Ki bukott a legtöbbet 2022-ben a MotoGP-ben?

Évről évre az egyik legérdekesebb statisztika, amit most kielemzünk. Melyik kategóriában, kik és hányat buktak a 2022-es szezonban a versenyhétvégék összes eseményét együttvéve?

Lássuk is! 1106 esést könyvelhettünk el a MotoGP három géposztályában. Az elmúlt években csupán 2017-ben történt több bukás, mint idén, akkor 1126-szor dobták el a motorokat a versenyzők. A legtöbb esés (428) a középső géposztályban, a Moto2-ben történt, ahol egy hétvégén kerekítve átlagosan 21-szer hibáztak a versenyzők. Ez a szám a MotoGP-ben 335, átlagosan 16,7-es bukással, a legkisebb géposztályban pedig 343, ami 17,5-es átlagot jelent.

A legtöbb esés mindhárom kategóriában a versenyen történt, az 1106 bukásból ugyanis 346-ot futamokon könyvelhettünk el. Amint a táblázaton látszik, a második szabadedzés „népszerű” még a hibázásra főként a Moto2-ben és a Moto3-ban, a MotoGP-ben a gyakorlások közül a harmadik került az első helyre. Ez nem is csoda, hiszen a versenyzőknek ez az edzés számít a legjobban a Q1 és a Q2 kialakulásakor.

Egy másik tabella élére került Darryn Binder, ahol az egyéni bukásokat követhetjük nyomon. A dél-afrikai versenyző 27 alkalommal fektette el a Yamahát. A királykategóriások közül még ott van a top 3-ban az év újonca, Marco Bezzecchi is, aki 23-szor kötött ki a pálya szélén Ducatija mellett. A legjobb teljesítményt ebből a szempontból Maverick Vinales tette le az asztalra, aki egész évben csupán kétszer dobta el a motort, rengeteg eurót spórolva az Apriliának az összetört motorok híján.

A leggyilkosabb pálya ebből a szempontból a portugál helyszín, ahol 105 alkalommal buktak, Le Mans a második 87-el, Misano pedig a 3. 71 bukással. A legtöbben a sachsenringi 1-es kanyart nem tudták bevenni, itt 21 versenyző esett el, beleértve a MotoGP idei világbajnokát, Pecco Bagnaiát is.

Fotók: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Motor Motorsport

Kovács Bálint a Maco Racing Team pilótájaként áll rajthoz az idei EWC-n

A H-Moto Team pilótája pályafutása egyik legaktívabb szezonja előtt áll 2023-ban: a német IDM-ben a BMW gyári pilótájaként áll majd rajthoz a Superbike-ban, míg az endurance-világbajnokság futamain a szlovák Maco Racing Team pilótájaként a királykategóriában. A 21 éves gyorsasági motoros nem titkolt célja a csapattal együtt, hogy idén odaérjen a dobogóra. ovács Bálint pár hete […]

Olvass tovább
GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Espargaro még két évet ad magának

Nem lesz egyszerű dolga a MotoGP versenyzőinek 2023-ban, ugyanis az eddiginél több hétvége mellett bevezették a sprintfutamokat is, ami gyakorlatilag plusz egy fél verseny lesz minden fordulóban. Eddig is megterhelő volt a szezon a versenyzőknek, a fentiek miatt viszont már hatványozottan igaz lesz, hogy brutálisan fittnek kell lenniük minden egyes alkalommal. Aleix Espargaro tavaly harcban […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

A 2023-as motorok bemutatásával nyitja meg a 120. jubileumi évét a Harley-Davidson

Az egész évben ünnepelt legendás 120 éves Harley Davidson, idén a 2023-as modellek bemutatásával kezdi meg a jubileumi évet. A CVO™ Road Glide® Limited Anniversary modellel nyitja a sort, valamint további hat limitált kiadású exkluzív típussal, melyek mind a 120. jubileumi színnel, fényezéssel és kiegészítőkkel érkeznek. A világ legikonikusabb motorkerékpár-gyártója leleplezi a megújult Harley-Davidson Breakout® […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom