Kawasaki Ninja 400 Teszt – Sportmotor kezdőknek?!

2018-ban jelent meg a Kawasaki 400-as szériája, amit két típusra bontottak: a Z400-ra és a Ninja 400-ra. Ezeket a motorokat főleg kezdőknek szánták, de nagyon gyorsan rájöttek, hogy ennél sokkal szélesebb réteget tudnak vele kiszolgálni. Ennek ellenére, nálunk sajnos nem tartott túl sokáig a forgalmazása.

A Kawasaki Ninja 400-ba kéthengeres, 44 lóerős motor került, ami mellé 170 kg társult (menetkész súly). A kicsi súlynak és a két hengernek köszönhetően a motor hiheteltlenül könnyen kezelhető. A 2-6 ford/perc között elérhető 3 Nm, pedig bőven elég egy jó motorozáshoz. Valamivel több, mint 17000 km tapasztalat után bátran kijelenthetem, hogy az egyik legélvezetesebb motor a kategóriájában és a sokak által “kínai motorként” emlegetett kicsi Ninjának megbízhatósági problémája sem volt.

Annak ellenére, hogy elöl egy darab féktárcsát találunk, nagyon pontos és határozott féktávokat lehet venni vele. Az ABS már alap ezeken a modelleken, a tapasztalatom alapján jól működik és feleselegsen nem avatkozott be egyszer sem. A kuplung kezelése gyerekjáték lehet bárki számára, egy ujjal is simán lehet működtetni. Ez a kezdő motorosoknak vagy gyengébb fizikumúaknak nagy előny.

Pozitívumok

A motor legnagyobb erőssége mégsem ez, hanem a kanyarodás. A kis súlyának (és valószínűleg a keskeny hátsó guminak) köszönhetően, nagyon élvezetesen lehet vele csapatni. Egy kanyargósabb szakaszon, simán le lehet kergetni a 600-as szupersportokat. Nyilván az egyenes részeken már meglógnak a “nagyok”, de végsebességben alattam (172 cm és 63 kg) ez a motor nagyon simán elérte a 195km/h-át. És utazóban a 160km/h sem okozott problémát neki, ami egy A2-eshez képest egyáltalán nem lassú. Ezeket a tapasztalokat, természetesen németországi sebességkorlátozások nélküli autópályákon szereztem.

Annak ellenére, hogy főleg fiataloknak szánta a gyártó ezt a motort, nagyon sok 400-ast látni az utakon. Pozitív csalódás, hogy nem csak fiatalok vezetik. A fentebb említettek miatt pedig ez nem is meglepő, hiszen kinézetben és teljesítmenyben is többet mutat és tud ez a motor, mint amit pusztán az adatok alapján kiolvasna belőle valaki.

Az árnyas oldal

Nálam a fogyasztás volt az egyetlen negatívum. Ez leginkább a társaságban való motorozásban zavart, hiszen nem a legjobb érzés, ha mindig egy ember miatt kell megállni tankolni. Ez a németországi túrákon jött ki leginkább, mert átlagos közlekedésben, nagyon keveset fogyaszt (liter/100 km, németben, x km/órás tempónál, liter/100 km).

Azt gondolom, hogy a jövőben ez a motor még nagyon sikeres lesz a használt piacon, és ha valaki a sportmotorok szerelmese, akkor kezdőként ebben megtalálhat mindent, ami az élvezetes motorozáshoz kell.

Írta és fényképezte: Hencze Erik

Kapcsolódó cikkek

Rally Breslau: Laller Lengyelországban is folytatná a megkezdett utat

Horváth Lajos számára nincs pihenő, hiszen a Hellas Rallyt, valamint a Baja Satu Mare-t is sikeresen teljesítő „Lallerre” újabb elképesztő kihívás vár. Ez a Rally Breslau, amely a Dél-Lengyelországi régión keresztül vágtat majd, hogy a versenyző kedvenc terepén, a Drawsko Pomorski közelében lévő hatalmas lőtérén üdvözölje a célba érkezőket. A váci versenyző idén már harmadjára […]

Olvass tovább

New Times Racing: Remek helytállás a Pannóniaringen

Miután Maxwell Toth Mugellóban versenyzett és aratott kettős győzelmet a hétvégén, addig az NTR további három pilótája a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa pannóniaringi fordulóján állt rajthoz hétfőn. A 600 Open kategóriában Kecskés Bence a kvalifikáción megszerezte a második rajtkockát, a futamon pedig egy jó rajtot követően próbálta tartani a tempót az […]

Olvass tovább

NTR: Maxwell Toth meghódította Mugellót és már vezeti a bajnokságot is

Max Toth a New Times Racing magyar felmenőkkel rendelkező amerikai származású pilótája parádés teljesítménnyel mindkét futamot megnyerte az Aprilia Racing RS 660 Trofeo mugellói fordulójában, ezzel pedig a bajnokság élére állt. Hétvégén a festői toszkán versenypálya, az Autodromo Internazionale del Mugello adott otthont az olasz CIV Bajnokságnak és betétfutamainak, így az Aprilia Racing RS 660 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom