Számos technikai gond, balul elsült safety-caros fázisok, és sorolhatnánk még az eseteket, ami Fernando Alonsóval történt az idei F1-es szezonban. A kétszeres világbajok szerencsétlen sorozat az Osztrák Nagydíjon is folytatódott, de még így is sikerült pontot szereznie.
Az időmérőn ugyan a 9. helyet szerezte meg, a szabadedzéseken rendre az első tízben szerepelt, a sprintfutam előtt 5 perccel viszont leállt az autója, és el sem tudott indulni. Ez garantáltan a rajtrács végét jelentette a főfutamon. Az Alpine pilótája ekkor elmondta, hogy vége a hétvégéjének, mivel nagyon nehéz előzni az osztrák pályán.
A futamon a legkeményebb keverék került fel az autójára, amivel végig a mezőny hátsó felében tartózkodott. Carlos Sainz alatt megállt a Ferrari, amikor Alonso még csak egyszer volt a boxban, így ezt az alkalmat könnyen ki tudta volna használni a csapat. Éppen Ocon mögött volt a hatodik helyen, amikor gyors kerékcserére hívta ki a csapat.
Ez azonban balul sült el, mivel az egyik kereket nem jól rögzítette a csapat, így még egyszer ki kellett jönnie a boxba. A 12. helyre ért vissza, és parádés vezetéssel meg tudta előzni Albont és Bottast is, így az utolsó pontszerző helyen intették le. Albon és Bottas is gumihátrányba került Alonsóval szemben, így látszólag könnyű volt mindkettőjüket maga mögé utasítania.
A futam után mégsem lehetett elégedett, hiszen Ocon mögött a hatodik helyen végezhetett volna, ami az Alpine-nak is jól jött volna a McLarennel folytatott harcban a konstruktőri negyedik helyért.
Fotó: F1Fansite