Kawasaki Ninja 400 Teszt – Sportmotor kezdőknek?!

2018-ban jelent meg a Kawasaki 400-as szériája, amit két típusra bontottak: a Z400-ra és a Ninja 400-ra. Ezeket a motorokat főleg kezdőknek szánták, de nagyon gyorsan rájöttek, hogy ennél sokkal szélesebb réteget tudnak vele kiszolgálni. Ennek ellenére, nálunk sajnos nem tartott túl sokáig a forgalmazása.

A Kawasaki Ninja 400-ba kéthengeres, 44 lóerős motor került, ami mellé 170 kg társult (menetkész súly). A kicsi súlynak és a két hengernek köszönhetően a motor hiheteltlenül könnyen kezelhető. A 2-6 ford/perc között elérhető 3 Nm, pedig bőven elég egy jó motorozáshoz. Valamivel több, mint 17000 km tapasztalat után bátran kijelenthetem, hogy az egyik legélvezetesebb motor a kategóriájában és a sokak által “kínai motorként” emlegetett kicsi Ninjának megbízhatósági problémája sem volt.

Annak ellenére, hogy elöl egy darab féktárcsát találunk, nagyon pontos és határozott féktávokat lehet venni vele. Az ABS már alap ezeken a modelleken, a tapasztalatom alapján jól működik és feleselegsen nem avatkozott be egyszer sem. A kuplung kezelése gyerekjáték lehet bárki számára, egy ujjal is simán lehet működtetni. Ez a kezdő motorosoknak vagy gyengébb fizikumúaknak nagy előny.

Pozitívumok

A motor legnagyobb erőssége mégsem ez, hanem a kanyarodás. A kis súlyának (és valószínűleg a keskeny hátsó guminak) köszönhetően, nagyon élvezetesen lehet vele csapatni. Egy kanyargósabb szakaszon, simán le lehet kergetni a 600-as szupersportokat. Nyilván az egyenes részeken már meglógnak a “nagyok”, de végsebességben alattam (172 cm és 63 kg) ez a motor nagyon simán elérte a 195km/h-át. És utazóban a 160km/h sem okozott problémát neki, ami egy A2-eshez képest egyáltalán nem lassú. Ezeket a tapasztalokat, természetesen németországi sebességkorlátozások nélküli autópályákon szereztem.

Annak ellenére, hogy főleg fiataloknak szánta a gyártó ezt a motort, nagyon sok 400-ast látni az utakon. Pozitív csalódás, hogy nem csak fiatalok vezetik. A fentebb említettek miatt pedig ez nem is meglepő, hiszen kinézetben és teljesítmenyben is többet mutat és tud ez a motor, mint amit pusztán az adatok alapján kiolvasna belőle valaki.

Az árnyas oldal

Nálam a fogyasztás volt az egyetlen negatívum. Ez leginkább a társaságban való motorozásban zavart, hiszen nem a legjobb érzés, ha mindig egy ember miatt kell megállni tankolni. Ez a németországi túrákon jött ki leginkább, mert átlagos közlekedésben, nagyon keveset fogyaszt (liter/100 km, németben, x km/órás tempónál, liter/100 km).

Azt gondolom, hogy a jövőben ez a motor még nagyon sikeres lesz a használt piacon, és ha valaki a sportmotorok szerelmese, akkor kezdőként ebben megtalálhat mindent, ami az élvezetes motorozáshoz kell.

Írta és fényképezte: Hencze Erik

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

Ünnepélyes megnyitóval indult el a SYM Centrum Magyarországon

Budapest, 2024. november 28. – A Sanyang Motor (SYM), a 70 éves múltra visszatekintő, világszerte elismert tajvani robogómárka, hivatalosan is megérkezett Magyarországra. Az ország vezető motorkerékpár kereskedései közé tartozó KTM Centrum szárnyai alatt működő SYM Centrum célja, hogy a robogókat a kiemelkedő megbízhatóságukkal, modern dizájnjukkal és kiváló ár-érték arányukkal minél több emberhez eljuttassa. A megnyitó […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Honda CB650R E-Clutch (2024) teszt – Ismerjük meg az E-Clutch-ot! – Motor&Verda

Az idei szezon egyik legnagyobb újítása a Honda háza táján az E-Clutch volt, mellyel a CBR650R-t és tesztalanyunkat, a CB650R-t ruházták fel. Mindkét motor járt már szerkesztőségünknél a korábbi években, így a teljes ismertetőket már olvashattátok a sport-, valamint a naked kivitelű CB-ről. Jelen cikkben ezért az E-Clutch-ot, annak használatát, valamint előnyeit szeretném részletesen bemutatni […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom