Ferrari tarolás, Sainz a pole-ban

A Scuderia kettőse volt a leggyorsabb a magyar idő szerint késő este rendezett időmérő edzésen. Ugyanakkor Leclerc tízhelyes rajtbüntetést kapott motorelemek cseréje miatt.

Verőfényes idő fogadta a mezőnyt a texasi időmérőn. Ami már a kvalifikáció előtt biztos volt, hogy a monacóit 10, míg Alonsót, Zhout és Perezt 5 hellyel hátrébb sorolják majd a rajtrácson.

Már a Q1-ben lehetett érezni, hogy Sainz nagyon elkapta a fonalat, közel fél másodpercet adott kollégájának, míg Verstappen alig valamivel maradt el a másodiktól. De nézzük a kiesőket. Nem meglepetésre, inkább csalódásra hazai pályán az új főszponzor bejelentése után búcsúztak a Haasok és Latifi, viszont váratlanul, de sem Ricciardo, sem Ocon nem abszolválta az első kört.

A folytatásban fordult a kocka, ezúttal a Leclerc-Verstappen páros volt a leggyorsabb és Sainz követte őket. Az első hatosban olyan nevetek találunk még, mint Russell, Hamilton és Perez. Alonso lett a középmezőny legjobbja, őt Stroll, Bottas és Norris követte. Utóbbi csak annak köszönheti a továbbjutását, hogy Zhou körét elvették, mert nem tartotta be a pályahatárokat. A vert mezőnybe ezúttal Albon, Vettel, a panaszkodó Gasly, az említett kínai pilóta és Tsunoda csatlakozott.

A záró etap első próbálkozásait Leclerc indította a legjobban, másfél tizedet adott kollégájának, míg Hamilton csúszott be a harmadik helyre igaz, Verstappen használt abroncsokon volt kint még ekkor.

A záró szakaszra viszont mindenki a friss Pirellikkel gurult ki. Az élmenők mind javítottak, de a legtöbbet Sainz tudta, aki 65 ezredes előnnyel zsebelte be az első helyet Leclerc elől, Verstappen is összesen 92 ezreddel lemaradva lett harmadik. Perezé lett a negyedik pozíció, a Mercedes Hamilton révén az ötödik, míg Russellel a hatodik helyre csúszott vissza. Stroll hozta ezúttal a követőket a hetediken, mögötte Norris zárt, míg Alonso és Bottas tette teljessé a top 10-et. A büntetések révén a kanadai astonos lett az időmérő egyik nagy nyertese, a vasárnap magyar idő szerint 21-kor induló futamon az ötödik helyről startolhat majd.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Mazda MX-5 2023 – több lehetőség, nagyobb vonzerő

Új külső, belső és vászontető színek Új felszereltségi szintek, két új Special Edition modell Megérkezett az új, 2023-as Mazda MX-5, új karosszéria-, vászontető- és belső színválasztékkal, új felszereltségi szintekkel, melyek gazdag felszereltséget kínálnak még a belépő szintű modellek esetében is. Egy új külső szín, a Zircon Sand váltja a Polymetal Grey-t, az egy könnyű mozdulattal […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom