Ki bukott a legtöbbet 2022-ben a MotoGP-ben?

Évről évre az egyik legérdekesebb statisztika, amit most kielemzünk. Melyik kategóriában, kik és hányat buktak a 2022-es szezonban a versenyhétvégék összes eseményét együttvéve?

Lássuk is! 1106 esést könyvelhettünk el a MotoGP három géposztályában. Az elmúlt években csupán 2017-ben történt több bukás, mint idén, akkor 1126-szor dobták el a motorokat a versenyzők. A legtöbb esés (428) a középső géposztályban, a Moto2-ben történt, ahol egy hétvégén kerekítve átlagosan 21-szer hibáztak a versenyzők. Ez a szám a MotoGP-ben 335, átlagosan 16,7-es bukással, a legkisebb géposztályban pedig 343, ami 17,5-es átlagot jelent.

A legtöbb esés mindhárom kategóriában a versenyen történt, az 1106 bukásból ugyanis 346-ot futamokon könyvelhettünk el. Amint a táblázaton látszik, a második szabadedzés „népszerű” még a hibázásra főként a Moto2-ben és a Moto3-ban, a MotoGP-ben a gyakorlások közül a harmadik került az első helyre. Ez nem is csoda, hiszen a versenyzőknek ez az edzés számít a legjobban a Q1 és a Q2 kialakulásakor.

Egy másik tabella élére került Darryn Binder, ahol az egyéni bukásokat követhetjük nyomon. A dél-afrikai versenyző 27 alkalommal fektette el a Yamahát. A királykategóriások közül még ott van a top 3-ban az év újonca, Marco Bezzecchi is, aki 23-szor kötött ki a pálya szélén Ducatija mellett. A legjobb teljesítményt ebből a szempontból Maverick Vinales tette le az asztalra, aki egész évben csupán kétszer dobta el a motort, rengeteg eurót spórolva az Apriliának az összetört motorok híján.

A leggyilkosabb pálya ebből a szempontból a portugál helyszín, ahol 105 alkalommal buktak, Le Mans a második 87-el, Misano pedig a 3. 71 bukással. A legtöbben a sachsenringi 1-es kanyart nem tudták bevenni, itt 21 versenyző esett el, beleértve a MotoGP idei világbajnokát, Pecco Bagnaiát is.

Fotók: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

A HARLEY-DAVIDSON® 2025-ÖS MODELLJEI ELÉRHETŐEK A HIVATALOS KERESKEDÉSEKBEN

MILWAUKEE (2025. január 2.) – A Harley-Davidson® bemutatta a 2025-ös motorpaletta első modelljeit a H-D.com weboldalon, amelyek már megvásárolhatók a hivatalos Harley-Davidson® márkakereskedésekben világszerte. Új szolgáltatás került bevezetésre, a Harley-Davidson® Factory Custom Paint & Graphics, amely exkluzív festési és grafikai dizájnokat kínál egyes modellekhez. A 2025-ös motorok további újdonságait, köztük a limitált szériás Custom Vehicle […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Suzuki Avenis 125 (2024) teszt – Kis robogó, nagyvárosi kalandokra – Motor&Verda

Robogózni jó dolog! Praktikus, gyors, olcsó és pofonegyszerű… nagyvárosban pedig főleg nyerő választás! 2024-es szezonunk lezárásaként egy nyolcadliteres robogót tesztelhettünk, a Suzuki Avenis 125 személyében. Ha a videós bemutatóra is kíváncsiak vagytok, kattintsatok a lenti képre!  Kicsi kerekek és szuper lámpák Egy dolog biztos: az Avenis kitűnik a tömegből. Extrém külsejével, fiatalos-sportos dizájnjával azonnal felkelti […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Honda NX500 (2024) teszt – Praktikus társ, bármerre jársz – Motor&Verda

A Honda mérnökei a 2024-es évre megújult külsővel és elnevezéssel ruházták fel a korábbról CB500X-ként ismert kétkerekűt. Az NX500 alapjait tekintve azért továbbra is az elődeire hajaz, erőforrását, felfüggesztését és fékeit nem, vagy csak nagyon minimálisan módosították. A design-nál pedig talán egyetlen fontosabb változás érhető tetten, az új színes, 5 colos TFT kijelző – mely […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom