Herzcig: A Colosseum mellett is versenyzünk Olaszországban

Herczig Norbertnek a tervek szerint újra Ferencz Ramón diktálta volna az itinert a Rali Európa-bajnokság hatodik versenyén a Rally di Roma Capitale-n. A ŠKODA-Rally-Team-MRF-Tyres-Hungaria versenyzői tavalyi legnagyobb sikerük helyszínén tervezték a közös folytatást, ott ahol egy évvel ezelőtt hatalmas csatában szerezték meg a dobogó harmadik fokát. Az élet azonban közbeszólt, így Rómában Czakó Janek ül majd a Skoda Fabia Rally2 evo jobb első ülésében.

Herczig Norbert rövidebb szünet után folytatja az ERC idei szezonját, a navigátor Ferencz Ramón viszont nyolc hónapos kihagyás után ült vissza a Skoda Fabia Rally2 evo-ba. A páros egy hazai teszttel készült a július 22-24-i aszfaltos versenyre.

„Az eredeti tervek alapján Ramónnal folytatjuk a szezont, és a Feked környéki tesztet is azért iktattuk a programba, hogy visszakerüljünk abba a ritmusba, amit tavaly remekül elkaptunk Olaszországban. Picit meg is lepődtem azon, hogy milyen hamar megvolt az összhang, gyakorlatilag csak pár kilométer kellett ehhez” – mondta Herczig Norbert a teszt után.

„Nagyon jó volt újra versenyautóba ülni!” – tette hozzá Ferencz Ramón. „A tavalyi utolsó versenyt követően meg kellett várnom, hogy felépüljek a sérülésből. Először nem is hiányzott a versenyzés, de aztán egyre erősebb lett a hiányérzet. Amikor Norbi megkeresett, örömmel mondtam igent a folytatásra, annak pedig külön örültem, hogy egy olyan versenyen történhet mindez, ahol tavaly a legjobb eredményünket értük el.”

A teszt utáni napon azonban kiderült, hogy Ferencz Ramónnak az olasz futam hetében olyan üzleti elfoglaltságai vannak, amelyeket nem sikerült elhalasztani, ezért egy ERC rutinnal rendelkező navigátor, Czakó Janek diktálja majd Norbinak az itinert ezen a hétvégén.

„Janeket régóta ismerem, remek navigátor, biztos vagyok benne, hogy jól tudunk majd együttműködni. Nagyon örültem neki, és ezúton is köszönöm, hogy az utolsó utáni pillanatban vállalta a versenyzést, remélem, hogy egy jó eredmény után szép emlék lesz neki is ez az ERC futam” – mondta Herczig Norbert.

A beugrás egy versenyre szól, a Barum Ralin már Ferencz Ramón ül az autóban.

Azt már az ERC élmezőnye is jól tudja, hogy Herczig Norbert kiemelkedően gyors az aszfaltos pályákon, ám ebben az évben már az MRF abroncsain kell az élmezőnyben autóznia a párosnak. A feladatot nehezíti, hogy a versenyre ismét új fejlesztésű gumikkal érkezik a gyártó, amit csak a verseny előtti teszten ismerhetnek meg a versenyzők.

„Érdekes, hogy nem csak az olasz pályákra, hanem a hétvégén várható időjárásra is fejlesztik ezeket az abroncsokat. A munka nagy része így a verseny előtti tesztre marad, akkor kell megtalálnunk a legjobb beállításokat az új gumikhoz. A magyarországi teszten a korábbi MRF abroncsokkal mentünk a tavalyi beállításokkal, és ezzel a kombinációval elégedettek voltunk, így bízunk benne, hogy az új gumikkal még gyorsabbak leszünk” – mondta Herczig Norbert.

A jubileumi 10. versenyre a szervezők is alaposan felkészültek. A verseny Rómában kezdődik, ahol nem csak a rajtceremónia, hanem egy gyorsasági szakasz is vár a mezőnyre, méghozzá ikonikus helyszínen a Colosseum lábainál. A rövid, de látványos gyorsasági után szombaton és vasárnap 12 szakaszon 186 kilométert kell teljesíteniük a csaptoknak, de ezek nem a megszokott elosztásban követik majd egymást.

„Nagyon rövid és nagyon hosszú gyorsaságik váltják majd egymást, ezért okosan kell versenyezni, mert be kell osztani az abroncsokat. Ráadásul a vigyázni is kell rájuk, hiszen egy defekt vagy sérülés a hosszú gyorsaságik elején a teljes versenyhétvégét tönkre tehetik. A gyorsaság mellett a pontosság is kulcsfontosságú lesz. Magabiztosak vagyunk, kellő önbizalommal érkezünk a helyszínre. Ha a gyári gumimérnökökkel közösen sikerül munkára bírnunk az új abroncsokat, akkor ismét bízhatunk egy nagyon jó eredményben” – mondta Herczig Norbert.

A Róma Rallyn negyedik alkalommal versenyez Herczig Norbert, de hiába ismétlődik több gyorsasági szakasz is, a munka mennyisége nem változik, csak a súlypontok helyeződnek át.

„Az én munkám része az is, hogy a meglévő korábbi itinereket az új abroncsokhoz illesszük. Persze közben az autó is változik, a Škoda folyamatosan fejleszt, de ez is a rali egyik varázsa, hogy nincs két ugyanolyan verseny, még akkor sem, ha esetleg ismétlődnek is az egyes szakaszok. Nagyon várjuk már ezt a hétvégét, szeretünk Olaszországban versenyezni, és ide sok magyar szurkoló is elkísér minket, ami mondanom sem kell, hogy mekkora plusz motivációt jelent” – fűzte hozzá Herczig Norbert.

A 10. Rally di Roma Capitale 2022 programja:

2022. 07. 22. péntek:

Kvalifikáció Fumone 4.02 km 10:30
Rajtceremónia Róma 19:00
SS1 Colosseo ACI Roma 1.70 km 20:08

2022. 07. 23. szombat:

Szerviz Fiuggi 15+8 perc 07:05
SS2 Roccasecca – Colle San Magno 5.50 km 09:10
SS3 Santopadre – Fontana Liri 29.08 km 10:05
SS4 Guarcino – Altipiani 11.85 km 12:00
Szerviz Fiuggi 30+8 perc 13:30
SS5 Roccasecca – Colle San Magnó 2 5.50 km 15:50
SS6 Santopadre – Fontana Liri 2 29.08 km 16:45
SS7 Guarcino – Altipiani 11.85 km 16:55
Flexi szerviz Fiuggi 45 + 8 perc 19:35

2022. 07. 24. vasárnap:

Szerviz Fiuggi 15+8 perc 07:20
SS8 Fiuggi 6.45 km 08:08
SS9 Cave – Subiaco 32.50 km 09:06
SS10 Affile – Bellegra 7.34 km 10:09
Szerviz – Fiuggi 30+8 perc 11:42
SS11 Cave – Subiaco 2 32.50 km 13:13
SS12 Affile – Bellegra 2 7.34 km 14:16
SS13

Fiuggi (Power Stage) 18.61 km 14:10
Céldobogó Fiuggi 17:30

Kapcsolódó cikkek

SsangYong Rexton Premium 4WD teszt-Jámbor óriás

Nem sokkal a Tivoli Grand után a márka zászlóshajója, a Rexton is nálunk járt egy teszthét erejéig, így árnyalt képet kaphattunk, mire is képes a koreai gyártó. Talán nem túlzás azt állítani, hogy Rexton maga a SsangYong. Igen, vannak régebbi modellek, mint a Korando, amelyet, már a ’80-as években is gyártottak vagy a Musso pick-up, […]

Olvass tovább

Itthon is megkezdődött a Mercedes-Benz EQS SUV értékesítése

Az EQS SUV a Mercedes-Benz első teljesen elektromos hajtású luxus-SUV modellje, amelynek piacbevezetése most három változattal indul. Az EQS 450+ és az EQS 450 4MATIC 360, az EQS 580 4MATIC pedig 558 lóerőt kínál. A modell bruttó magyarországi alapára 51.686.000 forinttól indul, az álló helyzetből csupán 4,6 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló csúcsváltozat alapára pedig […]

Olvass tovább

Tizedik hely ide, megforgás oda, Verstappen győzni tudott

Nem okozott problémát a címvédőnek az ötödik soros rajt. Egy jó taktikával és gumikezeléssel meglepett mindenkit, és először nyert a Hungaroringen. A második helyre nagy hajrában Hamilton érkezett meg, míg a pole-ból induló Russell a harmadik, még dobogós helyet szerezte meg. Száraz pályás gumikon indult el a mezőny a 37-ik Magyar Nagydíjon, de lógott az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom