Kovács Bálint megdöntötte a magyar motoros körrekordot a Hungaroringen

A 20 éves Kovács Bálint – csapata vasárnapi közlése szerint – a magyar nyílt nemzeti gyorsasági bajnokság negyedik fordulójában 1:49.428 perces kört futott a mogyoródi aszfaltcsíkon, aminél gyorsabban hazai motoros még nem teljesítette a valamivel több mint 4,3 kilométert.

A közlemény szerint a HUMDA Academy által támogatott Kovács a futam hét köréből háromszor is áttörte az 1:50 perces határt Ducatijával, és meg is nyerte az open 1000-es kategória futamát.

A fiatal motoros pár teszt és egy, a Slovakiaringen megnyert bajnoki futam után már úgy érkezett meg a Hungaroringre, hogy ő volt az Open 1000 kategória legfőbb esélyese. Magabiztosságát részben annak köszönhette, hogy a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa IV. fordulója előtt sikerült tesztelnie is a mogyoródi aszfaltcsíkon. Így aztán sikerült olyan jól beállítani a Ducatit, hogy a pole pozíció megszerzését követően nemcsak megnyerte a királykategória bajnoki futamát, hanem megfutotta a magyar motoros által valaha elért leggyorsabb kört is:

„A verseny előtti teszt nagyon fontos volt, hiszen a Ducatival még nem mentem a Hungaroringen. Sikerült alaposan előre lépnünk a beállítások terén, így a bajnoki futam előtti edzéseken már csak a finomhangoláson volt a hangsúly. Mivel egészen jó idővel sikerült a pole-t megszereznem, így az időmérőn használt beállításokkal álltam rajthoz a futamon, mert tudtam, hogy itt nem forgalomban, hanem a saját tempómban motorozhatok majd. Egy jó rajt után, végig tökéletesen működött a Ducati, így meglett a magyar csúcs, ráadásul három, egymást követő körben is átléptem az addigi álomhatárt.

Egy dolog miatt lehetnék elégedetlen, hogy az abszolút pályarekordot, az 1.48:7-es köridőt nem sikerült megjavítanom. Ám amíg most a hazai bajnokság egynapos viadalokból áll, addig a fentebb említett időt egy háromnapos IDM hétvégén érték el. Nagyon jól érzem magam a Ducatin, remélem, a hétvégi grobniki Alpok Adria viadalon is képes leszek hasonló eredményre” – fogalmazott Bálint.

Kapcsolódó cikkek

Motor Teszt

Zontes 703F Adventure (2025) teszt – A high-tech túratárs – Motor&Verda

Történt egy szép tavaszi napon, hogy megkeresést kaptam az M0bike csapatától az újonnan Magyarországra érkezett Zontes túraenduró tesztelésére. A puding próbája ugyebár az evés, így adta magát, hogy mélyvízbe dobjam a 703F-t, és egy egész napos, nagy túrára induljak a nyergében. Úticélként Szlovákiára esett a választás, az egyetlen kikötésem pedig a teszttel szemben annyi volt, […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Nyolc különleges ország és ezernyi életre szóló élmény várja az 5. Honda Adventure Roads túra résztvevőit

• A Honda Adventure Roads indulói 2025. június 8-án rajtolnak Rómából és egészen Törökországig kalandoznak majd • 2500 km lenyűgöző tájakon, feledhetetlen utakon és kihívásokkal teli erdei ösvényeken • Az életre szóló élményekről a Honda zászlóshajója, a CRF1100L Africa Twin kalandmotor gondoskodik • A Honda Adventure Roads 35 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának […]

Olvass tovább
Motor Teszt

Husqvarna Vitpilen 401 (2024) teszt – A játszós motor – Motor&Verda

A Husqvarna története több, mint száz évre nyúlik vissza. Az eredetileg svéd vállalat ez idő alatt rengeteg változáson ment keresztül, és már több, mint 10 éve a KTM tulajdonában áll. Fehér nyilakkal (azaz Vitpilenekkel) 2018 óta találkozhatunk utainkon, a legkisebbtől (125-ös) kezdve, a négyszázason át egészen a nagyobbakig (700 – 800 ccm). A tesztmotorunk – […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom