Közúti közlekedési változások az M3-as metró felújításának utolsó szakaszában

Megújult több metróállomás, ezzel együtt utolsó szakaszához érkezik az M3-as metróvonal rekonstrukciója. A felújítással járó forgalmi változások azonban nem csak a közösségi közlekedést, hanem az autóval utazókat is érintik.

A közúton közlekedőknek a megszokottnál hosszabb utazási időre kell számítaniuk, különösen azoknak, akik az északi városrészek felől, a Váci úton közelítik meg belvárost. A metrópótló buszok az eddigiekhez hasonlóan buszsávban haladnak, emiatt több helyen megváltozik az eddig megszokott forgalmi rend.

Május 14-től hétköznap napközben a metrószerelvények Kőbánya-Kispesttől a Kálvin térig, illetve a Göncz Árpád városközpontig járnak, de hétköznap esténként és a hétvégi napokon csak a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, a kimaradó szakaszon pótlóbuszok közlekednek. A metrópótló buszok zavartalan haladását újonnan kijelölt buszsáv segíti a Váci úton a Lehel tér és a Göncz Árpád városközpont között is, ezért az út érintett szakaszán az autók kevesebb sávon közlekedhetnek, ezért itt torlódásra, hosszabb menetidőre kell számítani. Részletek a BKK honlapján.

A Dózsa György út és a Váci út csomópontjában építési munkák miatt továbbra is irányonként két forgalmi sávban lehet haladni, azonban a szélső sávokban a metrópótló buszoknak lesz elsőbbségük. A BKK arra kéri az autóval vagy motorral közlekedőket, hogy segítsék a pótlóbuszok akadálytalan haladását.

A Göncz Árpád városközpontnál a belváros irányába tartó metrópótló buszok két buszsávon haladhatnak át a kereszteződésen, ezért a Váci útról észak felől nem lehet majd balra kanyarodni a Róbert Károly körútra. Dél felől továbbra is lehet a Váci útról az Árpád híd felé fordulni. A buszok a Váci úton, a Petneházy utcánál fordulnak meg, ezért ott 50 km/órás sebességkorlátozásra, valamint jelzőlámpás forgalomirányításra kell számítani.

A metrópótló buszok a Kálvin térnél a Szentkirályi utcán keresztül fordulnak vissza, ezért a Szentkirályi utca Baross utca és Üllői út közötti szakaszán kétirányú forgalmi rend lép életbe, valamint az érintett részen nem lehet majd parkolni. Az utca ezen szakaszán közúti forgalom változatlanul haladhat a Baross utca felé, az ellenkező irányba viszont kizárólag a pótlóbuszok közlekedhetnek.

A Budapesti Közlekedési Központ mind a közösségi közlekedést, mind az egyéni közlekedést használóktól kéri, hogy az következő hetekben ne megszokás szerint közlekedjenek a fővárosban, mert számos változásra kell készülni a metrópótlás újabb üteme miatt. Indulás előtt érdemes felkeresni a kozut.bkkinfo.hu oldalt, ahol valós idejű közúti információk olvashatók, emellett javasoljuk az autós útvonaltervező alkalmazások (Google Maps, Waze) használatát.

Forrás: BKK

Kapcsolódó cikkek

BMW-i5-teszt-Eszaki-sarkkortol-az-Alpokig-motoresverda-7.jpg
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken

A fejlesztőmérnökök egy éven keresztül finomhangolták hóban és jégen a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereket. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja lebilincselő kiforrottságról tett tanúbizonyságot. A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin tapadását, dinamikáját és menetstabilitását egyedülálló nyomatékvezérlő technológia optimalizálja. A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin páratlanul átfogó megbízhatósági teszteket teljesített a hamarosan esedékes világpremierje […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Porsche új kemping kiegészítője sátrakat varázsol autói tetejére

Az életben egyes dolgok tökéletesen passzolnak egymáshoz: például egyértelmű, hogy az egyterűekből kitűnő kirándulóautó faragható. A sportautókkal ugyanakkor teljesen más helyzet. Vagy mégsem? A Porsche másképp gondolja mindezt! A Porsche gyári kiegészítőkre szakosodott részlege, a Tequipment által tervezett és gyártott új tetősátor összecsukva egy nagyobb méretű tetőcsomgtartóra hasonlít. A kétszemélyes hajlék könnyen felszerelhető a 911, […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Japánban már bemutatkozott a C+walk S, a Toyota gyaloglást segítő új mobilitási eszköze

A japán autógyártó és mobilitási szolgáltató emellett továbbfejlesztette az álló típusú C+walk T-t, valamint a maximum 60 km/órás végsebességre korlátozott minóautó C+podot is. A japán népesség elöregedésével összefüggésben egy felmérés kimutatta, hogy a 75 év felettiek körülbelül 20 százaléka 100 métert jelölt meg azon távolságként, amelyet nehézségek nélkül meg tud tenni. Azt is közölték, hogy […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom