Hivatalos képeken a BMW XM – először „csak” 650 lóerővel mutatkozik be

Megérkezett a sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázisba a BMW M GmbH első hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt, nagyteljesítményű sportautója. A vadonatúj fejlesztésű, 480 kW / 650 lóerő maximális teljesítményre képes M Hybrid hajtáslánc-technológia és a típus-specifikus BMW M futómű-technológia tökéletes összehangolása kikövezi az utat a lélegzetelállítóan dinamikus vezetési élmény felé.

Jóllehet, összetéveszthetetlen stílusjegyeit egyelőre álcázó fólia takarja, sportos adottságait le sem tagadhatná: menetdinamikai tesztjein az új BMW XM még a sokat tapasztalt pilótákat is a vezetés élményének új formájával ismerteti meg.

A BMW M GmbH első hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt, nagyteljesítményű sportautója a sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázisba érkezett. A BMW Concept XM tanulmányautó premierje után néhány hónappal az előszériás prototípusok intenzív, minden részletre kiterjedő tesztprogram keretei között bizonyítják a hajtáslánc- és futómű-technológia rátermettségét. A BMW XM készen áll arra, hogy újradefiniálja a kimagasló menetteljesítmény, a luxus és a végtelen erőtöbblet fogalmát.

A teljesítményre optimalizált tisztán elektromos meghajtású modellek, a BMW i4 M50 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) és a BMW iX M60 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,9 – 24,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) után a BMW XM az elektromos mobilitás merőben új válfajával ismerteti meg a nagyteljesítményű sportautók szegmensét.

A vadonatúj fejlesztésű M Hybrid hajtáslánc-technológia maximális teljesítménye 480 kW / 650 lóerő, amelyet egy V8-as benzinmotor és egy nagyteljesítményű elektromos motor kettőse állít elő. A hajtáslánc-technológia csúcs forgatónyomatéka 800 Nm. A hajtáslánc végtelen erejét a bajor prémiumgyártó első hibrid-specifikus M xDrive intelligens összkerékhajtási rendszere osztja el a négy hajtott kerék között, rendkívüli hatékonysággal és extrém gyorsasággal.

A BMW XM világpremierjét előrevetítő visszaszámlálás tökéletesen egybeesik a fennállása 50. évfordulóját ünneplő BMW M GmbH jubileumi eseményeivel. A modell sorozatgyártása 2022. decemberében kezdődik az Egyesült Államokban, a BMW Group spartanburgi üzemében. „Azáltal, hogy a BMW XM sorozatgyártását jubileumi évünk végén indítjuk be, a jövőbe tekintünk. Abba a jövőbe, amelyben a BMW M szakít a konvenciókkal és kitolja a határokat” – fogalmazott Franciscus van Meel, a BMW M GmbH vezérigazgatója.

„Az elektromos mobilitás új lehetőségeket ad nekünk arra, hogy a BMW M modellek lélegzetelállító vezetési élményének új formáját helyezzük előtérbe. Teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű modelljeink a jövőben is összetéveszthetetlenül egyedi, hamisítatlan BMW M modellek lesznek, hajtáslánc-technológiájuktól függetlenül” – tette hozzá.

A BMW XM közutakon végzett menetdinamikai tesztjeihez a fejlesztő- és tesztmérnökök rendkívül változatos és megterhelő útszakaszok sorozatát válogatták össze. Az új nyolchengeres benzinmotor és a nagyteljesítményű elektromos motor intelligens együttműködését így rendkívül széles tartományban, részletekbe menően tesztelhetik és finomhangolhatják: az autópályákon végzett rugalmassági tulajdonságoktól kezdve, a kanyargós országutak lendületes feltérképezésén keresztül, egészen a nagyvárosi forgatagok végeláthatatlan araszolásaiig.

A meredek hegyi átjárók és a keskeny szerpentinek az M xDrive intelligens összkerékhajtás és a hátsó tengely osztóművében dolgozó, elektronikusan vezérelt differenciálzár menetdinamikai kvalitásainak megméretéséhez is ideális terepet biztosítanak.

A BMW XM a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint egy feltöltéssel körülbelül 80 kilométer megtételére képes tisztán elektromos meghajtással, ami azt jelenti, hogy a modell nem csupán a belvárosokban, de hosszabb távokon is képes a gyakorlatilag hangtalan, emisszió-mentes közlekedésre.

Az elektromos motor azonnali rendszerreakciója már a gázpedál legapróbb érintésére is vérpezsdítő intenzitású. ELECTRIC vezetési üzemmódban az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása dinamikus gyorsulási élményt garantál, például zöldre váltó forgalmi lámpáknál vagy a lakott terület határát jelző tábláktól.

Azt a tényt, hogy az újdonságot hamisítatlan BMW M modellként tervezték meg a mérnökök, a tengelyek közötti szinte tökéletes, 50:50 arányú terhelés-elosztás és a kifinomult futómű-technológia egyaránt igazolja. Az új BMW XM alapfelszereltségének az adaptív BMW M Professional futómű-technológia is része, amely a típus-specifikus spirálrugókat, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat, valamint – a BMW M modellek történetében először – a 48 voltos technológiával dolgozó, elektromechanikus dőlés- és borulásgátló rendszert is magába foglalja.

A kiegészítő Active Roll Comfort funkcióval ez utóbbi oldalanként képes automatikusan csökkenteni az egyenetlen útfelületből adódó karosszéria-kilengéseket, miközben a karosszéria hasmagasságát is aktívan állítja. A BMW XM alapfelszereltségének része továbbá – a BMW M modellek történetében ugyancsak először – az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) is, amely nagymértékben fokozza a modell agilitását és kanyardinamikáját, sávváltásokkor pedig iránystabilitását.

Ezen technológiáknak, valamint a típus-specifikus BMW M fékrendszer, a legkorszerűbb integrált fékrendszer és az opcionális extrafelszereltség részeként akár 23” méretig megrendelhető BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra egységének köszönhetően az új BMW XM még a legdinamikusabb vezetési szituációkban is mindvégig tökéletes kezelhetőséget és precíz irányíthatóságot garantál. Mindehhez ráadásul fejedelmi menetkomfort társul, legyen szó akár rövid belvárosi utakról, akár hosszúra nyúló utazásokról.

A teljesítmény és kényelem közötti optimális egyensúlyt a hétköznapi körülmények között végzett átfogó menetdinamikai tesztek során hangolják tökéletesre a mérnökök. Az előszériás prototípusokat tesztelő, tapasztalt pilóták részletesen dokumentálják a futómű-technológia kátyúkra, útegyenetlenségekre vagy útszennyeződésekre, illetve a modell hirtelen irányváltásokra, spontán sávváltásokra és intenzíven lassuló, elnyújtott lejtőszakaszokra adott reakcióit.

Ezek a menetdinamikai tesztek a hajtáslánc- és futómű-technológiai alkatrészek összehangolásának részeként garantálják, hogy a BMW XM belsőégésű erőforrásának, elektromos motorjának, futóművének és vezérlő technológiáinak rendszere egy tökéletesen integrált és optimalizált, harmonikus egészként érkezik meg az utakra, a BMW M modellek által fémjelzett, legendás vezetési élmény új formáját kínálva.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Race Verdák

Világpremier Párizsban: Julie Mehretu guruló műalkotása, a Le Mans-i 24-óráson is rajthoz álló BMW M Hybrid V8 versenyautó

+++ A BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása a párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét +++ A New York-i művész, Julie Mehretu „performatív festményként” keltette életre a BMW M Hybrid V8 versenyautót +++ Le Mans-ban a BMW M WRT csapat a dél-afrikai Sheldon van der Linde, a holland Robin Frijns és a német René Rast […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Gender Tamás Junior a WSK – Open Series International Circuit La Conca – OKJ kategóriában 2024.05.07.-11. között versenyzett

A HMA fiatal pilótája ismét megmérettette magát Európa legjobbjai ellen, ezúttal az olaszországi La Conca versenypályán megrendezett WSK Open Series bajnokság 2. fordulójában. Egyedi burkolatainak köszönhetően ez a versenynaptár egyik legtrükkösebb helyszíne, de Gender Tamás Junior már a szabadedzések során is igazolta rátermettségét, ugyanis rögtön a hétvége korai szakaszában a mezőny leggyorsabbja volt. A versenyek […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

A V4Grid nemzetközi konzorcium projektje támogatást nyert az Európai Interreg Central Europe programban

Az innovatív nemzetközi V4Grid projekt közel 2,4 millió eurós támogatást kapott az Interreg Central Europe programban. Ezt az ambiciózus kezdeményezést egy 11 partnerből álló konzorcium viszi véghez, amely különböző iparági szereplőket tömörít magába, úgy mint: energetika, autóipar, töltőberendezés gyártó, jog, szoftver fejlesztő, mesterséges intelligencia fejlesztő, akadémiai illetve K+F területek képviselői Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról és Szlovákiából. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom