Kovács Bálint a Maco Racing Team pilótájaként áll rajthoz az idei EWC-n

A H-Moto Team pilótája pályafutása egyik legaktívabb szezonja előtt áll 2023-ban: a német IDM-ben a BMW gyári pilótájaként áll majd rajthoz a Superbike-ban, míg az endurance-világbajnokság futamain a szlovák Maco Racing Team pilótájaként a királykategóriában. A 21 éves gyorsasági motoros nem titkolt célja a csapattal együtt, hogy idén odaérjen a dobogóra.

ovács Bálint pár hete kapott gyári szerződést az Alpha BMW-től, és a tavalyi bajnokság legjobb csapatával természetesen az IDM Superbike kategóriájában a dobogós helyekért szeretne küzdeni, illetve a TOP5-ben akar végezni.

Most egy újabb komoly kihívásnak kell majd megfelelnie, ugyanis az endurance-világbajnokság királykategóriájában a Maco Racing Team színeiben fix versenyzőként valamennyi futamon rajthoz állhat, ahol csak a csapat elindul. A 21 éves versenyző számára nem lesz ismeretlen sem a szlovák csapat, sem pedig az EWC, hiszen tavaly három 24 órás viadalon is részt vett: a belgiumi viadalon az 5., míg a Bol’d’Or-n már a Maco Racing pilótájaként a 6. helyen végzett. Bálint úgy véli, ez a közös munka alapozta meg azt, hogy idén már nem kölcsönben, hanem fix versenyzői szerződéssel várhatja a vb-futamokat.

„Nagyon fontos elem került ismét a helyére az idei szezonomban. A gyári BMW mellett ismét egy jó csapathoz sikerült szerződni, több mint 20 éves tapasztalatuk van az endurance-világbajnokságon. Az, hogy beugró pilótaként a hatodik helyet el tudtuk érni tavaly, jó jel az idei évre nézve. Mindkét félben pozitív emlékeket ébreszt a tavalyi közös eredmény, ennek köszönhető az idei megállapodás, ami mindkét fél számára előnyös. Az endurance-vb arról szól, hogy minél kevesebb hibával minél gyorsabban tudjuk a körök számát növelni, míg a német bajnokságban a nyers tempómat szeretném fejleszteni. A két sorozat segíti egymást” – fogalmazott Kovács Bálint.

A versenyzőt az sem zavarja, hogy az IDM futamain gyári BMW-vel, míg az EWC versenyein a tavaly már megismert Yamaha motorral fog rajthoz állni. Kiemelte, idén annyit szeretne fejlődni, amennyit csak lehet, emellett jó, akár dobogós helyeket is szeretne elérni mind a német bajnokságban, mind pedig az endurance-világbajnokságon. A Yamaha Maco Racing Team tulajdonosa, Denisa Gresková kijelentette, Bálintot rendkívül gyors és fiatal kora ellenére tapasztalt versenyzőnek tartják, aki jól összeillik ausztrál és francia csapattársaival.

„Nagyon sokat várunk tőle, a tudása és gyorsasága megvan ahhoz, hogy a legjobbat hozza ki magából a csapat” – mondta Denisa Gresková. Kelemen Krisztián, a H-Moto Team tulajdonosa, Kovács Bálint menedzsere azt emelte ki, hogy eddig mintegy tízéves folyamatos munka van a versenyző pályafutása mögött, a 2023-as évre pedig nem tartja elrugaszkodott elvárásnak a dobogós helyek megszerzését.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

Végéhez ért a Honda Adventure Roads túrasorozat különleges, marokkói expedíciója, és a Honda bejelentette a következő kaland helyszínét

• Egyedülálló utazás Marokkó lenyűgöző tájain, feledhetetlen útjain és kihívásokkal teli, sivatagos részein • A Honda Adventure Roads 30 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának versenyzői segítették a túra során • Az expedíció legizgalmasabb pillanatait megörökítő videók a Honda hivatalos Youtube-csatornáján tekinthetőek meg • A 2025-ös Honda Adventure Roads túra ismét elképesztően izgalmasnak ígérkezik: […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Városi mobilitás: Új belépő szintű robogó a Yamahától

Az új Yamaha RayZR 125 a Yamaha városi mobilitási kínálatának új sztárja. A mindössze 99 kilogrammos tömegével (üzemanyaggal feltankolva és menetkészen) a RayZR igazi könnyűsúlyú, és az eddigi legkönnyebb 125 cm3-es Yamaha. A D`Elight robogónál is 3 kg- mal könnyebb. A mindössze 1298 mm-es tengelytávnak és a rövid áttételnek köszönhetően praktikus és jól manőverezhető a […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Kawasaki Versys 1000 SE (2024) teszt – A zöld óriás

Új márkát köszönthetünk tesztmotoros palettánkban a Kawasaki személyében. Ráadásul nem is kis fejszébe vágtuk fejszénket, ugyanis rögtön egy “fullextrás” ezres Versys-t kaptunk egy hosszú hétvégére az Ivanics Motor jóvoltából. Kalandjainkról videót is készítettünk, melyet ide kattintva nézhettek meg:   Történelem Idestova 14 éve találkozhatunk utainkon Versys-ekkel: egy kiforrott típusról, technológiáról beszélhetünk tehát. A 650-es modell […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom