Honda SH125i Vetro (2024) teszt – Többszörösen zöld – Motor&Verda

A több szempontból is forradalmi megoldásokkal rendelkező Honda SH125i Vetro-val nyitottuk a Motor&Verda 2024-es teszt szezonját. A részletes beszámolóért, technikai megoldásokért és adatokért olvassatok tovább, a videós bemutatóért pedig kattintsatok az alábbi linkre!

 

Úttörő

A címben említett “többszörösen zöld” jelző természetesen nemcsak a motor színére utal, hanem e mellett rengeteg környezetbarát, modern megoldással is találkozhatunk e robogó esetében.

A Milánói Divathéten bemutatott modellek, az SH125i és SH150i elsőként felelnek meg az EURO5+ kibocsátási norma előírásainak a Honda palettáján. Röviden összefoglalva ez a szigorítás a zajszintre, valamint a motorok saját ellenőrzési rendszerére fog vonatkozni. Meg kell tudniuk például felelni a motoroknak több ezer (egészen pontosan 35 ezer) megtett kilométer után is a gyári értékeknek. A kibocsátási határértékek maguk viszont nem változnak ezzel a 2025-től minden, EU-ban újonnan forgalomba helyezett motorkerékpár esetében kötelezővé váló normával.

A zöld színre visszatérve pedig az egyik legérdekesebb dologról számolhatok be Nektek. A “Vetro” nevet – mely szó “üveg”-et jelent olaszul –  nem véletlen kapta e kétkerekű. Az egyik választható szín az SH esetében ugyanis a “Vetro Zöld”, melynek különlegessége, hogy valójában zöld árnyalatú, de festetlen idomokkal találkozunk. Mindamellett, hogy eleganciát sugall, figyelemfelkeltő, még a környezetre káros hatása is jelentősen kisebb, mint a hagyományos, festett idomoknak. A Honda olasz, atessai gyárának munkatársainak ötlete alapján, az így gyártott idomoknak köszönhetően egy év alatt az előállítási folyamat szén-dioxid kibocsátása jelentősen, 9,5%-kal csökkent! Az áttetsző idomoknak mindössze annyi hátrányát véltük felfedezni, hogy az útról felverődő víz és kosz megmarad néhány helyen az idomok belső részén, ami utána közelről nézve látszódik, tisztítani pedig nehéz, közel lehetetlen.

Megújult erőforrás 

Az új eSP-1 elnevezésű motorblokk szintén rejt néhány újdonságot. A négyszelepes, megreformált erőforrás használatával az átlagfogyasztás a korábbi évekhez képest egy tized literrel csökkent: a 124 köbcentis, 9,4 kW (azaz közel 13 lóerő) maximális teljesítményű blokk átlagfogyasztása így 2,2 literre csökkent 100 kilométeren. A teszthét során szerzett tapasztalataink szerint ez reális érték lehet: óvatoskodva a két liter sem elérhetetlen, azonban dinamikusabban, agresszívebb gázhasználattal inkább 2,5 literrel érdemes számolni száz kilométeren. 

Különleges még az alapjárat leállító (azaz start-stop) rendszer az SH-ban. Mi motoron most először találkoztunk ilyen megoldással – és a kezdeti fenntartásainkkal szemben, a teszthét végén elégedetten nyilatkozhattunk erről a funkcióról. Természetesen ki is tudjátok kapcsolni, de amennyiben használjátok, akkor megállás után pár másodperccel leállítja a motort. Abban a pillanatban viszont, hogy meghúzza a vezető a gázkart, jelentős késlekedés nélkül elindul a motor, és már mehetünk is. Igazából nem befolyásolja az elindulást, csak meg kell szokni a nagy csöndet a piros lámpánál. 

Menettulajdonságok 

Robogónak megfelelő felépítéssel, menetdinamikával találkozhatunk a Vetro esetében. Mivel viszont kategóriájához képest elég nagy lábon él (elől-hátul 16 colos kerekei vannak), a “jó” minőségű magyar utak hibáit szépen kidolgozza, így derekunk sem fog megfájdulni. 

Elől három-, hátul egydugattyús – fékkel találkozhatunk, természetesen ABS-szel. A fékkarokat viszonylag határozottabban használva érhetjük el a kívánt lassulást.

Állítgatni, személyre szabni mindössze a HSTC-t, azaz a Honda Állítható Nyomaték Szabályozót tudjuk az SH-n: ez a hátsó kerékre eső nyomatékot szabályozza, csökkenti amennyiben aktív, azonban tetszés szerint ki is tudjuk ezt kapcsolni. 

Az SH125i 137 kg-os tömege azt eredményezi, hogy nemcsak tolni vagy középsztenderre rakni gyerekjáték, hanem mind lassú, mind gyorsabb tempóban manőverezni is vele. Nagyon agilis akár a városi dugóban, kocsisorok között, akár pedig főúton, nagyobb sebességnél. A reggeli csúcsforgalomban pedig a munkába járás is már-már élményszámba ment!

Százhuszonötös létére a lámpától való elindulás sem okoz gondot. Bátran a kocsisor elejére gurulhatunk, hiszen nagyjából 50-60 km/h-ig szépen húz, gyorsul is. Városon kívüli tempónál természetesen már időt kell adni a kicsi SH-nak, de nem is várhatunk el tőle mást. Végsebessége egyébiránt síkon, szélcsendben olyan 110 km/h környékén volt (ha nagyon muszáj, autóúton – autópályán is helyt áll tehát), az emelkedőt azonban nagyon megérzi. Meredekebb úton 85 km/h-ig tudtam gyorsítani vele.

Modernitás

LED-es világítást kapott elöl – hátul a Vetro. Alkalmam volt sötétben, valamint esőben is közlekedni vele, és összességében elégedett voltam a fényszórók erősségével, pozicionálásával. Fontosnak tartottam ezt az aspektust is tesztelni, hiszen egy robogó télen-nyáron, esőben – akár hóban is hű társunk kell, hogy legyen. Az SH-t pedig bátran ajánlom Nektek ilyen tekintetben.

LCD kijelzőjéről bőven elég információt olvashatunk le, a kezelőszervek a kormányon pedig kézre esnek, logikusan elhelyezettek. Egyes és kettes “trip”, átlagfogyasztás, pillanatnyi fogyasztás és a tankban lévő üzemanyaggal  megtehető kilométerek száma szerepel többek között a kapott információk között. A Smart Key rendszernek köszönhetően pedig elég, ha csak zsebünkben van a kulcs! 

Komfort 

Az üléspozíció, ezáltal a kényelem igazi “robogós” tehát. Kifejtve ez annyit tesz, hogy az egyenes hátnak, kényelmes kar- és láb pozíciónak köszönhetően hosszabb távon is kényelmesen utazhatunk. Az ülés mérete megfelelő, ugyan nem a legpuhább, de panaszt erre sem tehetek. Az utas viszont igazán kivált helyzetben érezheti magát. A motorhoz járó hátsó doboz háttámlás, így plusz egy főnk kényelmesen hátradőlhet menet közben.

És ha már a doboznál járunk…

35 literes hátsó doboz tartozik az SH-hoz, amibe egy zárt sisak BŐVEN belefér, egy két apróság mellett. A korábbi modellhez képest az ülés alatti tároló rekesz mérete is 150 százalékkal nőtt, hiszen a hét literes tank új helyre, a taposó alá került. Ennek ellenére a 28 literes tárolóba zárt sisak (az enyém legalábbis) sajnos nem fér el. USB csatlakozó viszont helyt kapott ezen a részen, gondoskodva ezzel például telefonunk töltéséről.

Színek és árak 

Az SH125i több színben (szürke, kék és “Vetro” zöld) választható,  listaára pedig 1.489.000 Ft. Felárért választhattok például okos dobozt (hogy ne kelljen ott se a kulccsal bajlódni), valamit plexit és markolatvédőket is.

 

A teljes képgalériát pedig ide kattintva érheted el!

 

Ági




Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

A 30. EURÓPAI H.O.G.® RALLY BEARANYOZTA A NAPSÜTÖTTE SENIGALLIÁT

Az Olaszországi Senigallia gyönyörű, történelmi folyóparti városa adott otthont idén a különleges mérföldkőnek számító, 30. jubileumi Európai H.O.G. Rallynak június 6-9. között. Több mint 100.000 ember és 20.000 motor vett részt Olaszországból, Európából és a világ minden tájáról egy teltházas, 4 napos rendezvényen, ami a Harley-Davidson rajongók mennyországává változtatta az olasz várost.ű A rendezvény fő […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Eredményes hétvége után hatalmas megmérettetés vár Kecskés Bencére Portimaóban

Kecskés Bence naptára kimondottan zsúfolt az utóbbi hetekben/ hónapokban. Tanulás , edzés, kerékpározás, JuniorGp és az AAIMC mellett számos jótékonysági program tölti ki mostanában a fiatal motoros napjait. Az utóbbi időben több, a Baptista Szeretetszolgálat által szervezet eseményen részt vett, ahol hátrányos helyzetű gyermekek napjait töltötték meg minőségi programokkal. Ez idő alatt elfelejthették kicsit a […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Suzuki V-Strom 800 (2024) teszt – “Alap”, hogy jó! – Motor&Verda

A tavalyi év újdonságát a Suzuki háza táján a soros kéthengeres erőforrással szerelt “nyolcszázas” motorok piacra dobása jelentette. 2024-ben ezen modelleket továbbfejlesztve, átalakítva szélesítették palettájukat a japánok. A GSX-8S után idén a sportos GSX-8R, a V-Strom 800 DE után pedig a V-Strom 800 került bemutatásra. Ez utóbbi modellt volt alkalmunk ezúttal kipróbálni a Suzuki Magyarország […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom