Ferrari dominancia pénteken

Szinte biztosra vehető, hogy egy Scuderia indulhat majd vasárnap az első helyről Monzában hazai közönség előtt megváltozott festésben, de ettől függetlenül lehetnek még meglepetések a holnapi időmérőn. Nem a pénteki remek szereplés az oka mindennek, hanem hogy többen is: Hamilton, Sainz, Perez és Verstappen is büntetésekkel néz szembe motorkomponensek cseréje miatt. A holland éllovast vélhetően csak öt hellyel, míg a többieket tizenötnél többel sorolják majd hátrébb.

Az első gyakorlás szokás szerint a pálya feltérképezésével zajlott, a kemény és közepes abroncsok kerültek fel, majd a végén a gyorskörök miatt a lágyak is. Az edzést két pilóta, Vettel és Schumacher volt kénytelen kihagyni. Előbbi helyére De Vries ült be, míg utóbbi Giovinazzinak adta át a helyét. A leggyorsabb kört végül Leclerc teljesítette, csapattársa zárt mögötte, a harmadik pedig Russell lett. Még Hamilton is Verstappen előtt zárt, noha ennek nem a Red Bull gyengébb teljesítménye volt az oka. A hollandot mért körén Norris feltartotta, ezt használták ki a többiek. Az energiaitalosok másik versenyzője gondokkal küzdött, a hátsó szárnyával kapcsolatos problémák hátráltatták a felkészülést. Jól muzsikált viszont a két Alpine, és a tempójuk is jó volt, a hatodik -hetedik helyen intették le őket, míg a top 10-et Tsunoda Bottas és Ricciardo zsebelték be.

A késő délutáni edzésre viszont változott a kép. Leginkább a sárga oldalfalú Pirellik kerültek elő a gyakorlás első felében. A csendet Bottas törte meg, aki a lágyakon a Red Bullok és Ferrarik mögé az ötödik pozícióba ugrott. A többiek kénytelenek voltak várni gyorsköreikkel, Schumacher autója a Roggia-sikán után megállt. Piros zászlót lengettek be, de gyorsan eltüntették a német Haasát. Az időmérős szimulációk folytatódtak, aminek a végén Sainz bizonyult a legjobbnak, 1:21,664-es kört rakott össze, míg a mögötte záró Verstappen másfél tizedes hátrányban volt. Az első rajtkocka várományosa ezúttal csak harmadik lett, de így is kényelmes előnyben volt a többiekkel szemben. Beigazolódni látszik, hogy a Mercedes motorral hajtott autóknak kevés beleszólása lesz a győzelembe, Norris a negyediken már közel hét tizedes lemaradásban volt, a mögötte végző Russel, majd Perezt közrefogva Hamilton is hét -nyolc tizedet kaptak. A mexikói gyenge formája sajnos az év második felében már nem meglepő. A két Alpine újfent a top10-ben láthatta meg a kockás zászlót, míg Albon épphogy befért a legjobbak közé. Folytatás holnap 13-kor a harmadik szabadedzéssel.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Motorsportmérföldkő előtt tiszteleg ez a limitált GR Supra

A Toyota idén megépítette századik Toyota GR Supra GT4 versenyautóját. Ennek örömére a Toyota Deutschland egy motorsport ihletésű, limitált szériát készített a közúti alapmodellből, amely a különleges színvilág mellett műszaki tartalmában is közösséget vállal az ügyfél-versenyautóval. A Toyota Gazoo Racing (TGR) 2019 elején kezdte fejleszteni új ügyfél-versenyautóját, és a Toyota GR Supra GT4 alig egy […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Villanyhasáb – KIA EV9 hazai sajtóbemutató

Még a tavalyi évben jelentette be a KIA, hogy egy full-size elektromos SUV-val kívánja magát feljebb pozicionálni az autómárkák között, mindez anélkül, hogy egész KIA brandet elvinnék prémium irányba. Ez év végére testet öltött a próbálkozás, a koreaiak bemutatták az EV9-et, a KIA első teljesen elektromos nagy SUV-ját. A bemutatót Szentendrén a nemrég nyílt Daalarne […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Értem már! – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet MHEV GLX Limited teszt

Furcsa játékokat tud űzni az élet. Vezettem már Ferrari 458 Italia-t, 450 lóerős Ford Mustangot, V6-ossal szerelt Kia Stingert, V8-as G500-as és S500-as Mercit, 400 lovas Audi e-tront, Lexus LC-t és RC F Track Edition-t, 640 lóerősre tuningolt Nissan GT-R is volt már a kezeim között. Viszont nem vezettem még Suzuki Vitarát. Úgy, hogy a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom