Leclerc dráma, Verstappen tovább növelte az előnyét

A holland fölényes diadalt aratott Azerbajdzsánban, ezzel F1-es pályafutás 25-ik győzelmét szerezte beérve Jim Clarkot és Niki Laudát az örökranglistán. Perez második lett, de a leggyorsabb kör az övé lett. Russell egy remek harmadik hellyel zárt és újra a top 5-ben végzett.

Magas pályahőmérséklet mellett vágtak neki a pilóták az 51 körös bakui száguldásnak. A Perez a második helyről jól jött el, és a belső íven megelőzte Leclercet, aki kicsit elfékezte a kanyart. Verstappen ráesett a monacóira, de nem tudta körbeautózni őt. Sainz egy ideig közel haladt a címvédőhöz, de fokozatosan szakadt le. Kilenc körrel később aztán megadta magát a spanyol Ferrarijában az elektronikus fékrendszer. Virtuális biztonsági autós fázis következett, Leclerc cserélt, de nem volt ideális, viszont a Red Bull nem tudott reagálni, így előnybe került a Ferrari. Pusztán a stratégiát nézve az energiaitalosok jobban álltak, az ideálisnak mondható 15-16-ik körben kaptak új abroncsokat, de náluk sem volt hibátlan a munka. A monacói úgy tűnt, magabiztosan vezet, a célegyenesben azonban felmondta a Ferrari motor a szolgálatot. Az ajándék még dobogós helyen Russell haladt, mögötte Gasly és Ricciardo csatázott, míg Norrist kihozták a bokszba.

Féltávot követően az izgalmakat először Vettel és Ocon csatája, majd szintén Ocon és Magnussen harca jelentette. A németnek sikerült a manőver, míg a dán alatt elfüstölt a Haas, így hatból négy Ferrari motoros autó feladta a futamot. Ez újabb virtuális biztonsági autós fázist jelentett. A Red Bull élt is a lehetőséggel, és hozták mindkét autójukat, de ezúttal sem sikerült a legjobban a kiállás. Vertsappen 13 másodperccel vezetett Perez előtt, Russell nagy hátrányban haladt a harmadik pozícióban.

Hamilton az ötödiken autózott, de továbbra is szenvedett a folyamatosan delfinező Mercedesszel. A hátralévő körökben már sok izgalmat nem láthattunk. A McLarenek Ricciardo vezetésével üldözték Alonsót és egymást, az élen az energiaitalosok spórolósra vették, míg a brit hétszeres világbajnok friss gumikon elment Gasly mellett, és feljött a negyedik helyre. A holland a győzelmével megerősítette összetettbeli előnyét, Perez ezzel a második hellyel a bajnokságban is előre lépett egyet megelőzve Leclercet, míg Russell is meglépett Sainz-tól a maga 99 pontjával. A Milton Keynes-i csapat előnye a Ferrarival szemben 80 pont lett.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom