Használt motor teszt-Honda CBR 600RR

Ez a teszt több szempontból is különleges a számomra. Ennek az egyik oka, hogy olyan motorról lesz szó, amiből sokat látni a pályanapokon és az utcán is. A másik, hogy ez a gép a sajátom.

Az elfogultságot félretéve, összeszedtem a szupersport motor jó és rossz tulajdonságait. Konkrétan egy Honda CBR 600RR-ről lesz szó, annak is a 2007-es verziójáról, azaz a PC40-ről . Sokan ezt az időszakot tartják a sportmotorozás csúcsának, az állításban sok az igazság. Ezt a korszakot az jellemezte, hogy nincs a motoron blokkolás és kerék-kipörgésgátló és még nem tűntek fel a különböző motormódok. Azaz az elektronikából, minimális található a fedélzeten. Ami elérhető: az a nyers erő. Talán ezért is mondják sokan, hogy “ilyen géppel kell megtanulni motorozni”.

Ez a kétkerekű gyárilag 118 lóerős, ami azt jelenti, hogy a teljesítménye – ha csak kicsivel is – de elmarad a konkurensektől (R6, ZX6-R, GSXR 600). Ez persze könnyen orvosolható. A tesztalany nincs teljesen gyári állapotban, ugyanis akad rajta pár átalakítás. A legfontosabb változtatás a Yoshimura kipufogó.

Sport motoros életérzés

A CBR 600RR ülés pozíciója tipikus szupersport: mélyen található a kormány. Ezt sokan nem szeretik, de ez leginkább szokás és felhasználás kérdése. Ha valaki napi 500 km-es távokat teljesítő túrákon vesz részt és a sebesség nem igazán érdekli, annak más motor javallott.

Sokan kritizálják a Honda futóművét, mert kicsit lágyabb, mint a konkurens modelleké. A meglátásom szerint ez inkább egy vélemény, mint valós tapasztalat. A legvalószínűbb forrása a futómű lágy „bélyegének”, hogy „a lágy futómű kifejezést” sokan olvasták néhány tesztben. Innen eredhet a mára általánossá vált vélekedés. A lágyságon könnyen lehet javítani, aki pályázásra használja, az szinte biztosan meg is teszi.

A meglátásom az, hogy egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány ember tudja ezt a futóművet a határig elvinni. Aki emiatt bizonytalanodna el, hogy melyik motort válassza, az inkább próbálja ki. S ne az önjelölt szakértőket kérdezze, akik instán vagy tiktokon osztogatnak tanácsokat.

Fékek és társai

A fékekkel szerencsére eddig nem volt gondom, de pár változtatást én is tervezek. Aki viszont csak pályán szeretné használni, annak mindenképpen érdemes először erre a területre odafigyelnie. Ugyanis verseny körülmények között jóval nagyobb az igénybevétel és a melegedés.

Azt gondolom, hogy ez egy nagyon élvezhető motor és ahogy mondani szokták, tipikus Honda. Ennyi év után is minden jól működik rajta, a négyhengeres járása tökéletes, nincs zörgés és furcsa hangok. Persze a karbantartásra oda kell figyelni, főleg ha nagyobb a teljesítmény, de a technikai dolgoknál ez mindig így is volt/van. Aki pályanapokra vagy utcai élvezetes motorozásokra keres kétkerekűt, annak ez a típus tökéletes választás.

A Honda CBR 600 RR PC40 főbb műszaki adatai:

Motor: 599 köbcenti, soros, négyhengeres

Teljesítmény: 118 LE/66 Nm

Száraz tömeg: 186 kg 

Végsebesség: 262 km/óra

Gyorsulás 0-ról 100 km/órára: 3,3 mp

Fogyasztás: 5,1 liter/100 km

Írta: Hencze Erik

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom