Idén hetedjére is Leclerc pole

A monacói egy nagyszerű idővel maga mögé utasította legfőbb riválisát, így ő várhatja az első helyről a holnapi francia versenyt. Verstappennek ezúttal nem volt válasza, de bízhat a Red Bull versenytempójában.

Magas hőmérsékletek mellett vágtak neki a pilóták a Francia Nagydíj időmérő edzésének. A levegő 31, az aszfalt 56 fokos volt. A Q1-et Leclerc nyitotta jól, Verstappen minimális hátrányban követte. Sainz neve a harmadik helyen szerepelt, aki a motorkomponensek cseréje miatt az utolsó helyről indulhat holnap.

Az ötödik pozíciótól lefele viszont szoros volt a csata, a Mercedes is nagy lemaradásban volt az élmenőkhöz képest, másodperc feletti volt a hátrányuk az ötödik sorban. Az első etapban Zhou hibázott, nem is ment tovább, csakúgy Albon, aki megpördült a Williamsszel. Azt hogy mégis folytathatta, Schumacher hibájának köszöntheti. A német négy kerékkel vágta le az egyik sikánt, el is meszelték emiatt. A búcsúzók között volt még meglepetésre Gasly, Stroll és Latifi.

A Q2-t jól indították a Red Bullok, de arra nem biztos, hogy számítottak, amit Sainz ment. Leclerc használt gumikon futott idejének Verstappen öt tizedet adott, ezzel benézett 1:32 alá. Majd jött a spanyol ferraris, aki kilenc tizeddel múlta felült az energiaitalosokat. A monacói is felpakolta a friss piros oldalfalú Pirelliket csak a miheztartás végett. Nem is maradt el sokkal kollégájától, csak egy tized volt a különbség a spanyol javára. A Red Bull nem reagált, a folytatásra készültek.

A középmezőny megvívott a maradék hat helyért. Hamilton, aki kopott gumikon is top 10-es volt javított, míg Russell az új abroncsokon futott továbbjutó időt. 1:32,9-es körrel már nem lehetett folytatni, ennek első áldozata Ricciardo lett, de bosszankodhatott Ocon és Bottas is. Vettel az Aston Martinnal már két másodperces távolságban járt, míg Albon nem tudott élni a lehetőséggel és 15-iként búcsúzott.

A záró szakasz Perez felvezetésével kezdődött meg, miközben a Ferrari taktikázott, Sainzot hozták Leclerc elé a szélárnyékozás miatt. A monacói ugyan megfutotta a elsőre a leggyorsabb kört, de a kitalált stratégia elsőre nem hozott sokat a konyhára, mindössze nyolc ezreddel volt Verstappen előtt. A Scuderia másodjára is nekirugaszkodott, és jobban is jöttek ki belőle, ezúttal Leclerc 1:30,872-t futott. Nem maradt kétség, a pole az övé lett, hiába tudott faragni korábbi idejéből a holland.

Perez egy biztos harmadik helyet zsebelte benne, a negyedik helyre kvalifikáló Hamilton már négy tizedre volt csak a mexikóitól. Russellnek viszont nem jött ki a lépés, egy biztos ötödik helytől fosztotta meg őt az átalakított McLarennel remekül futó Norris, aki egy újabb szöget vert csapattársa F1-es karrierjébe. Alonso csapata hazai versenyén egy hetedik helynek örülhetett, míg a nyolcadik Tsunoda lett. A büntetések miatt sem Sainz, sem Magnussen nem teljesített mért kört.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető

A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 és a mild-hibrid technológiával felvértezett belsőégésű erőforrásokkal szerelt modellváltozatok után 2023 novemberétől a portfólió az új BMW 530e limuzinnal és az új BMW 550e xDrive limuzinnal bővül. Az új BMW 5-ös limuzin modellpalettáján a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák immár teljes egészében megtalálhatók. 2023 novemberétől, mindössze néhány héttel a tisztán elektromos […]

Olvass tovább
Race Verdák

Jöhet a hab a tortán – Spanyolországban a Révész Racing

A hétvégén szezonbeli utolsó versenyhétvégéjét rendezik a kamion Európa-bajnokságnak Spanyolországban. Legutóbb Franciaországban a Révész Racing magyar pilótája, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt által is támogatott Kiss Norbert megszerezte ötödik EB címét, a csapatversenyben pedig harmadszor diadalmaskodott a Révész Racing. Így aztán Jaramába már tét nélkül utazhat a magyar csapat. Harc már csak a második […]

Olvass tovább
Race Verdák

Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2

Japán legészakibb szigetének északi része lenyűgöző helyszín a ralizás számára. De Latvala számára az emlékek kissé fájdalmasak voltak az idei visszatérés előtt, mivel mindkét alkalommal, amikor korábban Obihiróban versenyzett, balesetet szenvedett. 2006-ban a szériaautók osztályának élén haladt, amikor felborult, és visszacsúszott a sorrendben, majd egy évvel később, már a csúcskategóriában egy Ford Focus RS WRC-vel […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom