Hivatalos képeken a BMW XM – először „csak” 650 lóerővel mutatkozik be

Megérkezett a sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázisba a BMW M GmbH első hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt, nagyteljesítményű sportautója. A vadonatúj fejlesztésű, 480 kW / 650 lóerő maximális teljesítményre képes M Hybrid hajtáslánc-technológia és a típus-specifikus BMW M futómű-technológia tökéletes összehangolása kikövezi az utat a lélegzetelállítóan dinamikus vezetési élmény felé.

Jóllehet, összetéveszthetetlen stílusjegyeit egyelőre álcázó fólia takarja, sportos adottságait le sem tagadhatná: menetdinamikai tesztjein az új BMW XM még a sokat tapasztalt pilótákat is a vezetés élményének új formájával ismerteti meg.

A BMW M GmbH első hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt, nagyteljesítményű sportautója a sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázisba érkezett. A BMW Concept XM tanulmányautó premierje után néhány hónappal az előszériás prototípusok intenzív, minden részletre kiterjedő tesztprogram keretei között bizonyítják a hajtáslánc- és futómű-technológia rátermettségét. A BMW XM készen áll arra, hogy újradefiniálja a kimagasló menetteljesítmény, a luxus és a végtelen erőtöbblet fogalmát.

A teljesítményre optimalizált tisztán elektromos meghajtású modellek, a BMW i4 M50 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) és a BMW iX M60 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,9 – 24,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) után a BMW XM az elektromos mobilitás merőben új válfajával ismerteti meg a nagyteljesítményű sportautók szegmensét.

A vadonatúj fejlesztésű M Hybrid hajtáslánc-technológia maximális teljesítménye 480 kW / 650 lóerő, amelyet egy V8-as benzinmotor és egy nagyteljesítményű elektromos motor kettőse állít elő. A hajtáslánc-technológia csúcs forgatónyomatéka 800 Nm. A hajtáslánc végtelen erejét a bajor prémiumgyártó első hibrid-specifikus M xDrive intelligens összkerékhajtási rendszere osztja el a négy hajtott kerék között, rendkívüli hatékonysággal és extrém gyorsasággal.

A BMW XM világpremierjét előrevetítő visszaszámlálás tökéletesen egybeesik a fennállása 50. évfordulóját ünneplő BMW M GmbH jubileumi eseményeivel. A modell sorozatgyártása 2022. decemberében kezdődik az Egyesült Államokban, a BMW Group spartanburgi üzemében. „Azáltal, hogy a BMW XM sorozatgyártását jubileumi évünk végén indítjuk be, a jövőbe tekintünk. Abba a jövőbe, amelyben a BMW M szakít a konvenciókkal és kitolja a határokat” – fogalmazott Franciscus van Meel, a BMW M GmbH vezérigazgatója.

„Az elektromos mobilitás új lehetőségeket ad nekünk arra, hogy a BMW M modellek lélegzetelállító vezetési élményének új formáját helyezzük előtérbe. Teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű modelljeink a jövőben is összetéveszthetetlenül egyedi, hamisítatlan BMW M modellek lesznek, hajtáslánc-technológiájuktól függetlenül” – tette hozzá.

A BMW XM közutakon végzett menetdinamikai tesztjeihez a fejlesztő- és tesztmérnökök rendkívül változatos és megterhelő útszakaszok sorozatát válogatták össze. Az új nyolchengeres benzinmotor és a nagyteljesítményű elektromos motor intelligens együttműködését így rendkívül széles tartományban, részletekbe menően tesztelhetik és finomhangolhatják: az autópályákon végzett rugalmassági tulajdonságoktól kezdve, a kanyargós országutak lendületes feltérképezésén keresztül, egészen a nagyvárosi forgatagok végeláthatatlan araszolásaiig.

A meredek hegyi átjárók és a keskeny szerpentinek az M xDrive intelligens összkerékhajtás és a hátsó tengely osztóművében dolgozó, elektronikusan vezérelt differenciálzár menetdinamikai kvalitásainak megméretéséhez is ideális terepet biztosítanak.

A BMW XM a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint egy feltöltéssel körülbelül 80 kilométer megtételére képes tisztán elektromos meghajtással, ami azt jelenti, hogy a modell nem csupán a belvárosokban, de hosszabb távokon is képes a gyakorlatilag hangtalan, emisszió-mentes közlekedésre.

Az elektromos motor azonnali rendszerreakciója már a gázpedál legapróbb érintésére is vérpezsdítő intenzitású. ELECTRIC vezetési üzemmódban az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása dinamikus gyorsulási élményt garantál, például zöldre váltó forgalmi lámpáknál vagy a lakott terület határát jelző tábláktól.

Azt a tényt, hogy az újdonságot hamisítatlan BMW M modellként tervezték meg a mérnökök, a tengelyek közötti szinte tökéletes, 50:50 arányú terhelés-elosztás és a kifinomult futómű-technológia egyaránt igazolja. Az új BMW XM alapfelszereltségének az adaptív BMW M Professional futómű-technológia is része, amely a típus-specifikus spirálrugókat, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat, valamint – a BMW M modellek történetében először – a 48 voltos technológiával dolgozó, elektromechanikus dőlés- és borulásgátló rendszert is magába foglalja.

A kiegészítő Active Roll Comfort funkcióval ez utóbbi oldalanként képes automatikusan csökkenteni az egyenetlen útfelületből adódó karosszéria-kilengéseket, miközben a karosszéria hasmagasságát is aktívan állítja. A BMW XM alapfelszereltségének része továbbá – a BMW M modellek történetében ugyancsak először – az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) is, amely nagymértékben fokozza a modell agilitását és kanyardinamikáját, sávváltásokkor pedig iránystabilitását.

Ezen technológiáknak, valamint a típus-specifikus BMW M fékrendszer, a legkorszerűbb integrált fékrendszer és az opcionális extrafelszereltség részeként akár 23” méretig megrendelhető BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra egységének köszönhetően az új BMW XM még a legdinamikusabb vezetési szituációkban is mindvégig tökéletes kezelhetőséget és precíz irányíthatóságot garantál. Mindehhez ráadásul fejedelmi menetkomfort társul, legyen szó akár rövid belvárosi utakról, akár hosszúra nyúló utazásokról.

A teljesítmény és kényelem közötti optimális egyensúlyt a hétköznapi körülmények között végzett átfogó menetdinamikai tesztek során hangolják tökéletesre a mérnökök. Az előszériás prototípusokat tesztelő, tapasztalt pilóták részletesen dokumentálják a futómű-technológia kátyúkra, útegyenetlenségekre vagy útszennyeződésekre, illetve a modell hirtelen irányváltásokra, spontán sávváltásokra és intenzíven lassuló, elnyújtott lejtőszakaszokra adott reakcióit.

Ezek a menetdinamikai tesztek a hajtáslánc- és futómű-technológiai alkatrészek összehangolásának részeként garantálják, hogy a BMW XM belsőégésű erőforrásának, elektromos motorjának, futóművének és vezérlő technológiáinak rendszere egy tökéletesen integrált és optimalizált, harmonikus egészként érkezik meg az utakra, a BMW M modellek által fémjelzett, legendás vezetési élmény új formáját kínálva.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Még markánsabb karakter, még gazdagabb technológiai tartalom: megújul a Hyundai i30

• Az új Hyundai i30 látványos formai módosításokkal, valamint aktualizált kapcsolódási és biztonsági funkciókkal lép színre • A különböző karosszéria-változatokban és felszereltségi szinteken kínált modell a legváltozatosabb ügyféligények kielégítésére született • Praktikus és kényelmi szolgáltatások széles körét kínálja A Hyundai Motor bemutatja a formai és technológiai módosításokkal aktualizált, megújult i30-as modellcsaládot. A ferdehátú, fastback és […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Minden téren rekord: UNIX-AMTS 2024!

Március 24-én, vasárnap este zárta be kapuit hazánk legnagyobb autós-motoros showja, az UNIX-AMTS 2024. A rendezvény történetének eddigi legnagyobb, rekordméretű kiállításával, rengeteg programmal és újítással tért vissza a Hungexpo falai közé – és persze azon is túlra. Hivatalosan számolva az idei volt a rendezvény 18. felvonása, és joggal jelenthetjük ki, hogy az AMTS valóban a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az ISUZU bemutatja az első elektromos D-MAX pickupot

Az ISUZU Motors Limited bemutatja a vállalat első elektromos járművét (a továbbiakban: BEV), a D-MAX egytonnás pickup teherautót. A modell első nyilvános bemutatására a 45. Bangkok International Motor Show-n kerül sor, amelyet március 27. és április 7. között tartanak Thaiföldön. A D-MAX BEV-t úgy fejlesztették ki, hogy kielégítse a haszon- és személygépjárművekkel szemben támasztott változatos […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom