
A 20 éves Kovács Bálint – csapata vasárnapi közlése szerint – a magyar nyílt nemzeti gyorsasági bajnokság negyedik fordulójában 1:49.428 perces kört futott a mogyoródi aszfaltcsíkon, aminél gyorsabban hazai motoros még nem teljesítette a valamivel több mint 4,3 kilométert.
A közlemény szerint a HUMDA Academy által támogatott Kovács a futam hét köréből háromszor is áttörte az 1:50 perces határt Ducatijával, és meg is nyerte az open 1000-es kategória futamát.
A fiatal motoros pár teszt és egy, a Slovakiaringen megnyert bajnoki futam után már úgy érkezett meg a Hungaroringre, hogy ő volt az Open 1000 kategória legfőbb esélyese. Magabiztosságát részben annak köszönhette, hogy a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa IV. fordulója előtt sikerült tesztelnie is a mogyoródi aszfaltcsíkon. Így aztán sikerült olyan jól beállítani a Ducatit, hogy a pole pozíció megszerzését követően nemcsak megnyerte a királykategória bajnoki futamát, hanem megfutotta a magyar motoros által valaha elért leggyorsabb kört is:
„A verseny előtti teszt nagyon fontos volt, hiszen a Ducatival még nem mentem a Hungaroringen. Sikerült alaposan előre lépnünk a beállítások terén, így a bajnoki futam előtti edzéseken már csak a finomhangoláson volt a hangsúly. Mivel egészen jó idővel sikerült a pole-t megszereznem, így az időmérőn használt beállításokkal álltam rajthoz a futamon, mert tudtam, hogy itt nem forgalomban, hanem a saját tempómban motorozhatok majd. Egy jó rajt után, végig tökéletesen működött a Ducati, így meglett a magyar csúcs, ráadásul három, egymást követő körben is átléptem az addigi álomhatárt.
Egy dolog miatt lehetnék elégedetlen, hogy az abszolút pályarekordot, az 1.48:7-es köridőt nem sikerült megjavítanom. Ám amíg most a hazai bajnokság egynapos viadalokból áll, addig a fentebb említett időt egy háromnapos IDM hétvégén érték el. Nagyon jól érzem magam a Ducatin, remélem, a hétvégi grobniki Alpok Adria viadalon is képes leszek hasonló eredményre” – fogalmazott Bálint.