Íme a Renault Espace legújabb generációja

Megérkezett a Renault Espace hatodik generációja, mely most már messze nem a családi egyterű kategóriát képviseli, hanem bizony ízig-vérig SUV modell lett. Az Austral formai megoldásai és technikai alapjai köszönnek vissza az újdonságon.

Ahogyan arról már korábban is beszámoltunk, a Renault nem engedi el az Espace modell kezét a jövőben sem. Persze, sok minden változott az egykoron családi egyterűként futó járgány életében, például az is, hogy a most bemutatkozott hatodik generáció már kő keményen az SUV kategóriát képviseli.

Nem is akárhogyan, hanem lényegében arról van szó, hogy a már ismert Austral modell nyújtott változataként dobták piacra a járgányt a franciák. Azonosak a technikai alapok, dizájn tekintetében pedig gyakorlatilag egy az egyben emelték át az orrészt a franciák.

Ami különbözik, az a hosszabb kasztni, mely még így is kisebb, mint az Espace előző generációja. Egészen pontosan 4722 mm-es hosszról beszélhetünk a jelenlegi felvonásnál, ami egészen pontosan 135 mm-el kevesebb, mint amit eddig tudott az autó.

Ez persze nem jelenti azt, hogy kényelmetlenebb lenne a beltér. A gyáriak ugyanis kimondottan bőséges helykínálattal ruházták fel az új Espace generációt is, még hétszemélyes felállásban is kérhető az autó, bár ekkor már utasokkal telítve igencsak korlátozott az alapból 477-677 literes (a második üléssor helyzetétől függően) csomagtér.

A belső elrendezésben sincs semmi újdonság, ha már valaki látta az Austral modellt. A műszerfal képét ugyan úgy a méretes digitális műszeregység és a mellé helyezett infotainment kijelző határozza meg. A könyöklő előtt találhatjuk a vezeték nélküli telefontöltőt, mely több helyzetben rögzíthető, alatta pedig pohártartót és plusz tárolórekeszt helyeztek el a Renault tervezői.

Hajtásláncok tekintetében nincs túlbonyolítva az új Espace egyelőre, azaz egyetlen motorizáltsággal kérhetik csak a vásárlók. Ez pedig nem más, mint az 1,2 literes háromhengeres benzines motorra épülő és egy elektromos erőforrást is tartalmazó öntöltős hibrid rendszer, mely 200 lóerőnyi összteljesítménnyel rendelkezik, amivel az autó 8,8 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet, a végsebessége pedig 175 km/órára tehető.

Ezzel a megoldással WLTP szabvány szerint mérve 4,4 literes átlag fogyasztás érhető el, de természetesen ez nagyban múlik azon, hogy a sofőr milyen mértékű akkumulátor töltöttséggel vág neki az utazásnak. Az új Espace értékesítése már áprilisban elkezdődik, árlistával viszont eddig még nem szolgált a Renault.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Arteon-pótló – Peugeot 508 GT PureTech Hybrid 225 teszt

Lassan a Peugeot lesz az egyetlen, aki a középkategóriás üzleti szedánra vágyók életét fel tudja pezsdíteni. A Mazda januárban jelentette be, hogy idén tavasszal befejezi a 6-os gyártását, a Volkswagen is csak a kombit hagyja meg az Arteonból. Egy páran még küzdenek ebben a szegmensben, idén jön az új Camry, természetesen négyajtósként, van Superb szedán […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Mazda legtágasabb Európai SUV-ja, a vadonatúj Mazda CX-80 2024. április 18-án mutatkozik be

Három üléssor, mely akár hét utasnak is helyet biztosít Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva A Mazda 2024. április 18-án, csütörtökön 12.00 órakor mutatja be a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80-at. A CX-60 után a CX-80 a második modell, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek – ez a modell a Mazda legtágasabb autója az európai […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

“Csatlakozz a belső körhöz!”

Ezzel a szlogennel indít útjára szurkolói mozgalmat a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség. A cél a szurkolói tudatosság, ezáltal a hazai raliversenyek biztonságának növelése. Nincs még egy olyan szakág, amelyben ennyire együtt kell működnie a rendezőknek, versenyzőknek, sportbíróknak és rajongóknak az események biztonságos lebonyolítása érdekében. A szövetség most elindított tematikus aloldalára letölthető és megosztható tájékoztató anyagok, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom