Idén hetedjére is Leclerc pole

A monacói egy nagyszerű idővel maga mögé utasította legfőbb riválisát, így ő várhatja az első helyről a holnapi francia versenyt. Verstappennek ezúttal nem volt válasza, de bízhat a Red Bull versenytempójában.

Magas hőmérsékletek mellett vágtak neki a pilóták a Francia Nagydíj időmérő edzésének. A levegő 31, az aszfalt 56 fokos volt. A Q1-et Leclerc nyitotta jól, Verstappen minimális hátrányban követte. Sainz neve a harmadik helyen szerepelt, aki a motorkomponensek cseréje miatt az utolsó helyről indulhat holnap.

Az ötödik pozíciótól lefele viszont szoros volt a csata, a Mercedes is nagy lemaradásban volt az élmenőkhöz képest, másodperc feletti volt a hátrányuk az ötödik sorban. Az első etapban Zhou hibázott, nem is ment tovább, csakúgy Albon, aki megpördült a Williamsszel. Azt hogy mégis folytathatta, Schumacher hibájának köszöntheti. A német négy kerékkel vágta le az egyik sikánt, el is meszelték emiatt. A búcsúzók között volt még meglepetésre Gasly, Stroll és Latifi.

A Q2-t jól indították a Red Bullok, de arra nem biztos, hogy számítottak, amit Sainz ment. Leclerc használt gumikon futott idejének Verstappen öt tizedet adott, ezzel benézett 1:32 alá. Majd jött a spanyol ferraris, aki kilenc tizeddel múlta felült az energiaitalosokat. A monacói is felpakolta a friss piros oldalfalú Pirelliket csak a miheztartás végett. Nem is maradt el sokkal kollégájától, csak egy tized volt a különbség a spanyol javára. A Red Bull nem reagált, a folytatásra készültek.

A középmezőny megvívott a maradék hat helyért. Hamilton, aki kopott gumikon is top 10-es volt javított, míg Russell az új abroncsokon futott továbbjutó időt. 1:32,9-es körrel már nem lehetett folytatni, ennek első áldozata Ricciardo lett, de bosszankodhatott Ocon és Bottas is. Vettel az Aston Martinnal már két másodperces távolságban járt, míg Albon nem tudott élni a lehetőséggel és 15-iként búcsúzott.

A záró szakasz Perez felvezetésével kezdődött meg, miközben a Ferrari taktikázott, Sainzot hozták Leclerc elé a szélárnyékozás miatt. A monacói ugyan megfutotta a elsőre a leggyorsabb kört, de a kitalált stratégia elsőre nem hozott sokat a konyhára, mindössze nyolc ezreddel volt Verstappen előtt. A Scuderia másodjára is nekirugaszkodott, és jobban is jöttek ki belőle, ezúttal Leclerc 1:30,872-t futott. Nem maradt kétség, a pole az övé lett, hiába tudott faragni korábbi idejéből a holland.

Perez egy biztos harmadik helyet zsebelte benne, a negyedik helyre kvalifikáló Hamilton már négy tizedre volt csak a mexikóitól. Russellnek viszont nem jött ki a lépés, egy biztos ötödik helytől fosztotta meg őt az átalakított McLarennel remekül futó Norris, aki egy újabb szöget vert csapattársa F1-es karrierjébe. Alonso csapata hazai versenyén egy hetedik helynek örülhetett, míg a nyolcadik Tsunoda lett. A büntetések miatt sem Sainz, sem Magnussen nem teljesített mért kört.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Enzo Ferrari másik kedvenc márkája a Peugeot volt

Komoly reklámértéke van, ha egy-egy terméket valamilyen híresség népszerűsít és használ. Ám az esetek nagy részében a filmcsillag vagy sportoló pénzért „szereti” a márkát. Enzo Ferrari és számos Peugeot-ja esetében azonban egészen másról volt szó: az autóipar olasz legendája imádta a Peugeot-k kényelmét, minőségét és használati értékét. Enzo Ferrari híresen öntörvényű és gyakorlatias ember volt. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom