Kawasaki Ninja 400 Teszt – Sportmotor kezdőknek?!

2018-ban jelent meg a Kawasaki 400-as szériája, amit két típusra bontottak: a Z400-ra és a Ninja 400-ra. Ezeket a motorokat főleg kezdőknek szánták, de nagyon gyorsan rájöttek, hogy ennél sokkal szélesebb réteget tudnak vele kiszolgálni. Ennek ellenére, nálunk sajnos nem tartott túl sokáig a forgalmazása.

A Kawasaki Ninja 400-ba kéthengeres, 44 lóerős motor került, ami mellé 170 kg társult (menetkész súly). A kicsi súlynak és a két hengernek köszönhetően a motor hiheteltlenül könnyen kezelhető. A 2-6 ford/perc között elérhető 3 Nm, pedig bőven elég egy jó motorozáshoz. Valamivel több, mint 17000 km tapasztalat után bátran kijelenthetem, hogy az egyik legélvezetesebb motor a kategóriájában és a sokak által “kínai motorként” emlegetett kicsi Ninjának megbízhatósági problémája sem volt.

Annak ellenére, hogy elöl egy darab féktárcsát találunk, nagyon pontos és határozott féktávokat lehet venni vele. Az ABS már alap ezeken a modelleken, a tapasztalatom alapján jól működik és feleselegsen nem avatkozott be egyszer sem. A kuplung kezelése gyerekjáték lehet bárki számára, egy ujjal is simán lehet működtetni. Ez a kezdő motorosoknak vagy gyengébb fizikumúaknak nagy előny.

Pozitívumok

A motor legnagyobb erőssége mégsem ez, hanem a kanyarodás. A kis súlyának (és valószínűleg a keskeny hátsó guminak) köszönhetően, nagyon élvezetesen lehet vele csapatni. Egy kanyargósabb szakaszon, simán le lehet kergetni a 600-as szupersportokat. Nyilván az egyenes részeken már meglógnak a “nagyok”, de végsebességben alattam (172 cm és 63 kg) ez a motor nagyon simán elérte a 195km/h-át. És utazóban a 160km/h sem okozott problémát neki, ami egy A2-eshez képest egyáltalán nem lassú. Ezeket a tapasztalokat, természetesen németországi sebességkorlátozások nélküli autópályákon szereztem.

Annak ellenére, hogy főleg fiataloknak szánta a gyártó ezt a motort, nagyon sok 400-ast látni az utakon. Pozitív csalódás, hogy nem csak fiatalok vezetik. A fentebb említettek miatt pedig ez nem is meglepő, hiszen kinézetben és teljesítmenyben is többet mutat és tud ez a motor, mint amit pusztán az adatok alapján kiolvasna belőle valaki.

Az árnyas oldal

Nálam a fogyasztás volt az egyetlen negatívum. Ez leginkább a társaságban való motorozásban zavart, hiszen nem a legjobb érzés, ha mindig egy ember miatt kell megállni tankolni. Ez a németországi túrákon jött ki leginkább, mert átlagos közlekedésben, nagyon keveset fogyaszt (liter/100 km, németben, x km/órás tempónál, liter/100 km).

Azt gondolom, hogy a jövőben ez a motor még nagyon sikeres lesz a használt piacon, és ha valaki a sportmotorok szerelmese, akkor kezdőként ebben megtalálhat mindent, ami az élvezetes motorozáshoz kell.

Írta és fényképezte: Hencze Erik

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

A Honda bemutatja legújabb, 2025-ös modellévű kétkerekűit a budapesti Motorkiállításon

A Honda jövő hétvégén, Magyarországon először, bemutatja a 2025. évi motorkerékpárjait és robogóit a Millenárison megrendezésre kerülő MOTORKIÁLLÍTÁS 2025 rendezvényen, így a nagyérdemű közönség testközelből láthatja, többek között, a legújabb GB350S-t, a Hornet család zászlóshajóját a CB1000 SP-t, valamint a megújult PCX125-t. A japán gyártó az idei évben számos újdonságot mutatott be az Adventure, Street […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Szenzációs hangulat, rekord nézőszám a Superenduro GP of Hungary-n!

Rekord nézőszám, négy kategória, tizenkét boldog dobogós, és elképesztő hangorkán – címszavakban így lehetne összefoglalni a Superenduro GP of Hungary-t, amely persze jóval több volt ennél! Ezért úgy gondoltuk, érdemes mérleget vonni a történések egyhetes távlatából. (A Motor&Verda saját összefoglaló videóját IDE kattintva éred el!) A máskor elegáns sportcsarnok ezúttal teljesen új arcát mutatta. És […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Stílusosan ünnepli a Gold Wing bemutatkozásának 50. évfordulóját a Honda

• Egyedi színekben, különleges emblémákkal érkeznek a Gold Wing 50th Anniversary modellek • Különleges, korlátozott példányszámú asztali Gold Wing makett bemutatja az első és a legújabb nemzedéket • Továbbfejlesztett kommunikációs és infotainment-rendszer • A Gold Wing károsanyag-kibocsátása immáron az EURO5+ előírásainak is megfelel Az 50. születésnapját ünneplő Honda Gold Wing már a – 999 cm3-es […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom