Ferrari tarolás, Sainz a pole-ban

A Scuderia kettőse volt a leggyorsabb a magyar idő szerint késő este rendezett időmérő edzésen. Ugyanakkor Leclerc tízhelyes rajtbüntetést kapott motorelemek cseréje miatt.

Verőfényes idő fogadta a mezőnyt a texasi időmérőn. Ami már a kvalifikáció előtt biztos volt, hogy a monacóit 10, míg Alonsót, Zhout és Perezt 5 hellyel hátrébb sorolják majd a rajtrácson.

Már a Q1-ben lehetett érezni, hogy Sainz nagyon elkapta a fonalat, közel fél másodpercet adott kollégájának, míg Verstappen alig valamivel maradt el a másodiktól. De nézzük a kiesőket. Nem meglepetésre, inkább csalódásra hazai pályán az új főszponzor bejelentése után búcsúztak a Haasok és Latifi, viszont váratlanul, de sem Ricciardo, sem Ocon nem abszolválta az első kört.

A folytatásban fordult a kocka, ezúttal a Leclerc-Verstappen páros volt a leggyorsabb és Sainz követte őket. Az első hatosban olyan nevetek találunk még, mint Russell, Hamilton és Perez. Alonso lett a középmezőny legjobbja, őt Stroll, Bottas és Norris követte. Utóbbi csak annak köszönheti a továbbjutását, hogy Zhou körét elvették, mert nem tartotta be a pályahatárokat. A vert mezőnybe ezúttal Albon, Vettel, a panaszkodó Gasly, az említett kínai pilóta és Tsunoda csatlakozott.

A záró etap első próbálkozásait Leclerc indította a legjobban, másfél tizedet adott kollégájának, míg Hamilton csúszott be a harmadik helyre igaz, Verstappen használt abroncsokon volt kint még ekkor.

A záró szakaszra viszont mindenki a friss Pirellikkel gurult ki. Az élmenők mind javítottak, de a legtöbbet Sainz tudta, aki 65 ezredes előnnyel zsebelte be az első helyet Leclerc elől, Verstappen is összesen 92 ezreddel lemaradva lett harmadik. Perezé lett a negyedik pozíció, a Mercedes Hamilton révén az ötödik, míg Russellel a hatodik helyre csúszott vissza. Stroll hozta ezúttal a követőket a hetediken, mögötte Norris zárt, míg Alonso és Bottas tette teljessé a top 10-et. A büntetések révén a kanadai astonos lett az időmérő egyik nagy nyertese, a vasárnap magyar idő szerint 21-kor induló futamon az ötödik helyről startolhat majd.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

BMW-i5-teszt-Eszaki-sarkkortol-az-Alpokig-motoresverda-7.jpg
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken

A fejlesztőmérnökök egy éven keresztül finomhangolták hóban és jégen a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereket. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja lebilincselő kiforrottságról tett tanúbizonyságot. A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin tapadását, dinamikáját és menetstabilitását egyedülálló nyomatékvezérlő technológia optimalizálja. A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin páratlanul átfogó megbízhatósági teszteket teljesített a hamarosan esedékes világpremierje […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Íme a Renault Espace legújabb generációja

Megérkezett a Renault Espace hatodik generációja, mely most már messze nem a családi egyterű kategóriát képviseli, hanem bizony ízig-vérig SUV modell lett. Az Austral formai megoldásai és technikai alapjai köszönnek vissza az újdonságon. Ahogyan arról már korábban is beszámoltunk, a Renault nem engedi el az Espace modell kezét a jövőben sem. Persze, sok minden változott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Kifinomult formájával és csúcstechnológiájával a Kia EV9 újradefiniálja az SUV-élményt

A Kia az úttörő, tisztán elektromos hajtású EV9-cel újradefiniálja az SUV-élményt, több teret és komfortot kínálva valamennyi utasnak – Fenntartható és természetes alapú anyagaival az EV9 tovább viszi a Kiát a karbonmentesség felé vezető úton – Az EV9 GT-Line kivitele bizonyos körülmények között hármas szintű önvezetésre is képes, a Highway Driving Pilot (HDP) révén – […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom