Ferrari tarolás, Sainz a pole-ban

A Scuderia kettőse volt a leggyorsabb a magyar idő szerint késő este rendezett időmérő edzésen. Ugyanakkor Leclerc tízhelyes rajtbüntetést kapott motorelemek cseréje miatt.

Verőfényes idő fogadta a mezőnyt a texasi időmérőn. Ami már a kvalifikáció előtt biztos volt, hogy a monacóit 10, míg Alonsót, Zhout és Perezt 5 hellyel hátrébb sorolják majd a rajtrácson.

Már a Q1-ben lehetett érezni, hogy Sainz nagyon elkapta a fonalat, közel fél másodpercet adott kollégájának, míg Verstappen alig valamivel maradt el a másodiktól. De nézzük a kiesőket. Nem meglepetésre, inkább csalódásra hazai pályán az új főszponzor bejelentése után búcsúztak a Haasok és Latifi, viszont váratlanul, de sem Ricciardo, sem Ocon nem abszolválta az első kört.

A folytatásban fordult a kocka, ezúttal a Leclerc-Verstappen páros volt a leggyorsabb és Sainz követte őket. Az első hatosban olyan nevetek találunk még, mint Russell, Hamilton és Perez. Alonso lett a középmezőny legjobbja, őt Stroll, Bottas és Norris követte. Utóbbi csak annak köszönheti a továbbjutását, hogy Zhou körét elvették, mert nem tartotta be a pályahatárokat. A vert mezőnybe ezúttal Albon, Vettel, a panaszkodó Gasly, az említett kínai pilóta és Tsunoda csatlakozott.

A záró etap első próbálkozásait Leclerc indította a legjobban, másfél tizedet adott kollégájának, míg Hamilton csúszott be a harmadik helyre igaz, Verstappen használt abroncsokon volt kint még ekkor.

A záró szakaszra viszont mindenki a friss Pirellikkel gurult ki. Az élmenők mind javítottak, de a legtöbbet Sainz tudta, aki 65 ezredes előnnyel zsebelte be az első helyet Leclerc elől, Verstappen is összesen 92 ezreddel lemaradva lett harmadik. Perezé lett a negyedik pozíció, a Mercedes Hamilton révén az ötödik, míg Russellel a hatodik helyre csúszott vissza. Stroll hozta ezúttal a követőket a hetediken, mögötte Norris zárt, míg Alonso és Bottas tette teljessé a top 10-et. A büntetések révén a kanadai astonos lett az időmérő egyik nagy nyertese, a vasárnap magyar idő szerint 21-kor induló futamon az ötödik helyről startolhat majd.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom