Leclerc dráma, Verstappen tovább növelte az előnyét

A holland fölényes diadalt aratott Azerbajdzsánban, ezzel F1-es pályafutás 25-ik győzelmét szerezte beérve Jim Clarkot és Niki Laudát az örökranglistán. Perez második lett, de a leggyorsabb kör az övé lett. Russell egy remek harmadik hellyel zárt és újra a top 5-ben végzett.

Magas pályahőmérséklet mellett vágtak neki a pilóták az 51 körös bakui száguldásnak. A Perez a második helyről jól jött el, és a belső íven megelőzte Leclercet, aki kicsit elfékezte a kanyart. Verstappen ráesett a monacóira, de nem tudta körbeautózni őt. Sainz egy ideig közel haladt a címvédőhöz, de fokozatosan szakadt le. Kilenc körrel később aztán megadta magát a spanyol Ferrarijában az elektronikus fékrendszer. Virtuális biztonsági autós fázis következett, Leclerc cserélt, de nem volt ideális, viszont a Red Bull nem tudott reagálni, így előnybe került a Ferrari. Pusztán a stratégiát nézve az energiaitalosok jobban álltak, az ideálisnak mondható 15-16-ik körben kaptak új abroncsokat, de náluk sem volt hibátlan a munka. A monacói úgy tűnt, magabiztosan vezet, a célegyenesben azonban felmondta a Ferrari motor a szolgálatot. Az ajándék még dobogós helyen Russell haladt, mögötte Gasly és Ricciardo csatázott, míg Norrist kihozták a bokszba.

Féltávot követően az izgalmakat először Vettel és Ocon csatája, majd szintén Ocon és Magnussen harca jelentette. A németnek sikerült a manőver, míg a dán alatt elfüstölt a Haas, így hatból négy Ferrari motoros autó feladta a futamot. Ez újabb virtuális biztonsági autós fázist jelentett. A Red Bull élt is a lehetőséggel, és hozták mindkét autójukat, de ezúttal sem sikerült a legjobban a kiállás. Vertsappen 13 másodperccel vezetett Perez előtt, Russell nagy hátrányban haladt a harmadik pozícióban.

Hamilton az ötödiken autózott, de továbbra is szenvedett a folyamatosan delfinező Mercedesszel. A hátralévő körökben már sok izgalmat nem láthattunk. A McLarenek Ricciardo vezetésével üldözték Alonsót és egymást, az élen az energiaitalosok spórolósra vették, míg a brit hétszeres világbajnok friss gumikon elment Gasly mellett, és feljött a negyedik helyre. A holland a győzelmével megerősítette összetettbeli előnyét, Perez ezzel a második hellyel a bajnokságban is előre lépett egyet megelőzve Leclercet, míg Russell is meglépett Sainz-tól a maga 99 pontjával. A Milton Keynes-i csapat előnye a Ferrarival szemben 80 pont lett.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Race Verdák

Mikor lemegy a sisakrostély, már csak én vagyok és a pálya – INTERJÚ Vékony Szintiával

Hol van már az a korszak, mikor a kislányok még babáztak és szégyenlősek voltak. A mai fiatalok teljesen más rugóra járnak, és van, aki a gyerekjátékokat többszáz lóerős versenyautókra cserélte, hogy aztán egy szép napon valóra váltsa a magyar autósport szurkolók legdédelgetettebb álmát. Merthogy interjúnk alanya, a tizenöt esztendős Szintia nem mást tűzött ki a […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom