton, Sainz, Perez és Verstappen is büntetésekkel néz szembe motorkomponensek cseréje miatt. A holland éllovast vélhetően csak öt hellyel, míg a többieket tizenötnél többel sorolják majd hátrébb.

Az első gyakorlás szokás szerint a pálya feltérképezésével zajlott, a kemény és közepes abroncsok kerültek fel, majd a végén a gyorskörök miatt a lágyak is. Az edzést két pilóta, Vettel és Schumacher volt kénytelen kihagyni. Előbbi helyére De Vries ült be, míg utóbbi Giovinazzinak adta át a helyét. A leggyorsabb kört végül Leclerc teljesítette, csapattársa zárt mögötte, a harmadik pedig Russell lett. Még Hamilton is Verstappen előtt zárt, noha ennek nem a Red Bull gyengébb teljesítménye volt az oka. A hollandot mért körén Norris feltartotta, ezt használták ki a többiek. Az energiaitalosok másik versenyzője gondokkal küzdött, a hátsó szárnyával kapcsolatos problémák hátráltatták a felkészülést. Jól muzsikált viszont a két Alpine, és a tempójuk is jó volt, a hatodik -hetedik helyen intették le őket, míg a top 10-et Tsunoda Bottas és Ricciardo zsebelték be.

A késő délutáni edzésre viszont változott a kép. Leginkább a sárga oldalfalú Pirellik kerültek elő a gyakorlás első felében. A csendet Bottas törte meg, aki a lágyakon a Red Bullok és Ferrarik mögé az ötödik pozícióba ugrott. A többiek kénytelenek voltak várni gyorsköreikkel, Schumacher autója a Roggia-sikán után megállt. Piros zászlót lengettek be, de gyorsan eltüntették a német Haasát. Az időmérős szimulációk folytatódtak, aminek a végén Sainz bizonyult a legjobbnak, 1:21,664-es kört rakott össze, míg a mögötte záró Verstappen másfél tizedes hátrányban volt. Az első rajtkocka várományosa ezúttal csak harmadik lett, de így is kényelmes előnyben volt a többiekkel szemben. Beigazolódni látszik, hogy a Mercedes motorral hajtott autóknak kevés beleszólása lesz a győzelembe, Norris a negyediken már közel hét tizedes lemaradásban volt, a mögötte végző Russel, majd Perezt közrefogva Hamilton is hét -nyolc tizedet kaptak. A mexikói gyenge formája sajnos az év második felében már nem meglepő. A két Alpine újfent a top10-ben láthatta meg a kockás zászlót, míg Albon épphogy befért a legjobbak közé. Folytatás holnap 13-kor a harmadik szabadedzéssel.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Ismét a BMW a legnépszerűbb prémium márka Magyarországon

+++ A BMW tavaly ismét hazánk legnépszerűbb prémiummárkája lett, 30,8%-os részesedéssel vezetve a szegmenst +++ A BMW Group Magyarország összesen 6 274 járművet értékesített +++ A BMW márka eladásai 10%-kal nőttek egy év alatt, és 5 784 modellel értékesítési rekordot könyvelhet el +++ A MINI márka kínálata 2024-ben teljes megújuláson ment keresztül, így modelljei fokozatosan […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Emelt fővel búcsúzik a Lexus sportkupéja

Idén novemberben véget ér a Lexus RC F szupersportkocsi, valamint az alapját képező RC kupé gyártása. A már életében legendává vált sportautó nemes kidolgozású búcsúszériával köszöni meg az együtt töltött évtizedet. Amikor 2014 végén bemutatkozott, és pár hónappal később gyártásba került, a Lexus RC F egy volt csupán a világ számtalan V8-as sportautói közül – […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A Mazda CX-80 lett a legbiztonságosabb nagyméretű SUV az EURO NCAP értékelésén

A Mazda CX-80 elnyerte a szegmens legbiztonságosabb járművének járó címet Japánban alkottuk: a Mazda új zászlóshajója biztonságot, kényelmet, praktikumot és sokoldalúságot kínál A vadonatúj Mazda CX-80-at az Euro NCAP legutóbbi tesztsorozatán a nagyméretű SUV kategória „Best in Class” díjával tüntették ki. A rangos elismerés a Mazda elkötelezettségét tükrözi a biztonság és az innováció iránt. 2024-ben […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom