Kawasaki Ninja 400 Teszt – Sportmotor kezdőknek?!

2018-ban jelent meg a Kawasaki 400-as szériája, amit két típusra bontottak: a Z400-ra és a Ninja 400-ra. Ezeket a motorokat főleg kezdőknek szánták, de nagyon gyorsan rájöttek, hogy ennél sokkal szélesebb réteget tudnak vele kiszolgálni. Ennek ellenére, nálunk sajnos nem tartott túl sokáig a forgalmazása.

A Kawasaki Ninja 400-ba kéthengeres, 44 lóerős motor került, ami mellé 170 kg társult (menetkész súly). A kicsi súlynak és a két hengernek köszönhetően a motor hiheteltlenül könnyen kezelhető. A 2-6 ford/perc között elérhető 3 Nm, pedig bőven elég egy jó motorozáshoz. Valamivel több, mint 17000 km tapasztalat után bátran kijelenthetem, hogy az egyik legélvezetesebb motor a kategóriájában és a sokak által “kínai motorként” emlegetett kicsi Ninjának megbízhatósági problémája sem volt.

Annak ellenére, hogy elöl egy darab féktárcsát találunk, nagyon pontos és határozott féktávokat lehet venni vele. Az ABS már alap ezeken a modelleken, a tapasztalatom alapján jól működik és feleselegsen nem avatkozott be egyszer sem. A kuplung kezelése gyerekjáték lehet bárki számára, egy ujjal is simán lehet működtetni. Ez a kezdő motorosoknak vagy gyengébb fizikumúaknak nagy előny.

Pozitívumok

A motor legnagyobb erőssége mégsem ez, hanem a kanyarodás. A kis súlyának (és valószínűleg a keskeny hátsó guminak) köszönhetően, nagyon élvezetesen lehet vele csapatni. Egy kanyargósabb szakaszon, simán le lehet kergetni a 600-as szupersportokat. Nyilván az egyenes részeken már meglógnak a “nagyok”, de végsebességben alattam (172 cm és 63 kg) ez a motor nagyon simán elérte a 195km/h-át. És utazóban a 160km/h sem okozott problémát neki, ami egy A2-eshez képest egyáltalán nem lassú. Ezeket a tapasztalokat, természetesen németországi sebességkorlátozások nélküli autópályákon szereztem.

Annak ellenére, hogy főleg fiataloknak szánta a gyártó ezt a motort, nagyon sok 400-ast látni az utakon. Pozitív csalódás, hogy nem csak fiatalok vezetik. A fentebb említettek miatt pedig ez nem is meglepő, hiszen kinézetben és teljesítmenyben is többet mutat és tud ez a motor, mint amit pusztán az adatok alapján kiolvasna belőle valaki.

Az árnyas oldal

Nálam a fogyasztás volt az egyetlen negatívum. Ez leginkább a társaságban való motorozásban zavart, hiszen nem a legjobb érzés, ha mindig egy ember miatt kell megállni tankolni. Ez a németországi túrákon jött ki leginkább, mert átlagos közlekedésben, nagyon keveset fogyaszt (liter/100 km, németben, x km/órás tempónál, liter/100 km).

Azt gondolom, hogy a jövőben ez a motor még nagyon sikeres lesz a használt piacon, és ha valaki a sportmotorok szerelmese, akkor kezdőként ebben megtalálhat mindent, ami az élvezetes motorozáshoz kell.

Írta és fényképezte: Hencze Erik

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor Motorsport

Kecskés Bence jó úton a cél felé – Spanyol kupa után a JuniorGP-be

Kecskés Bence idén teljes szezont fut a FIM JuniorGP STK 600-as kategóriájában az MDR Competition Team-mel és a 80-as rajtszámot viselő Yamaha YZF R6-tal. A FIM JuniorGP-ről amely a Dorna szervezése alatt fut egyetlen lépésre van a MotoGP és World Superbike sorozatoktól. Ez nem meglepő, hiszen nagyon erős a mezőny, itt a világ legjobbjai mérik […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor

Ugly Kid Joe, Tankcsapda, AK26, godfater. és rengeteg motoros érkezik 2024. június 27-29. között a Műegyetem rakpartra, a Budapest Open Road Days-re

A kaliforniai Ugly Kid Joe lép fel június 28-án, pénteken Budapest legnagyobb belvárosi fesztiválja, a Budapest Open Road Days nagyszínpadán, a Műegyetem rakparton. Az amerikai rockzenekar koncertje előtt Tátrai Tibusz szupergrupja, a godfater. új lemezét mutatja be a motoros, családi és zenei fesztiválon. A 35 éves Tankcsapda június 29-én a Budapest Open Road Days-en adja […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

A HARLEY-DAVIDSON® készen áll a magyar utak meghódítására

Budapest, Sopron, Nyíregyháza (2024.04.05-06.) – A Harley-Davidson® márkakereskedések az ország egész területén egy időben és közösen indítják el az idei motoros szezont az Open House rendezvénysorozattal, amit először április 5-6. között tartanak meg minden kereskedésben. A tavasz beköszöntével itt az idő, hogy felkészüljünk a várva várt motoros szezonra és együtt hódítsuk meg a végtelen utakat. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom