Kaszkadőrmutatvánnyal debütál az új Range Rover Sport

Az új Range Rover Sport a prémium sportosság fogalmát újraalkotva egy vízerőmű túlfolyóján kapaszkodott fel 193 métert, miközben percenként 750 tonna víz zúdult alá körülötte.

​Kihívás elfogadva: a nagyteljesítményű luxusterepjáró Izland vulkanikus tájait leküzdve, sziklákat megmászva, elárasztott csatornákon átszáguldva jutott fel a Kárahnjúkar gátra. Nézze meg a filmet:

  • Dinamikus menet- és terepképességek: a James Bond filmek autós kaszkadőre, Jessica Hawkins a vízelvezető torkolatánál tátongó mélységgel dacolva, soha nem látott módon demonstrálta az új modell dinamikus menet- és terepképességeit
  • Felvillanyozó teljesítmény: 2024-től már tisztán elektromos hajtáslánccal, a bevezetéskor 510 lóerős, megnövelt hatótávolságú elektromos hybridként, akár 18 g/km CO2-kibocsátással és két tankolás között megtehető, akár 740 km távolsággal1
  • Finom járású, nagy teljesítményű: a hathengeres, 48V mild hybrid Ingenium benzin- és dízelmotorok, valamint az új fejlesztésű, 530 lóerős V8 Twin Turbo motor gondoskodnak a Range Rover Sporttól megszokott menetdinamikáról
  • Úttörő menettulajdonságok: a Range Rovernél első ízben alkalmazott, változtatható kamratérfogatú légrugókkal szerelt, dinamikus légrugózás, valamint a kétszelepes aktív lengéscsillapítók a dinamizmus, a kezelhetőség és a harmonikus menettulajdonságok új szintjét kínálják

Az új Range Rover Sport soha nem látott mutatvánnyal ünnepelte világpremierjét, elsőként kapaszkodva fel egy izlandi vízerőmű gátjának túlfolyó csatornáján.

Az új Range Rover Sport mutatványát még veszélyesebbé tette, hogy a maga nemében a világ legnagyobbjának számító Kárahnjúkar gát túlfolyóján percenként 750 tonna víz zúdult alá. Elég lett volna egy pillanatnyi tapadásvesztés, hogy az autó és pilótája a túlfolyó torkolata alatt tátongó 90 méteres szakadékba zuhanjon.

A Range Rover sportos luxusterepjárójának minden eddiginél kívánatosabb, harmadik generációja technológiai tartalmát, valamint menet- és terepképességeit tekintve egyaránt felülmúlja elődjeit: impozáns kiállását olyan ösztönös vezethetőséggel társítja, amit csak a Land Rover gyártmányaiban valaha alkalmazott legfejlettebb futómű-technológiák tesznek lehetővé.

A sikeres kaszkadőrmutatványt bemutató filmet a Jaguar Land Rover ultramodern termékfejlesztői központjában, a nagy-britanniai Gaydonban megtartott exkluzív eseményen vetítették először. Jessica Hawkins, a James Bond filmek hivatalos autós kaszkadőre ült az új Range Rover Sport volánja mögé, hogy demonstrálja annak tapadását, nyomaték-átviteli képességét, menetteljesítményeit és kiegyensúlyozott viselkedését. Nem a mostani volt az első kihívás, amelyet a Land Rover sportos prémium szabadidőjárműve sikeresen teljesített. A modell korábban új csúcsot állított fel a Pikes Peak hegyi felfutó verseny útvonalán; a nevéhez fűződik az első dokumentált átkelés az Arab-félszigeten elterülő Rab-el-Háli homoksivatagon; illetve 2018-ban elsőként mászta meg a kínai Mennyország kapujához vezető 999 lépcsőfokot.

„A Land Rover úttörő MLA-Flex architektúrája és a legmodernebb futóműrendszerek együtt minden elődjénél dinamikusabbá tették az új generációs Range Rover Sportot” – mondta Nick Collins, a Jaguar Land Rover járműprogramokért felelős vezérigazgatója. „Az innovatív technológiák széles körének működését az integrált futómű-szabályozási rendszer hangolja össze, a legújabb, módosítható térfogatú légrugózási rendszertől kezdve a Dynamic Response Pro elektronikus aktív oldaldőlés-szabályozó rendszerig. Ennek eredményeként az új Range Rover Sport minden elődjénél izgalmasabb és élvezetesebben vezethető.”

A túlfolyó csatorna az utolsó állomása volt annak a drámai utazásnak, amely a völgy mélyéről egy elárasztott folyómedren, meredek alagutakon, majd a 40 fokos emelkedésű sziklás gátfalon át vezetett az erőmű csúcsára. A 294 méter hosszú túlfolyón dühöngve alázúduló vízáradat jelentette a hajtási rendszereket és a pilótát egyaránt próbára tevő végső kihívást.

Az új Range Rover Sport a Land Rover fejlett, rugalmas moduláris hosszmotoros architektúrájára (MLA-Flex) épül, amely tökéletes alapokat biztosít a modell kiemelkedő menetdinamikai képességeihez és utolérhetetlen kifinomultságához. A nagy teljesítményű, takarékos hajtásláncok kínálatában megtalálható két hathengeres, megnövelt hatótávolságú elektromos plug-in hybrid egység, amelyek akár 113 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot és akár 18 g/km CO2-kibocsátást biztosítanak1.

Az új 530 lóerős V8 Twin Turbo erőforrás sportautókhoz méltó menetdinamikát kínál: a Dynamic Launch funkciót aktiválva álló helyzetből 4,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót. Ezek mellett nagy teljesítményű, takarékos mild hybrid Ingenium benzin- és dízelmotorral is rendelhető a modell, 2024-től pedig tisztán elektromos hajtással is elérhető lesz, igazodva a Land Rover villamosítási stratégiájához.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A január 10. – 19. között megrendezésre kerülő Brüsszeli Autószalonon debütál Európában a vadonatúj, akkumulátoros elektromos Toyota Urban Cruiser

A Toyota multitechnológiás stratégiájának lényege, hogy modelljeiben az autóvásárlók számára az ő személyes igényeiknek megfelelő környezetbarát meghajtások széles tárházát kínálja, a lágy hibrid elektromos hajtástól az öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos meghajtáson át a hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtásig. A környezettudatosság szinonimájának is tekintett vállalat európai értékesítéseiben a fő csapást jelenleg az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BRÜSSZELI AUTÓSZALONON BEMUTATKOZOTT A VADONATÚJ MAZDA6E: AHOL A JAPÁN KÉZMŰVESSÉG AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁST FORMÁLJA

A Mazda ma leleplezte a vadonatúj Mazda6e-t a Brüsszeli Autószalonon. Ez a gyorsan tölthető, ötajtós hatchback a Mazda kínálatának legújabb, tisztán elektromos hajtású tagja. Teljesítmény és hatótávolság a vezető igényeire szabva A Mazda6e kétféle hajtásláncot kínál a különböző vezetési igényeknek megfelelően. A Mazda6e1 68,8 kWh-s akkumulátorral van felszerelve, amely akár 479 km2 hatótávolságot biztosít. A […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Amerikából jöttem-Kia Sorento 193 CRDi AWD teszt

A koreai márka felfrissítette a legnagyobb, hagyományos hajtásláncú szabadidő-autóját. A cím nem a véletlen műve: a tengerentúlon nagyon kedvelt a testes SUV. Okosak a koreaiak. Ennek az egyik megnyilvánulása, hogy a Kiánál és a Hyundai-nál, a lemezek alatt lévő azonos technikát, teljesen más ruhába csomagolják. Így eltérő karaktereket kapnak az autók és nem vesznek el […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom