Használt motor teszt-Honda CBR 600RR

Ez a teszt több szempontból is különleges a számomra. Ennek az egyik oka, hogy olyan motorról lesz szó, amiből sokat látni a pályanapokon és az utcán is. A másik, hogy ez a gép a sajátom.

Az elfogultságot félretéve, összeszedtem a szupersport motor jó és rossz tulajdonságait. Konkrétan egy Honda CBR 600RR-ről lesz szó, annak is a 2007-es verziójáról, azaz a PC40-ről . Sokan ezt az időszakot tartják a sportmotorozás csúcsának, az állításban sok az igazság. Ezt a korszakot az jellemezte, hogy nincs a motoron blokkolás és kerék-kipörgésgátló és még nem tűntek fel a különböző motormódok. Azaz az elektronikából, minimális található a fedélzeten. Ami elérhető: az a nyers erő. Talán ezért is mondják sokan, hogy “ilyen géppel kell megtanulni motorozni”.

Ez a kétkerekű gyárilag 118 lóerős, ami azt jelenti, hogy a teljesítménye – ha csak kicsivel is – de elmarad a konkurensektől (R6, ZX6-R, GSXR 600). Ez persze könnyen orvosolható. A tesztalany nincs teljesen gyári állapotban, ugyanis akad rajta pár átalakítás. A legfontosabb változtatás a Yoshimura kipufogó.

Sport motoros életérzés

A CBR 600RR ülés pozíciója tipikus szupersport: mélyen található a kormány. Ezt sokan nem szeretik, de ez leginkább szokás és felhasználás kérdése. Ha valaki napi 500 km-es távokat teljesítő túrákon vesz részt és a sebesség nem igazán érdekli, annak más motor javallott.

Sokan kritizálják a Honda futóművét, mert kicsit lágyabb, mint a konkurens modelleké. A meglátásom szerint ez inkább egy vélemény, mint valós tapasztalat. A legvalószínűbb forrása a futómű lágy „bélyegének”, hogy „a lágy futómű kifejezést” sokan olvasták néhány tesztben. Innen eredhet a mára általánossá vált vélekedés. A lágyságon könnyen lehet javítani, aki pályázásra használja, az szinte biztosan meg is teszi.

A meglátásom az, hogy egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány ember tudja ezt a futóművet a határig elvinni. Aki emiatt bizonytalanodna el, hogy melyik motort válassza, az inkább próbálja ki. S ne az önjelölt szakértőket kérdezze, akik instán vagy tiktokon osztogatnak tanácsokat.

Fékek és társai

A fékekkel szerencsére eddig nem volt gondom, de pár változtatást én is tervezek. Aki viszont csak pályán szeretné használni, annak mindenképpen érdemes először erre a területre odafigyelnie. Ugyanis verseny körülmények között jóval nagyobb az igénybevétel és a melegedés.

Azt gondolom, hogy ez egy nagyon élvezhető motor és ahogy mondani szokták, tipikus Honda. Ennyi év után is minden jól működik rajta, a négyhengeres járása tökéletes, nincs zörgés és furcsa hangok. Persze a karbantartásra oda kell figyelni, főleg ha nagyobb a teljesítmény, de a technikai dolgoknál ez mindig így is volt/van. Aki pályanapokra vagy utcai élvezetes motorozásokra keres kétkerekűt, annak ez a típus tökéletes választás.

A Honda CBR 600 RR PC40 főbb műszaki adatai:

Motor: 599 köbcenti, soros, négyhengeres

Teljesítmény: 118 LE/66 Nm

Száraz tömeg: 186 kg 

Végsebesség: 262 km/óra

Gyorsulás 0-ról 100 km/órára: 3,3 mp

Fogyasztás: 5,1 liter/100 km

Írta: Hencze Erik

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

Friss európai választékát, elektromos tanulmánymotorjait és vadonatúj, nagy teljesítményű V3-as erőforrásának prototípusát is bemutatja a 2025-ös Milánói Motorkiállításon a Honda

• Az EV Fun Concept és az EV Urban Concept tanulmánymodell érkezése azt jelzi, hogy az elektromos átállás folyamatának újabb mérföldkövéhez érkezett a Honda • A márka tovább bővíti választékát, és feltartóztathatatlanul halad célkitűzése felé, miszerint 2030-ig nem kevesebb, mint 30 vadonatúj, nemzetközi piacra szánt elektromos motorkerékpár mutat be • A vadonatúj CUV e: a […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Triumph Street Triple 765 RS (2024) teszt – Élmény a köbön – Motor&Verda

Triumph Street Triple motorokkal 2007 óta találkozhatunk utainkon, azonban az évek során rengeteg változáson ment keresztül e típus. A 2019-es év pedig különösen fontos az angol márka életében, ugyanis ekkortól már a fent említett modell szolgáltatja a MotoGP középső kategóriájának, a Moto2-nek a versenygépeket. Ennek ismeretében izgatottan és magas elvárásokkal vártam a lehetőséget, hogy nyeregbe […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Ergonomikusabb, korszerűbb a CMX család, ami jövőre egy új taggal bővül

• Bemutatkozik a gyári custom verzió, a CMX1100 Special Edition Rebel • CMX1100 Rebel és CMX500 Rebel: kényelmesebb ülés- és kormánypozíció • A CMX1100 Rebel estében továbbfejlesztették az erőforrást az alsó és középső fordulatszám-tartományban • Új színek, új stílus jelenik meg a termékcsaládban A Honda örömmel mutatja be a 2025. évi modellkínálatának legújabb megújult tagjait […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom