Idén hetedjére is Leclerc pole

A monacói egy nagyszerű idővel maga mögé utasította legfőbb riválisát, így ő várhatja az első helyről a holnapi francia versenyt. Verstappennek ezúttal nem volt válasza, de bízhat a Red Bull versenytempójában.

Magas hőmérsékletek mellett vágtak neki a pilóták a Francia Nagydíj időmérő edzésének. A levegő 31, az aszfalt 56 fokos volt. A Q1-et Leclerc nyitotta jól, Verstappen minimális hátrányban követte. Sainz neve a harmadik helyen szerepelt, aki a motorkomponensek cseréje miatt az utolsó helyről indulhat holnap.

Az ötödik pozíciótól lefele viszont szoros volt a csata, a Mercedes is nagy lemaradásban volt az élmenőkhöz képest, másodperc feletti volt a hátrányuk az ötödik sorban. Az első etapban Zhou hibázott, nem is ment tovább, csakúgy Albon, aki megpördült a Williamsszel. Azt hogy mégis folytathatta, Schumacher hibájának köszöntheti. A német négy kerékkel vágta le az egyik sikánt, el is meszelték emiatt. A búcsúzók között volt még meglepetésre Gasly, Stroll és Latifi.

A Q2-t jól indították a Red Bullok, de arra nem biztos, hogy számítottak, amit Sainz ment. Leclerc használt gumikon futott idejének Verstappen öt tizedet adott, ezzel benézett 1:32 alá. Majd jött a spanyol ferraris, aki kilenc tizeddel múlta felült az energiaitalosokat. A monacói is felpakolta a friss piros oldalfalú Pirelliket csak a miheztartás végett. Nem is maradt el sokkal kollégájától, csak egy tized volt a különbség a spanyol javára. A Red Bull nem reagált, a folytatásra készültek.

A középmezőny megvívott a maradék hat helyért. Hamilton, aki kopott gumikon is top 10-es volt javított, míg Russell az új abroncsokon futott továbbjutó időt. 1:32,9-es körrel már nem lehetett folytatni, ennek első áldozata Ricciardo lett, de bosszankodhatott Ocon és Bottas is. Vettel az Aston Martinnal már két másodperces távolságban járt, míg Albon nem tudott élni a lehetőséggel és 15-iként búcsúzott.

A záró szakasz Perez felvezetésével kezdődött meg, miközben a Ferrari taktikázott, Sainzot hozták Leclerc elé a szélárnyékozás miatt. A monacói ugyan megfutotta a elsőre a leggyorsabb kört, de a kitalált stratégia elsőre nem hozott sokat a konyhára, mindössze nyolc ezreddel volt Verstappen előtt. A Scuderia másodjára is nekirugaszkodott, és jobban is jöttek ki belőle, ezúttal Leclerc 1:30,872-t futott. Nem maradt kétség, a pole az övé lett, hiába tudott faragni korábbi idejéből a holland.

Perez egy biztos harmadik helyet zsebelte benne, a negyedik helyre kvalifikáló Hamilton már négy tizedre volt csak a mexikóitól. Russellnek viszont nem jött ki a lépés, egy biztos ötödik helytől fosztotta meg őt az átalakított McLarennel remekül futó Norris, aki egy újabb szöget vert csapattársa F1-es karrierjébe. Alonso csapata hazai versenyén egy hetedik helynek örülhetett, míg a nyolcadik Tsunoda lett. A büntetések miatt sem Sainz, sem Magnussen nem teljesített mért kört.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Utcán Verdák

Kettős DNS: egyszerre szuperhatékony elektromos autó és hibrid a vadonatúj Toyota Prius

Az elektromos forradalmat útjára indító első generáció bemutatása után 25 évvel bemutatott vadonatúj, ötödik generációs Prius leleplezésével kétszeresen is váratlant húzott a Toyota: az elképesztően látványos, mégis letisztult, és a Prius örökséget finoman tovább vivő dizájn és a modellben bemutatkozó minden korábbinál hatékonyabb plug-in hibrid elektromos hajtás még a sokat látott iparági szakértőket is meglepte. […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

A Honda nyilvánosságra hozta a vadonatúj Civic Type R árát

Az új Civic Type R ára 23 990 000 Ft A gyártó december első felétől veszi fel rendelést a limitált darabszámú modellre A vadonatúj Civic Type R a nagy teljesítményű, hot hatch (ferdehátú) Hondák negyed évszázadnyi örökségét viszi tovább A modellt minden idők legerősebb VTEC Turbo motorja hajtja, így kategóriaelső teljesítmény/tömeg arány jellemzi Az új […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Az új Opel Astra Electric: a kompakt bestseller teljesen elektromosra vált

Bemutató: a modell történetében most először, az Astra legújabb generációja tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető Úttörő: az Astra Sports Tourer Electric a német autógyártás első akkumulátoros-elektromos kombija Csúcsteljesítmény: 270 Nm nyomaték, akár 416 km-es hatótávolság (WLTP1), és 170 km/h-s végsebesség Teljes villamosítás: az akkumulátoros-elektromos modellváltozat kiszélesíti az Astra hajtáslánc-választékát Felvillanyozó menetteljesítmények: kiváló úttartás, és a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom