Kiss Norberttől elvették a legjobb idejét az edzés után, de így is dobogós

Vasárnap folytatódott a Nürburgringen a kamion Európa-bajnokság. A Révész Racing magyar pilótája, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Kiss Norbert az idei szezonban minden időmérő edzést megnyert eddig, és szerette volna vasárnap is folytatni ezt a sorozatot. 1:53.361-es időt autózott – ami első rajtkockát ért volna – csakhogy egy kanyarban egy pillanatra fekete füst jött ki a kamionjából, ezért fekete-narancs zászlóval kiintették a versenybírók. A szabályok alapján végül két legjobb idejét törölték, így csak a 10. helyről startolhatott a magyar pilóta.

Kizártak bennünket füstölésért, amit nem tartok korrektnek. A motorvezérlő computerünk pontosan ugyanaz mint a többi MAN-nek, nincs hozzáférésünk, nem tudunk rajta állítani. Nem füstölünk jobban mint a többiek, mégis minket zárnak ki. Túl erősek vagyunk, a többiek nem tudnak nyerni, még hazai környezetben sem. Előbb elvették a leggyorsabb időmet, majd megyek egy újabb első helyet érő időt, de azt is törölték. Nagyon szomorú vagyok, nem azt kellene büntetni, aki jobb munkát végez mint a többiek, próbáljanak meg utolérni.

A csapat most is remek munkát végzett, megpróbálok előre jönni, amennyire csak lehet – mondta csalódottan Kiss Norbert az edzés után.

Az első versenyen Jochen Hahn indulhatott így az élről, és megtartotta vezető pozícióját Lenz előtt. A Révész Racing pilótája remekül startolt, azonnal négy helyet javított, majd Adam Lackot próbálta megelőzni. A cseh versenyző sokáig tartotta magát, ami kedvezett az élen állóknak, mert feltartotta Norbit, aki viszont egy szép előzéssel Lacko elé került. Steffi Halmot is megelőzte a végén, így a negyedik helyen végzett Jochen Hahn, Sascha Lenz és Antonio Albacete mögött.

Nem vagyok elégedett, mert a tempónk alapján előrébb kellett volna végezni. Lacko folyamatosan blokkolt, sok időt veszítettem, amit sajnálok, mert nem harcolhattam a dobogóért. Igyekeztünk kihozni a maximumot az időmérő edzésen történtek után – nyilatkozta a verseny után a háromszoros kamion Európa-bajnok.

A fordított rajtrácsos verseny során Jamie Anderson indulhatott az élről, és megtartotta a rajt után pozícióját. Mögötte Halm haladt, akit Kiss Norbert támadott, és három körrel a vége előtt sikerült is megelőznie a HUMDA által is támogatott magyar versenyzőnek a német hölgyet. Norbi mindent megtett, hogy utolérje az élen haladó Andersont, akinek addigra akkora volt az előnye, hogy elsőként intette le a kockás zászló. Jamie Anderson győzött Kiss Norbert előtt, a harmadik pedig Stephanie Halm lett. A hétvége során a magyar pilóta értékes pontokat szerzett, és a szombati győzelem után vasárnap is dobogóra állhatott.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Motorsportmérföldkő előtt tiszteleg ez a limitált GR Supra

A Toyota idén megépítette századik Toyota GR Supra GT4 versenyautóját. Ennek örömére a Toyota Deutschland egy motorsport ihletésű, limitált szériát készített a közúti alapmodellből, amely a különleges színvilág mellett műszaki tartalmában is közösséget vállal az ügyfél-versenyautóval. A Toyota Gazoo Racing (TGR) 2019 elején kezdte fejleszteni új ügyfél-versenyautóját, és a Toyota GR Supra GT4 alig egy […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Villanyhasáb – KIA EV9 hazai sajtóbemutató

Még a tavalyi évben jelentette be a KIA, hogy egy full-size elektromos SUV-val kívánja magát feljebb pozicionálni az autómárkák között, mindez anélkül, hogy egész KIA brandet elvinnék prémium irányba. Ez év végére testet öltött a próbálkozás, a koreaiak bemutatták az EV9-et, a KIA első teljesen elektromos nagy SUV-ját. A bemutatót Szentendrén a nemrég nyílt Daalarne […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Értem már! – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet MHEV GLX Limited teszt

Furcsa játékokat tud űzni az élet. Vezettem már Ferrari 458 Italia-t, 450 lóerős Ford Mustangot, V6-ossal szerelt Kia Stingert, V8-as G500-as és S500-as Mercit, 400 lovas Audi e-tront, Lexus LC-t és RC F Track Edition-t, 640 lóerősre tuningolt Nissan GT-R is volt már a kezeim között. Viszont nem vezettem még Suzuki Vitarát. Úgy, hogy a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom