Ferrari dominancia pénteken

Szinte biztosra vehető, hogy egy Scuderia indulhat majd vasárnap az első helyről Monzában hazai közönség előtt megváltozott festésben, de ettől függetlenül lehetnek még meglepetések a holnapi időmérőn. Nem a pénteki remek szereplés az oka mindennek, hanem hogy többen is: Hamilton, Sainz, Perez és Verstappen is büntetésekkel néz szembe motorkomponensek cseréje miatt. A holland éllovast vélhetően csak öt hellyel, míg a többieket tizenötnél többel sorolják majd hátrébb.

Az első gyakorlás szokás szerint a pálya feltérképezésével zajlott, a kemény és közepes abroncsok kerültek fel, majd a végén a gyorskörök miatt a lágyak is. Az edzést két pilóta, Vettel és Schumacher volt kénytelen kihagyni. Előbbi helyére De Vries ült be, míg utóbbi Giovinazzinak adta át a helyét. A leggyorsabb kört végül Leclerc teljesítette, csapattársa zárt mögötte, a harmadik pedig Russell lett. Még Hamilton is Verstappen előtt zárt, noha ennek nem a Red Bull gyengébb teljesítménye volt az oka. A hollandot mért körén Norris feltartotta, ezt használták ki a többiek. Az energiaitalosok másik versenyzője gondokkal küzdött, a hátsó szárnyával kapcsolatos problémák hátráltatták a felkészülést. Jól muzsikált viszont a két Alpine, és a tempójuk is jó volt, a hatodik -hetedik helyen intették le őket, míg a top 10-et Tsunoda Bottas és Ricciardo zsebelték be.

A késő délutáni edzésre viszont változott a kép. Leginkább a sárga oldalfalú Pirellik kerültek elő a gyakorlás első felében. A csendet Bottas törte meg, aki a lágyakon a Red Bullok és Ferrarik mögé az ötödik pozícióba ugrott. A többiek kénytelenek voltak várni gyorsköreikkel, Schumacher autója a Roggia-sikán után megállt. Piros zászlót lengettek be, de gyorsan eltüntették a német Haasát. Az időmérős szimulációk folytatódtak, aminek a végén Sainz bizonyult a legjobbnak, 1:21,664-es kört rakott össze, míg a mögötte záró Verstappen másfél tizedes hátrányban volt. Az első rajtkocka várományosa ezúttal csak harmadik lett, de így is kényelmes előnyben volt a többiekkel szemben. Beigazolódni látszik, hogy a Mercedes motorral hajtott autóknak kevés beleszólása lesz a győzelembe, Norris a negyediken már közel hét tizedes lemaradásban volt, a mögötte végző Russel, majd Perezt közrefogva Hamilton is hét -nyolc tizedet kaptak. A mexikói gyenge formája sajnos az év második felében már nem meglepő. A két Alpine újfent a top10-ben láthatta meg a kockás zászlót, míg Albon épphogy befért a legjobbak közé. Folytatás holnap 13-kor a harmadik szabadedzéssel.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Utcán Verdák

A Toyota legje – A Toyota Century-sztori

A Toyota Motor Corporation az 1936-ban bemutatott AA elnevezésű típus óta rengeteg olyan modellt adott a világnak, melyek külön márkává, majdhogynem intézménnyé váltak az évtizedek során. Gondoljunk a Corollára, melyből minden második percben eladnak egyet a világon. Ott van a Camry, mely hosszú évek óta vezeti az USA-ban a személyautók eladási listáját, évi négyszáz-ezer darabbal. […]

Olvass tovább
Race Verdák

Lewis Hamilton korábbi csapatában kezdi a szezont Gender Tamás Junior

A rangos WSK-sorozat első állomásán, a WSK Champions Cupon kezdi meg első teljes szezonját az OK Junior kategóriában Gender Tamás Junior. A 12 esztendős gokartversenyző az egykor Lewis Hamiltont is a soraiban tudó Parolin Racing Kart gyári pilótájaként vág neki a 2023-as idénynek. A hétvégén, az olaszországi Lonatóban rendezett WSK Champions Cupon indul a 2023-as […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Bemutatkozik az új BMW M3 CS

A BMW M GmbH modellpalettájára 2023-ban is érkeznek új különkiadások. Az új BMW M3 CS a prémium középkategória nagyteljesítményű sportautójának vérpezsdítő motorsport-hangulatát kapcsolja magasabb fokozatba. A szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült elemeket széles körben alkalmazó, intelligens könnyűszerkezetes járműépítés, a megnövelt teljesítmény, a típus-specifikus futómű-hangolás, a megannyi exkluzív stílusjegy és a versenypályák lüktető tempóját éltető felszereltség a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom