Leclerc dráma, Verstappen tovább növelte az előnyét

A holland fölényes diadalt aratott Azerbajdzsánban, ezzel F1-es pályafutás 25-ik győzelmét szerezte beérve Jim Clarkot és Niki Laudát az örökranglistán. Perez második lett, de a leggyorsabb kör az övé lett. Russell egy remek harmadik hellyel zárt és újra a top 5-ben végzett.

Magas pályahőmérséklet mellett vágtak neki a pilóták az 51 körös bakui száguldásnak. A Perez a második helyről jól jött el, és a belső íven megelőzte Leclercet, aki kicsit elfékezte a kanyart. Verstappen ráesett a monacóira, de nem tudta körbeautózni őt. Sainz egy ideig közel haladt a címvédőhöz, de fokozatosan szakadt le. Kilenc körrel később aztán megadta magát a spanyol Ferrarijában az elektronikus fékrendszer. Virtuális biztonsági autós fázis következett, Leclerc cserélt, de nem volt ideális, viszont a Red Bull nem tudott reagálni, így előnybe került a Ferrari. Pusztán a stratégiát nézve az energiaitalosok jobban álltak, az ideálisnak mondható 15-16-ik körben kaptak új abroncsokat, de náluk sem volt hibátlan a munka. A monacói úgy tűnt, magabiztosan vezet, a célegyenesben azonban felmondta a Ferrari motor a szolgálatot. Az ajándék még dobogós helyen Russell haladt, mögötte Gasly és Ricciardo csatázott, míg Norrist kihozták a bokszba.

Féltávot követően az izgalmakat először Vettel és Ocon csatája, majd szintén Ocon és Magnussen harca jelentette. A németnek sikerült a manőver, míg a dán alatt elfüstölt a Haas, így hatból négy Ferrari motoros autó feladta a futamot. Ez újabb virtuális biztonsági autós fázist jelentett. A Red Bull élt is a lehetőséggel, és hozták mindkét autójukat, de ezúttal sem sikerült a legjobban a kiállás. Vertsappen 13 másodperccel vezetett Perez előtt, Russell nagy hátrányban haladt a harmadik pozícióban.

Hamilton az ötödiken autózott, de továbbra is szenvedett a folyamatosan delfinező Mercedesszel. A hátralévő körökben már sok izgalmat nem láthattunk. A McLarenek Ricciardo vezetésével üldözték Alonsót és egymást, az élen az energiaitalosok spórolósra vették, míg a brit hétszeres világbajnok friss gumikon elment Gasly mellett, és feljött a negyedik helyre. A holland a győzelmével megerősítette összetettbeli előnyét, Perez ezzel a második hellyel a bajnokságban is előre lépett egyet megelőzve Leclercet, míg Russell is meglépett Sainz-tól a maga 99 pontjával. A Milton Keynes-i csapat előnye a Ferrarival szemben 80 pont lett.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új CUPRA Born VZ modelljével továbbra is lendületben a CUPRA

CUPRA Born VZ fokozott menetteljesítményekkel: 240 kilowatt teljesítmény, 545 newtonméter forgatónyomaték, 0-100 km/h gyorsulás mindössze 5,7 másodperc alatt és 200 kilométer/óra végsebesség. Sportosabb beltér alapfelszerelésként új CUP Bucket ülésekkel és rekuperáció-kapcsolóbillentyűkkel szerelt kormánykerékkel. Még dinamikusabb menettulajdonságok a kedvezőbb fékvisszajelzéseknek, a robusztusabb felfüggesztéseknek, illetve az érzékenyebb kormányzásnak és pedáloknak köszönhetően. Továbbfejlesztett külső dizájn két új, 20 […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Régi ismerős – Suzuki Swift 1.2 DualJet GL+ teszt

Ami a rendszerváltás előtt a Lada és a Trabant volt, az a rendszerváltás után az Opel Astra és a Suzuki Swift lett. Mindegyik autóval, Swift esetében főleg a (Magyarországon) első generációssal mindenkinek van egy sztorija, ahogy azelőtt a szoci remekművekkel.  És még mindig rengeteg szaladgál belőle az utakon, valamelyik papaautóként van óvva még a napfénytől […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom